search
menu

جاهای دیدنی لس آنجلس

[ پنهان کردن ]
درباره جاهای دیدنی لس آنجلس
۱. رصدخانه گریفیث (Griffith Observatory)
۲. تالار کنسرت والت دیزنی (Walt Disney Concert Hall)
۳. نشان هالیوود (Hollywood Sign)
۴. موزه هنر شهرستان لس آنجلس (Los Angeles County Museum of Art)
۵. دیزنی لند لس آنجلس (Disneyland Park)

درباره جاهای دیدنی لس آنجلس


لس آنجلس یک شهر وسیع کالیفرنیای جنوبی و مرکز صنعت فیلم و تلویزیون این کشور است. لس آنجلس بزرگ‌ترین شهر در ایالت کالیفرنیا و دومین شهر پرجمعیت ایالات‌متحده پس از شهر نیویورک، و همچنین یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای بزرگ جهان است. این شهر به خاطر آب و هوای مدیترانه‌ای، تنوع قومی و فرهنگی، صنعت فیلم‌سازی هالیوود و کلان‌شهری وسیع شهرت دارد. شهر لس آنجلس در حوضه‌ای در جنوب کالیفرنیا در مجاورت اقیانوس آرام قرار دارد که از طریق کوه‌های سانتا مونیکا و دره سان فرناندو امتداد می‌یابد. لس آنجلس دارای اقتصاد متنوعی است و میزبان مشاغل در طیف گسترده‌ای از زمینه‌های حرفه‌ای و فرهنگی است. همچنین دارای شلوغ‌ترین بندر کانتینری در قاره آمریکا است. لس آنجلس میزبان بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۳۲ و ۱۹۸۴ بوده و میزبان بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۸ خواهد بود. پارک و رصدخانه گریفیث، تالار کنسرت والت دیزنی، نشان هالیوود، دیزنی لند لس آنجلس و موزه هنر شهرستان لس آنجلس از جاذبه‌های گردشگری این شهر بزرگ به شمار می‌آیند. برای خرید بلیط هواپیمای خارجی می‌توانید از طریق تورهای گردشگری اقدام کنید. در این متن به معرفی چند مورد از جاذبه‌های گردشگری این شهر خواهیم پرداخت.
جاهای دیدنی لس آنجلس

۱. رصدخانه گریفیث (Griffith Observatory)


رصدخانه گریفیث یک رصدخانه در لس آنجلس، کالیفرنیا در دامنه جنوبی کوه هالیوود در پارک گریفیث است. منظره‌ای از حوضه لس آنجلس شامل مرکز شهر لس آنجلس در جنوب شرقی، هالیوود در جنوب، و اقیانوس آرام در جنوب غربی را فرا می‌گیرد. این رصدخانه یک جاذبه توریستی محبوب با نمای نزدیک از تابلوی هالیوود و مجموعه وسیعی از فضا و نمایش‌های مرتبط با علم است. نام آن برگرفته از نیکوکارش، گریفیث جی گریفیث است. پذیرش از زمان افتتاح رصدخانه در سال ۱۹۳۵، طبق وصیت خیر، رایگان بوده است. گریفیث در وصیت‌نامه خود بودجه‌ای را برای ساخت یک رصدخانه، سالن نمایشگاه و افلاک‌نما در زمین اهدایی اهدا کرد. هدف گریفیث این بود که نجوم را در دسترس عموم قرار دهد، برخلاف تصور رایج که رصدخانه‌ها باید در قله‌های کوه‌های دورافتاده و محدود به دانشمندان باشند. اولین نمایشگاهی که بازدیدکنندگان در سال ۱۹۳۵ با آن مواجه شدند آونگ فوکو بود که برای نشان دادن چرخش زمین طراحی شده بود. همچنین در طرح اصلی یک افلاک‌نما در زیر گنبد بزرگ مرکزی گنجانده شده بود. اولین نمایش‌ها موضوعاتی از جمله ماه، جهان‌های منظومه شمسی و خسوف‌ها را پوشش می‌دادند. مدلی که فضاهای نمایشگاهی زیرزمینی را نشان می‌دهد در طول بازسازی‌های ۲۰۰۲-۲۰۰۶ اضافه شده است. ساختمان، ترکیبی از تأثیرات یونانی و هنرهای زیبا است و نمای بیرونی با الگوی کلید یونانی تزئین شده است. در طول جنگ جهانی دوم، از افلاک‌نما برای آموزش خلبانان در مسیریابی آسمانی استفاده می‌شد. در دهه ۱۹۶۰ از این سیاره‌نما برای آموزش فضانوردان برنامه آپولو برای اولین مأموریت‌های ماه استفاده شد. در رصدخانه و اطراف آن، فرصت‌های عکاسی و مناظر با چشم‌اندازهایی از اقیانوس آرام، تابلوی هالیوود و مرکز شهر لس آنجلس وجود دارد.
آدرس: No 2800 E Observatory Rd, Los Angeles, CA 90027, United States
زمان بازدید: ورود به ساختمان و محوطه رصدخانه گریفیث رایگان است. نمایش‌های افلاک‌نما در رصدخانه هشت بار در روز در روزهای هفته و ده بار در روز در تعطیلات آخر هفته ارائه می‌شود. تا زمانی که آب و هوا اجازه می‌دهد، رصدخانه هر شب که رصدخانه باز است، تماشای تلسکوپ عمومی رایگان ارائه می‌دهد و معمولاً از ساعت ۷:۰۰ بعدازظهر شروع می‌شود.
جاهای دیدنی لس آنجلس

۲. تالار کنسرت والت دیزنی (Walt Disney Concert Hall)


سالن کنسرت والت دیزنی در خیابان گراند جنوبی ۱۱۱ در مرکز شهر لس آنجلس، کالیفرنیا، چهارمین سالن مرکز موسیقی لس آنجلس است که توسط فرانک گری طراحی شده است. این سالن در ۲۴ اکتبر ۲۰۰۳ افتتاح شد که توسط Hope Street، Grand Avenue، و خیابان‌های ۱ و ۲ محدود شده است و ۲۲۶۵ نفر ظرفیت دارد و در میان اهداف دیگر، به عنوان خانه ارکستر فیلارمونیک لس آنجلس و لس آنجلس Master Chorale خدمت می‌کند.
آدرس: No 111 S Grand Ave, Los Angeles, CA 90012, United States

۳. نشان هالیوود (Hollywood Sign)


نشان هالیوود (در اصل علامت هالیوودلند) یک نماد تاریخی و فرهنگی آمریکایی است که مشرف به هالیوود، لس آنجلس، کالیفرنیا است. این نشان در کوه لی، در منطقه بیچ وود دره کوه‌های سانتا مونیکا واقع شده است. کلمه هالیوود با حروف بزرگ سفید ۴۵ فوت (۱۳.۷ متر) و طول ۳۵۰ فوت (۱۰۶.۷ متر) نوشته شده است. در ابتدا در سال ۱۹۲۳ به عنوان یک تبلیغ موقت برای توسعه املاک و مستغلات محلی ایجاد شد، اما به دلیل شناخت روزافزون این علامت باقی ماند و در سال ۱۹۷۸ با ساختار تمام فولادی بادوام‌تر جایگزین شد. در میان شناخته‌شده‌ترین مکان‌های دیدنی در کالیفرنیا و ایالات‌متحده، این علامت در فرهنگ عامه، به‌ویژه در ساخت نماهایی برای فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی در داخل یا اطراف هالیوود ظاهر می‌شود. به دلیل قابلیت تشخیص گسترده و قابل‌رؤیت بودن آن از بسیاری از نقاط در سراسر حوضه لس آنجلس، این علامت در طول دهه‌ها هدف مکرر شوخی‌ها و خرابکاری‌ها بوده است و از آن زمان تاکنون بازسازی شده است. خریداران بلیط هواپیما لس آنجلس می‌توانند از ورودی برونسون کانیون به پارک گریفیث یا از رصدخانه گریفیث به سمت تابلو پیاده‌روی کنند. همچنین یک مسیر در نزدیکی مخزن دریاچه هالیوود در خارج از پارک گریفیث وجود دارد، و اگرچه به خودی خود یک نقطه دسترسی نیست، اما یک نقطه دیدنی محبوب در اطراف پارک دریاچه هالیوود در نزدیکی مسیر وجود دارد. مدت زمان بازدید از این جاذبه کمتر از یک ساعت است.
آدرس: Los Angeles, CA 90068, United States
جاهای دیدنی لس آنجلس

۴. موزه هنر شهرستان لس آنجلس (Los Angeles County Museum of Art)


موزه هنر شهرستان لس آنجلس (LACMA) یک موزه هنری است که در بلوار Wilshire در مجاورت Miracle Mile لس آنجلس واقع شده است. این موزه در سال ۱۹۶۱ تأسیس شد و از موزه تاریخ، علم و هنر لس آنجلس جدا شد. چهار سال بعد به مجتمع بلوار Wilshire که توسط ویلیام پریرا طراحی شده بود منتقل شد. ثروت و مجموعه‌های موزه در دهه ۱۹۸۰ رشد کرد و چندین ساختمان از آن دهه شروع شد و در دهه‌های بعدی ادامه یافت. در سال ۲۰۲۰ چهار ساختمان در محوطه دانشگاه تخریب شدند تا راه را برای یک مرکز بازسازی شده‌ای که توسط پیتر زومتور طراحی شده است، باز کنند. طراحی او مخالفت شدید جامعه را برانگیخت و توسط منتقدان معماری و متصدیان موزه، که به کاهش فضای گالری، طراحی ضعیف و هزینه‌های گزاف آن اعتراض داشتند، مورد انتقاد قرار گرفت. LACMA بزرگ‌ترین موزه هنر در غرب ایالات‌متحده است. این موزه سالانه نزدیک به یک میلیون بازدیدکننده را جذب می‌کند و بیش از ۱۵۰۰۰۰ اثر را در خود جای داده است که تاریخ هنر را از دوران باستان تا امروز در بر می‌گیرد. علاوه بر نمایشگاه‌های هنری، این موزه دارای مجموعه فیلم و کنسرت است.
مجموعه هنر مدرن در ساختمان Ahmanson به نمایش گذاشته شده است که در سال ۲۰۰۸ بازسازی شد تا دارای یک ورودی جدید با یک راه پله بزرگ باشد که به عنوان محل تجمعی شبیه به پله‌های اسپانیایی رم در نظر گرفته شده است. مجموعه مدرن در سطح میدان، آثاری از سال‌های ۱۹۰۰ تا ۱۹۷۰ را به نمایش می‌گذارد که عمدتاً توسط مجموعه جانیس و هانری لازاروف گردآوری شده است. ساختمان هنر آمریکا دارای مجموعه‌های آمریکایی، آمریکای لاتین و ما قبل کلمبیایی است که در طبقه دوم و فضای نمایشگاهی موقت در طبقه اول به نمایش گذاشته شده است. ساختمان هنر آمریکا که قبلاً به عنوان ساختمان اندرسون شناخته می‌شد، شامل گالری‌هایی برای هنر از آمریکای شمالی، مرکزی و جنوبی است. گالری‌های هنر آمریکای لاتین LACMA پس از چندین سال بازسازی در جولای ۲۰۰۸ بازگشایی شدند. مجموعه آمریکای لاتین شامل آثار پیش از کلمبیا، استعمار اسپانیایی، مدرن و معاصر است. بسیاری از موارد اضافه شده اخیر به این مجموعه با فروش آثاری از ۱۸۰۰ قطعه هنر مکزیکی قرن بیستم که توسط فروشنده مجموعه برنارد و ادیت لوین گردآوری شده و در سال ۱۹۹۷ به موزه داده شد، تأمین شد.
آدرس: No 5905 Wilshire Blvd, Los Angeles, CA 90036, United States
زمان بازدید: علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه به جز چهارشنبه‌ها از ساعت ۱۱ صبح الی ۶ عصر از این موزه دیدن کنند.
جاهای دیدنی لس آنجلس

۵. دیزنی لند لس آنجلس (Disneyland Park)


مفهوم دیزنی لند زمانی آغاز شد که والت دیزنی به همراه دخترانش دایان و شارون در حال بازدید از پارک گریفیث در لس آنجلس بود. درحالی‌که آن‌ها را در حال تماشای چرخ و فلک می‌دید، به فکر مکانی افتاد که بزرگ‌سالان و فرزندانشان بتوانند باهم به آنجا بروند و از آن لذت ببرند، اگرچه رؤیای او برای سال‌های زیادی خفته بود. دیزنی لند یک پارک موضوعی در آناهیم، کالیفرنیا است که در سال ۱۹۵۵ افتتاح شد. دیزنی لند تعداد بازدیدکنندگان بیش‌تری نسبت به هر پارک موضوعی دیگری در جهان دارد و از زمان افتتاح آن ۷۲۶ میلیون بازدیدکننده داشته است. در سال ۲۰۱۸، این پارک تقریباً ۱۸.۶ میلیون بازدید داشت که آن را به دومین شهربازی پربازدید در جهان در آن سال تبدیل کرد.
آدرس: 1313 Disneyland Dr, Anaheim, CA 92802, United States
زمان بازدید: همه‌روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ می‌توانید از دیزنی لند دیدن کنید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است