search
menu
تایلند keyboard_arrow_down close

تایلند

label
رزرو هتل
hotel
هتل ها ۲۹۸

درباره تایلند

تایلند با نام رسمی پادشاهی تایلند و نام سابق سیام، کشوری در شبه‌جزیره هندوچین واقع در جنوب شرقی آسیاست. تایلند از شمال با برمه و لائوس، از شرق با لائوس و کامبوج، از جنوب با مالزی و خلیج تایلند، و از غرب با برمه و دریای آندامان همسایه‌است. زبان رسمی کشور تایلندی، پایتخت و همچنین پرجمعیت‌ترین شهر آن بانکوک و مذهب حدود ۹۵ درصد مردم بودایی است. نام تایلند در زبان مردم محلی برگرفته از دو لغت Thi و Land می‌باشد که به معنای سرزمین حوری یا همان تایی است.
تایلند

مختصری از تاریخ تایلند



تاریخ تایلند، بیش از پنج هزار سال قدمت دارد. در طی قرون متمادی، مهاجران زیادی به این کشور وارد شده‌ ‌‌‌‌‌‌اند که بیشتر آنها از جنوب چین بوده‌ ‌‌‌‌‌‌اند. تا اوایل قرن دوازدهم، بیشتر منطقه در سلطه‌ ‌‌‌‌‌‌ی خِمِرها(Khmer)، بود که شامل شهر معروف انگکور(Angkor) در کامبوج و مناطق وسیعی در اطراف آن بود. در اوایل قرن دوازدهم، تایلندی‌ ‌‌‌‌‌‌ها شهرهای کوچکی نظیر لانا(Lanna) و فایائو(Phayao) در شمال و شهر معروف ساخوتای را بنا نهادند. با توجه به روابط خوبی که این کشور با کشورهای اروپایی و آمریکایی برقرار کرده توانسته این روزها به عنوان یکی از مراکز تجاری عمده در جهان تبدیل شود.
تایلند

۲۶ نکته ای که پیش از سفر به تایلند باید بدانید


اگر برای سفر به تایلند، کشور لبخند ها، برنامه ریزی می کنید، باید بدانید که به یک کشور با آب و هوای معمولی سفر نمی کنید و باید وسایل مورد نیاز و ضروری سفر با تایلند را چک کنید .
مهم نیست که تنها به تایلند سفر می کنید و یا گروهی از تور تایلند هستید، در طول این سفر از هیجان و آرامش باهم لذت خواهید برد. برای اینکه از زمان سفر خود به تایلند بیشترین استفاده را ببرید با موارد و نکاتی که می بایست در این کشور رعایت کنید آشنا شوید تا در طول سفر به تایلند تعجب نکنید. هرچه آماده تر سفر کنید، لذت بیشتری از بازدید دیدنی های تایلند خواهید برد.

۱- مردم تایلند واقعا خون گرم هستند، اگر مردم با شما به گرمی صحبت کردند و دوست داشتند به شما چند توصیه مجانی کنند، اصلا تعجب نکنید. مردم تایلند به خونگرمی و مهمان نوازی معروف اند.
۲- مردم تایلند در صف نمی ایستند، در تایلند مردم برای هیچ چیزصف نمی ایستند، برای شلوغی های تو در تو خود را آماده کنید و انتظار رعایت فاصله شخصی را نداشته باشید. زود به شلوغی بانکوک عادت می کنید.
۳- تاک تاک ها در روز و تاکسی ها در شب، تاکسی ها راحت تر هستند، اما در تاک تاک ها ویو و فضای بیشتری را می بینید. اگر شبانه به خیابان Patong (منطقه خط قرمز بانکوک) سفر می کنید، هنگام بازگشت با یک تاکسی در زمان خاص هماهنگ کنید تا شما را به هتل برگرداند. در غیر این صورت ممکن است برای بازگشت به هتل با افراد مست داخل خیابان محبور به دعوا شوید و به هنگام بازگشت به مشکل بر بخورید.
۴- درباره پادشاه تایلند هیچ حرفی نزنید، این موضوع کاملا جدی است، حتی یک کلمه.
۵- قمار تنها در روز های خاصی مجاز است ، از قمار خانه ها دوری کنید در غیر این صورت انتظار تجربه یک روز عجیب را داشته باشید و خود را برای فریاد ها و افراد مستت و توهین های عمومی آماده کنید.
۶- هرچقدر که می توانید انبه بخورید، انبه های تایلند از خوشمزه ترین انبه های دنیاست، در طول سفر به تایلند آن را از دست ندهید.
۷- شانه و زانو ها خود را هنگام بازدید از معابد بپوشاید، به شما توصیه می کنیم برای بازدید از معابد تایلند و صومعه ها لباس روشن و بپوشید به تن کنید. حتی زمانی که در روز های دعای معابد به بازدید نمی روید، نوع پوشش خود را رعایت کنید.
۸- حرف رانندگان تاکسی را جدی نگیرید ، اگر راننده تاکسی به شما گفت که یکی از جاذبه های دیدنی تایلند به دلیلی بسته است، حرف او را جدی نگیرید، این حقه ای است که بعضی از راننده ها استفاده می کنند تا با پیشنهاد دادن مکانی دیگر با مسافت بیشتر پول بیشتری نصیبشان شود. اگر هم شک کردید، تنها از راننده تشکر کنید، از تاکسی خارج شوید و از فرد دیگری صحت تعطیلی را جویا شوید.
۹- از وسایل نقلیه عمومی تایلند استفاده کنید، مترو و ترین های برقی ارزان، در دسترس و سریع هستند. با استفاده از وسایل نقالیه عمومی تایلند تقریبا می توانید به تمام جاذبه های شهر دسترسی داشته باشید به راحتی سفر کنید. علاوه بر ارزان بودن این وسایل نقلبه تمیز هم هستند، با استفاده از این سیستم هزینه های سفر به تایلند را کم خواهید کرد.
۱۰- در طول سفر به تایلند از سوسک نترسید، در بعضی از روز ها شاید تعداد زیادی سوسک ببینید و در برخی روزهای دیگر اصلا سوسک نبینید، خوب آره سوسک واقعا چندش آور و منزجر کننده است اما از موش که بهتر است نیست؟ در عوض در تایلند موش نخواهید دید.
۱۱- در هتل ۵ ستاره تایلند اقامت کنید، هتل های ۳ ستاره هتل از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و تفاوت قیمت هتل های ۴ ستاره با ۵ ستاره زیاد نیست، پس در طول سفر به تایلند در هتل های ۵ ستاره اقامت کنید.
۱۲- از بوی یاسمن معطر و فاضلاب عجیب و غریب در یک بلوک تعجب نکنید، هنگامی که از خیابان های بانکوک گذر می کنید بو های عجیبی به مشام شما خواهد خورد.
۱۳- از یخ هی رستوران ها می توانید استفاده کنید، اگر دور از رستورانی تمیز و یا هتل خود بودید هرگز آب و یا نوشیدنی های دیگر را با یخ ننوشید، اما می توانید به یخ های رستوران ها و هتل ها اعتماد کنید.
۱۴- با زبان تایلندی آشنا شوید، در بانکوک بیشتر مردم قادر به انگلیسی صحبت کردن هستند و مردم شهر همیشه آماده اند تا با شما حتی با پانتومیم هم که شما ارتباط برقرار کنند. اما یاد گرفتن کلمات پر استفاده و کاربردی تایلند فکر بدی نیست.
۱۵- دستمال کاغذی در تایلند، در سرویس بهداشتی های تایلند دستمال کاغذی پیدا نخواهید کرد، دستکال کاغذی را حتما در کوله بار سفر به تایلند قرار دهید.
۱۶- بلیط VIP رزرو نکنید، به تماشای بوکس - Muay Thai fight در استدییوم Lumpinee بروید، اما هرگز بلیط VIP خریداری نکنید، این صندلی ها تنها ۲ متر از صندلی های معمولی جلو تر اند.
۱۷- نزدیک به ایستگاه وسایل نقلیه عمومی اقامت کنید، در همسایگی محله Sukhumvit بهترین جا برای رزرو کردن هتل است، ترین و مترو هردو در این محل ایستگاه دارند از این رو مجبور نیستید برای تماشای دیدنی های تایلند هزینه های زیاد به تاکسی و یا تاک تاک بدهید.
۱۸- در معابد تایلند کفش های خود را در آورید، به هنگام بازدید از معابد به دیگران توجه کنید و فراموش نکنید که کفش های خود را در آورید.
۱۹- ماساژ تایلند را فراموش نکنید، 3 دلار برای یک ماساژ کامل پا عالیه حتما ماساژ تایلندی را در یکی از سالن های ماساژ معروف بانکوک امتحان کنید.
۲۰- هتل را با تمام وعده های غذایی رزرو نکنید، هتلی پیدا کنید که صبحانه های کامل به شما پیشنهاد دهد، پول خود را با رزرو هتلی با تمام وعده های غذا هدر ندهید. مکان های زیادی برای غذا خورد با قیمتی ارزان در بانکوک وجود دارد. غذا های محلی تایلند در غرفه های خیابانی و بازار های شبانه تایلند را از دست ندهید.
۲۱- در ماه آپریل به تایلند سفر نکنید، در این ماه اگر چه هزینه اقامت و پرواز بسیار پایین تر از ماه های دیگر است، اما هوا به اندازه ای مرطوب است که ممکن است اذیت کننده باشد.
۲۲- به سنت تایلندی های احترام بگذارید، به نشانه احترام دست های خود را روی سینه گذاشته و سر خود را به پایین خم کنید. آیا با دیگر قوانین و رسومات تایلندی ها آشنایید ؟
۲۳- آب نخورید، هرگز از آب های شهری تایلند ننوشید، برای نوشیدن آب از بطری های آب معدنی استفاده کنید.
۲۴- به سر مردم تایلند دست نزنید، شاید هیچ وقت موقعیت این پیش نیاید که شما به سر کسی در طول سفر دست بزنید، اما لازم به ذکر است که سر قسمتی مقدس از بدن در تایلند است و دست زدن به سر کسی برای تایلندی ها اصلا خوشایند نیست.
۲۵- در تایلند همه جا غذا نخورید، اگر در غرفه های خیابانی بانکوک آشپز و مراحل پخت غذا را ندیدید، از آنجا چیزی نخرید و به جای دیگری بروید.
۲۶- به هنگام غذا خوردن از قاشق و چنگال با هم استفاده کنید، در هنگام خوردن غذا در تایلند، تنها استفاده از قاشق مودبانه نیست از چنگال برای خوردن غذا کمک بگیرید.
تایلند

بهترین زمان سفر به تایلند

بهترین فصل تایلند از نظر کم بودن گرما و باران در تایلند، بین ماه های نوامبر تا فوریه و در فصل سرماست. دمای هوا تایلند در این فصل روزها ۲۸ درجه سانتیگراد و شب ها ۱۲ درجه سانتیگراد است و هوا کم ترین رطوبت را دارد. پس از آن فصل گرما آغاز می شود که آوریل گرمترین ماه آن است و جشن آب در تایلند نیز به همین دلیل در نیمه این ماه برگزار می شود.

دیدنی های تایلند

باغ جادویی تارمین تایلند
باغ‌ها همیشه یکی از بهترین گزینه‌ها برای گردش و استراحت محسوب می‌شوند. درختان سرسبز و گیاهانی که در باغ وجود دارند همگی حس آرامش و سرزندگی را به انسان انتقال می‌دهند. باغ‌ها در هرکجای دنیا که باشند هیچ فرقی ندارد و شما این آرامش را از اعماق وجود خود حس خواهید کرد. در این مقاله قصد داریم تا شما را به کشوری که در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است و این روزها به‌عنوان یکی از سه مقصد گردشگری محبوب در بین مردم ایران و حتی دیگر مردم جهان قرار گرفته است ببریم. لطفاً بلیط هواپیما خارجی خود را به مقصد تایلند رزرو نمایید. جاذبه‌های تاریخی و بناهای مذهبی، سواحل جذاب و دیدنی با آب‌های‌ شفاف و زلال از جمله دلایلی هستند که بیشتر توریست‌‌ها تایلند را برای خرید بلیط هواپیما و گردش و تفریح انتخاب می‌کنند. ولی اینار قصد داریم تا جایی متفاوت‌تر را برای شما معرفی کنیم: باغ جادویی تارمین تایلند. لطفاً با ما همراه باشید تا بیشتر با باغ جادویی تارمین تایلند آشنا شوید.