search
menu

جاهای دیدنی نیویورک

[ پنهان کردن ]
جاهای دیدنی نیویورک
مجسمه آزادی نیویورک
پارک مرکزی نیویورک
راکفلر سنتر نیویورک
موزه هنر متروپولیتن نیویورک
خیابان و تئاتر برادوی نیویورک
ساختمان امپایر استیت نیویورک
موزه و بنای یادبود حملات یازده سپتامبر نیویورک
های لاین نیویورک
میدان تایمز نیویورک
پل بروکلین نیویورک
خیابان پنجم نیویورک
ترمینال گرند سنترال نیویورک
رصدخانه وان ورلد نیویورک
مجموعه فریک نیویورک
کتابخانه عمومی نیویورک
وال استریت نیویورک
تالار موسیقی رادیو سیتی نیویورک
کلیسای جامع سن پاتریک نیویورک
تالار کارنگی نیویورک
برایانت پارک نیویورک

جاهای دیدنی نیویورک


نیویورک، یکی از بزرگترین شهرهای جهان است که همیشه جاذبه های هیجان انگیز فراوان برای بازدید دارد و هرگز وقت کافی برای دیدن تک تک آن ها وجود ندارد. برخی گردشگران بلیط هواپیما نیویورک را برای تماشای نمایش های وسیع خیابانی، برخی برای خرید و رستوران گردی و برخی نیز برای بازدید از جاهای دیدنی نیویورک از جمله مجسمه آزادی، پل بروکلین، پارک مرکزی و .... می خرند. اکثر جاذبه های نیویورک در فاصله کمی از یک دیگر قرار گرفته اند و یا گاه فاصله بسیار کوتاه دارند که توسط ماشین می توان طی کرد. به همین دلیل است که این شهر جذاب و لذت بخش است. در هر زمان از سال و در هر ساعتی از روز، جاذبه های متعددی هستند که در نیویورک می توانید بازدید کنید. کشف دیدنی های نیویورک کم هزینه و آسان است و بهتر است گردشگران قبل از سفر به نیویورک، یک برنامه ریزی دقیق و خوب انجام دهند. بنابراین، شما را به برخی از جاهای چشم نواز و شگفت انگیز نیویورک آشنا می کنیم.
جاهای دیدنی نیویورک

مجسمه آزادی نیویورک


مجسمه آزادی، جاذبه نمادین نیویورک است که بازدید از آن در صدر فهرست هر گردشگری که اولین بار به نیویورک سفر می کند، قرار دارد. مجسمه آزادی هدیه از کشور فرانسه به آمریکا بود و در سال ۱۸۸۶ ساخته شد. این مجسمه نماد جهانی آزادی است و جزو برترین جاذبه های آمریکا به حساب می آید. مجسمه آزادی، یکی از بزرگترین مجسمه های جهان است که ارتفاع آن از پایین ترین نقطه مجسمه تا بالای مشعل ۱۵۲پا بوده و ۴۵۰٬۰۰۰ پوند وزن دارد. مجسمه معمولا از برخی نقاط شهر قابل مشاهده است اما برای دیدن کامل و واضح مجسمه بهتر است یک سفر قایق به جزیره آزادی داشته باشید و مجسمه را از نزدیک نظاره کنید. می توانید از ستون مجسمه وارد شده و یا با انجام رزرواسیون های لازم مستقیما به بالای تاج مجسمه بروید.
در تور بازدید از مجسمه آزادی، می توانید در جزیره الیس (Ellis) توقف کرده و از موزه مهاجرت بازدید کنید. این موزه خارق العاده در مجتمع ایستگاه مهاجرت تاریخی قرار گرفته، جایی که هزاران مهاجر پیش از ورود به ایالات متحده آمریکا جمع شده بودند.

پارک مرکزی نیویورک


پیاده روی، درشکه سواری و خرید از دستفروشان پیاده روهای پارک مرکزی نیویورک ازجمله کارهایی هستند که حتما در برنامه سفر گردشگران قرار دارند. اگر در فصل زمستان به نیویورک سفر کنید، در بازدید از این پارک کفش های اسکی خود را همراه داشته و روی پیست اسکی روی یخ والمن رینک (Wollman Rink) سر بخورید و لذت ببرید. این پارک عظیم در مرکز شهر نیویورک به عرض نیم مایل و به طول ۲٫۵ مایل قرار گرفته و باعث زیباتر و سرزنده شدن شهر شده است. پارک مرکزی هلاوه بر این که مکان فوق العاده ای برای تجربه طبیعت است، بلکه جاذبه های متعددی را هم در خود جای داده که اکثرشان رایگان هستند. می توانید به بازدید از باغ وحش پارک مرکزی، زمین های توت فرنگی، قلعه بلودیر (Belvedere Castle) و ... بروید.

راکفلر سنتر نیویورک


راکفلر سنتر نیویورک، جزو جاذبه هایی است که هیچ گردشگری نباید از دستش بدهد. این مجتمع عظیم تفریحی و تجاری در مرکز منهتن (Manhattan) خانه رسانه های ان بی سی تی وی (NBC- TV) و دیگر رسانه ها است؛ اما بخش اصلی آن را میدان راکفلر۳۰ تشکیل می دهد که یک آسمان خراش به نام آرت دکو (Art Deco) دارد و از عرشه پشت بام آن چشم انداز بی نظیر و نفس گیر منهتن قابل مشاهده است. این «عرشه» دارای سه طبقه بوده و در طبقات ۶۷، ۶۹ و ۷۰ آسمان خراش واقع شده است. مناظر بسیار جذاب و هیجان انگیز چه در روز و چه در شب از این مکان نمایان هستند. برای رفتن به این عرشه بایستی بلیط تهیه نمایید. پیست اسکی این مجتمع معمولا از ماه اکتبر تا آوریل باز است و در جشن کریسمس، درخت کریسمس بسیار بزرگ مقابل پیست قد علم کرده و با چراغ هایش پیست را نورانی می کند. بسیاری از مردم برای بازدید از این منطقه در ماه دسامبر به نیویورک می آیند.
یکی دیگر از جاذبه های زیبای این مجتمع مجسمه بزرگ اطلس است که سوژه بسیار مناسب برای عکاسان به حساب می آید.
جاهای دیدنی نیویورک

موزه هنر متروپولیتن نیویورک


موزه هنر متروپولیتن یا به اصطلاح «مِت»، در سال ۱۸۷۰ تأسیس شده و به عنوان یکی از معروف ترین موزه های ایالات متحده آمریکا شناخته می شود. مجموعه پایدار این موزه شامل بیش از 2 میلیون آثار هنری با قدمت 5هزار سال است. موزه دارای سه منطقه است که بخش اصلی آن «خیابان پنجم مِت» (The Met Fifth Avenue) نام دارد. برجسته ترین آثار این مجموعه شامل هنرهای دکوراتیو آمریکایی، اسلحه و زره، لباس‌های محلی، هنر مصری، آلات موسیقی، تصاویر و ... هستند. نمایشگاه های برپا شده در این موزه معروف ترین آثار جهان را به نمایش عموم در می آورند.

خیابان و تئاتر برادوی نیویورک


حضور در یکی از نمایش های برادوی، جزو بهترین کارهایی است که در سفر به نیویورک می توان انجام داد. تئاتر برادوی (Broadway Theatre) که قله تئاتر آمریکایی به حساب می آید، مکانی است برای تماشای تازه ترین نمایش ها و کلاسیک های طولانی مدت. منظور از برادوی درواقع همان «تئاتر برادوی» است که سراسر شامل تعداد زیادی خیابان تئاتر در «منطقه برادوی» است. برای تماشای برخی نمایش ها لازم است تا از قبل بلیط تهیه گردد.
«کوی شوبرت» (Shubert Alley)، تنها کوی مخصوص عابران پیاده در منطقه تئاتر است که دو خانه نمایش معروف با نام های «شوبرت» و «بوث» را در خود جای داده است. از قدیم الایام، بازیگران مشتاق به کوی شوبرت می آیند و به دنبال فرصت هایی جهت بازی در نمایش های اسپانسرشده توسط آقای «سام شوبرت» (Sam S. Shubert) هستند.
جاهای دیدنی نیویورک

ساختمان امپایر استیت نیویورک


ساختمان امپایر استیت (Empire State Building) یکی از معروف ترین بناهای برجسته و شناخته شده نیویورک است و جزو جاذبه های اصلی نیویورک به حساب می آید. این ساختمان با ارتفاع ۳۸۱ متر و ۱۰۲ طبقه، بلندترین ساختمان جهان بود؛ تا این که ۴۱ سال بعد برج ۱ مرکز تجارت جهانی ساخته شد و از این بنا بالاتر رفت. ساختمان امپایر استیت که دارای یک دکل برای کشتی های هوایی بود، بلافاصله پس از افتتاح در سال ۱۹۳۱ به نقطه عطف و نمادین برای نیویورک تبدیل شد. بر فراز ساختمان امپایر استیت دو رصدخانه وجود دارند و هردو چشم اندازهای حیرت انگیز ارائه می دهند. در روزهایی که هوا صاف است، می توانید از این نقطه تا فاصله ۸۰ مایلی را، شامل همسایه های ایالت ازجمله نیوجرسی، پنسیلوانیا، ماساچوست و کنتیکت تماشا کنید. رصدخانه طبقه ۶۸ام که در ارتفاع ۱۰۵۰پا قرار دارد، بلندترین عرشه رصدخانه ی فضای باز نیویورک است و این چیزی است که وقتی مردم به بالای امپایر استیت می روند، انتظارش را دارند. به احتمال زیاد این صحنه را بارها و بارها در فیلم های بی شمار شاهد بوده اید.
دسترسی به بالاترین نقاط بنا توسط آسانسورهای پرسرعت و اتوماتیک صورت می گیرد. بنا دارای محفظه های سرپوشیده با حفاظ شیشه ای است که در تابستان مجهز به سیستم خنک کننده و در زمستان مجهز به سیستم گرمایش است. همچنین، در در اقصی نقاط بنا مکان های تفریحی وجود دارند.

موزه و بنای یادبود حملات یازده سپتامبر نیویورک


زمانی برج های دوقلوی تجارت جهانی ۱۱۰ طبقه ای بر خط افق منهتن تسلط داشتند، اما در ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ توسط هواپیماهای انتحاری تخریب شدند و تلفات غم انگیز جانی و حیاتی به جا گذاشتند. اکنون در محل این دو برج، دو حوض آب در اندازه های واقعی برج وجود دارند. بنای یادبود ملی ۱۱ سپتامبر (National September ۱۱ Memorial)، برای ادای احترام به تقریبا 3هزار نفر کشته شده در نتیجه حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ و همچنین، ۶نفر کشته شده در بمب گذاری پیشین مرکز تجارت جهانی در فوریه ۱۹۹۳ ساخته شده است.
حوض های آب توسط درختان و چمن احاطه شده اند و دیوار حوض ها دارای حفره هایی هستند که آب به صورت آبشاری از آن ها جریان یافته و به یک میدان ظاهرا بی ته و عمق سرازیر می شود. این ها بزرگ ترین آبشارهای ساخته شده توسط انسان در آمریکای شمالی هستند. در اطراف حوض ها پانل های برنزی وجود دارند که رویشان نام تمام کشته شدگان و قربانیان حملات انتحاری درج شده است.
مابین دو حوض، موزه یادبود ۹/۱۱ (The ۹/۱۱ Memorial Museum) قرار گرفته که از یک معماری بی نظیر و منحنی شیشه ای برخوردار است. در این موزه مصنوعات، تصاویر و ویدیوهایی از حادثه ۱۱ سپتامبر ارائه می گردند و پیامدها و تأثیرات آن را به نمایش می گذارند.

های لاین نیویورک


یکی از جاذبه های هیجان انگیزی که اخیرا هم در نیویورک توسعه یافته، های لاین (High Line) است. های لاین، یک خط راه آهن متروکه و سابق در نیویورک است که اکنون به مسیر پیاده روی بر فراز خیابان های شهر تبدیل شده است. در این پارک عمومی خطی و منحصر به فرد انواع درختان و گیاهان از گونه های بومی کاشته شده اند. در فصل بهار با شکوفه زدن درختان طبیعت بسیار جذاب و دلنوازی در پارک به وجود می آید. در اکثر مناطق، پارک توسط نرده های شیشه حفاظ گردیده و حس طبیعی بودن را القا می دهد. با این حال، چشم انداز شهر هم در کنار آن به چشم می خورد.
با وجود این که های لاین به اندازه دو یا سه طبقه از سطح خیابان ارتفاع دارد، مناظر شگفت انگیز معماری شهر و چشم اندازهای خیابان ها را از منظر جدیدی به بازدید کنندگان ارائه می دهد. در طول مسیر نیمکت ها و تاسیسات هنری وجود دارند و از آن جایی که این مسیر به شدت مورد استفاده قرار می گیرد، ممکن است در روزهای آخر هفته کمی شلوغ باشد.

میدان تایمز نیویورک


مطمئنا، میدان تایمز نیویورک (Times Square) را بارها در فیلم ها یا رسانه های اجتماعی دیده اید. این میدان پر است از صفحه نمایش ها و تابلوهای بزرگ و رنگارنگ تبلیغاتی که پاتوق خوبی در عصر به حساب می آید. گرچه، میدان تایمز در هر ساعتی از روز هیجان انگیز است. در این میدان جشن سال نو میلادی برگزار شده و افت توپ (Ball Drop) در نیمه شب، زمانی که اطراف مملوء از جمعیت است، اتفاق می افتد. در سال نو میلادی توپ تایمز اسکوئر که یک توپ زمانی است، از ساعت ۱۱:۵۹:۰ از میله به سمت پایین حرکت می کند و از آن به نام « افت توپ» یاد می کنند.
میدان تایمز دائما شلوغ و پرازدحام است، اما باز هم جذابیت منحصر به فرد خود را دارد. نیمکت هایی که در یک طرف میدان تعبیه شده اند، مکان مناسبی برای استراحت و تماشای صحنه های زیبای میدان تایمز هستند.
جاهای دیدنی نیویورک

پل بروکلین نیویورک


پل بروکلین (Brooklyn Bridge) با طاق ها و کابل های معلق به سبک گوتیک، از شناخته شده ترین جاذبه های نیویورک است و با الهام از نسل شاعران، ترانه سرایان و نقاشان ساخته شده است. این پل تاریخی در سال ۱۸۸۳ از رودخانه شرق منهتن تا بروکلین تکمیل گشته و اولین پل معلق فولادی جهان است. شما می توانید این پل را از داخل کشتی و یا از سمت شرقی منهتن مشاهده کنید، اما بهترین راه برای بازدید از پل بروکلین این است که یک ساعتی را برای عبور از روی پل بروکلین اختصاص دهید. یک مسیر پیاده روی چوبی مخصوص عابران پیاده و دوچرخه سواران وجود دارد و از بالای مسیرهای ترافیک عبور می کند. اگر قصد پیاده روی در تمام طول پل را ندارید، می توانید حداقل تا ستون اول، جایی که سکوی مشاهده وجود دارد، پیش بروید و یکی از برج های گرانیتی را از نزدیک ببینید.
از روی پل بروکلین مناظر زیبای منهتن، رودخانه شرقی و مجسمه آزادی مشاهده می شوند. دوچرخه سواری روی پل از گزینه های جالب بازدید از پل بروکلین است، اما اغلب ترافیک سنگینی از عابران پیاده روی پل وجود دارد و ممکن است دوچرخه سواری را برایتان دشوار و آهسته کند.

خیابان پنجم نیویورک


یکی از معروف ترین خیابان های خرید آمریکا، خیابان پنجم (Fifth Avenue)، بزرگ ترین منطقه خرید نیویورک است؛ جایی که بسیاری از طراحان برتر فروشگاه های شاخص و برجسته خود را در آن دارند. مغازه برندهای کارتیه (Cartier)، تیفانی (Tiffany)، برگدورف گودمن (Bergdorf-Goodman)، فروشگاه معروف اپل استور خیابان پنجم، فروشگاه ساکس فیفث اونیو (Saks Fifth Avenue) در این خیابان شیک قرار دارند.
حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، می توانید از قدم زدن در این خیابان لذت ببرید.

ترمینال گرند سنترال نیویورک


ترمینال گرند سنترال (Grand Central Terminal)، که غالبا ایستگاه بزرگ مرکزی نیز نامیده می شود، بنایی با معماری هنرهای زیبای خارق العاده است و مطمئنا ارزش بازدید دارد. این ساختمان اولین بار در سال ۱۹۱۳ ۱۹۱۳ به عنوان پایانه ایستگاه های مترو و قطار افتتاح گردید. در بیرون ساختمان مجسمه های چهره خیابان جهل و دوم و مجسمه های بالای ساختمان از ویژگی های برجسته به حساب می آیند.
پله های بزرگ داخل بنا را هرگز از دست ندهید، زیرا به روی این پله ها می توانید محل اجتماع را از بالا تماشا کنید. سقف زیبای بازسازی شده ی بنا، صحنه فلکی را به تصویر می کشد. در این جا می توانید مجموعه گسترده ای از رستوران ها و مغازه های خرده فروشی را مشاهده کنید.

رصدخانه وان ورلد نیویورک


رصدخانه وان ورلد (One World Observatory)، یک عرشه برای رصد چشم اندازهای نفس گیر شهر از طبقات ۱۰۰، ۱۰۱ و ۱۰۲ با ارتفاع ۱۷۷۶ پا بر فراز ساختمان تازه تأسیس مرکز تجارت جهانی است. آسانسوری که شما را به طبقات بالا هدایت می کند، به خودی خود جاذبه دیدنی محسوب می شود. زمانی که داخل آسانسور به سمت بالا حرکت می کنید، پانل هایی که اطرافتان را محاصره کرده اند، شهر نیویورک را در طول سال ها از منظره روستایی اش تا کلان شهری که امروزه می بینیم، نمایش می دهند.
این بنای شیشه ای که از سراسر شهر قابل مشاهده است، ساختاری منحصر به فرد در خط افق منهتن بوده و زوایایی که در آن وجود دارند، ظاهر متمایزی به بنا می بخشند. اگر نزدیک مرکز بنا بایستید، این بنا را به شکل هرم مشاهده خواهید کرد.
جاهای دیدنی نیویورک

مجموعه فریک نیویورک


مجموعه فریک (Frick Collection)، از نظر محیط در صدر فهرست موزه های شهر نیویورک قرار دارد. بنایی که مجموعه در آن قرار گرفته متعلق به عمارتی از سال های ۱۹۰۰ است. این بنا و مجموعه اصلی توسط هنری کلی فریک (Henry Clay Frick)، کسی که این بنا را برای نمایش آثار هنری اش ساخت، اهدا گردیده است. این اثر هنری که شامل ترکیبی از نقاشی ها، ظروف چینی و مبلمان است که به زیبایی در ۱۶ گالری به نمایش گذاشته شده است. در میان این آثار شاهکارهایی از مونه، رامبراند، بلینی، ال گرکو و دیگر هنرمندها نیز وجود دارند.
این مجموعه ها بر اساس دوره، هنرمند یا کشور تنظیم نشده اند، بلکه به سبک تصادفی جهت لذت بردن طراحی شده اند. اتاق ها، یک باغ سرپوشیده زیبا با گیاهان گرمسیری و حوض مرکزی را احاطه کرده اند.

کتابخانه عمومی نیویورک


شعبه اصلی کتابخانه عمومی نیویورک توسط معماران ، Carrere & Hastings ، به سبک هنرهای زیبا طراحی شده است. این کتابخانه با اتاق های چشمگیرش جزو جاذبه های برجسته شهر به حساب می آید. کتابخانه عمومی نیویورک (The New York Public Library)، اگرچه در محاوره به عنوان شاخه اصلی شناخته می شود، اما درواقع نام اصلی ساختمان Stephen A. Schwarzman است. این کتابخانه در سال ۱۹۱۱ با اعلام فوری افتتاح گردید. اتاق مطالعه اصلی که به اندازه یک کتابخانه عظیم است، به تنهایی دو بلوک از شهر را به خود اختصاص داده و اتاق نشریات دارای 10هزار مجله فعلی است. به طور خلاصه می توان گفت، مجموعه موجود در این مکان بسیار وسیع است.

وال استریت نیویورک


وال استریت مشهور جهان (Wall Sreet)، از برادوی تا خیابان جنوبی به اندازه هشت بلوک شهری کشیده شده است. وال استریت و مناطق اطراف آن میزبان برخی از مهم ترین صرافی های جهان ازجمله بورس اوراق بهادار نیویورک، نزدک مرکب و بورس تجاری نیویورک هستند. همچنین، در نزدیکی وال استریت کلیسای چشمگیر تثلیث و تالار فدرال واقع شده است.
جاهای دیدنی نیویورک

تالار موسیقی رادیو سیتی نیویورک


تالار موسیقی رادیو سیتی (Radio City Music Hall)، در سایه مرکز راکفلر واقع شده و یک مکان سرگرمی معروف و یکی از جاذبه های دیدنی شهر به حساب می آید. این تئاتر آرت دِکو متعلق به سال ۱۹۳۲، فیلم ها و موزیکال های فانتزی ارائه داده و محل کمپانی رقص The Rockettes بوده است. این ساختمان در دهه ۱۹۳۰ توسط راکفلرها ساخته و تأمین مالی شد و بزرگترین تئاتر سرپوشیده جهان در آن زمان را در خود جای داد. امروزه، این مکان میزبان رویدادهای مهم ازجمله جوایز گرمی (Grammy Awards) و جوایز تونی (Tony Awards) قرار گرفته است. از آن جایی که چادر اصلی تالار به اطراف بنا پیچیده شده و تا پایین بلوک کشیده شده، نادیده گرفتن آن غیرممکن است.

کلیسای جامع سن پاتریک نیویورک


کلیسای جامع سن پاتریک (St. Patrick's Cathedral) ، یکی از بهترین نمونه های احیای گوتیک در نیویورک است که درهای برنزی عظیم، نمای سنگ مرمر سفید، مخروط های ۳۳۰ متری، اُرگ بزرگ، پنجره رز، ظرفیت ۲۴۰۰ صندلی، مجسمه Pieta در کنار کلیسای لیدی دارد. این کلیسای جامع سالانه با میلیون ها بازدید کننده مقصد اصلی افراد معتقد و گردشگران است. این بنا در سال ۱۸۷۹ ساخته شد و در تمام عمرش با دقت مورد مرمت و نگهداری واقع شده است. در سال ۲۰۱۶، دویست میلیون دلار صرف بازسازی بنا شد.

تالار کارنگی نیویورک


تالار کارنگی (Carnegie Hall) در سال ۱۸۹۱ به عنوان اولین تالار کنسرت بزرگ نیویورک افتتاح گردید. موسیقی دان های نامی همچون چایکوفسکی که در شب افتتاحیه تالار ارکستر را رهبری می کرد، لئونارد برنشتاین و بیتلز در این تالار صحنه را پُر کرده اند. به عبارتی، بهترین آکوستیک های جهان در این تالار بوده اند. در حالی که یکی از بهترین راه های لذت از این تالار، شرکت کردن در یکی از نمایش ها است، یکی دیگر از بهترین راه ها بر ای آشنایی بهتر با آن، تور راهنمایی است. این تور نگاهی جامع به سالن، بینشی درباره ساختمان و توضیحاتی درباره هنرمندانی که در صحنه این تالار ایستاده و آثار هنری اجرا کرده اند، به بازدید کنندگان ارائه می دهد. تور راهنمایی تالار در موزه رز به پایان می رسد.
جاهای دیدنی نیویورک

برایانت پارک نیویورک


در برایانت پارک (Bryant Park) بناها، باغ ها و «لو کاروسل» (چرخ فلک معروف) قرار دارند. در محوطه پارک بازی شطرنج، چکرز و تخته نرد با هزینه های اندک در دسترس هستند. پارک برایانت منطقه خلوتی بود که به دلیل جنایت به عنوان منطقه افراد شرور شناخته می شد؛ تا این که در سال ۱۹۸۹ شهرداری آن را پس گرفته و به یک محیط شهری زیبا تبدیل کرد. مردم محلی این پارک را پذیرفتند و اکنون از قدم زدن در آن لذت می برند. حتی اگر قصد بازی کردن هم نداشته باشید، حتما از این پارک بازدید کنید. برایانت پارک در مجاورت کتابخانه عمومی نیویورک قرار دارد.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است