search
menu

زندان آلکاتراز، مخوف‌ترین زندان ایالات متحده

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از زندان آلکاتراز پیشنهاد می‌شود
تاریخچه زندان آلکاتراز
فرارهای معروف از زندان آلکاتراز
زمان‌ بازدید از زندان آلکاتراز
چگونه به زندان آلکاتراز برویم؟
سایر جاذبه‌های دیدنی سانفرانسیسکو
رستوران‌های نزدیک به زندان آلکاتراز
هتل‌های نزدیک به زندان آلکاتراز
زندان آلکاتراز را می‌توان جذاب‌ترین و جالب‌ترین زندان در سراسر جهان عنوان کرد که در گذشته از جمله مخوف‌ترین زندان‌ها بوده است. امروزه زندان آلکاتراز به یکی از جاذبه‌هایی تبدیل شده است که گردشگران و بازدیدکنندگان بسیاری را به خرید بلیط هواپیما آمریکا ترغیب می‌کند. درباره اینکه این زندان متعلق به کدام دوره از تاریخ است و چه بخش‌هایی دارد، در ادامه اطلاعات کافی آمده است. این زندان در وسط دریا و در جزیره‌ای در سانفرانسیسکو قرار گرفته است. بازدید از بخش‌های مخوف آن برای هر گردشگری می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. در این جزیره علاوه بر زندان آلکاتراز خانه‌های بسیاری نیز وجود دارد که مربوط به زندانبان‌های این زندان است. با کشتی‌های تفریحی مسافران می‌توانند از زندان آلکاتراز و دریای پیرامون سانفرانسیسکو دیدن کنند. جزیره آلکاتراز دارای مساحت ۲۲ هکتاری است که گردشگران می‌توانند با رزرو تورهای مسافرتی به این منطقه سفر کرده و از جاهای دیدنی سانفرانسیسکو نیز دیدن کنند.
زندان آلکاتراز، مخوف‌ترین زندان ایالات متحده

چرا بازدید از زندان آلکاتراز پیشنهاد می‌شود


• این زندان در گذشته از مخوف‌ترین زندان‌های دنیا بوده است.
• امروزه این زندان از جمله جاهای دیدنی پرطرفدار برای گردشگران است و سالانه حدود ۱.۵ میلیون گردشگر از آن دیدار می‌کنند.
• این زندان میزبان مجرمان خطرناک بوده است و دیدن بخش‌های مختلف یک زندان مخوف آن هم در وسط دریا برای گردشگران بسیار جالب است.
• در سال ۱۹۶۲ فیلمی با نام پرنده‌باز آلکاتراز که در رابطه با یکی از مجرمان معروف و خطرناک این زندان بوده است، ساخته شده است که همین مورد به تنهایی بازدید از این زندان را برای گردشگران جذاب‌تر ساخته است.
• با بازدید از این زندان علاوه بر دیدن یک زندان معروف، می‌توانند از بودن در جزیره آلکاتراز که در فاصله بسیار نزدیکی از سانفرانسیسکو قرار دارد نیز دیدن کنند و از جذابیت‌های آن لذت ببرید.
• می‌توانید از موزه زندان آلکاتراز نیز دیدن فرمایید و با چگونگی فعالیت آن بیشتر آشنا شوید.
زندان آلکاتراز، مخوف‌ترین زندان ایالات متحده

تاریخچه زندان آلکاتراز


زندان آلکاتراز (Alcatraz Prison) همان‌طور که گفته شد، در گذشته به عنوان یک زندان مخوف مورد استفاده بود ولی امروزه جایی برای بازدید گردشگران است. این زندان روی یک جزیره قرار گرفته است که در گذشته بدان جزیره پلیکان‌ها می‌گفتند زیرا در آن تعداد بی‌شماری پلیکان وجود داشت. حدوداً در سال ۱۸۵۰ این جزیره به ارتش برای استفاده نظامی اختصاص داده شد. در سال‌های بعد ارتش تمهیدات ویژه‌ای برای مراقبت از این جزیره در نظر گرفت و توپ‌های جنگی فراوانی را در اطراف این جزیره قرار داد. چون جزیره تحت کنترل ارتش بود بهترین گزینه برای ساخت زندان بود، زیرا فرار از آن بسیار سخت بود. ساخت زندان نیز از اواسط دهه ۱۸۵۰ شروع شد. بیشتر زندانیان این زندان را کسانی تشکیل می‌دادند که به دولت آمریکا در سال‌های ۱۸۶۱ تا ۱۸۶۵ خیانت کرده بودند. در طول جنگ آمریکا و اسپانیا بر تعداد زندانیان زندان آلکاتراز افزوده شد. در سال ۱۹۱۲ ساخت این مجموعه به عنوان بزرگ‌ترین سازه بتنی آن زمان به پایان رسید. از آنجایی که هزینه نگهداری از زندان بالا بود، این زندان در سال ۱۹۶۳ تعطیل شد و در سال ۱۹۷۲ به عنوان بخشی از ناحیه تفریحی گلدن گیت معرفی شد و بازدید از آن برای عموم آزاد معرفی شد. در واقع این زندان حدود ۲۹ سال به عنوان زندان فعالیت کرده است. پیشنهاد می‌شود حتماً از طریق خرید بلیط هواپیما خارجی نسبت به بازدید از این زندان اقدام کنید.

فرارهای معروف از زندان آلکاتراز


این زندان در طول زمان زندانیان معروفی را در خود جای داده است. از جمله معروف‌ترین زندانیان این زندان آلکاپون یا اسکارفیس است که قبلاً در زندان‌های دیگری حضور داشت اما به دلیل داشتن روابط با زندانبان‌های این زندان‌ها به آلکاتراز منتقل شد و حدود ۵ سال در این زندان حضور داشت. علاوه بر او سایر جنایتکاران معروف آمریکایی مانند: جورج کلی، رابرت استراد، آلوین کارپیس و ... نیز چندین سال در این زندان نگهداری شده‌اند. جمعاً ۳۶ زندانی قصد فرار از این زندان را داشته‌اند که هیچ‌کدام یک از این افراد موفق به فرار نشدند. در سال ۱۹۴۶ نیز یکی از این تلاش‌ها برای فرار به درگیری منجر شد که دو نفر از افسران و ۳ نفر از زندانیان در جریان درگیری‌ها کشته شدند.
زندان آلکاتراز، مخوف‌ترین زندان ایالات متحده

زمان‌ بازدید از زندان آلکاتراز


زندان آلکاتراز همه‌روزه میزبان گردشگران است. این زندان فقط در کریسمس و جشن سال نو بسته است.

چگونه به زندان آلکاتراز برویم؟


بازدیدکنندگانی که قصد دارند از زندان آلکاتراز دیدن کنند می‌توانند از طریق قایق به این جزیره بروند. البته به این نکته توجه داشته باشید که بلیط‌های آلکاتراز سریع فروخته می‌شوند به همین دلیل اگر قصد بازدید از آن را دارید بهتر است بلیط‌ها را زودتر رزرو کنید.

سایر جاذبه‌های دیدنی سانفرانسیسکو


موزه هنر مدرن سانفرانسیسکو: ۲.۸ کیلومتر
موزه دیانگ: ۱۰ کیلومتر
پل گلدن گیت: ۱۰ کیلومتر

رستوران‌های نزدیک به زندان آلکاتراز


رستوران وای فر تاورن: ۲.۲ کیلومتر
رستوران بل تاور: ۲.۷ کیلومتر
رستوران استریت: ۲.۷ کیلومتر
رستوران اسپلیت: ۲.۴ کیلومتر

هتل‌های نزدیک به زندان آلکاتراز


هتل هیلتون سانفرانسیسکو فایننشال دیستریکت: ۲.۵ کیلومتر
هتل سان رمو: ۰.۹ کیلومتر
هتل واشنگتن اسکوار این: ۰.۹ کیلومتر
هتل مجستیک: ۴ کیلومتر
هتل دل سول: ۳ کیلومتر

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است