search
menu

خیابان پنجم نیویورک

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از خیابان پنجم پیشنهاد میشود
تاریخچه خیابان پنجم نیویورک
بخش‌های مختلف خیابان پنجم
نحوه دسترسی به خیابان پنجم
زمان و هزینه پیشنهادی برای بازدید از خیابان پنجم
سایر جاهای دیدنی نزدیم به خیابان پنجم
هتل‌های نزدیک به خیابان پنجم
رستوران‌های نزدیک به خیابان پنجم
خیابان پنجم نیویورک (Fifth Avenue) از جمله جاذبه‌های دیدنی در شهر بزرگ و پر جنب و جوش نیویورک است. خیابان پنجم در شهر نیویورک یکی از پر زرق و برق‌ترین خیابان‌های شهری جهان است که بوتیک‌های سطح بالا دارد و علاوه بر آن دارای تاریخچه‌ای غنی است و محلی برای سکونت نخبه‌های نیویورک بوده است. در امتداد خیابان قدم بزنید تا برخی از نمادین‌ترین جاهای دیدنی نیویورک از جمله ساختمان امپایر استیت، مرکز راکفلر و فروشگاه بزرگ و پر زرق و برق اپل را بیابید. بسیاری از آثار گذشته و حال جذاب نیویورک را میتوان در امتداد خیابان پنجم، با ترکیبی جذاب از فروشگاه‌های زیبا، مکان‌های تاریخی، موزه‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و ساختمان‌های مجلل دید. علاوه بر مغازه‌های متعدد، خیابان پنجم به برخی از بهترین ریه‌های سبز شهر از جمله پارک مرکزی و پارک برایانت میرسد. شما میتوانید با خرید بلیط هواپیما نیویورک از سفرمارکت، در هر جای دنیا که باشید به نیویورک بروید و از جاهای دیدنی آن دیدن کنید.
خیابان پنجم نیویورک

چرا بازدید از خیابان پنجم پیشنهاد میشود


• این خیابان ویترینی از شهر است، و دیدن آن در قدم اول گردش در شهر میتواند شما را با ویژگیهای کلی شهر آشنا کند.
• در این شهر دیدنیهای بسیاری وجود دارد که در کنار بازدید از خیابان پنجم میتوانید از آن‌ها نیز دیدن کنید.
• هم آثار تاریخی و هم نشانه‌های زندگی مدرن در این خیابان دیده میشود.
• در سال ۲۰۰۸ این خیابان به‌عنوان گران‌ترین خیابان جهان معرفی شده است، پس بازدید از آن برای هر گردشگری میتواند وسوسه‌برانگیز باشد.
• مطرح‌ترین برندهای دنیا را میتوان در این خیابان دید و اجناس اصیل را از آن‌ها خریداری کرد.
• میتوانید در کنار برج‌های بسیار عظیم و زیبای این شهر عکس یادگاری بگیرید.

تاریخچه خیابان پنجم نیویورک


خیابان پنجم در ابتدا فقط یک گذرگاه باریک بود، اما بخش جنوبی آن در نزدیکی پارک مرکزی در سال ۱۹۰۸ گسترش یافت. واحدهای موجود در خیابان‌های ۳۴ و ۵۹ تا اواخر قرن بیستم عمدتاً یک منطقه مسکونی بودند، و از قرن بیستم به بعد کم کم توسعه یافتند. خیابان پنجم به طور جداییناپذیری با تاریخ تبلیغات در نیویورک گره خورده است. همان‌طور که تلویزیون‌ها در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ به راحتی در دسترس قرار گرفتند، صنعت تبلیغات نیز رشد و توسعه چشمگیری یافت. بیشتر سرمایه‌داران در آن سال‌ها به سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز در این خیابان میپرداختند. تا آنجا که رفته رفته به قطب تجاری تبدیل شد و میزبان برندهای مطرح شد. اجاره هر مترمربع در این خیابان امروز نزدیک به ۱۳ هزار یورو است. شما در هر شهر اروپایی یا خود آمریکا که باشید میتوانید با خرید اینترنتی بلیط هواپیما خارجی به مقصد نیویورک بروید و از جاهای دیدنی متنوع آن دیدن کنید.
خیابان پنجم نیویورک

بخش‌های مختلف خیابان پنجم


خیابان پنجم در نیویورک یکی از معروف‌ترین گذرگاه‌های جهان است. از مرکز شهر تا خیابان ۱۴۳ غربی در هارلم امتداد دارد و بسیاری از مشهورترین مکان‌های شهر را در اطراف خود جای داده است. ساختمان امپایر استیت، ساختمان فلاتیرون، مرکز راکفلر و کتابخانه عمومی نیویورک همگی در امتداد خیابان پنجم در منهتن قرار دارند. خیابان پنجم ممکن است به خاطر مراکز خریدش بین خیابان‌های ۴۹ و ۶۰ قابل توجه باشد. ویترین‌های معروف جهان مانند شنل، گوچی، تیفانی و ... سبب شده‌اند تا این خیابان جزء گران‌ترین مناطق روی زمین برای خرید ملک محسوب شود. وجود شعبه شرکت‌های اپل و مایکروسافت نیز در این خیابان همواره برای گردشگران جالب توجه است. در مسیر خود در امتداد این خیابان بهتر است در کتابخانه مرکزی نیویورک نیز گشتی بزنید و گشت و گذار خود را کامل کنید. هتل پلازا که معروف‌ترین هتل در شهر نیویورک است در این خیابان واقع شده است. برج ۱۰۲ طبقه امپایر استیت که شکوه و عظمت ویژه‌ای دارد نیز در این خیابان واقع شده است. شما میتوانید با رزرو اینترنتی تور مسافرتی از سفرمارکت، سفری جذاب را شروع کنید و یا در صورت اقامت در این شهر از بازدید از خیابان پنجم لذت ببرید.

نحوه دسترسی به خیابان پنجم


برای رفتن به خیابان پنجم میتوانید از وسایل نقلیه عمومی نیز استفاده کنید. نزدیک‌ترین ایستگاه‌ها ایستگاه اتوبوس: BXM1، M5،QM10, QM15, X63 و ایستگاه‌های متروی 7، 7X، D و M هستند.

زمان و هزینه پیشنهادی برای بازدید از خیابان پنجم


برای بازدید از خیابان پنجم بهتر است از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب به این خیابان مراجعه کنید. در شب‌ها نورپردازی‌های جذابی وجود دارد که سبب میشود قدم زدن در شب برای هر گردشگری جذاب باشد. البته شب‌ها این خیابان شلوغ‌تر است. این خیابان هیچ ورودیه نیازی ندارد.
خیابان پنجم نیویورک

سایر جاهای دیدنی نزدیم به خیابان پنجم


کلیسای جامع سن پاتریک نیویورک: ۱.۳ مایل
تالار موسیقی رادیو سیتی نیویورک: ۱.۶ مایل
برایانت پارک نیویورک: ۱.۹ مایل
تالار کارنگی نیویورک: ۱.۹ مایل

هتل‌های نزدیک به خیابان پنجم


هتل مارک:۰.۳ مایل
هتل پلازا: .۰۸ مایل
هتل بنتلی: ۱.۵ مایل
هتل کلمبوس سنترال پارک: ‍۱.۹ کیلومتر

رستوران‌های نزدیک به خیابان پنجم


رستوران سین سیتی برگر: ۰.۷ مایل
رستوران فینسترا: ۰.۹ مایل
رستوران جکسون هول: ۱ مایل
رستوران گرین کیچن: ۱.۶ مایل
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است