search
menu

جاهای دیدنی سانفرانسیسکو

[ پنهان کردن ]
پل گلدن گیت (Golden Gate Bridge)
جزیره آلکاتراز (Alcatraz Island)
اسکله ماهیگیر (Fisherman's Wharf)
موزه هنر مدرن سانفرانسیسکو (San Francisco Museum of Modern Art)
کاخ هنرهای زیبا (Palace of Fine Arts)
موزه دیانگ (de Young Museum)
برج کویت (Coit Tower)
محله چینی‌ها (Chinatown)
سانفرانسیسکو، یک مرکز فرهنگی، تجاری و مالی در ایالت کالیفرنیای ایالات متحده است. این شهر هفدهمین شهر پرجمعیت ایالات متحده و چهارمین شهر پرجمعیت در کالیفرنیا است. قدیمی‌ترین شواهد باستان شناسی از سکونت انسان در قلمرو شهر سانفرانسیسکو به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد برمی‌گردد. سانفرانسیسکو در امتداد اقیانوس، با پل نمادین گلدن گیت، یکی از زیباترین شهرهای ایالات متحده و جواهر کالیفرنیای شمالی است. این شهر پر از تاریخ، محله‌های عالی، پارک‌ها، سواحل، موزه‌ها و مجموعه‌ای از گزینه‌های سرگرمی و کارهایی است که باید انجام دهید. برخی از معروف‌ترین جاذبه‌ها جزیره آلکاتراز و اسکله ماهیگیر هستند، اما امکانات گشت و گذار در اینجا بسیار زیاد است.
محله چینی سانفرانسیسکو بزرگترین در نوع خود در آمریکای شمالی است و قطعا ارزش دیدن دارد. برای تجربه‌ای جالب، سوار یکی از تله کابین‌های تاریخی شوید و در شهر گردش کنید. این شهر همچنین به خاطر یکی از کج‌ترین خیابان‌های جهان، خیابان لومبارد، شهرت دارد. همچنین این شهر که به خاطر مه‌های تابستانی و تله کابین هایش معروف است، مدت هاست که مکان محبوبی برای بازدید در کالیفرنیا بوده است. تپه‌های متعدد آن که در شبه‌جزیره‌ای بین خلیج درخشان سانفرانسیسکو و اقیانوس آرام قرار دارد، محله‌های متنوع و مناظر خیابانی خیره‌کننده‌ای را در خود جای داده است. مجموعه‌ای از موزه‌ها، معماری ویکتوریایی جذاب و مناطق ساحلی شگفت‌ انگیز برای کاوش در این شهر وجود دارد.
اگر فرهنگ منحصربه ‌فرد، مناظر پانوراما و غذای شگفت‌انگیز را به همه این موارد اضافه کنید، جای تعجب نیست که سانفرانسیسکو یکی از پربازدیدترین شهرهای ایالات متحده است. آب و هوای سانفرانسیسکو به شدت تحت تاثیر جریان‌های خنک اقیانوس آرام در سمت غرب شهر و آب خلیج سانفرانسیسکو در شمال و شرق است. این امر نوسانات دما را تعدیل می‌کند و آب و هوای معتدل قابل ملاحظه‌ای در طول سال با تغییرات دمایی فصلی کمی ایجاد می‌کند. اگر قصد خرید بلیط هواپیما و سفر به سانفرانسیسکو را داشته باشید، در این مقاله به معرفی برترین جاذبه‌های گردشگری این شهر خواهیم پرداخت.
جاهای دیدنی سانفرانسیسکو

پل گلدن گیت (Golden Gate Bridge)


پل گلدن گیت نمادی از کالیفرنیا است که خلیج سانفرانسیسکو را مزین کرده است. این جا مکان بسیار مناسبی برای عکسبرداری شده است. رنگ معروف قرمز نارنجی پل به طور خاص انتخاب شده است تا پل از میان مه غلیظی که اغلب پل را پوشانده است به راحتی قابل مشاهده باشد. این پل که سانفرانسیسکو را با مارین کانتی و سایر نواحی شمالی‌تر متصل می‌کند، زمانی به‌عنوان بزرگ‌ترین مناظر ساخت بشر در ایالات متحده معرفی شد. این پل در ۲۸ می ۱۹۳۷ افتتاح شد، چهار سال طول کشید و در زمان تکمیل، طولانی‌ترین پل معلق جهان بود که طول آن تقریبا دو مایل بود. روی پل می‌توانید رانندگی کنید. همچنین مسیرهای پیاده روی در دو طرف پل برای عابران پیاده و دوچرخه سواران باز است. بسیاری از مردم محلی از دوچرخه سواری بر روی پل به سمت شهر ساحلی Sausalito لذت می‌برند. دسترسی عابر پیاده در پیاده رو شرقی است. دسترسی دوچرخه در پیاده روهای شرقی و غربی است. این پل فقط در ساعات مشخصی از روز به روی عابران پیاده و دوچرخه سواران باز است. برای یک منظره عالی از پل، یا برای هر کسی که علاقمند به عکاسی از پل است، تعدادی از نقاط دید ایده آل وجود دارد. از سمت سانفرانسیسکو، نوب هیل، منطقه‌ای که به‌خاطر عمارت‌های قدیمی شیک‌اش معروف است، مناظر زیبایی از پل را به نمایش می‌گذارد. در طرف مقابل پل، در شهرستان مارین، منطقه تفریحی ملی گلدن گیت یکی دیگر از نقاط خوب است. همچنین اگر قصد سفر به آلکاتراز را دارید، مناظر کاملا باز از قایق و جزیره وجود دارد.
آدرس: Golden Gate Bridge, San Francisco, CA, United States
زمان بازدید: همه روزه می‌توانید به طور رایگان از این جاذبه گردشگری بازدید کنید.

جزیره آلکاتراز (Alcatraz Island)


جزیره کوچک آلکاتراز که اغلب به عنوان صخره شناخته می‌شود، به عنوان یک فانوس دریایی، یک استحکامات نظامی و به عنوان یک زندان عمل می‌کرد. زندان تاریخی و بدنام آلکاتراز، واقع در جزیره آلکاتراز در خلیج سانفرانسیسکو، یکی از بدنام‌ترین زندان‌های آمریکا است. تقریبا سی سال کار کرد، در سال ۱۹۶۳ بسته شد و در سال ۱۹۷۳به عنوان یک جاذبه توریستی بازگشایی شد. برخی از شناخته شده‌ترین جنایتکاران آمریکا از جمله آل کاپون و مرد پرنده زندانیان این‌جا بودند. در حالی که بیشتر مردم برای دیدن تاریخچه یا دیدن یک زندان سابق به این جزیره می‌آیند، این جزیره اکنون منطقه برجسته‌ای برای لانه سازی پرندگان دریایی است. ساختمان‌های دوران جنگ داخلی، توپ‌ها و اتاق‌های زیرزمینی، بینشی از قرن نوزدهم را نشان می‌دهند. یک راه آسان، راحت و صرفه جویی در زمان برای دیدن آلکاتراز و برخی دیگر از نقاط برجسته سانفرانسیسکو، مانند اسکله ماهیگیر، محله چینی‌ها و پل گلدن گیت، شرکت در تور ترکیبی شهر آلکاتراز و سانفرانسیسکو است. اگر فقط یک روز برای گشت و گذار در شهر فرصت دارید و آلکاتراز در لیست بازدیدهای شماست، این تور با راهنما بهترین گزینه است. امروزه این جزیره یک جاذبه گردشگری محبوب سانفرانسیسکو و یک مکان تاریخی است که توسط خدمات پارک ملی اداره می‌شود و برای تورها باز است.
آدرس: San Francisco, CA 94133, United States
جاهای دیدنی سانفرانسیسکو

اسکله ماهیگیر (Fisherman's Wharf)


یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در سانفرانسیسکو و حتی ایالات متحده، اسکله ماهیگیر است که از اسکله ۳۹ تا اسکله شهرداری در انتهای پارک آبی امتداد دارد. بیش از یک قرن اسکله تاریخی آن مرکز ناوگان ماهیگیری سانفرانسیسکو بود و هنوز هم به دلیل داشتن برخی از بهترین رستوران‌های غذاهای دریایی در شهر مشهور است. اسکله‌های کنار اسکله ۳۹ از بهترین مناطق شهر برای دیدن شیرهای دریایی هستند. این اسکله بیش از ۵۰ فروشگاه و مکان‌های منحصر به فرد برای غذا خوردن را در خود جای داده است. اگر این اولین بازدید شما از شهر است و تنها یک یا دو روز فرصت دارید تا از دیدنی‌ها دیدن کنید، اسکله ماهیگیر یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید است. این بخش قدیمی که زمانی ایتالیای کوچک سانفرانسیسکو بود، به خاطر فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و محیط زیبا در کنار آب شهرت دارد و یک مکان سرگرم کننده برای قدم زدن در اطراف و چشیدن طعم شهر است. برخی از جاذبه‌های اصلی این منطقه عبارتند از: موزه موم مادام توسو و موزه مکانیک. کشتی‌های بازسازی‌ شده قرن نوزدهم و بیستم در اسکله «هاید استریت»، که اکنون پارک ملی تاریخی دریایی سانفرانسیسکو است، صف می‌کشند.
آدرس: Neighborhood in San Francisco, California

موزه هنر مدرن سانفرانسیسکو (San Francisco Museum of Modern Art)


موزه هنرهای مدرن سانفرانسیسکو یکی از برترین موزه‌های شهر است که ۱۷۰۰۰۰ فوت مربع فضای نمایشگاهی در ۱۰ طبقه دارد. این موزه بر هنر قرن بیستم در همه اشکال تمرکز دارد و نمایشگاه‌های خلاقانه و جالب دائما در حال تغییر هستند. مجموعه دائمی شامل ۳۳۰۰۰ قطعه است و یکی از مجموعه‌های جالب تر در مجموعه فیشر موجود است که تمرکز اصلی آن بر هنر مدرن و معاصر است. گالری‌های آن، علاوه بر نقاشی‌ها و عکس‌ها، شامل هنر دیجیتال، طرح‌های صنعتی و تأسیسات رسانه‌ای تعاملی است. هنرمندانی مانند اندی وارهول، جکسون پولاک و هنری ماتیس از بزرگترین نام‌های آن به حساب می‌آیند. این موزه در یک ساختمان مدرن و از نظر معماری خیره کننده قرار دارد که در سال ۲۰۱۶ به طور گسترده بازسازی و گسترش یافت. موزه هنرهای مدرن یکی از برترین جاذبه‌های سانفرانسیسکو است و آن را در منطقه جنوب بازار SOMA خواهید یافت. اگر وقت ندارید از کل موزه بازدید کنید، حتما به لابی آن سر بزنید زیرا آن‌ها چند قطعه فوق العاده برای نمایش دارند که می‌توانید به صورت رایگان آن‌ها را ببینید.
آدرس: No151 3rd St, San Francisco, CA 94103, United States
زمان بازدید: همه روزه به جز روزهای سه شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۰ صبح الی ۵ عصر می‌توانید از این مجموعه بی نظیر دیدن کنید. پنجشنبه‌ها موزه از ساعت ۱ تا ۸ بعد از ظهر باز است.
جاهای دیدنی سانفرانسیسکو

کاخ هنرهای زیبا (Palace of Fine Arts)


کاخ هنرهای زیبا در سانفرانسیسکو آخرین سازه باقی مانده از نمایشگاه پاناما اقیانوس آرام در سال ۱۹۱۵ است. این بنای کلاسیک که در فهرست ملی مکان‌های تاریخی ثبت شده است، به زیبایی بر روی تالاب قرار گرفته است که تصویر آینه‌ای را روی سطح آرام آب منعکس می‌کند، در حالی که اردک‌ها و غازها در حال حرکت هستند. این کاخ به همراه محوطه بازسازی شده است و امروزه میزبان نمایشگاه‌ها و نمایش‌های هنری است. سالن تئاتر کاخ هنرهای زیبا تقریبا ۱۰۰۰ بازدیدکننده دارد. در طول بازدید خود از اینجا، این فرصت را خواهید داشت که در مسیرهای زیبای فضای باز قدم بزنید، جزئیات طراحی آن را از نزدیک ببینید و چند عکس شگفت انگیز بگیرید. همچنین یکی از مکان‌های مورد علاقه برای پیک نیک یا صرف وقت استراحت در چمنزار است. در سال ۱۹۵۹، کاسپار واینبرگر، نماینده مجلس، تلاش برای بازسازی کامل کاخ را رهبری کرد. تلاش‌های تامین مالی دولتی و خصوصی در حال انجام بود، اما به نظر می‌رسید که هدف دور از دسترس باشد. پس از آن بود که تاجر و بشردوست والتر اس. جانسون قدم برداشت و ۲ میلیون دلار اضافی برای بازسازی کامل کاخ را به یک ساختار دائمی کمک کرد.
آدرس: No3601 Lyon St, San Francisco, CA 94123, United States
زمان بازدید: علاقمندان می‌توانند همه روزه به جز روزهای دوشنبه از ساعت ۱۰ صبح الی ۵ عصر از این کاخ دیدن کنند.

موزه دیانگ (de Young Museum)


موزه دیانگ با مجموعه ای باورنکردنی از آثار هنری از سراسر جهان در پارک گلدن گیت واقع شده است. نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و عکس‌های بی‌شمار آن برای مطالعه لذت‌بخش است، اما خود ساختمان به دلیل طراحی متمایز و برج بزرگ تماشایی‌اش به همان اندازه چشمگیر است. موزه هنرهای زیبا که در سال ۱۸۹۵ تأسیس شد، شامل بیش از ۲۷۰۰۰ مصنوعات مردم‌ شناسی و آثار هنری از آفریقا، آسیا و اقیانوسیه است. در حالی که برخی از گالری‌های آن منسوجات و لباس‌های رنگارنگ را به نمایش می‌گذارند، برخی دیگر بر نقاشی‌های اروپایی یا اشیاء هنری و تزئینی آمریکایی تمرکز دارند. نمایشگاه‌ها محدوده‌های زمانی و مکان‌های جغرافیایی مختلفی را پوشش می‌دهند. در حالی که هنر و فضای داخلی دوره از آمریکای شمالی به شدت در این مجموعه به چشم می‌خورد، بسیاری از نمایشگاه‌های دیگر از مصر، یونان، رم و خاور نزدیک قابل توجه هستند. هنر بریتانیایی و هنر عامیانه آفریقا، آمریکا و جزایر اقیانوس آرام نیز به خوبی نشان داده شده است. هنگام بازدید از موزه دیانگ، می‌توانید به مجموعه‌ای از سرزمین‌های متمایز سفر کنید، بدون اینکه مجبور باشید پا در هواپیما بگذارید. در این مجموعه هزاران مصنوعات و استعدادهای بین‌المللی به نمایش گذاشته شده‌اند که تصویری از ابعاد جهانی را ترسیم می‌کنند. کافه، باغ مجسمه و دسترسی آسان به باغ چای ژاپنی تنها برخی از ویژگی‌هایی است که باید در این موزه منتظر آن باشید. این موزه همچنین به طور منظم میزبان نمایشگاه‌ها و کنسرت‌های موقت است.
آدرس: No 50 Hagiwara Tea Garden Dr, San Francisco, CA 94118, United States
زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۹:۳۰ صبح الی ۵:۱۵ عصر می‌توانید از موزه دیانگ بازدید کنید.

برج کویت (Coit Tower)


برج کویت در بالای تپه تلگراف قرار دارد و با حضور تقریبا سلطنتی خود بر فراز سمت شرقی سانفرانسیسکو واقع شده است. برج کویت در سال ۱۹۳۳ به درخواست لیلی هیچکاک کویت که این برج به نام او نامگذاری شد ساخته شد. کویت یکی از آن شخصیت‌های عجیب و غریبی بود که تاریخ سانفرانسیسکو را به شهر جالبی تبدیل کرد. این برج به عنوان یک نشانگر جهت، برای افرادی که در پیچ و خم‌های خیابان‌های شهر گم شده‌اند عمل می‌کند اما با تاریخ غنی و دیدگاه عالی خود، بسیار بیشتر از یک راه ساده برای پیدا کردن مکان شما در شهر است. به دلیل ترافیک سنگین در منطقه، بهترین راه برای رسیدن به برج کویت این است که از خیابان‌های پر انرژی شمال ساحل تا خیابان فیلبرت بگذرید. این تپه یکی از شیب‌دارترین مسافت‌های کوتاه در سانفرانسیسکو است، اما خیابان دارای پله‌هایی است که پیاده ‌روی را کمی آسان‌تر می‌کند.
هنگامی که به پایه برج کویت رسیدید، خواهید دید که این سازه نمای سیصد و شصت درجه از شهر را ارائه می‌دهد. با قدم زدن به سمت دیگر برج کویت، می‌توانید قله ساختمان ترانس‌آمریکا، زیبایی منظره شهر و پیچ‌های خیابان لومبارد را ببینید. وقتی وارد خود برج کویت می‌شوید، خود را در داخل یک ساختمان دایره‌ای کوچک می‌بینید که یک فروشگاه هدیه دارد که می‌توانید بلیط‌های ارزان‌قیمتی را برای رفتن با آسانسور به بالای برج بخرید. از آنجا منظره شهر بسیار باشکوه‌تر است. پس از خروج از آسانسور، باید مدتی را به گشت و گذار در داخل برج اختصاص دهید. این ساختمان مدور کوچک جایی است که تاریخ واقعی منطقه را می‌توان دید.
آدرس: No 1 Telegraph Hill Blvd, San Francisco, CA 94133, United States
زمان بازدید: علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰ صبح الی ۵ عصر از این برج زیبا دیدن کنند.
جاهای دیدنی سانفرانسیسکو

محله چینی‌ها (Chinatown)


شاید در شهرهای دیگر به محله چینی‌ها رفته باشید، اما محله چینی‌های سانفرانسیسکو قلمروی کاملا متفاوتی است. هم بزرگترین محله چینی‌ها در خارج از آسیا و هم قدیمی‌ترین در نوع خود در آمریکای شمالی است. محله چینی‌ها که در زلزله ۱۹۰۶ تقریبا به طور کامل ویران شد، کاملا به سبک چینی بازسازی شد و حتی جذاب‌تر از قبل از فاجعه شد. اکنون با معابد، تئاترها، کارگاه‌ها، مشاغل کوچک، فروشگاه‌ها، مغازه‌های عتیقه ‌فروشی و سوغات، چایخانه‌ها و داروخانه‌های سنتی، بازدید از محله چینی‌ها به یکی از بهترین کارهای سانفرانسیسکو تبدیل شده است. قلب این منطقه و پربازدیدترین مکان، خیابان گرانت است. همانطور که از میدان یونیون در خیابان بوش وارد این منطقه خرید می‌شوید، با قدم زدن در زیر دروازه اژدها (که گاهی اوقات به عنوان دروازه محله چینی نیز شناخته می‌شود) شروع خواهید کرد و سپس با انبوهی از فعالیت‌ها از شما استقبال می‌شود.
آدرس: San Francisco, CA, USA

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است