search
menu

کاخ بزرگ | گرند پالاس بانکوک

[ پنهان کردن ]
چرا باید از کاخ گرند پالاس بانکوک بازدید کنیم؟
تاریخچه کاخ گرند پالاس
معماری کاخ گراند پالاس
قسمت های مختلف کاخ گرند پالاس
نحوه دسترسی به معبد گراند پالاس بانکوک
ساعت و هزینه بازدید از گراند پالاس
جاذبه های دیدنی نزدیک به کاخ گرند پالاس
رستوران های نزدیک به گرند پالاس
هتل های نزدیک به گرند پالاس

چرا باید از کاخ گرند پالاس بانکوک بازدید کنیم؟


کاخ گرند پالاس واقع در قسمت کهن شهر بانکوک، پایتخت کشور تایلند است و به عنوان نماد اختصاصی شهر محسوب می شود. این بنا در سال ۱۷۸۲ ساخته شده و به مدت ۱۵۰ سال قصر تایکینگ بوده است. بانکوک، شهر فرشته هاست و امروزه با گذشت بیش از ۲ قرن به کلان شهر بزرگی تبدیل شده است. در این شهر معابد مهمی وجود دارد و شهر بانکوک نسبت به شهرهای مدرن دنیا و با تمامی پیشرفت های خود هنوز هم به رسوم سنتی و آداب و فرهنگش پایبند است که یکی از معروفترین معابد و کاخ ها Grand Palace نام دارد.
در واقع این شهر ترکیبی از غرب و شرق و مدرن و باستانی است که همگی به زیبایی در هم ادغام شده اند و بانکوک امروزی را تشکیل داده اند. برای مشاهده هنرهای سنتی، معماری، مذهبی و جنبه های فرهنگی با خرید بلیط هواپیما بانکوک سفر کنید و نمونه بارزی از همه هنرها در کنار هم در معبد زیبای گرند پالاس به چشم می خورد، یعنی این معبد به عنوان مقدس ترین نماد مذهب بودایی در تایلند است.
کاخ بزرگ | گرند پالاس بانکوک

تاریخچه کاخ گرند پالاس


مجموعه Grand Palace در منطقه قدیمی شهر بانکوک و در کنار رودخانه چائو پرایا قرار گرفته است و همواره مسافران تایلند از این مجموعه دیدنی بازدید می کنند. این مکان از سال ۱۷۸۲ محل اقامت رسمی شاه بوده است. مراسم سلطنتی و جلسات در اینجا برگزار می‌شود و جزو جاذبه های گردشگری شهر بانکوک به حساب می آید. بنای کاخ به دستور شاه رامای اول، بنیانگذار سلسله چاکری آغاز شد و در طول سال های حکومت وی ساختمان های متعددی به قصر اضافه شده است. از سال ۱۹۲۵ به بعد شاه و خاندان سلطنتی دیگر در کاخ سکونت ندارند.
مجسمه بودا درون این معبد یکی از قدیمی ترین و مقدس ترین مجسمه های بودا در تایلند است که از قرن هجدهم برای حفاظت از کاخ های سلطنتی به دور آن یک دیوار بلند سفید کشیده شده است و پس از آن جایگاهی مهمی برای حکومت دارد. بعدها نیز قسمتی از کاخ های سلطنتی توسط پادشاه راما نهم به عنوان موزه در اختیار بازدید کنندگان و توریست ها قرار گرفت و به عنوان جاذبه گردشگری بانکوک شمرده شد. این کاخ بیش از ۱۵۰ سال میزبان خانواده‌ سلطنتی تایلند بوده است و امروزه این مکان به عنوان جاذبه تاریخی برای بازدید گردشگران و توریست ها مشهور است و با این حال هنوز هم مراسمات رسمی سلطنتی در این کاخ انجام می گیرد، پس در سفرتان به تایلند پس از مطالعه راهنمای سفر بانکوک، بازدید از این مکان بی نظیر را در لیست گردشگری خود قرار دهید.
کاخ بزرگ | گرند پالاس بانکوک

معماری کاخ گراند پالاس


این کاخ دارای نمای خیره کننده و معماری پر رمز و رازی است که با تمام ظرافت ها و جزئیاتش مسحور کننده است. کاخ گرند پالاس به شکل مستطیل با چهار دیوار بیرونی در ساحل رودخانه Chao Phraya در قلب جزیره Rattanakosin و منطقه Phra Nakhon امروزی قرار گرفته است. به دلیل توسعه این مجموعه در طول ۲۰۰ سال به دست شاهان مختلف دارای سبک نامتقارنی است و مجموعه گراند پالاس از چندین ساختمان، تالار، عمارت های کلاه فرنگی، باغ‌ها و حیاط‌ها تشکیل شده است و شامل چندین مجسمه جالب و تاریخی بودایی است که بسیار تماشایی هستند. بنابراین بهتر است پس از خرید بلیط هواپیما برای بازدید از تمام قسمت های کاخ وقت کافی بگذارید و سعی کنید با حوصله بازدید کنید.
کاخ بزرگ | گرند پالاس بانکوک

قسمت های مختلف کاخ گرند پالاس


کاخ گرند پالاس شامل بخش های مختلفی مانند معبد بوداری زمردین، حیاط بیرونی با ساختمان های دولتی، حیاط میانی با ساختمان‌های Phra Maha Monthien، Phra Maha Prasat و Chakri Maha Prasat؛ حیاط داخلی و بخش هایی از باغ‌ها است. درهای قسمتی از باغ‌های کاخ نیز بعنوان موزه به روی عموم باز است.

نحوه دسترسی به معبد گراند پالاس بانکوک


برای رفتن به این معبد شگفت انگیز باید از تاکسی استفاده کنید، زیرا هیچکدام از خطوط MRT یا BTS به این کاخ نزدیک نیست. راه طولانی و ارزان دیگری نیز وجود دارد که می توانید با استفاده از اسکای ترن BTS به ایستگاه سافان بروید و از آنجا با شاتل دریایی به ایستگاه N9 نزدیک گراند پالاس بروید.
کاخ بزرگ | گرند پالاس بانکوک

ساعت و هزینه بازدید از گراند پالاس


برای بازدید از کاخ گرند پالاس بانکوک می توانید همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۵:۳۰ ظهر مراجعه کنید و برای ورود به وات پرا کائو ، ساختمان زیورآلات و سکه های دربار تایلند و ورود به موزه منسوجات ملکه سیرکیت هزینه ای باید پرداخت کنید و همچنین باید برای راهنماهای ساختمان که به زبان های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، اسپانیایی، روسی، ژاپنی یا چینی تسلط دارند، مبلغ دیگری بپردازید تا شما را با قسمت های مختلف مجموعه آشنا کند. برای بازدید از این مجموعه باید ۱ الی ۲ ساعت در نظر بگیرید.

جاذبه های دیدنی نزدیک به کاخ گرند پالاس


موزه ملی بانکوک: ۱.۲ کیلومتر
معبد وات آرون: ۳.۸ کیلومتر
عمارت ویمانمک: ۴.۷ کیلومتر
خانه جیم تامسون: ۵.۷ کیلومتر
برج ساتورن: ۶ کیلومتر
پارک لومپینی: ۷.۴ کیلومتر

رستوران های نزدیک به گرند پالاس


رستوران جیواکارت: ۲۸۰ متر
رستوران تای وانگ: ۴۰۰ متر
رستوران ششم: ۵۵۰ متر
رستوران نوآ نوآ: ۶۵۰ متر
رستوران ریوا: ۷۵۰ متر

هتل های نزدیک به گرند پالاس


هتل سالا راتاناکوسین: ۶۰۰ متر
هتل ریوا آرون: ۷۵۰ متر
هتل ویلایی چاکرابونگ: ۸۰۰ متر
هتل سیری پوشتل: ۱.۹ کیلومتر
هتل دوستاره بانکوک: ۲کیلومتر
هتل تئاتر: ۵.۶ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است