search
menu

موزه ملی بانکوک

[ پنهان کردن ]
چرا باید از موزه ملی بانکوک بازدید کنیم؟
تاریخچه موزه ملی بانکوک
بخش های مختلف و معماری موزه
وسایل موجود در موزه ملی بانکوک
نحوه دسترسی به موزه ملی بانکوک
ساعت و هزینه بازدید از موزه ملی بانکوک
جاذبه های دیدنی نزدیک به موزه ملی بانکوک
رستوران های نزدیک به موزه ملی بانکوک
هتل های نزدیک به موزه ملی بانکوک

چرا باید از موزه ملی بانکوک بازدید کنیم؟


موزه ملی بانکوک بنایی تاریخی و سرشار از فرهنگ و هنر در شهر بانکوک در کشور تایلند واقع شده است. موزه ملی بانکوک به عنوان بزرگ ترین موزه در آسیای جنوب شرقی است. شاید تا به امروز از موزه های زیادی بازدید کرده باشید، اما بی شک موزه ملی بانکوک شما را شگفت زده خواهد کرد، همین حالا به خرید بلیط هواپیما اقدام کنید و در سفرتان به شهر بانکوک از زیبایی های غیرقابل وصف لذت ببرید. در این موزه شاهد بزرگترین مجموعه مصنوعات و هنرهای بی نظیر تایلند خواهید بود. موزه ای که در ابتدا هدایای پدری پادشاه به نمایش گذاشته شده بود، اما بعدها به عنوان بزرگ ترین مجموعه آثار هنرهای محلی و صنایع دستی تایلند بازدیدکنندگان را به سال ها قبل می برد.
موزه ملی بانکوک

تاریخچه موزه ملی بانکوک


موزه ملی بانکوک در سال ۱۸۷۴ میلادی توسط پادشاه چولالونگ کورن (رامای پنجم) تأسیس و افتتاح شد و به عنوان نمایشگاهی برای آثار پادشاه مانکوت (رامای چهارم) بود. هدف وی از این کار، به نمایش گذاشتن اشیای کلکسیونی یادگاری از دوران فرمانروایی پدرش بود. موزه ملی بانکوک که در طبقه همکف فرانت پالاس واقع شده است، مخصوص یکی از ولیعهد های پیشین بوده که در سال ۱۸۷۴ میلادی به عنوان اولین موزه ملی افتتاح گردید.
امروزه موزه ملی دارای مجموعه گسترده ‌ای از آثار هنر آسیایی بودایی مانند هند، هنر یونانی و بودایی، دودمان تانگ، ویتنام، هنر چامپا، اندونزی و کامبوج است. با اینکه به دستور پادشاه رامای پنجم در قصر وانگ نا در منطقه فرا ناخون ساخته شد، ولی در طول تاریخ نیز مجموعه های مختلفی از آثار تاریخی و هنری تایلند در این موزه جمع آوری گردیده است. در سال ۱۹۲۶ میلادی، نام آن از موزه فرانت پلاس (Front Palace Museum) و موزه ونگ نا (Wang Na Museum) به موزه بانکوک و سپس به موزه ملی بانکوک تغییر پیدا کرد.
موزه ملی بانکوک

بخش های مختلف و معماری موزه


موزه ملی بانکوک بین تئاتر ملی و دانشگاه علوم اخلاقی و سیاسی قرار گرفته ‌است. این موزه دارای ۱۲ سالن اصلی با سبک معماری تایلندی است. در این موزه می توانید آثار باستان شناسی و تاریخ و هنر کشور تایلند را مشاهده کنید که مربوط به دوره های قبل تر از تاریخ این کشور و همچنین دوره های معاصر می شوند. همچنین در موزه ملی بانکوک مجموعه های مهم دیگری مانند موزه کلکسیون هنرهای تزئینی و مردم شناسی تایلند را خواهید دید که آثاری مانند سلاح های چینی، سنگ های قیمتی، سرامیک، پارچه، آلات موسیقی سنتی و ... وجود دارد. پس بهتر است با خرید بلیط هواپیما بانکوک از نزدیم شاهد این همه زیبایی باشید.
در این موزه چندین نفر راهنمای متخصص مسلط به چند زبان فعالیت دارند و توریست ها را با تاریخ و فرهنگ تایلند و آیین بودایی آشنا می کنند. موزه (National museums of Thailand) جزو اصلی ‌ترین و بزرگ ترین موزه‌ ها قاره آسیا محسوب می شود. این موزه از نمایشگاه‌ های هنر تایلندی و تاریخ تشکیل شده است و امروزه گالری‌ هایی از نمایشگاه ‌های آثار تاریخی مربوط به پیشینه تایلند وجود دارد. در سال ۲۰۰۹ ، موزه ملی بانکوک مورد بازسازی قرار گرفت و دوازده سالن بزرگ این موزه تا امروز مرمت گردیده و بقیه سالن ها نیز همچنان در دستور کار مرمت هستند و احتمالا تا سال ۲۰۲۲ طول خواهد کشید. محیط داخلی و نحوه تزیین سالن ها نیز تغییر پیدا کرده و سیستم نورپردازی به حرفه ‌ای ‌ترین شکل ممکن انجام شده است.
موزه ملی بانکوک

وسایل موجود در موزه ملی بانکوک


در بین اشیای کلکسیونی بسیار قدیمی می توان به کتیبه با ارزش مربوط به زمان پادشاهی Ram Khamhaeng اشاره کرد. این کتیبه به عنوان یک اثر تاریخی ماندگار توسط یونسکو به ثبت رسیده است و به همین خاطر دارای اهمیت و اعتبار در سطح جهانی است. موزه ملی بانکوک به آثار باستانی تاریخی تایلند محدود نمی شود، بلکه در این موزه می توانید چندین مجسمه بودا، مجسمه‌های مربوط به خدایان چینی، هندی و اندونزیایی را نیز مشاهده کنید. مورد جالب توجه در این موزه در مورد اطلاعات مربوط به اشیاست که به زبان انگلیسی نوشته شده اند، به راحتی می توانید با خواندن آن ها از تاریخچه هر کدام مطلع شوید.
موزه ملی بانکوک

نحوه دسترسی به موزه ملی بانکوک


به دلیل نزدیکی موزه ملی به معبد وات ساکت، می‌توانید از مسیر phra sumen با تاکسی به این موزه برسید یا می توانید از اتوبوس‌های نزدیک به معبد وات ساکت استفاده کنید و در میان راه به موزه دسترسی خواهید داشت.

ساعت و هزینه بازدید از موزه ملی بانکوک


همه روزه می توانید از ساعت ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر با پرداخت هزینه ورودی از موزه ملی بانکوک بازدید کنید. مدت زمان بازدید از این موزه نیز ۱ الی ۳ ساعت پیشنهاد می شود تا همه جذابیت های موزه را ببینید و لذت ببرید.

جاذبه های دیدنی نزدیک به موزه ملی بانکوک


معبد وات ساکت: ۴.۲ کیلومتر
معبد آرون: ۴.۵ کیلومتر
عمارت ویمانمک: ۵.۸ کیلومتر
خانه جیم تامپسون: ۶.۳ کیلومتر
برج ساتورن: ۶.۷ کیلومتر
پارک لومپینی: ۸.۲ کیلومتر

رستوران های نزدیک به موزه ملی بانکوک


رستوران پیپس تای: ۸۰۰ متر
رستوران سوشانا: ۱.۸ کیلومتر
رستوران تیم: ۲ کیلومتر
رستوران غذایی هندوستانی: ۲کیلومتر

هتل های نزدیک به موزه ملی بانکوک


هتل رامبوتری: ۱.۸ کیلومتر
هتل رنگین کمان: ۱.۹کیلومتر
هتل ویلایی قصر سیام: ۲.۳ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است