search
menu

معبد وات آرون

[ پنهان کردن ]
چرا باید از معبد وات آرون بازدید کنیم؟
تاریخچه معبد وات آرون Wat Arun
معماری و نمادهای وات آرون
بخش های مختلف معبد وات آرون
نحوه دسترسی به وات آرون
ساعت کاری و هزینه و زمان بازدید از معبد وات آرون
جاذبه های دیدنی نزدیک به معبد وات آرون
رستوران های نزدیک به معبد وات آرون
هتل های نزدیک به معبد وات آرون

چرا باید از معبد وات آرون بازدید کنیم؟


معبد وات آرون در محله وات چانگ در غرب رودخانه چائو پرایا قرار گرفته است. معبدی رنگی به صورت قلعه ای مستحکم و باشکوه در کنار آب واقع شده است. با توجه به اینکه این معبد به معبد وات فو نزدیک است می توانید همان روز از هر دو معبد بازدید کنید. نام دیگر این معبد، معبد سپیده دم temple of the dawn است، زیرا در هنگام غروب آفتاب و شب زیبایی خاص و دلربایی دارد. ارتفاع معبد وات آرون بیشتر از ۷۰ متر است و منار مخروطی معبد وات آرون بسیار زیباست. نمای بیرونی معبد آرون نیز کاشی، سرامیک و شیشه های رنگی است که طبق الگوهای خاصی استفاده شده اند. پس با خرید بلیط هواپیما بانکوک از نزدیک شاهد این همه زیبایی باشید.
معبد وات آرون
با بالا رفتن از پله‌های معبد وات آرون می توانید به بالاترین نقطه بروید . وقتی به بالاترین پله های پرشیب رسیدید به راحتی می تواند رودخانه چائوپرایا Chao Phraya River و کاخ بزرگ Grand Palace و معبد وات فو Wat Pho را ببینید . همچنین در طول مسیر، انواع مجسمه های حیوانات مختلف و سربازان چینی را خواهید دید. البته بعد از پیاده روی نسبتا طولانی می توانید وارد سالن اصلی معبد وات آرون شوید، در همان ابتدا می‌توانید مجسمه طلایی بودا golden Buddha را ببینید، برروی دیوارهای داخلی معبد نیز نقاشی های زیبایی به چشم می خورند. این معبد به دلیل محل عبادت بوداییان بااهمیت است، بنابراین هنگام مراجعه بهتر است لباس مناسب و بلندی به تن داشته باشید، در غیر اینصورت مجبورید از لباس های موجود در ورودی کرایه کنید.
معبد وات آرون

تاریخچه معبد وات آرون Wat Arun


نقل است در سال ۱۷۶۷ پادشاه تاکسین بعد از مبارزه و هنگام طلوع خورشید به این معبد می آید. دقیقا زمان ورود وی به این معبد هنگام اتمام طلوع خورشید بوده است که بعد ها اسم این معبد به سپیده دم تغییر داده شد و این معبد حاوی مجسمه های بوداها و مجسمه زمردین بود. در بین سال های ۱۸۲۴ تا ۱۸۵۱ در زمان سلطنت رامای سوم نیز فضای معبد گسترش داده شد و مناره ها مرمت شدند. در زمان های قدیم، کشتی های زیادی در رودخانه چائو فرایا بالا و پایین می رفتند و هنگامی که تاجران و دریانوردان به اسکله نزدیک می شدند رو به معبد قدیمی تعظیم می کردند.

معماری و نمادهای وات آرون


این بنا یک برج بلند با ۴ مناره کوچک تر دارد. برج مرکزی با ارتفاعی حدودا ۶۶ تا ۸۶ متر با کاشی‌های سرامیکی و موزاییک‌های چینی تزئین شده اند. حتی تمام دیوار برج و شکاف‌ها پر از موزاییک‌های چینی است. پله های تند و شیب دار نیز در ۴ سوی برج مرکزی به چشم می خورد که به چهار سطح برج دسترسی دارد. سطح اول در بخش زمین و طبقه همکف با ۴ سازه مناره ای شکل است. هر یک از برج های کوچک تر، تندیسی از فرا فای( خدای بادها) است که بر اسب سفیدی سوار است. در آیین هندو، خدای بادها از جهت های شمال، جنوب، شرق و غرب حفاظت می کنند. میان طبقه های برج از طاقچه هایی با موجودات نیم انسان تشکیل شده اند.
معبد وات آرون
کیناری و کیناراها در ادبیات تایلندی، به شکل خانم های جوان و فرشته مانند هستند که نیم ‌تنه پایینی آن ها مانند پرندگان است. در کنار این موجودات نیم فرشته نیز موجودات ترسناک و شیطان مانندی به نام یاکشا در طبقه دوم به چشم می خورند. یاکشاها دور تا دور بنا را احاطه کرده اند و عناصر مهمی در تزئینات به حساب می آیند. این موجودات نیز صورتی گرد و چشم های برآمده‌ دارند و دندان های تیزشان از دهانشان بیرون زده شده اند.
در تراس طبقه دوم نیز تصاویری از بودا دیده می شود. سپس به تراس سوم و تندیس های میمون می رسید که نمادی از افسانه راماکیان به عنوان افسانه ملی تایلند است. اگر همچنان پله ها را ادامه دهید به آخرین طبقه می رسید که در این قسمت تندیس های دیوا (Deva) را خواهید دید. دیگر از این قسمت نمی توانید بالاتر بروید. در معماری دین بودایی، برج میانی سه طبقه نمادین است، به طوری که طبقه اول نمادی از ترافیوم (Traiphum) یعنی تمام قلمروهای وجودی، طبقه دوم سمبلی از تاواتیمسا (Tavatimsa) یعنی جایی که آدمی به تمام خشنودی و لذت های معنوی می رسد و در نهایت طبقه سوم نمادی از دوافوم (Devaphum) به نشانه ۶ بهشت و هفت قلمروی شادی است.
معبد وات آرون

بخش های مختلف معبد وات آرون


معبد وات آرون علاوه بر برج مرکزی و چهار برج اطراف شامل بخش های دیگری نیز است که عبارتند از سالن تشریفات که در کنار برج میانی معبد قرار گرفته و دارای سقفی زیبا و گنبدهایی مخروطی است. سقف این سالن با آجرهای سبز و نارنجی پوشانده شده و به سبک معماری آیوتایا ساخته شده است. با ورود به این سالن، تندیس بزرگی از بودا و نقاشی هایی دیواری را خواهید دید. در دور تا دور سالن نیز ردیفی از تندیس های بودا قرار دارد. ویهان یا معبد نیز در غرب برج مرکزی واقع شده است. این ساختمان با معماری منطقه تنبوری و دیوارهای خارجی با آجرهای رنگی تزئین شده است.
سقف معبد با آجرهای سبز و نارنجی و درون معبد نیز تندیس مسی و طلایی بودا به چشم می خورد. معبد کوچک به صورت دو ساختمان با یک گذرگاه طاقی کوچک است که جزو محبوب ترین بخش های معبد وات آرون محسوب می شوند. درون آن ها نیز بوت نوی، تختی از شاه تکسین و معبد مقبره ای فلزی وجود دارد. مانداپ نیز در میان ویهان و سالن تشریفات معبد به شکل مربع با گنبدی باریک و مخروطی وجود دارد و برای نگهداری اشیای مقدس کاربرد دارند. مانداپ وات آرون نیز سفید رنگ است و نقاشی های گلدار بر روی ستون ها و دیوارها به چشم می خورد. گذرگاه طاقی هم در بخش شمالی برج مرکزی با معماری باروک ساخته شده است و دارای تندیس دو فرد باتقوا است. ۶ مورد غرفه های چینی با سبک چینی و با جنس گرانیت سبز ساخته شده است.
باخرید بلیط هواپیما و سفر به شهر معابد تایلند می‌توانید از معابد بسیاری چون معبد وات فو و معبد فرا کائه و غیره دیدن کنید.
معبد وات آرون

نحوه دسترسی به وات آرون


معبد وات آرون در ساحل غربی رودخانه چائو فرایا قرار گرفته است و برای بازدید از این معبد می توانید شخصا از تاکسی های شهری در هر نقطه از شهر استفاده کنید یا با تورهای گردشگری بازدید انجام دهید. برای تاکسی می توانید از طریق خیابان آرون آمارین به وات آرون بروید. اگر هم در سمت شرقی رودخانه هستید می توانید با استفاده از قایق زودتر به مقصد برسید. قایق‌ ها به صورت مورب در مقابل وات آرون قرار می ‌گیرند. اگر هم قصد دارید توسط اتوبوس های شهری بروید، باید سوار اتوبوس های خط ۱، ۲۵، ۴۴، ۴۷، ۶۲یا ۹۱شوید.

ساعت کاری و هزینه و زمان بازدید از معبد وات آرون


ساعات کاری معبد وات آرون از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۷:۳۰ ظهر است. با تهیه بلیط می توانید از این معبد بازدید کنید، مورد جالب توجه این است که بازدید از معبد وات آرون برای شهروندان تایلندی رایگان است. همچنین مدت زمان پیشنهادی برای بازدید از این معبد نیز یک‌ ساعت تخمین زده می شود.

جاذبه های دیدنی نزدیک به معبد وات آرون


موزه سیام: ۴.۷ کیلومتر
معبد وات فو: ۵ کیلومتر
موزه ملی بانکوک: ۶.۳ کیلومتر
خانه جیم تامپسون: ۷.۸ کیلومتر
عمارت ویمانمک: ۸.۵ کیلومتر

رستوران های نزدیک به معبد وات آرون


رستوران تانا: ۳ کیلومتر
رستوران تونکین آنام: ۳ کیلومتر
رستوران آرون: ۳ کیلومتر
رستوران بیتر دیک: ۳ کیلومتر

هتل های نزدیک به معبد وات آرون


هتل او بی آرون: ۸۰۰ متر
هتل اوروم ریور: ۲.۹ کیلومتر
هتل گلاتو: ۲.۹ کیلومتر
هتل رویال: ۲.۹ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است