search
menu

جاهای دیدنی واشنگتن دی سی

[ پنهان کردن ]
جاهای دیدنی واشنگتن دی سی
کاخ کنگره آمریکا (United States Capitol)
بنای یادبود آبراهام لینکلن (Lincoln Memorial)
بنای یادبود جرج واشنگتن (Washington Monument)
نشنال مال (National Mall)
کاخ سفید (The White House)
ساختمان پنتاگون (The Pentagon)
آرامگاه ملی آرلینگتون (Arlington National Cemetery)
موسسه اسمیتسوتین(کاخ) (Smithsonian Castle)
موزه ملی هوافضای اسمیتسوتین (Smithsonian National Air and Space Museum)
موزه ملی تاریخ طبیعی (National Museum of Natural History)
موزه هنر آمریکایی اسمیتسوتین و گالری رنویک (Smithsonian American Art Museum)
موزه ملی تاریخ آمریکا (National Museum of American History)
بنای یادبود توماس جفرسون (Thomas Jefferson Memorial)
بنای یادبود مارتین لوتر (Martin Luther King, Jr. Memorial)
تئاتر فورد (Ford’s Theatre)
نگارخانه ملی هنر (National Gallery of Art)
باغ گیاهشناسی ایالات متحده آمریکا (US Botanic Garden)
بنای یادبود کهنه سربازان(جنگ) ویتنام (Vietnam Veterans Memorial)
بنای یادبود کهنه سربازان (جنگ) کره (Korean War Veterans Memorial)
بنای یادبود جنگ جهانی دوم (The World War II Memorial)
کتابخانه کنگره آمریکا (Library of Congress)
دیوان عالی ایالات متحده آمریکا (The Supreme Court)
بنای یادبود فرانکلین دلانو رزولت (Franklin Delano Roosevelt Memorial)
موزه جاسوسی بین الملل (International Spy Museum)
محله جورج تاون (Georgetown)
کلیسای ملی واشنگتن (Washington National Cathedral)
آبگیر تیدال (Tidal Basin)
محله آدامز مورگان (Adams Morgan)
باغ ملی آمریکا (United States National Arboretum)
جزیره تئودور رزولت (Theodore Roosevelt Island)
عبادتگاه ملی لقاح پاک (Immaculate Conception)
اداره پست قدیمی (Old Post Office Pavilion)
پارک مریدین هیل (Meridian Hill Park)

جاهای دیدنی واشنگتن دی سی


واشنگتن دی سی پایتخت کشور ایالات متحده آمریکا است. این شهر در ایالت کلومبیا (بین دو ایالت ویرجینیا و مریلند) قرار گرفته است. شهر واشنگتن دی سی تنها تشابه اسمی با ایالت «واشنگتن» آمریکا دارد و هیچ شباهت دیگری بین این دو نیست. شهر واشنگتن دی سی از ابتدا طوری طراحی شده بود که پایتخت کشور آمریکا شود. موزه‌های جذاب،‌ ساختمان‌های دیدنی و بناهای یادبود شهر واشنگتن دی سی گردشگران زیادی را راهی این شهر می‌کند.
اگر قصد سفر به شهر واشنگتن دی سی را دارید و بلیط هواپیمایتان را خریداری کرده‌اید یا صرفا می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره جاذبه‌های این شهر به دست آورید حتما تا پایان مقاله همراه ما باشید تا جاهای دیدنی شهر واشنگتن دی سی را به شما معرفی کنیم.
جاهای دیدنی واشنگتن دی سی

کاخ کنگره آمریکا (United States Capitol)


یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی در شهر واشنگتن دی سی کاخ کنگره آمریکا (The US Capitol) است. این کاخ نماد کشور آمریکا است و حتما باید در سفر خود به این شهر از آن بازدید کنید. در بخش شمالی این کاخ مجلس سنا و در بخش جنوبی مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا قرار دارد. این کاخ به طور کامل سفید است و به سبک نئو کلاسیک ساخته شده است. جالب است بدانید که این کاخ جز اولین ساختمان‌هایی بود که در شهر واشنگتن دی سی ساخته شده است. اولین رئیس جمهور آمریکا (جورج واشنگتن)‌ اولین سنگ آن را در سال ۱۷۹۳ میلادی بنا نهاد و به نوعی ساخت این کاخ را کلید زد.
کاخ کنگره آمریکا بلندترین ساختمان شهر واشنگتن است و ارتفاع آن به ۸۸ متر می رسد. در هر کجای شهر که ایستاده باشید می توانید آن را ببینید. برای بازدید از این کاخ زیبا و مهم می‌توانید در روزهای دوشنبه تا شنبه، از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶:۳۰ به ناحیه نشنال مال مراجعه کنید. کاخ کنگره در شرقی ترین بخش نشنال مال قرار گرفته است. تورهای بازدید از کاخ کاملا رایگان است و تورلیدرهای برجسته شما را در مسیر تور همراهی می‌کنند و اطلاعات لازم را می دهند.

بنای یادبود آبراهام لینکلن (Lincoln Memorial)


یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدینی در شهر واشنگتن بنای یادبود آبراهام لینکتن در نشنال مال است. این بنای زیبا در سال ۱۹۱۴ به سبک دوریک ساخته شده است و یادآور بناهای ساخته شده در یونان باستان است.۳۶ ستون دارد که ارتفاع هر کدام از آن ها به ۹ متر می رسد. در ساخت آن از سنگ آهک و مرمر استفاده شده است تا ظاهر آن همانند دیگر ساختمان های حکومتی پایتخت شود. در داخل این بنا یک مجسمه با ارتفاع ۶ متر وجود دارد که آبراهام لینکلن را به صورت نشسته بر روی یک صندلی نشان می دهد. اگر به شهر واشنگتن سفر کردید، بازدید از ینای یادبود آبراهام لینکلن را در لیست خود قرار دهید. ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته می توانید از این بنا دیدن کنید. بازدید از آن رایگان است.

بنای یادبود جرج واشنگتن (Washington Monument)


یکی از زیباترین بناهایی که می توانید در نشنال مال ببینید، بنای یادبود واشنگتن است. این بنای مرتفع ما بین کاخ کنگره آمریکا و بنای یادبود آبراهام لینکلن، در جلوی کاخ سفید قرار گرفته است. بنای یادبود واشنگتن یک آبلیسک است که ارتفاع آن حدود ۱۶۹ متر است.این بنا در سال های ۱۸۸۴ تا ۱۸۸۹ بلندترین سازه ساخته شده در جهان بود. این بنای زیبا از سنگ مرمر، گرانیت و ماسه سنگ ساخته شده است. در هر کجای شهر که باشید می توانید آن را ببینید.
۱۰ روز بعد از فوت رئیس جمهور آمریکا، جورج واشنگتن،‌ تصمیم گرفته می شود که این بنا را به یاد او بسازند. ساخت آن ۴۰ سال طول می کشد. علت طولانی شدن زمان ساخت این آبلیسک نبودن سرمایه کافی به دلیل جنگهای داخلی آمریکا بود. برای بازدید از بنای یادبود واشنگتن می توانید در سایت رسمی آن بلیط تهیه کنید یا به صورت حضوری مراجعه کنید و همان جا بلیط بگیرید. در بالای آن یک موزه وجود دارد و برای دیدین آن باید از آسانسور داخل آبلیسک استفاده کنید.

نشنال مال (National Mall)


یکی از بهترین جاهای دیدنی در واشنگتن دی سی نشنال مال است. نشنال مال محوطه ای سرسبز در شهر واشنگتن است که در آن موزه ها و بناهای یادبود زیادی وجود دارد. محوطه نشنال مال از بنای یادبود واشنگتن تا کاخ کنگره آمریکا را شامل می شود. از زمان ساخته شدن بنای یادبود آبراهام لینکلن، هر چیزی که مابین این بنای یادبود تا کاخ کنگره قرار دارد (مثل بخش غربی پارک پوتوماک West Potomac Park) را جز نشنال مال می دانند. نشنال مال یکی از مهم ترین جاهای دیدنی شهر واشنگتن است که باید در سفر خود به این شهر از آن دیدن کنید. در این محوطه مکان های دیدنی مهمی وجود دارد که در ادامه آن ها را نام می بریم:
• کاخ کنگره آمریکا
• بنای یادبود جرج واشنگتن
• بنای یادبود آبراهام لینکلن
• اسمیتسوتین (یکی از بزرگ ترین مراکز تحقیقاتی و مجموعه موزه های جهان)
• باغ گیاهشناسی
• بناهای یادبود از جنگ های مختلف
اگر فقط یک روز را در شهر واشنگتن دی سی بودید و تنها می توانستید از یک مکان دیدن کنید به نشنال مال بروید. اگر می خواهید این مکان را به بهترین شکل ممکن ببینید و اطلاعات جامعی از بناهای داخل آن به دست آورید بهتر است که با تور به این مکان بروید.
جاهای دیدنی واشنگتن دی سی

کاخ سفید (The White House)


یکی از مهم ترین ساختمان های ایالات متحده آمریکا کاخ سفید است. این کاخ محل کار و زندگی رئیس جمهور فعلی آمریکا است. برای بازدید از این مکان لازم است که از ۳ ماه تا ۲۱ روز قبل از روز بازدید رزرو خود را انجام داده باشید.
اگر شهروند آمریکا هستید باید با نماینده خود در کنگره تماس بگیرید و اگر هم شهروند کشور دیگری هستید برای بازدید از کاخ سفید مجبورید به کنسولگری کشور خود در شهر واشنگتن بروید و از انجا برگه بازدید از کاخ سفید را دریافت کنید. بازدید از این کاخ به نسبت مکان های دیگر کمی سخت تر است و مراحل اداری بیشتری دارد. برای گرفتن اجازه بازدید لازم است که مشخصات خود را به طور کامل در فرم مربوطه وارد کنید. اگر مسئولین کاخ درخواستتان را قبول کردند به شما اطلاع می دهند.
زمان بازدید از کاخ سفید از سه شنبه تا پنجشنبه 7:۳۰ صبح تا ۱۱:۳۰ صبح است. زمان بازدید در روزهای جمعه و شنبه از ساعت ۷:۳۰ سبح تا ۱:۳۰ ظهر است.

ساختمان پنتاگون (The Pentagon)


یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی در شهر واشنگتن دی سی ساختمان پنتاگون است. این ساختمان یکی از امن ترین ساختمان های ساخته شده در جهان است. دفتر مرکزی وزارت دفاع ایالت متحده آمریکا در این ساختمان قرار دارد. پنتاگون در زمان جنگ جهانی دوم ساخته شد تا نیروهای نظامی مختلف بتوانند در یک محل حضور داشته باشند و از پراکندگی آن ها جلوگیری شود.
ساختار ۵ ضلعی این ساختمان باعث شده که یکی از کاربردی‌ ترین دفاتر اداری دنیا شود. این ساختمان ۵ طبقه دارد و طول راهروهای آن به ۲۸ کیلومتر می رسد. از هر کجای ساختمان بخواهید به بخش دیگری بروید، فقط ۷ دقیقه با پای پیاده طول خواهد کشید.
بازدید از آن رایگان است؛ اما قبل از بازدید باید وقت خود را از ۱۴ تا ۹۰ روز قبل رزرو کنید. روزهای بازدید از ساختمان پنتاگون روزهای دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر است. در روز جمعه ساعات بازدید کم می شود و فقط می توانید بین ۱۲ ظهر تا ۴ بعد از ظهر از آن دیدن کنید. فاصله ساختمان پنتاگون از نشنال مال ۶ دقیقه با ماشین است.
یک ساعت قبل از ساعت بازدید باید در آنجا حضور داشته باشید و در هنگام بازدید باید به مقررات و توصیه های امنیتی پنتاگون توجه کنید. با توجه به موقعیت امنیتی ساختمان، ‌بازدید از همه قسمت های آن امکان پذیر نیست.

آرامگاه ملی آرلینگتون (Arlington National Cemetery)


احتمالا تعجب کرده اید که چرا اسم آرامگاه را در لیست جاهای دیدنی شهر واشنگتن دی سی قرار داده ایم. بازدید از قبرستان آن هم در سفر به آمریکا چه لذت و هیجانی خواهد داشت؟ اما بازدید از آرامگاه ملی آرلینگتون سفر شما را به شهر واشنگتن دس سی کامل خواهد کرد. در این آرامگاه سربازان کشته شده در جنگ های مختلفی مثل جنگ جهانی دوم،‌ جنگ داخلی آمریکا و تعدادی از رئیس جمهوران پیشن آمریکا و فضانوردان آمریکایی دفن شده اند. در این آرامگاه حدود ۳۰۰۰۰۰ سنگ قبر سفید در خطوط منظم به صف کشیده شده اند.
برای تعویض شیفت نگهبانان قبرستان مراسم به خصوصی وجود دارد که برای بازدیدکنندگان جالب خواهد بود. اگرچه که شیفت نگهبانان این قبرستان هر ۲۴ ساعت عوض می شود اما به دلیل استقبال عموم ، ‌از یک اکتبر تا ۳۱ مارس، هر ساعت و از ۱ آوریل تا ۳۰ سپتامبر هر ۳۰ دقیقه این مراسم اجرا می شود. آرامگاه ملی آرلینگتون در کنار ساختمان پنتاگون قرار دارد و فاصله آن تا نشنال مال (با ماشین)‌حدود ۱۰ دقیقه است.

موسسه اسمیتسوتین(کاخ) (Smithsonian Castle)


یکی از بهترین مکان هایی که باید در سفر خود به شهر واشنگتن دی سی ببینید، موسسه اسمیتسوتین (Smithsonian Institution Building) است که با نام «کاخ» یا Castle"" نیز شناخته می شود. این ساختمان دفتر مرکزی یکی از بزرگترین مراکز تحقیقاتی و مجموعه موزه های جهان است. این موسسه ۱۹ موزه و ۹ مرکز تحقیقاتی و یک باغ وحش دارد. اگرچه که بعضی از موزه های این موسسه در شهر نیویورک، ویرجینیا یا پاناما قرار دارد اما بیشتر آن ها در نشنال مال واقع شده است. بهترین موزه های موسسه اسمیتسوتین را در ادامه معرفی می کنیم:
• موزه ملی هوافضای اسمیتسوتین
• موزه ملی تاریخ طبیعی
• موزه هنر آمریکایی اسمیتسوتین
• موزه ملی تاریخ آمریکا
ورود به این موزه ها هزینه ای ندارد. در بخش های بعدی با هر کدام از این موزه ها بیشتر آشنا می شویم.
جاهای دیدنی واشنگتن دی سی

موزه ملی هوافضای اسمیتسوتین (Smithsonian National Air and Space Museum)


یکی از دیدنی ترین موزه های شهر واشنگتن دی سی که برای تمام سنین مناسب است،‌ موزه ملی هوافضای اسمیتسون نام دارد. اگر با بچه هایتان به آمریکا می روید، حتما از این موزه دیدن کنید، چرا که بازدید از آن برایشان سرگرم کننده خواهد بود. در این موزه کامل ترین کلکسیون هواپیما و فضا پیماهای دنیا نگهداری می شوند. برخی از آن ها در اتفاقات مهم تاریخ بشر حضور داشته اند. از وسایل پروازی که برادران رایت درست کردند تا اولین هواپیمای موتوردار و اولین هواپیمایی که توانست بر فراز اقیانوس اطلس پرواز کند؛همه آن ها را می توانید در این موزه مشاهده کنید. صفحه کنترل فضاپیمای آپولو ۱۱ نیز در این موزه نگهداری می شود.
موزه ملی هوافضای اسمیتسون در نشنال مال قرار گرفته است. بازدید از این موزه رایگان است. اگر به تاریخ هوافضا علاقه دارید می توانید با استفاده از تورهای بازدید شهر واشنگتن دی سی به این موزه بروید تا اطلاعات جامع تری درباره تاریخ ساخت و تکامل هواپیماها و فضاپیماها به دست آورید.

موزه ملی تاریخ طبیعی (National Museum of Natural History)


یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی در شهر واشنگتن دی سی موزه ملی تاریخ طبیعی است. در این موزه کلکسیون های مختلفی از جانوران تاکسیدرمی شده را می بینید که در یک محیط بازسازی شده از زیستگاه واقعی آن ها قرار داده شده اند. این موزه نیز در نشنال مال قرار گرفته است و بازدید از آن رایگان است. اگر علاقه به جغرافیا دارید و دوست دارید با تنوع زیستی موجود در کره زمین آشنا شوید حتما در سفر خود به شهر واشنگتن از این موزه دیدن کنید.
برخی از موجودات تاکسیدرمی شده موزه، بعد از مرگ در باغ وحش، اینگونه شده اند. اما برخی دیگر شکار شده اند و به این صورت درآمدند. در این موزه علاوه بر حیوانات تاکسیدرمی شده گیاهان مختلف، فسیل ها و کانی های مختلفی وجود دارد که علاقه مندان به گیاهان و زمین شناسی را راضی خواهد کرد. اگر جز آن دسته از افراد هستید که به جغرافیا و زمین شناسی و گیاه شناسی علاقه مندید بازدید از این موزه را از دست ندهید.

موزه هنر آمریکایی اسمیتسوتین و گالری رنویک (Smithsonian American Art Museum)


یکی از محبوب ترین موزه های شهر واشنگتن دی سی موزه هنر آمریکایی اسمیتسوتین است. اگر به هنر علاقه زیادی دارید و از دیدن عکس های زیبا و نقاشی های جذاب سر شوق می آیید حتما به این موزه سر بزنید. در این موزه تمام کارهای هنری ای که در تاریخ ایالات متحده آمریکا انجام شده است، ‌دور هم جمع شده اند. آثار هنرمندان بزرگی مثل آلبرت بیرشتات (Albert Bierstadt) در این موزه نگهداری می شود. بازدید از این موزه رایگان است. این موزه تقریبا در نزدیکی موزه ملی تاریخ طبیعی آمریکا قرار دارد و بعد از بازدید از موزه تاریخ طبیعی با ۱۵ دقیقه پیاده روی به آن خواهید رسید.

موزه ملی تاریخ آمریکا (National Museum of American History)


یکی از بهترین جاهای دیدنی در شهر واشنگتن دی سی موزه ملی تاریخ آمریکا است. در این موزه هر آنچه که به تاریخ کشور آمریکا مربوط است را می توانید ببینید. اشیا موزه را در اتاق های مختلفی نگهداری می کنند. این موزه در گذشته نام دیگری داشته است و به موزه تاریخ و تکنولوژی شناخته می شد.
در یکی از اتاق های این موزه ، بخشی اختصاصی برای تاریخ حمل و نقل در آمریکا وجود دارد و در آن انواع لوکوموتیو ها و ماشین های جذاب و قدیمی که در طول سال های گذشته در آمریکا ساخته شده اند را می بیینید. در این موزه بخشی را به تاریخ شرکت اپل و نحوه رشد و تکامل آن اختصاص داده اند.
این موزه بخش های بسیار متنوع و متفاوتی دارد. اگر به تاریخ کشور آمریکا علاقه دارید باید از آن دیدن کنید. این موزه در نشنال مال قرار دارد و بازدید از آن رایگان است.
جاهای دیدنی واشنگتن دی سی

بنای یادبود توماس جفرسون (Thomas Jefferson Memorial)


یکی از معروف ترین مکان های دیدنی شهر واشنگتن دی سی بنای یادبود توماس جفرسون است. این بنا یادآوری از سومین رئیس جمهور آمریکا و یکی از پدران بنیان گذار ایالات متحده آمریکا، ‌توماس جفرسون است. معماری ساختمان آن به سبک نئو کلاسیک است و همانند دیگر ساختمان های معروف شهر واشنگتن دی سی کاملا به رنگ سفید ساخته شده است.
پله های این بنا با سنگ مرمر ساخته شده اند. ارتفاع گنبد آن به ۳۹ متر می رسد. بنای یادبود توماس جفرسون در کنار کاخ سفید و بنای یادبود جرج واشنگتن قرار دارد. وقتی وارد این بنا می شوید مجسمه ۲۰ متری توماس جفرسون را می بینید. اگر به دیوارهای دقت کنید، نوشته های رئیس جمهورهای پیشین آمریکا را می بینید که بر روی دیوار کنده کاری شده اند.
اگر در فصل بهار به واشنگتن سفر کنید و برای بازدید این بنا به نشنال مال بروید، درختان تازه شکوفه زده زیادی را خواهید دید. حتما در کنار این درختان قدم بزنید تا زیبایی خیره کننده آن ها شما را لبریز از لذت کند.

بنای یادبود مارتین لوتر (Martin Luther King, Jr. Memorial)


بنای یادبود مارتین لوتر تنهای بنای یادبود نشنال مال است که برای رئیس جمهوران پیشین آمریکا ساخته نشده است. این بنا در پارک پوتوماک غربی (West Potomac Park)، در نزدیکی بنای یادبود لینکلن قرار گرفته است.
مارتین لوتر یکی از تاثیرگذارترین فعالین جنبش حقوق مدنی سیاهپوستان آمریکا بود. او همزمان با صدمین سالگرد صدور اعلامیه آزادی بردگان (که توسط آبراهام لینکلن امضا شده و طبق آن همه بردگان در ایالات موتلفه آمریکا آزاد شدند) سخنرانی معروف خود را برگزار کرد.

تئاتر فورد (Ford’s Theatre)


تئاتر فورد از جاهای دیدنی واشنگتن دی سی است که باید از آن دیدن کنید. از سال ۱۸۶۰ میلادی این تئاتر نمایش اجرا می‌شود. یکی از مهم ترین اتفاقات تاریخی کشور آمریکا در سالن این تئاتر رخ داده است. آبراهام لینکلن در سال ۱۸۶۵ درست در زمانی که جنگ های داخلی آمریکا رو به اتمام بود، در سالن تئاتر فورد به قتل رسید. قاتل او فردی به نام «جان ویلکس بوث» بود که با شلیک گلوله به سر رئیس جمهور وقت آمریکا، جان او را گرفت.
اگر دوست دارید در زمان بازدید از تئاتر فورد، ماجراهای مهمی که در آن رخ داده را به طور کامل بشنوید،‌ بهتر است که با تور به این مکان بروید.

نگارخانه ملی هنر (National Gallery of Art)


نگارخانه ملی هنر یکی از موزه های رایگان موسسه اسمیتسوتین در نشنال مال است. اگر به ساختمان این گالری نگاه کنید، شباهت زیاد آن را با دیگر ساختمان های مهم شهر واشنگتن دی سی می بینید. سبک معماری آن نئو کلاسیک است و مانند بناهای دیگر شهر، گنبدی سفید در بالای آن قرار گرفته است. معمار سازنده این نگارخانه فردی است که بنای یادبود توماس جفرسون را طراحی کرده است.
در این نگارخانه آثار هنرمندان مهمی مثل ونکوک، پل سزان،کلود مونه، پل گوگن نگهداری می شود. برای بازدید از این نگارخانه می توانید شخصا به آدرس آن مراجعه کنید یا تورهای بازدید از آن را (که به طور رایگان برگزار می شود) رزرو کنید. نگارخانه ملی هنر آمریکا فضای سرسبزی دارد که در زمان های مختلف رویدادهای متفاوتی مثل کنسرت، نمایشگاه‌های موقت و کنفرانس های مربوط به هنر اجرا می شود. اگر به هنر علاقه دارید در سفرتان به شهر واشنگتن دی سی حتما به نگارخانه ملی هنر بروید.

باغ گیاهشناسی ایالات متحده آمریکا (US Botanic Garden)


یکی از زیباترین جاهای دیدنی شهر واشنگتن دی سی باغ گیاهشناسی ایالات متحده آمریکا است. در این باغ حدود ۲۵۶۰۰۰ گیاه مختلف در زیستگاههای متنوعی مثل، بیابان، ‌جنگل و ... وجود دارند که می توانید از آن ها بازدید کنید. این باغ در نزدیکی نشنال مال قرار دارد و به راحتی می توانید در یک روز هم از مکان های دیدنی نشنال مال، هم از گیاهان زیبا و متنوع باغ گیاهشناسی دیدن کنید. بازدید از این باغ رایگان است. هر ۴۵ دقیقه یک بار تور بازدید از آن برگزار می شود. اگر ترجیح می دهید تنها در آن قدم بزنید، می توانید راهنمای صوتی باغ را دانلود و در گوشی خود نصب کنید.
جاهای دیدنی واشنگتن دی سی

بنای یادبود کهنه سربازان(جنگ) ویتنام (Vietnam Veterans Memorial)


بنای یادبود کهنه سربازان(جنگ) ویتنام برای احترام به سربازان نیروی ارتش آمریکا که در سال های ۱۹۵۵ تا ۱۹۷۵ در ویتنام جنگیده اند ساخته شده است. این بنای زیبا در باغ قانون اساسی (Constitution Gardens) در جلوی بنای یادبود آبراهام لینکلن قرار دارد. این بنای یادبود از سه قسمت مجزا تشکیل شده است که در ادامه آن ها را نام می بریم:
• سه سرباز (The Three Soldiers)
• بنای یادبود زنان ویتنام (Vietnam Women’s Memorial)
این بنا مربوط به زنان و پرستاران آمریکایی است که در جنگ ویتنام خدمت می کردند و ربطی به زنان ویتنامی ندارد.
• دیوار یادبود سربازان کهنه کار ویتنام (the Vietnam Veterans Memorial Wall)
یکی از معروف ترین بخش های این بنا،‌ دیواری است که بر روی آن نام افرادی که در جنگ ویتنام کشته شدند یا ناپدید شدند نوشته شده است.

بنای یادبود کهنه سربازان (جنگ) کره (Korean War Veterans Memorial)


بنای یادبود کهنه سربازان (جنگ) کره درست در مقابل بنای یادبود ویتنام قرار گرفته است. این بنا به احترام سربازانی که در سال های بین ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ درجنگ کره شرکت کرده اند، ساخته شده است. این بنا شبیه یک مثلثی است که درون یک دایره قرار گفته است. در این مثلثل ۱۹ مجسمه از جنس فولاد قرار دارد که گروهی ازسربازان آمریکایی را به تصویر کشیده است. در بخش جنوبی این بنا یک دیوار سیاه رنگ از جنس گرانیت به ارتفاع ۵۰ متر وجود دارد که بر روی آن عکسهای جنگ کره قرار دارد.
در محل قرار گیری بنای یادبود کهنه سربازان جنگ کره یک استخر قرار گفته است که با نام استخر یادآوری(Pool of Remembrance) شناخته می شود. در اطراف این استخر نام سربازان کشته شده، زخمی شده،‌ ناپدید شده یا زندانی شده جنگ کره نوشته شده است. حتما در سفر خود به شهر واشنگتن دی سی از این بنا دیدن کنید.

بنای یادبود جنگ جهانی دوم (The World War II Memorial)


ینای یادبود جنگ جهانی دوم ‌مابین استخر بزرگ نشنال مال و بنای یادبود جورج واشنگتن قرار گرفته است. این بنا برای احترام به سربازان آمریکایی که در جنگ جهانی دوم کشته شده اند ساخته شده است. یکی از زیباترین بناهای یادبود ساخته شده در شهر واشنگتن دی سی است. این بنا در سال ۲۰۰۴ افتتاح شده است. در این بنا ۵۶ ستون ۵ متری در دو نیم دایره در اطراف یک حوض بیضی شکل قرار گرفته اند. در هر ستون نام یکی از ایالات و قلمروهای آمریکا نوشته شده است. در وسط هردو نیم دایره، یک طاق نصرت به ارتفاع ۱۳ متر قرار دارد. بر روی طاق نصرتی که در نیم دایره شمالی قرار دارد کلمه "َAtlantic" و بر روی طاق نصرت نیم دایره جنوبی کلمه "Pacific" نوشته شده است.
جذاب ترین بخش این بنا دیوار آزادی (Freedom Wall) است. بر روی این دیوار ۴۰۴۸ ستاره طلایی چسبیده شده است که هر کدام از آن ها متعلق به ۱۰۰ سرباز آمریکایی است که در جنگ جهانی دوم کشته شده است.
اگر برای سفر به شهر واشنگتن دی سی بلیط هواپیما خارجی تهیه کرده اید و قصد دارید از جاهای دیدنی آن بازدید کنید، حتما بنای یادبود جنگ جهانی دوم را در لیست خود قرار دهید.

کتابخانه کنگره آمریکا (Library of Congress)


یکی از دیدنی ترین مکان های شهر واشنگتن دی سی کتابخانه کنگره آمریکا است. کتابخانه کنگره آمریکا بزرگ ترین کتابخانه دنیا به حساب می آید. در این کتابخانه بیش از 158 میلیون سند اعم از کتاب، نقشه، فیلم، پرینت های کاغذی، فایل صوتی، پارتیتور( صفحه ی نت نویسی شده موسیقی) و ... موجود است. در این کتابخانه می توانید نسخه کپی انجیل گوتنبرگ که مربوط به قرن ۱۵ میلادی است را ببینید. همچنین پیشن نویس بیانیه استقلال آمریکا در این کتابخانه نگهداری می شود.
کتابخانه کنگره آمریکا قدیمی ترین موسسه فرهنگی فدرال در کشور آمریکا است که به عنوان بخش تحقیقاتی کنگره آمریکا عمل می کند. این کتابخانه در ساختمان توماس جفرسون، پشت کاخ کنگره آمریکا قرار گرفته است. برای بازدید از آن می توانید از تورهای رایگانی که از دوشنبه تا شنبه برگزار می شوند استفاده کنید. این تورها به زبان های مختلف اجرا می شود تا اقوام و ملیت های متفاوت بتوانند از آن استفاده کنند.
جاهای دیدنی واشنگتن دی سی

دیوان عالی ایالات متحده آمریکا (The Supreme Court)


یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی شهر واشنگتن دی سی، دیوان عالی ایالات متحده آمریکا است. دیوان عالی بلند مرتبه ترین دادگاه ایالات متحده آمریکا است. ساختمان این دیوان پشت کاخ کنگره و در کنار کتابخانه ملی،‌ در معبد عدالت (Temple of Justice) واقع شده است. محل دیوان عالی آمریکا از سال ۱۷۹۰ میلادی در معبد عدالت بوده است.
ساختمان این معبد بسیار زیبا است و شبیه معابد یونان باستان ساخته شده است. تمامی قسمت های آن از سنگ مرمر سفید ساخته شده است.برای بازدید از آن می توانید در روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۴:۳۰ بعد از ظهر به آدرس آن مراجعه کنید. بهتر است قبل از بازدید به وبسایت آن مراجعه کنید و روزهای تعطیل آن را ببینید.

بنای یادبود فرانکلین دلانو رزولت (Franklin Delano Roosevelt Memorial)


یکی از جاهای دینی شهر واشنگتن بنای یادبود فرانکلین دلانو رزولت است. این بنا در کنار آبگیر تیدال (Tidal Basin)، در نزدیکی ینای یادبود مارتین لوتر قرار گرفته است. این بنا نه تنها یادبودی از رئیس جمهور آمریکا، فرانکلین دلانو رزولت است بلکه یادآور دورانی است که او رئیس جمهور آمریکا بوده است. این بنا از چند بخش مجزا تشکیل شده است: مجسمه رزولت، نوشته های او که روی دیوار وجود دارد و آبشارهای زیبای اطراف آن.
جذاب ترین بخش این بنا مربوط به مجسه رزولت است که او را در کنار سگ وفادارش(فالا) نشان می دهد. بعد از افتتاح این بنا به خواست برخی از افراد، یک مجسمه از رزولت به مجموعه اضافه شد. این مجسمه، رزولت را بر روی ولیچر نشان می دهد و دوران معلولیت او را به نمایش می گذارد.
اگر به شهر واشنگتن سفر کرده اید و دوست دارید مهم ترین مکان های دیدنی آن را ببینید، بازدید از بنای یادبود فرانکلین دلانو رزولت را در اولویت خود قرار دهید.

موزه جاسوسی بین الملل (International Spy Museum)


یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی در شهر واشنگتن آمریکا، موزه جاسوسی بین الملل است. موزه جاسوسی بین المللی از معدود مکان های دیدنی شهر واشنگتن است که بازدید از آن رایگان نیست. در این موزه کلکسیونی از ادوات و تجهیزات مربوط به جاسوسی در طول تاریخ به نمایش گذاشته شده است. این مجموعه، کامل ترین کلکسیون تجهیزات جاسوسی است که تا به حال برای عموم مردم به نمایش گذاشته شده است. در این موزه تاریخ جاسوسی را از جنگ جهانی دوم تا جنگ سرد و در زمان شکل گیری تروریسم بین الملل به نمایش گذاشته است.
بخشی از این موزه مربوط به تاریخ شکنجه و استراق سمع غیر قانونی و روش های بازجویی است که اخلاقی و قانونی به حساب نمی آیند.
اگر به تاریخ جاسوسی علاقه دارید و به دنبال یک موزه متفاوت می گردید حتما در سفر خود به شهر واشنگتن از موزه جاسوسی بین الملل دیدن کنید.

محله جورج تاون (Georgetown)


محله جورج تاون یکی از زیباترین محله های شهر واشنگتن دی سی است. این محله در کنار رودخانه پوتوماک(Potomac River) در شمال بنای یادبود لینکلن قرار گرفته است. جان اف کندی (‌رئیس جمهور پیشین آمریکا) همسر خود (ژاکلین کندی اوناسیس) را در این محله می بینید و با او ازدواج می کند. بعد از مرگ جان اف کندی، ژاکلین به این محله نقل مکان می کند.
در خیابان اصلی این محله که با نام "M" شناخته می شود تنوعی از مغازه‌ها را می بینید که غذاها و خوراکی های محلی واشنگتن را می فروشند. با قدم زدن در این خیابان مغازه های جذابی مثل مغازه شیرینی فروشی، کافه های دوستدار محیط زیست، مغازه های پنیر فروشی، مغازه های استیک فروشی، ساندویچ فروشی و سبزی فروشی را خواهید دید. در این محله پارکی به نام جورج تاون واترفرانت (Georgetown Waterfront Park) وجود دارد که می توانید در آن قدم بزنید و از زیبایی های آن استفاده کنید.
جاهای دیدنی واشنگتن دی سی

کلیسای ملی واشنگتن (Washington National Cathedral)


یکی از دیدنی ترین مکان های شهر واشنگتن، کلیسای ملی آن است. کلیسای ملی واشنگتن ششمین کلیسای بزرگ جهان و دومین کلیسای بزرگ آمریکا است. ساختمان آن به سبک نئو گوتیک طراحی و ساخته شده است. در این کلیسا مراسم های رسمی مختلفی برگزار می شود و به آن «خانه ملی عبادت» یا National House of Prayer می گویند. مراسم ختم رئیس جمهوران آمریکا مانند دوایت آیزنهاور، جرالد فورد، رونالد ریگان و جورج بوش پدر از مهم ترین مراسم هایی است که در این کلیسا برگزار شده است.
بازدید از این کلیسا فقط در روزهای یکشنبه رایگان است و در روزهای دیگر برای ورود به آن باید پول پرداخت کنید. با پرداخت هزینه ورودی می توانید در تور بازدید از کلیسا شرکت کنید. از آنجا که این کلیسا در مرکز شهر واقع نشده است، بهتر است بازدید از آن را زمانی در برنامه خود قرار دهید که می خواهید برای چند روز در واشنگتن بمانید.

آبگیر تیدال (Tidal Basin)


یکی از جاهای دیدنی شهر واشنگتن دی سی آبگیر تیدال است. آبگیر تیدال را می توان یک شبه خلیج دست ساز دانست که در کنار رودخانه پوتوماک قرار گرفته است. این آبگیر جزئی از پارک پوتوماک غربی است که بناهای یادبود توماس جفرسون، رزولت و مارتین لوتر در آن قرار دارد.
در آبگیر تیدال ۳۷۵۰ درخت گیلاس ژاپنی وجود دارد که از آخرین هفته ماه مارس تا اولین هفته آوریل شکوفه می دهند و منظره بی نظیری را ایجاد می کنند. به طوری که هزاران بازدید کننده در هر سال برای بازدید از آن راهی واشنگتن دی سی می شوند. در این زمان جشنواره ملی شکوفه های گیلاس برگزار می شود و برای شرکت در آن باید از قبل جای خود را رزرو کنید.
اگر به شهر واشنگتن سفر کردید حتما باید از این آبگیر دیدن کنید. یکی از زیباترین مکان های دیدنی این شهر است.

محله آدامز مورگان (Adams Morgan)


اگر نمی دانید در سفر خود به شهر واشنگتن،‌ شب ها را چطور بگذرانید و به دنبال یک محله زیبا با تفریحات شبانه می گردید،‌ محله آدامز مورگان مناسب شما است. این محله یکی از زیباترین و جذاب ترین محله های شهر واشنگتن دی سی است که برای افرادی که می خواهند شب را بیدار بمانند و تفریح کنند بسیار جذاب است. کلوب های شبانه،‌ سالن های کنسرت، رستوران های بین المللی این محله، شما را تا صبح سرگرم نگه می دارد.
بازدید از این محله در طول روز نیز لذت خاص خود را دارد. در طول روز، لباس فروشی های جذاب و مغازه های فروش کتاب های دست دوم (که درون ساختمان هایی با ۱۰۰ سال سن قرار گرفته اند) رونق خاصی را به محله آدامز مورگان داده است. اگر وقت کافی برای بازدید از قسمت های مختلف شهر وانشگتن دی سی دارید حتما از این محله دیدن کنید.

باغ ملی آمریکا (United States National Arboretum)


یکی از دیدنی ترین مکان های شهر واشنگتن دی سی که در سفر خود به این شهر باید از آن دیدن کنید، ‌باغ ملی آمریکا (United States National Arboretum) است. باغ ملی آمریکا یک باغ گیاهشناسی است که مخصوص گیاهان چوبی است. مساحت این باغ ۱٫۸ کیلومتر مربع است. در این پارک ۲۲ ستون جذاب و زیبا وجود دارد که ظاهر آن شبیه به ستون های معابد یونان است.
در این باغ زیبا موزه ای به نام «موزه ملی بونسای و پنجینگ» یا "National Bonsai & Penjing Museum" وجود دارد. اگر به دنیای گیاهان علاقه دارید حتما به باغ ملی آمریکا سر بزنید و از کلکسیون گیاهان مختلف آن مثل خرزره هندی، سرخس و ذغال اخته دیدن کنید. بازدید از این باغ رایگان است.

جزیره تئودور رزولت (Theodore Roosevelt Island)


جزیره تئودور رزولت یک منطقه حفاظت شده در شهر واشنگتن است که برای احترام به رئیس جمهور پیشین آمریکا ( رزولت) ساخته شده است. رزولت توانست سیستم منحصر به فردی را برای حفاظت از پارک های ملی امریکا ترویج دهد. در وسط این جزیره مجسمه بزرگی از او وجود دارد. اگر به پیاده روی در طبیعت علاقه مندید،‌ می توانید از یکی از مسیرهای پیاده روی موجود در این جزیره استفاده کنید. این جزیره در رودخانه پوتوماک، کمی بالاتر از بنای یادبود لینکل قرار دارد.
جاهای دیدنی واشنگتن دی سی

عبادتگاه ملی لقاح پاک (Immaculate Conception)


یکی از دیدنی ترین مکان های شهر واشنگتن کلیسایی به نام عبادتگاه ملی لقاح پاک یا " Basilica of the National Shrine of the Immaculate Conception " است. این کلیسا که وقف مریم مقدس است، یکی از مهم ترین مکان های مذهبی شهر واشنگتن است. این کلیسا بزرگترین کلیسای کشور آمریکا است. در میان کلیساهای بزرگ جهان در رتبه ۱۸ ام قرار دارد. ظرفیت پذیرش ۶۰۰۰ آدم را دارد. طول آن ۱۴۰ متر،‌ عرض آن ۲۱ متر و ۷۲ متر ارتفاع دارد .
بازدید از این کلیسای جذاب و تاریخی رایگان است. معماری آن تلفیقی از سبک های هنری رمانسک و بیزانس است. اگرچه که در مرکز شهر واشنگتن دی سی قرار نگرفته است اما سالانه میلیون ها توریست از آن بازدید می کنند. از افراد مشهوری که از این کلیسا بازدید کرده اند می توان به نام های زیر اشاره کرد:
• پاپ بندیکت شانزدهم
• پاپ ژان پل دوم
• مادر ترزا

اداره پست قدیمی (Old Post Office Pavilion)


یکی از دیدنی ترین ساختمان های شهر واشتنگتن دی سی ،‌اداره پست قدیمی است. معماری ساختمان آن به سبک رمانسک است و به دلیل برج ساعت بلندی که دارد(۹۶ متر) توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این ساختمان در طول زمان، کاربری های مختلفی داشته است. مهم ترین کاربری آن اداره پست بوده است. اکنون تبدیل به یکی از لوکس ترین هتل های شهر واشنگتن شده است. اگرچه که نمی توانید از این مکان دیدن کنید اما اگر دوست داشتید در یکی از هتل های لوکس شهر واشنگتن اتاق بگیرید، هتلی که در یک ساختمان بسیار زیبا و قدیمی قرار گرفته است؛ اداره پست قدیمی برای شما مناسب است.

پارک مریدین هیل (Meridian Hill Park)


یکی از جذاب ترین پارک های شهر واشنگتن دی سی، پارک مریدین هیل است. اگر نتوانستید از پارک راک کریک (یکی از زیباترین پارک های شهر واشنگتن) دیدن کنید، می توانید از زیبایی های پارک مریدین هیل لذت ببرید.
در این پارک مجسمه از ژان دارک وجود دارد که او را سوار بر اسب نشان می دهد. آبشار پله کانی این پارک بزرگترین آبشار پله ای در آمریکای شمالی است. این پارک یکی از محبوبترین پارک ها برای ساکنین واشنگتن است؛ به خصوص ساکنینی که از شلوغی نشنال مال دوری می کنند.این دسته از افراد این پارک را برای گذراندن اوقات فراغت خود انتخاب کرده اند.
درفصل تابستان،‌ در روزهای یکشنبه رویدادی به نام دایره طبل یا "Drum Circle" در این پارک برگزار می شود. هنرمندان مختلفی در این رویداد شرکت می کنند تا لحظات خوشی را در کنار هم تجربه کنند. قدمت این رویداد به دهه ۱۹۶۰ میلادی باز می گردد.
در این مقاله جاهای دیدنی شهر واشنگتن را به شما معرفی کردیم تا اگر قصد داشتید بلیط هواپیما بخرید و به این شهر سفر کنید اطلاعات خوبی از جاهای دیدنی آن داشته باشید.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است