search
menu

موزه دیانگ سانفرانسیسکو

[ پنهان کردن ]
موزه دیانگ سانفرانسیسکو
معماری موزه دیانگ سانفرانسیسکو
بخش‌های مختلف موزه دیانگ
آثار دیدنی موزه دیانگ
نقاشی های موزه دیانگ
منسوجات و لباس های موزه دیانگ
آثار مربوط به آفریقا در موزه de young

موزه دیانگ سانفرانسیسکو


سانفرانسیسکو چهارمین شهر بزرگ ایالت کالیفرنیا در آمریکا است. این شهر در شمالی‌ترین بخش شبه جزیره و خلیج سان‌فرانسیسکو قرار گرفته‌است. این شهر آب و هوایی مدیترانه‌ای دارد و تابستان‌های این منطقه خنک است و زمستان‌های آن مرطوب و معتدل است. در تمامی فصل‌های سال گردشگران بسیار زیادی با خرید بلیط هواپیما و استفاده از این وسیله نقلیه به سانفرانسیسکو سفر می‌کنند و از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری سان‌فرانسیسکو بازدید می‌کنند.
موزه دیانگ سانفرانسیسکو
از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری در سانفرانسیسکو می‌توان به گلدن گیت اشاره کرد که سمبل سانفرانسیسکو نیز محسوب می‌شود. پل بی بریج نیز از دیگر پل‌های مشهور در این شهر است. سانفرانسیسکو جاذبه‌های گردشگری و طبیعی بسیار زیادی دارد زیرا تپه‌های بلندی در این شهر قرار گرفته‌است که ارتفاع برخی از آن‌ها به بیش از ۳۰ متر نیز می‌رسد. علاوه بر این وجود گالری‌ها و موزه‌های متنوع در این شهر، گردشگران بسیار زیادی را از سراسر جهان به سمت سانفرانسیسکو می‌کشاند.
موزه دیانگ سانفرانسیسکو یکی از مشهورترین موزه‌های این شهر است. این موزه ارزشمندترین گنجینه‌ها را در خود جای داده‌است. علاوه‌بر این، معماری بی‌نظیر موزه نیز همواره مورد توجه گردشگران و توریست‌های خارجی قرار می‌گیرد. در ادامه این مقاله به معرفی موزه دیانگ سانفرانسیسکو (de Young Museum) خواهیم پرداخت.

معماری موزه دیانگ سانفرانسیسکو


ام اچ دی یانگ نام بنای اصلی این موزه است که توسط دو معمار با نام های هرزوگ و دی میرون در سال ۲۰۰۵ بازسازی شد. موزه اصلی در سال ۱۸۹۵ تاسیس و افتتاح شده‌است. مساحت این موزه معادل ۲۷۲۲۰ فوت مربع است. در ساخت این موزه از یک نمایشگاه کلمبیایی با نام نمایشگاه بین المللی نیمه زمستانی در سال ۱۹۸۴ الهام گرفته شده‌است. موزه دیانگ در بخش آفتابی و گرم سانفرانسیسکو به نام پارک گلدن گیت واقع شده‌است. این موزه یکی از قدیمی‌ترین بناهای این شهر محسوب می‌شود. پس از چندین سال بنای این موزه فرسوده شد و در سال ۱۹۸۹ تقریباً تخریب شد که پس از مورد بازسازی و نوسازی قرار گرفت. در سال ۱۹۸۹ موزه دیانگ در اثر زلزله لوما پریتا به طور کامل تخریب شد. در بازسازی و ساخت این موزه از موادی هم‌چون مس، سنگ، شیشه و ... استفاده شده‌است. استفاده کردن از مس در نمای این ساختمان سبب شده‌است که نور از سطح این موزه منعکس شود و زیبایی بصری منحصربفردی را به وجود بیاورد. با این حال رنگ نما دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده‌است و امزوره بیشتر به رنگ قهوه‌ای دیده می‌شود.

بخش‌های مختلف موزه دیانگ


موزه دیانگ دارای چهار ورودی مختلف است و بازدیدکنندگان می‌توانند از هر طرف ساختمان وارد این موزه شوند. داخل مجموعه به شکل تعدادی غرفه از یکدیگر جدا شده‌است. علاوه بر این گالری‌های زیادی نیز در گوشه کنار این موزه قرار گرفته‌اند که به وسیله راهروهایی به هم متصل می‌شوند.
موزه تاریخی دیانگ برای عموم یک تراس بزرگ در نظر گرفته‌است. تراس این مجموعه در زیر یک سقف کنافی بسیار زیبا قرار دارد. موزه دیانگ یک فضای بزرگ را به بوستان بازی جهت ایجاد سرگرمی برای کودکان اختصاص داده‌است. اگر به همراه کودک خود به دیدن این موزه می‌روید، کودک شما می‌تواند در زمانی که شما از موزه و بخش‌های مختلف آن بازدید می‌کنید، به بازی مشغول باشد.
گنجینه و دیدنی‌های این موزه از بدو ورود به مجموعه آغاز می شود. نخل‌های اصیل، استخر قدیمی و سازه‌های منحصر به فرد تاریخی که در این موزه به چشم می‌خورد، از زمان قدیم و از قرن نوزدهم باقی مانده است. قاب پنجره‌های این موزه نیز به شکل کاملاً هنری طراحی شده‌است. طراحی این موزه شما را با سبک معماری قرن نوزدهم آمریکا آشنا می‌کند.
این موزه از چند طبقه مجزا تشکیل شده‌است که هرکدام مربوط به یک بخش از آثار تاریخی و دیدنی می‌شود. در بالاترین طبقه این موزه می‌توان یک نمای کلی از خلیج و شهر سانفرانسیسکو را تماشا کرد.
این موزه دو طبقه فروشگاه جهت خرید سمبل‌هایی از این شهر دارد که می‌توانید برای خرید سوغاتی به آن‌ها مراجعه کنید. یک کافه در فضای باز این مجموعه قرار گرفته‌است که جهت استراحت و صرف غذا گزینه بسیار خوبی است.
موزه دیانگ سانفرانسیسکو

آثار دیدنی موزه دیانگ


مجموعه موزه شامل آثار هنری آمریکایی است که از قرن ۱۷ تا ۲۱ میلادی جمع‌آوری شده‌است. این گنجینه از آثار هنری معاصر بین‌المللی، آثار تاریخی آمریکایی، مجسمه‌های دکوری، آثار هنری روی پارچه و پوشاک، قطعات هنری و ... تشکیل شده‌است. اغلب آثار ارزشمند این مجموعه متعلق به آمریکا و بخش‌هایی از آفریقا است اما برخی دیگر از آن‌ها از سایر کشورها جمع‌آوری شده‌اند.
بخشی از این مجموعه که مربوط به آثار هنری آمریکایی می‌شود، از بیش از ۸۰۰ مجسمه، هزار نقاشی و سه هزار قطعه تزئینی تشکیل شده‌است که از سال ۱۶۷۰ تا به امروز جمع آوری شده‌اند. از مهم‌ترین و دیدنی‌ترین آثار ارزشمند این موزه می توان به مجموعه موزه‌ای از آثار چیورا اوباتا نقاش منطقه خلیج و روت آساوا مجسمه‌ساز مشهور اشاره کرد.
اگر امکان سفر به سانفرانسیسکو و بازدید از موزه دیانگ برای شما وجود ندارد، برخی از کلکسیون‌های موزه دیانگ را می‌توانید از طریق سایت رسمی موزه به صورت آنلاین تماشا کنید.
گالری‌های این مجموعه دائمی هستند. آثار ارزشمند این گالری‌ها نشان‌دهنده فرهنگ، سیاست، اقتصاد، اجتماع و هنر آمریکا هستند. این آثار از گذشته تا به امروز جمع آوری شده‌اند و در دوره‌های زمانی مختلف ساخته شده‌اند. هدف از این کار، تاکید بر حفط پیوندهای تاریخی در عصرهای مختلف است.

نقاشی های موزه دیانگ


نقاشی‌های هنرمندان ارزشمندی هم‌چون جان سینگلتون کوپلی، توماس کول، جان وندرلین ، توماس هیل، توماس وود، ساموئل بروکس، چایلد حسام، جان پتو، ادموند سی. تربل، جورج هیچکاک ، مینارد دیکسون، اوتیس اولدفیلد، دیوید پارک ، ریچارد دیبنکورن، گرانویل ردموند، مل راموس، توماس هارت بنتون و وین تیبو را می‌توانید در این مجموعه مشاهده کنید. نقاشی‌های این موزه در طول سال‌های مختلف و از تمامی مناطق آمریکا جمع آوری شده اند.
موزه دیانگ سانفرانسیسکو

منسوجات و لباس های موزه دیانگ


موزه دیانگ سانفرانسیسکو یکی از گسترده‌ترین گنجینه‌های غرب آمریکا محسوب می‌شود. با وجود بیش از ۱۳ هزار قطعه پوشاک و آثار هنری پارچه‌ای، این موزه بزرگ‌ترین کلکسیون با موضوع پارچه در سراسر آمریکا است. این گنجینه شامل لوازم جانبی لباس، منسوجات بافته شده، پارچه‌های گران قیمت، پارچه‌هایی یا تزئینات منجوق و گلدوزی و ... می‌شود. مجموعه de young، از سال ۱۹۳۰ تا به امروز، قطعات لباس و پارچه‌هایی از مشهورترین برندها هم‌چون دیور، شانل، مادام گراس، بالنسیاگا، رالف روچی و ... را گردآوری کرده‌است. یکی از غرفه‌های این مجموعه به نمایش وسایل و لباس‌ های مذهبی کلیسا در قرن هجدهم می‌پردازد که تماشای آن خالی از لطف نیست. در پاییز سال ۲۰۱۸ مجموعه‌ای از لباس‌های زنان مسلمان از جوامع مختلف در این موزه جمع‌آوری شد.

آثار مربوط به آفریقا در موزه de young


بیش از ۱۵۰۰ نمونه از آثار هنری و ارزشمند این مجموعه از غرب و شمال آفریقا، شرق سودان، سواحل گینه و سایر نقاط قاره جمع آوری شده‌است. این آثار شامل مجسمه، حکاکی بر روی چوب، لباس، نقاشی، قطعات کاربردی و ... می‌شود. یکی از مهم‎‌ترین آثار تاریخی این موزه که در قاره آفریقا کشف شده است، بقایا و ستون‌های باقی مانده از یک خانه قدیمی در مجاورت رودخانه است. بسیاری از غرفه‌های این موزه به نمایش گنجینه‌های آفریقایی می‌پردازد.


سخن پایانی


بازدید از موزه‌های یک منطقه شما را با فرهنگ و سبک زندگی آن شهر آشنا می‌کند. یکی از بهترین تفریحات در سفر تماشای گنجینه‌هایی است که طی سال‌های طولانی در یک موزه جمع آوری شده اند. موزه‌های شهر سانفرانسیسکو نیز از شهرت بسیار زیادی برخوردار هستند زیرا معماری این موزه‌ها نشان دهنده فرهنگ این شهر هستند و کلکسیون و آثار آن‌ها با دقت و حساسیت خاصی جمع آموری شده‌است.
موزه دیانگ یکی از مشهورترین این موزه‌ها است که تماشای آن اطلاعات مفیدی از آمریکا و دیگر کشورها در اختیار شما می‌گذارد. اگر قصد خرید بلیط هواپیما لحظه آخری و سفر به این شهر را دارید، تماشای موزه de young را فراموش نکنید.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است