search
menu

موزه متروپولیتن نیویورک

[ پنهان کردن ]
چرا باید از موزه متروپولیتن بازدید کنیم؟
تاریخچه موزه متروپولیتن
معماری موزه مترو پولیتن
آثار نگهداری شده در موزه متروپولیتن
بخش‌های مختلف موزه مترو پولیتن
نکاتی برای بازدید از موزه هنر متروپولیتن
ساعت بازدید از موز مترو پولیتن
نحوه دسترسی به موزه مترو پولیتن
جاذبه‌های دیدنی نزدیک به موزه مترو پولیتن
موزه متروپولیتن یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین موزه‌های جهان به شمار می‌رود. این موزه در منهتن نیویورک و در ضلع شرقی سنترال پارک و خیابان پنجم واقع‌شده است. قدمت این موزه به سال ۱۸۷۲ میلادی برمی‌گردد که شامل مجموعه بزرگی از تاریخ اسلام و ایران باستان است. این موزه بی‌نظیر مربوط به هنر است و سالانه حدوداً ۴ میلیون بازدیدکننده از نقاط مختلف جهان برای بازدید از این موزه با خرید بلیط هواپیما عازم این کشور می‌شوند. یکی از قدیمی‌ترین آثار موجود در این موزه مربوط به ۳۰۰ هزار سال پیش است که سنگ آتشزنه‌ نام دارد و در کشور مصر یافت شده است. این موزه به نام موزه کلان‌شهر هنر نیز شناخته می‌شود و با عنوان «the Met» که مخفف عبارت «the Metropolitan» است، در میان اهالی و گردشگران شهرت دارد.
در سال ۲۰۱۶ حدوداً هفت و نیم میلیون نفر از نقاط مختلف جهان برای بازدید به این موزه آمده بودند که در این سال بیشترین تعداد بازدیدکننده سالانه را از آن خود کرده است. همچنین The Metropolitan Museum of Art New Yorkدر همان سال به‌عنوان سومین موزه هنری از نظر تعداد بازدید معرفی‌شده بود و همین امر باعث محبوبیت بیشتر این موزه برای دوست داران دنیای باستان شده است. این موزه با هدف محلی برای نگهداری اشیای هنری از سراسر جهان بوده است که آثار تاریخی موزه متروپولیتن شامل مجسمه‌ها و تندیس‌های به یادگار مانده از دوران باستان، انواع نقاشی‌ها با ابعاد متفاوت، کوزه‌گری‌ها، سنگ‌نوشته‌ها و... هستند. این آثار هنری در موزه متروپولیتن با دقت کامل نگهداری می‌شوند و مسئولان نیز در نگهداری از این آثار بسیار دقت کرده و از نابودی و فرسایش این آثار جلوگیری می‌کنند.
موزه متروپولیتن نیویورک

چرا باید از موزه متروپولیتن بازدید کنیم؟


• موزه هنر متروپولیتن به‌عنوان سومین موزه هنری پربازدید در سراسر جهان است و در میان تاریخ دوستان شهرت زیادی دارد.
• این موزه محلی برای نگهداری آثار هنری مشهور از سراسر جهان است.
• نخستین اثر این موزه یک تابوت مرمرین منقوش است که مربوط به سال ۲۰۰ تا ۲۲۵ میلادی بوده و متعلق به تمدن امپراتوری روم است.
• موزه مترو پولیتن در حال حاضر به‌عنوان نمادی از معماری مدرن در شهر نیویورک است که آثار هنری مدرن و معاصر را به نمایش گذاشته است.

تاریخچه موزه متروپولیتن


ساخت این موزه با همکاری چند نفر تاجر و سرمایه‌دار و چند نفر هنرمند و روشنفکر در سال ۱۸۷۰ آغاز گردید. دلیل ساخت آن نیز مربوط به سفر این چند نفر به پاریس بوده است که تحت تأثیر شهر و موزه‌ها قرارگرفته بودند و همین سفر باعث گردید تا موسسه ملی و گالری هنر در نیویورک افتتاح شود، بدین‌طریق هنر را به امریکا وارد کردند. علاوه بر آن، هدف از تأسیس این موزه نگهداری یک موزه و کتابخانه‌ هنر است که به‌منظور تشویق و توسعه‌ مطالعه هنرهای زیبا، توسعه دانش عمومی و آموزش‌های مردمی بوده است. این موزه در سال ۱۸۷۲ میلادی ساخته‌شده و با اینکه از ساخت این موزه بیش از صدسال می‌گذرد، اما هنوز با قدرت تمام پابرجاست و به‌صورت ایمن گردشگران می‌توانند بازدید کنند. بعد از تأسیس، مسئولان موزه ۱۷۴ اثر نقاشی از استادانی مانند نیکولا پوسن و آنتونی وان دایک را خریداری کرده و پس از آماده‌سازی این مجموعه برای نمایش از سال ۱۸۷۲ از بازدیدکنندگان استقبال کردند.
موزه متروپولیتن نیویورک

معماری موزه مترو پولیتن


این ساختمان با الهام از صومعه‌های قرون‌وسطایی طراحی‌شده است و میزبان آثار هنری قرون‌وسطای اروپاست. مت صومعه تنها موزه در آمریکا است که به هنر و معماری قرون‌وسطی وقف‌شده است. ساختمان این موزه توسط معمار معروف مجارستانی آمریکایی مکتب باهاوس مارسل برویر طراحی و در سال ۲۰۱۶ افتتاح‌شده است. محل ساختمان این موزه در ابتدا در خیابان پنجم نیویورک سیتی بود که از سال ۱۸۸۰ با اتمام ساختمانی بزرگ‌تر در همان خیابان پنجم به ساختمان کنونی آن منتقل شد. این ساختمان جدید با همکاری دو معمار معروف به نام‌های کالورت ووکس و یاکوب ری مولد طراحی و ساخته‌شده است. با توجه به اینکه این ساختمان در حال حاضر ساختمان اصلی موزه محسوب می‌شود و در طی سال‌ها نیز فضای این ساختمان گسترش داده‌شد و ساختمان‌های دیگری به این موزه اضافه کرده‌اند. دو ساختمان دیگر این موزه نیز «مت صومعه» و «مت برویر» نام دارند. از زمان تأسیس موزه متروپولیتن تاکنون بیش از ۱.۵ میلیون اثر تاریخی و هنری در این محل نگهداری می‌شوند که اکثر آثار به ۵۰۰۰ سال پیش تا قرن حاضر مربوط می‌شوند.

آثار نگهداری شده در موزه متروپولیتن


مجموعه دائمی این موزه شامل آثار هنری اروپا است که مربوط به دوران قدیم، مصر باستان، انواع نقاشی و مجسمه و کلکسیونی بزرگ از هنر مدرن و آمریکایی هستند. علاوه بر این‌ها، در این موزه می‌توانید آثار بی‌نظیری از هنرهای آفریقایی، اسلامی، آسیایی و بیزانس را تماشا کنید. بخش‌های دیگر در این موزه عبارت‌اند از کلکسیون جامع آلات موسیقی‌، پوشاک، جواهرات، اسلحه و زره که هریک از این آثار طرفداران خاص خود را دارد. از سال ۲۰۱۳ نیز منشور کوروش از موزه بریتانیا به این موزه انتقال داده شد. همچنین از تاریخ اسلام و ایران نیز مجموعه‌های تاریخی و هنری کمیابی در این موزه گردآوری‌شده‌اند، به‌طوری‌که می‌توان گفت بیش از هفت هزار آثار این مجموعه مربوط به با کشور خودمان است و همانند موزه‌های کشورمان احساس خوشی به شما دست خواهد داد، زیرا قدمت کشورمان در چنین موزه مشهوری به نمایش گذاشته‌شده و این موزه را به یکی از پربازدیدترین موزه‌های شهر تبدیل کرده است. با بازدید از این آثار هنری مربوط به جهان گویی به دنیای هنر سفر می‌کنید. توجه داشته باشید که در هنگام سفر به شهر نیویورک می‌توانید به‌وسیله تورهای گردشگری به این موزه سرزده و لحظات خوشی را تجربه کنید.

بخش‌های مختلف موزه مترو پولیتن


قسمت‌های مختلف در این موزه وجود دارند که عبارت‌اند از فضایی برای طراحی کودکان و اینکه به‌وسیله دنیای دیجیتال می‌توانید از موزه و هنر اطلاعات کسب کنید و همچنین زمینه‌ای برای توسعه مهارت و هنر نوجوانان در این موزه فراهم گردیده است. بخش دیگر در این موزه به پروژه‌های هنری اختصاص دارد که از هنرمندان خواسته می‌شود تا حس هنری خود را با دیدن موزه متروپولیتن بیان کنند. هدف از تأسیس این موزه خلق مکانی برای نگهداری اشیای نادر و زیبا بوده است که با رسیدن به این هدف، همه‌روزه هنر در گالری‌های موزه، نمایشگاه‌ها و رویدادهای آن دیده می‌شود و ایده‌های جالبی در طول این سال‌ها به نمایش درآمده است.
موزه متروپولیتن نیویورک

نکاتی برای بازدید از موزه هنر متروپولیتن


• هزینه بازدید از این موزه برای شهروندان نیویورک و دانشجویان نیویورک، نیوجرسی و کانکتیکات اختیاری است اما برای بازدیدکنندگان خارج از نیویورک باید نسبت به پرداخت هزینه مربوطه اقدام کنند. همچنین بازدید برای کودکان زیر ۱۲ سال رایگان است.
• با توجه به این در موزه اشیای قیمتی بسیار زیادی وجود دارد، بنابراین بردن کیف‌های بزرگ، چمدان و آلات موسیقی در موزه ممنوع است.
• در زمان بازدید از این موزه می‌توانید از نقشه و راهنمای صوتی بهره‌مند شوید که به‌صورت فایل برای دانلود ارائه می‌شود.
• در بخش مربوط به کودکان با نام MuseumKids می‌توانید سرگرمی‌های جالب و هیجان‌انگیزی را برای کودکان فراهم کنید.

ساعت بازدید از موز مترو پولیتن


بازدید از این موزه همه‌روزه به‌جز چهارشنبه‌ها می‌توانید از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ عصر امکان‌پذیر است.

نحوه دسترسی به موزه مترو پولیتن


برای دسترسی به این موزه باید قسمت مرکزی شهر رفته و سپس از آنجا از طریق مترو و قطار شماره‌های ۴ ، ۵ و ۶ به خیابان ۸۶ بروید و از آنجا به فاصله ۳ بلوک به سمت غرب پیاده بروید و به خیابان پنجم برسید. توجه داشته باشید که مسیر پیاده‌روی حدوداً ۱۰ دقیقه طول می‌کشد.

جاذبه‌های دیدنی نزدیک به موزه مترو پولیتن


پارک سنترال نیویورک: ۱۰۰ متر
موزه گوگنهایم: ۴۰۰ متر
پارک‌ های لاین نیویورک: ۶.۲ کیلومتر
موزه یادبود ۱۱ سپتامبر: ۱۱.۱ کیلومتر
مجسمه آزادی: ۱۵.۴ کیلومتر

هتل‌های نزدیک به موزه مترو پولیتن
هتل وکو فرانکلین نیویورک: ۱.۴ کیلومتر
هتل بلنورد: ۲.۴ کیلومتر
هتل کورت یارد بای ماریوت نیویورک: ۲.۷ کیلومتر
هتل رادیسون: ۲.۷ کیلومتر
هتل هیلتون گاردن این: ۳.۳ کیلومتر

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است