search
menu

هزینه‌های سفر به تایلند

[ پنهان کردن ]
واحد پولی کشور تایلند
هزینه های سفر به تایلند
چطور هزینه های سفر به تایلند را کم کنیم؟
سفر به کشور تایلند می تواند هزینه های زیادی را به شما تحمیل کند در عین حال می تواند یکی از ارزان ترین سفر های شما به خارج از کشور شود. می توانید در یک اقامتگاه ارزان اتاق بگیرید و هزینه شما به ازای هر شب حدود ۱۲۰٬۰۰۰ تومان شود یا در یکی از مجلل ترین هتل های این کشور اتاق رزرو کنید و شبی حدودا بیست و هفت میلیون تومان را فقط برای هتل خرج کنید. به ازای مبلغ کمی می توانید در خیابان های تایلند غذا تهیه کنید یا به رستورانی مجلل بروید و مبلغ هنگفتی را صرف غذاهای بین المللی و خاص کنید.
اگر به دنبال سفر ارزان می گردید می توانید به سواحل رایگان تایلند بروید و از جاذبه هایی دیدن کنید که بازدید از آن رایگان است. اگر هم پول مسئله شما نیست، در تورهای گرانی ثبت نام کنید که تمام نیازهای شما را پوشش می دهند. سفر به تایلند هم برای بک پکر ها و هم برای مسافرانی که به دنبال امکانات زیادی هستند، مناسب است. چه به دنبال سفر ارزان باشید چه گران بهتر است که قبل از سفر کردن اطلاعات خوبی درمورد هزینه های کشور تایلند داشته باشید. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا هزینه های سفر به تایلند را برای شما مشخص کنیم.
هزینه‌های سفر به تایلند

قبل از آنکه به بررسی هزینه های سفربه کشور تایلند بپردازیم بهتر است که واحد پولی تایلند را معرفی کنیم. به این نکته توجه داشته باشید که این مقاله در تاریخ ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۰ نوشته شده است و قیمت هایی که در ادامه بیان می کنیم مربوط به این تاریخ است.

واحد پولی کشور تایلند


واحد پولی کشور تایلند «بات» یا (BAHT) و ساتاناگ (Satang)که زیر واحد یا پول خرد این کشور است. هر بات معادل ۱۰۰ ساتانگ است. نماد بات" ฿" است. در کشور تایلند هم از اسکناس کاغذی و هم سکه فلزی استفاده می شود. اسکناس های رایج این کشور به شرح زیر است:
• اسکناس ۱۰ بات
• اسکناس ۲۰ بات
• اسکناس ۵۰ بات
• اسکناس ۱۰۰ بات
• اسکناس ۵۰۰ بات
• اسکناس ۱۰۰۰ بات
در این کشور به ندرت از اسکانس های خردتری مثل یک،‌ پنج و ده ساتانگ استفاده می شود. در ادامه سکه های رایج در کشور تایلند را می بینید:
• سکه دو بات
• سکه پنج بات
• سکه ده بات
• سکه بیست و پنج ساتانگ
• سکه پنجاه ساتانگ
هر بات معادل ۰.۰۳ دلار و ۱۲۶۳ تومان است.
هزینه‌های سفر به تایلند

هزینه های سفر به تایلند


در این بخش قصد داریم بر اساس میزان پولی که برای هر روز می توانید خرج کنید برنامه سفر مختلفی را برای شما معرفی کنیم. مطالعه این بخش به شما کمک می کند نسبت به هزینه های سفر به تایلند دید بهتری پیدا کنید.
بین ۳۰۰ تا هشتصد هزار تومان
اگر بخواهید به صورت بک پکری به کشور تایلند سفر کنید هزینه های روزانه شما چیزی حدود ۳۰ تا ۳۵ دلار (۸۳۱ تا ۳۷۰٬۰۰۰ تومان) می شود. با این میزان پول می توانید یک اتاق با سیستم تهویه مناسب، حمام و سرویس بهداشتی مشترک تهیه کنید و وعده های غذایی تان را از غرفه های خیابانی تهیه کنید. همچنین قادر خواهید بود تا از خدمات برخی از تورها و سیستم حمل و نقل محلی استفاده کنید.
بین یک میلیون تا دو میلیون تومان در روز
اگر بخواهید بیشتر زمان سفر خود را در جزایر تایلند بگذرانید، هزینه شما بالاتر می رود و به روزی ۴۰ دلار یا یک میلیون و صد و نه هزار تومان می رسد.

در صورتی که بخواهید در هر روز حدود ۵۰ دلار یا ۱,۳۶۸,۰۰۰تومان خرج کنید برنامه سفر متفاوت تری را خواهید داشت. با این میزان پول می توانید کارهای زیر را در کشور تایلند انجام دهید:
• از چندین شهر تایلند دیدن کنید و با هواپیما جا به جا شوید.
• غذاهای دریایی خوشمزه تایلندی یا غذاهای خوشمزه بین المللی را هر روز امتحان کنید.
• تورهای مختلفی را در تایلند خریداری کنید و از جاذبه های مختلفی بازدید کنید.
• در اتاق هایی با امکانات بیشتر اقامت کنید.
بین دو تا چهار میلیون تومان در روز
در صورتی که بخواهید در سفر خود به کشور تایلند روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار ( بین ۲,۷۰۰,۰۰۰ تا ۴،۱۰۰،۰۰۰) خرج کنید می توانید فعالیت های زیر را به راحتی انجام دهید:
• می توانید در مراکز اقامتی لوکس تری اتاق بگیرید
• غذاهای گران تری را سفارش دهید
• بیشتر در کشور تایلند بگردید و با هواپیما سفر کنید
تا اینجای مقاله سعی کردیم تصویری کلی از هزینه ها و میزان بودجه ای که برای سفر به تایلند نیاز دارید را ارائه کنیم. در بخش بعدی می خواهیم به بررسی نکاتی بپردازیم که به شما کمک می کند تا هزینه سفر خود را به تایلند کمتر کنید.

چطور هزینه های سفر به تایلند را کم کنیم؟


با رعایت نکات زیر می توانید سفر ارزان تری به تایلند داشته باشید:
• از مناطق گردشگری دوری کنید
یکی از بهترین روش ها برای کم کردن هزینه ای سفر به تایلند این است که شبیه به مردم محلی تایلند زندگی کنید. از اتوبوس های محلی برای رفت و آمد در شهر های این کشور استفاده کنید. به جای رفتن به رستوران از مغازه ها و غرفه های خیابانی غذا تهیه کنید. اگر می خواهید سفر ارزان تری داشته باشید به شهر ها و جزایری که توریست پذیر هستند و تعداد گردشگر در آن ها بیشتر است نروید و به مکان های ناشناخته تر بروید. قیمت محصولات در این مناطق کمتر از مناطق توریست پذیر تایلند است.
• تورهای تفریحی را در خود تایلند خریداری کنید
می خواهید به جنگل بروید تا پیاده روی کنید؟ دوست دارید نزدیک یکی از جزایر تایلند غواصی کنید؟ شاید هم دلتان می خواهد به یکی از کلاس های آشپزی بروید تا غذای تایلندی یاد بگیرید. به هر دلیلی که به تایلند سفر می کنید در ابتدا سعی کنید از محل زندگی تان تورهایی را خریداری کنید که فقط هتل و پرواز شما را رزرو می کنند. بعد از اینکه به مقصد رسیدید، به دنبال آژانس های گردشگری محلی بگردید که خدمات مورد نیازتان را ارائه می دهند.
مطمئن باشید که تعداد شرکت های خدماتی گردشگری در کشور تایلند آنقدر زیاد هست که بتوانید در هر شهری که هستید یکی از آن ها را پیدا کنید و از آن ها کمک بگیرید تا تفریح مورد علاقه تان را در کشور تایلند امتحان کنید. کارمندان شرکت های گردشگری تایلند بسیار مهربان هستند و به راحتی می توانید با آن ها مذاکره کنید. اگر گروهی و به اتفاق دوستان یا خانواده تان در سفر هستید، می توانید تخفیف خوبی از این آژانس ها بگیرید. مطمئن باشید اگر قبل از سفر خود تورهای گشت و گذار را خریداری کنید باید هزینه بیشتری را بپردازید.
• از غرفه های خیابانی تایلند غذا سفارش دهید
می توانید وعده های غذایی تان را از غرفه های خیابانی تایلند خریداری کنید. غذاهای خیابانی این کشور بسیار خوشمزه است و در عین حال قیمت خیلی خوبی دارند. به طور مثال قیمت یک کاسه سوپ یا نودل حدود ۳۰ بات (سی و هشت هزار تومان) است. در هر چهارراه می توانید یکی از این غرفه های خوراکی را پیدا کنید.
هزینه‌های سفر به تایلند

• از رستوران های اروپایی دوری کنید
غذاهایی رستوران های اروپایی و آمریکایی بسیار گران تر از غذاهای تایلندی هستند. برخی از مواد اولیه غذاهای اروپایی و غربی در تایلند وجود ندارند و باید به کشور وارد شوند، به همین دلیل در مقایسه با غذاهای تایلندی قیمت بالاتری دارند.
• از «توک توک» برای رفت و آمد استفاده کنید
در تایلند به موتور های سه چرخ توک-توک می گویند. بسیاری از تاکسی های این کشور به همین شکل هستند. این گونه از تاکسی ها، بر خلاق تاکسی های معمولی، ‌تاکسی متر ندارند و باید قبل از سوار شدن درباره قیمت نهایی با راننده به توافق برسید. اگر دوست دارید خرج کمتری کنید و به مذاکره و چانه زنی علاقه دارید حتما از این تاکسی های سه چرخ استفاده کنید و با چانه زنی بر روی قیمت کمتری به توافق برسید.
هزینه‌های سفر به تایلند

• از پلتفرم هایی مثل کوچ سرفینگ استفاده کنید
اگر دوست دارید هزینه های سفرتان به طور چشم گیری کاهش پیدا کند می توانید در پلتفرم هایی که مخصوص پیدا کردن محل های اقامت ارزان قیمت در کشورهای مختلف هست ثبت نام کنید. دو نوع از این پلتفرم ها "Couchsurfing" و "BeWelcome" است با استفاده از این پلتفرم ها به راحتی می توانید افرادی را در تایلند پیدا کنید که تمایل دارند یک اتاق یا همه خانه شان را در اختیار گردشگران قرار دهند؛ آن هم به صورت رایگان!
اگر دوست دارید در خانه مردم بومی تایلند اقامت کنید و برای بازدید از جاذبه های دیدنی این کشور از مردم تایلند راهنمایی بگیرید حتما در این پلتفرم ها ثبت نام کنید.
• تا جایی که می توانید تخفیف بگیرید
یکی از راههای که خرج سفرتان را کاهش می دهد چانه زنی است. اگر بتوانید به خوبی این کار را انجام دهدی تخفیف های خوبی نیز می گیرید. البته این کار را در هر جایی نمی توانید انجام دهید و بیشتر برای خرید از مغازه های محلی و بازارهای شناور تایلند مفید است و قطعا برای رزرو اتاق در هتل، خرید بلیط هواپیما، استفاده از خدمات گردشگری که قیمت ثابتی دارند کاربرد ندارد.
بهتر است قبل از اقدام به خرید، درباره قیمت محصولات یا خدماتی که می خواهید بخرید، از یک فرد محلی پرس و جو کنید تا مطمئن شوید قیمتی که به شما می گویند منصفانه است. در نتیجه، برای خرید از مغازه های محلی،‌ غرفه های غذا، استفاده از تاکسی های تاک-تاک سعی کنید تا جایی که می توانید و منصفانه است بر سر قیمت نهایی چانه بزنید.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است