search
menu

خیابان و تئاتر برادوی نیویورک

[ پنهان کردن ]
خیابان برادوی
تئاتر برادوی
نمایش‌های تئاتر برادوی
نیویورک یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای دنیا در ایالت متحده آمریکا است. این شهر از ۵ ناحیه به نام‌های بروکلین، منهتن، برانکس، استین آیلند و کویینز تشکیل شده است. نیویورک یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در میان تمامی مردمان جهان است.
این شهر یکی از مهم‌ترین قطب‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... در جهان است. به دلیل این ویژگی‌ها عده بسیار زیادی نیویورک را پایتخت جهان نامگذاری می‌کنند.
نیویورک بیش از ۲۷۰ آسمان خراش با ارتفاع بیشتر از ۱۵۰ متر را در خود جای داده است به همین دلیل به میان شهرهای مدرن دنیا شهرت بسیار زیادی دارد. طولانی‌ترین خط متروی جهان نیز در نیویورک قرار گرفته است. بسیاری از مراکز مهم در دینا همچون سازمان ملل متحد، مجسمه آزادی و ... در شهر نیویورک واقع شده است.
خیابان‌های این شهر همگی دارای مراکز مشهور و مهمی هستند. به عنوان مثال بازار بورس نیویورک که بزرگترین بازار بورس جهان در معاملات دلاری است، در خیابان وال استریت نیویورک قرار گرفته است. شهر نیویورک جاذبه‌های فرهنگی بسیار زیادی در سطح جهانی دارد. از خیابان‌ها و مراکز فرهنگی گرفته، تا سالن‌های تئاتر و کنسرت، مراکز خرید مجلل، موزه‌ها و ... همگی از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی نیویورک هستند.
در این مقاله به معرفی یکی از مشهورترین خیابان‌های این شهر به نام خیابان برادوی نیویورک خواهیم پرداخت. خیابان برادوی یک سالن آمفی‌تئاتر بسیار محبوب با همین نام را در خود جای داده است.
اگر بلیط هواپیما به نیویورک خریداری کرده‌اید و قصد سفر به این کلان شهر را دارید، با ما همراه باشید.
خیابان و تئاتر برادوی نیویورک

خیابان برادوی


یکی از مشهورترین خیابان‌های جهان به نام خیابان برادوی (Broadway Avenue) در نیویورک واقع شده است. این خیابان در ناحیه منهتن نیویورک قرار گرفته است و یکی از طولانی‌ترین خیابان‌های جهان است. کمتر کسی است که نام این خیابان را نشنیده باشد. می‌توان گفت اولین جایی که گردشگران نیویورک در آن قدم می‌گذارند، خیابان برادوی است. این خیابان از ارزش فرهنگی بسیار بالایی برخوردار است. منطقه برادوی در نیویورک به نام پایتخت تئاتر جهان نیز شناخته می‌شود.
ساختمان‌های مهم، فروشگاه‌های گوناگون، کتابخانه‌‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های متنوع و سالن‌های زیادی در این خیابان قرار دارد که ساعت‌ها شما را سرگرم می‌کند. می‌توان گفت خیابان برادوی یک فضای پرنشاط و رنگارنگ را برای گردشگران فراهم کرده است و میزبان سرگرمی‌های بی‌نظیری است.
قسمتی از خیابان برادوی که در میدان تایمز نیویورک واقع شده است، با نام راه سفید بزرگ نیز شناخته می‌شود. این منطقه یک خیابان افسانه‌ای است که همیشه الهام بخش موسیقی‌ها، فیلم‌ها و تئاترهای بسیار زیادی بوده است. این منطقه هرساله میلیون‌‌ها توریست و گردشگر را به سمت خود جذب می‌کند.

تئاتر برادوی


خیابان برادوی سالن‌های تئاتر بسیار زیادی را در خود جای داده است. این سالن‌ها از خیابان چهل و دوم تا پنجاهم نیویورک را شامل می‌شود. مشهورترین این سالن‌ها، سالن تئاتر برادوی است. بسیاری از افراد این سالن را هم سطح سالن‌های مشهور دنیا همچون وست اند لندن که محل اجرای بهترین نمایش‌های دنیا است، می‌دانند. این سالن، یکی از ۴۰ سالن تئاتر حرفه‌ای در خیابان برادوی است که بیش از ۵۰۰ صندلی را در خود جای داده است.
تئاتر براودی از اویل قرن بیستم افتتاح شد و در همان سال‌های اولیه نمایش بسیار زیادی در آن برگزار شد. این سالن مورد استقبال عموم قرار گرفت به صورتی که در سال ۱۹۲۰ به اوج شکوفایی خود رسید. بیش از ۲۰۰ نمایش موزیکال و کمدی در این سال داخل تئاتر برادوی اجرا شد. البته لازم به ذکر است که پس از چند سال و با ورود تلویزیون و ساخت سینماهای متعدد، از طرفداران تئاتر برادوی کاسته شد.
مشهورترین هنرمندان دنیا همچون گریس کلی، باربارا استرایسند، مارلون براندو، رابرت ردفورد و ... در این سالن برای اولین بار روی صحنه رفتند و نمایش‌های بی‌نظیری را اجرا کردند. خوانندگان مشهور و محبوبی همچون شارل آزناوور و ادیت پیاف نیز اجراهایی در این سالن داشته‌اند.
خیابان و تئاتر برادوی نیویورک

نمایش‌های تئاتر برادوی


معروف‌ترین کمدی موزیکالی که در این سالن اجرا شد، داستان وست ساید است که در عصر خود به یک افسانه تبدیل شد. این نمایش برای اولین بار در سال ۱۹۵۷ روی صحنه برادوی رفت. علاوه‌براین نمایش گربه‌ها نیز از دیگر نمایش‌های محبوب این سالن است که برای اولین بار در سال ۱۹۸۱ روی صحنه رفت. جالب است بدانید که این تئاتر بیش از ۹۰۰۰ بار اجرای مجدد داشته است.
به طور کلی تئاتر برادوی در میان دیگر سالن‌های این خیابان پرمخاطب‌تر است و بالاترین قیمت بلیط را نیز به خود اختصاص داده است. هزینه بلیط تئاتر برادوی آنقدر زیاد است که تنها قشر مرفه قادر به پرداخت بهای آن بلیط‌ها هستند.
در دهه ۱۹۲۰ آمریکا دچار بحرانی شد. به همین دلیل سالن‌های این خیابان به خصوص تئاتر برادوی تغییر شیوه دادند. این سالن‌ها به اجرای نمایش‌هایی پیرامون زندگی سیاسی، زندگی اجتماعی، نمایش‌های خیریه برای سربازان و ... پرداختند. این نمایش‌ها زندگی سیاسی و اجتماعی مردم را نقد می‌کردند و به طور کلی کارگردانان و نویسندگان در آن زمان از برنامه‌هایی استفاده می‌کردند که در آن جامعه مورد نقد قرار می‌گرفت.
به لطف تئاتر برادوی افراد بااستعداد توانستند هنر خود را به تمام کشور حتی دیگر کشورها نیز نشان دهند و از این طریق روی جامعه آمریکا نیز اثرگذار باشند. نئاتر برادوی با گذشت سال‌های پیاپی به یکی از مراکز معرفی نوابغ تئاتر در دنیا تبدیل شد.
خیابان و تئاتر برادوی نیویورک

سخن پایانی
در این مقاله به معرفی خیابان و تئاتر برادوی نیویورک پرداختیم. در سفر به نیویورک گشت و گذار در خیابان برادوی و بازدید از سالن‌های تئاتر آن را در صدر فهرست برنامه‌های خود قرار دهید. نیویورک شهری بی‌مانند است. موزه‌ها، رستوران‌ها، مناظر، ساختمان‌ها و ... همگی سبب محبوبیت این شهر شده‌اند. اگر قصد سفر به این شهر را دارید، بهتر است در ماه‌های سپتامبر، اکتبر، مه و ژوئن اقدام کنید. زیرا نیویورک در این ماه‌ها معتدل‌ترین آب و هوا را دارد. این شهر زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم دارد.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است