search
menu

موزه گوگنهایم نیویورک

[ پنهان کردن ]
موزه گوگنهایم نیویورک
تاریخچه موزه گونگهایم
معماری موزه گونگهایم
بخش های مختلف موزه گونگهایم
ساعت بازدید از موزه گونگهایم
نحوه دسترسی به موزه گونگهایم
جاذبه های دیدنی نزدیک به موزه گونگهایم
هتل های نزدیک به موزه گونگهایم
رستوران های نزدیک به موزه گونگهایم

موزه گوگنهایم نیویورک


موزه گونگهایم نیویورک یکی از موزه های مشهور شهر نیویورک در شمال شرقی مرکز شهر واقع شده است و به عنوان آخرین اثر فرانک لوید رایت در تاریخی آمریکا شناخته می شود، وی یکی از مشهورترین معماران آمریکا بوده و طراح این شاهکار معماری توسط وی انجام گرفته است. این موزه بی نظیر در سال ۱۹۳۷ افتتاح گردیده و تضاد موزه‌ گوگنهایم با معماری شهر نیویورک در قوس های نرم و زیبای این بناست، زیرا نیویورک به شهر مکعب مستطیل مشهور است و همین امر تضاد ایجاد کرده است. با توجه به اینکه در طی سال ها چندین بار دچار تغییر و بازسازی شده، اما هنوز هم ذره‌ ای از شکوه این بنای بزرگ نکاسته است. از همان روزهای اول افتتاح، این موزه بی نظیر مرکز هنرهای جدید و ایده های نو بود، در واقع با تاسیس این موزه مکانی برای نمایش آثار هنری نوآورانه در محیطی منحصر به فرد فراهم گردیده است. اکنون بعد از گذشت سال ها بازهم موزه گوگنهایم نیویورک مقصد گردشگران زیادی از سراسر دنیاست، به طوری که سالانه بازدیدکنندگان زیادی را به سوی خرید بلیط هواپیما و سفر به این منطقه جذب می کند.
موزه گوگنهایم نیویورک

تاریخچه موزه گونگهایم


ایده ساخت این موزه به سال ۱۹۴۳ برمی گردد، زیرا با گسترش مجموعه آثار هنری گوگنهایم وی خواستار طراحی موزه ای از معمار مشهور به نام فرانک لوید رایت شد تا بتواند در این موزه مجموعه‌ آثار خود را به نمایش بگذارد. وی خواستار متفاوت بودن این موزه با دیگر موزه های دنیا را داشت. فرانک لوید رایت به عنوان یکی از برجسته ترین معماران قرن ۲۰ با طراحی موزه گوگنهایم موفقیت بزرگی برای خود رقم زد و نام خود را برای همیشه جاودان ساخت. جالب است بدانید که ساخت موزه گوگنهایم نیویورک ۱۶ سال طول کشید و مشکلات اصلی در شکل طراحی این موزه بود که با فضای شهری نیویورک تناقض داشت و دیوارها و راهرو های شیب دار یکی دیگر از عوامل اعتراضی در ساخت این موزه بودند، تاحدی که این طراحی را مناسب آثار هنری نمی دانستند، اما در نهایت، بعد از گذشت ۱۵ سال و اعمال تغییرات جزئی و کلی در نمای ساختمان و قسمت های داخلی آن طراحی بسیار خاصی با نمای قوسی و رمپ داخلی مارپیچ در فهرست ۱۷ اثر ماندگار این معمار قرار گرفت. این موزه یک شکل پیچشی دارد و همانند یک صدف یا حلزون در حال پیچش است. همچنین در سال ۲۰۰۸ مرمت موزه گوگنهایم به اتمام رسید که خود مرمت نیز حدودا ۳ سال طول کشید. مورد جالب توجه در این موزه در نحوه رسیدن به طبقه آخر موزه است که هم می توانید از آسانسور بهره مند شوید و هم از فضای دایره‌ ای شکل بالا بروید، به طوری که با دور زدن به نقطه‌ شروع برمی گردید و از موزه خارج شوید که همین امر مورد توجه گردشگران زیادی قرار می گیرد.

معماری موزه گونگهایم


موزه گوگنهایم نیویورک دارای معماری دایره ای شکل و بدون ضلع است، این موزه زیبا در مکانی بسیار شلوغ و پر ازدحام نیویورک ساخته شده است و همین امر به تنهایی باعث گردیده تا این موزه یکی از توریست پذیرترین المان های شهر نیویورک شناخته شود. نمای خارجی این موزه استوانه ای سفید رنگ است که با بتن محکمی ساخته شده است و به وسیله منحنی های بی نظیر خود گویی بسوی آسمان تاب می خورد. نمای خارجی این موزه جالب صیقل داده شده و بسیار ظریفانه نازک کاری شده است. نمای امروزی موزه گوگنهایم نیویورک نیز از ۱۲ دیوار مارپیچ شکل گرفته است و فضای داخلی آن از سطوح شیبدار مارپیچ تشکیل شده است که توسط یک رمپ پیوسته در ۶ طبقه به سمت بالا پیچ خورده و طول این رمپ حدودا ۴۰۰ متر است که همین رمپ پیرامون فضایی باز و گسترده ای برای بازدید نمایشگاه ایجاد کرده است تا به طبقه همکف نزدیک خروجی برسید و همین باعث جذابیت آن خواهد شد که نقطه شروع و خروج به هم می رسند.
موزه گوگنهایم نیویورک

بخش های مختلف موزه گونگهایم


نمای ساختمان موزه گوگنهایم نیویورک دارای ۱۲ دیوار مارپیچ است و فضای داخلی این موزه نیز از سطوح شیبدار مارپیچ تشکیل شده است که بسیار منحصر به فرد بوده و مورد توجه همگان قرار می گیرد. در این ساختمان مدرن ۷۰ بخش برای نمایش آثار هنری وجود دارد که برای بازدیدکنندگان بازدید از این سطح شیب دار تجربه ای متفاوت خواهد بود. ساختمان موزه گوگنهایم نیویورک دارای گنبد شیشه ای بزرگ با چهارچوب آلومینیومی است که بدین وسیله نور طبیعی فضای داخلی موزه را روشن می کند. وقتی وارد این ساختمان می شوید، در ابتدای ورود، با ساختمانی حدودا ۲۸ متری همراه با یک گنبد شیشه ای بزرگ روبرو خواهید شد. در پیرامون این ساختمان نیز یک رمپ پیوسته به سوی بالا پیچ خورده است و همین امر سبب گشته تا طبقات با مرز مشخصی نباشند و همگی در یک مسیر و در امتداد هم باشند. با حرکت بر روی این رمپ می توانید آثار هنری نصب شده بر روی دیوارها را تماشا کنید و در این فضای داخلی سحرانگیز متوجه گذر زمان نشوید.
جالب است بدانید که این موزه در ۶ طبقه ساخته شده و برای بازدید باید از بالاترین سطح وارد شوید و با حرکت روی این رمپ به سمت پایین بروید و در این مسیر با تماشای آثار هنری هنرمندان بزرگ قرن آشنا شوید. با اینکه پس از مرگ رایت، موزه گوگنهایم دچار تغییرات زیادی گردید، به عنوان مثال، در سال ۱۹۶۵ بخشی از فضای اداری موزه و در سال ۱۹۶۹ کل قسمت اداری به فضای نمایشگاهی پیوست و در نهایت، در سال‌ های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۲ بازسازی وسیع این موزه آغاز گردید و برج جدیدی با طراحی چارلز گواتمی در کنار گوگنهایم ساخته شد. در آخر، در سال ۱۹۵۹ شش ماه پس از مرگ رایت، این موزه برای بازدید عموم افتتاح گردید و به عنوان آخرین یادگاری از وی با فرم و فضای معماری خاص شناخته می شود.

ساعت بازدید از موزه گونگهایم


این موزه زیبا بجز روزهای سه شنبه و چهارشنبه در ساعات ۱۱ صبح الی ۶ عصر باز است و برای بازدید از این موزه باید بلیط ورودی تهیه نمایید، اما برای کودکان زیر ۱۲ سال بازدید از این موزه رایگان است. یکی از موارد جالب توجه درباره این موزه رایگان بودن بازدید در روزهای شنبه از ساعت ۵ تا ۸ عصر است.
موزه گوگنهایم نیویورک

نحوه دسترسی به موزه گونگهایم


یکی از بهترین روش های دسترسی به این موزه در شهر نیویورک استفاده از تاکسی های شهری است. اگر مایل به استفاده از قطار شهری باشید، به راحتی می توانید به وسیله قطارهای ۴، ۵ و ۶ به خیابان ۸۶ برسید.

جاذبه های دیدنی نزدیک به موزه گونگهایم


پارک مرکزی نیویورک: ۱۰۰ متر
موزه مترو پولتین: ۱۰۰ متر
مجسمه آزادی: ۲ کیلومتر
پل بروکلین نیویورک: ۲ کیلومتر
خیابان وال استریت نیویورک: ۲ کیلومتر
رصدخانه وان ورد نیویورک: ۲ کیلومتر

هتل های نزدیک به موزه گونگهایم


هتل ووکو فرانکلین: ۱۰۰ متر
هتل مارک: ۲۰۰ متر
هتل آرت هاوس: ۲۰۰ متر
هتل های نیویورک سیتی سیتی هاستل: ۵۰۰ متر
هتل رادیسون نیویورک: ۵۰۰ متر

رستوران های نزدیک به موزه گونگهایم


رستوران ویکولینا: ۵۰ متر
رستوران برید ان واین: ۱۰۰ متر
رستوران لکس: ۱۰۰ متر
رستوران لوسکیولا: ۲۰۰ متر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است