search
menu
بانکوک keyboard_arrow_down close

بانکوک

hotel
هتل های بانکوک ۸۹

درباره بانکوک

بانکوک (Bangkok) پایتخت کشور تایلند و پرجمعیت‌ترین شهر این کشور است. تایلند در زبان تائی، رانگ تپ، نامیده می‌شود. بانکوک که از سال ۱۷۸۲ پایتخت تایلند است، بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیتی ۸ میلیون نفری را در خود جای داده است.

تاریخچه بانکوک


تاریخچه بانکوک امروزی به سده پانزده میلادی برمی‌گردد که یک روستای کوچک در غرب رودخانه چائو پرایا بود. به سبب محل قرار گرفتن بانکوک، این شهر به عنوان محل تجارت مخصوصا با چین، رشد خود را آغاز کرد. در دوره معاصر در طول جنگ جهانی این شهر هدف بمباران قرار گرفت. ولی با پایان گرفتن جنگ، این شهر به رشد چشمگیر خود ادامه داد و علاوه بر یک قطب تجاری، توانست تبدیل به یک قطب گردشگری در جنوب شرق آسیا شود. رشد این شهر به واسطه صنعت گردشگری و سرمایه‌گذاری خارجی به گونه‌ای سریع بوده که مدیران بانکوک مجبور شدند برای توسعه حمل و نقل همگانی برای کنترل ترافیک بی سابقه، سرمایه‌گذاری عظیمی کنند.
بانکوک

زمان مناسب برای سفر به بانکوک


زمان مناسب سفر به بانکوک و کشور تایلند به مانند دیگر کشورهای شرق آسیا، پاییز و زمستان ایران است که دما در این کشورها معتدل است. اما اگر به دنبال زمان‌های خلوت‌تر و طبیعتا قیمت‌های پایین‌تر هستید، می‌توانید فصل‌های بهار و تابستان را انتخاب کنید و البته گرمای هوا را هم تحمل کنید!

جاهای دیدنی بانکوک


بانکوک پایتخت تایلند یکی از شهرهای تاریخی و گردشگرپذیر جهان است. در این شهر مجموعه‌ای گسترده از تفریحات و سرگرمی‌ها، در کنار جاذبه‌های طبیعی و همچنین معابد مربوط به مذهب بودائیسم در این کشور در دسترس است. فستیوال‌ها و جشنواره‌های فرهنگی هم بخش دیگری از جاذبه‌های بانکوک است. جشنواره و فستیوال‌هایی مانند جشن آب تایلند، جشنواره چتر، جشنواره گل تایلند و جشنواره نمایش رژه اژدها و شیر.
بانکوک

غذاهای بانکوک


در شهر بانکوک شما می‌توانید انواع غذاهای تایلندی را در کنار طیف گسترده‌ای از غذاهای بین‌المللی فرهنگ‌ها و ملیت‌های گوناگون تجربه کنید. خوراکی‌هایی مثل پاستای سرخ شده‌ی تایلندی، نودل تام یام گونگ، برنج و اردک، سالاد سبز تند پاپایا، کاری قرمز، برنج سرخ‌شده و مرغ کاری سبز از جمله این غذاهای خوشمزه و مشهور تایلندی هستند.


دیدنی های بانکوک