search
menu

عمارت ویمانمک بانکوک

[ پنهان کردن ]
درباره عمارت ویمانمک بانکوک
چرا بازدید از عمارت ویمانمک بانکوک پیشنهاد می شود؟
تاریخچه عمارت ویمانمک بانکوک
معماری عمارت ویمانمک بانکوک
زمان و هزینه بازدید از عمارت ویمانمک بانکوک
نحوه دسترسی به عمارت ویمانمک بانکوک
بهترین زمان سفر به بانکوک
مکان های دیدنی نزدیک عمارت ویمانمک بانکوک
هتل های نزدیک عمارت ویمانمک بانکوک
رستوران های نزدیک عمارت ویمانمک بانکوک

درباره عمارت ویمانمک بانکوک


عمارت ویمانمک بانکوک در زبان محلی به نام فرا تای نانگ ویمارن مک شناخته شده و یک ویلای سلطنتی قدیمی در پایتخت تایلند محسوب می‌شود که در پشت ساختمان مجمع ملی واقع شده است. این بنا در ابتدا محل اقامت سلاطین این کشور بوده و بعد از آن برای دهه های زیادی خالی از سکنه رها گردید. عمارت ویمانمک بانکوک در مجموعه کاخ دوسیت، نزدیک به باغ وحش دوسیت و در خیابان دوسیت واقع شده است، به همین دلیل دسترسی خوبی داشته و همزمان با بازدید از سایر مکان‌های دیدنی شهر بانکوک می ‌توان از آن نیز بازدید کرد. این بنا یکی از بزرگ ترین ساختمان های چوب ساج در جهان است که امروزه به موزه ای دیدنی تبدیل شده است.
عمارت ویمانمک بانکوک

چرا بازدید از عمارت ویمانمک بانکوک پیشنهاد می شود؟


عمارت ویمانمک بانکوک به عنوان بزرگترین عمارت ساخته شده از چوب درخت ساج در دنیاست.
زیبایی بی ‌نظیر و معماری شگفت انگیز عمارت ویمانمک بانکوک آن را به یکی از جذاب ‌ترین مکان‌های دیدنی برای توریست های سراسر دنیا کرده است.
اگر قصد خرید بلیط هواپیما و سفر به شهر بانکوک را داشته باشید، پیشنهاد می شود حتما از این عمارت زیبا بازدید کنید و از زیبایی های غیرقابل وصف آن لذت ببرید.

تاریخچه عمارت ویمانمک بانکوک


در سال ۱۸۹۷ میلادی، شاه رامای پنجم طی سفری به کشورهای اروپایی، از تعداد زیادی از قصرهای سلطنتی کشورهای مختلف بازدید کرد. وی پیش از بازگشت به کشور دستور داد یک باغ سلطنتی با نام باغ دوسیت بسازند. این عمارت سه طبقه ۸۱ اتاق، تالار و اتاق انتظار دارد. این عمارت بنا به دستور ملکه سیریکیت به طور گسترده ای بازسازی شد تا کلکسیونی از یادگاری های سلطنتی اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ را در خود جای داده و در معرض دید عموم قرار دهد. جشن ساخت هفتاد و دومین اتاق عمارت ویمانمک در بیست و هفتم مارس سال ۱۹۰۱ برگزار شد. از این بنا به عنوان کاخ سلطنتی، توسط شاه رامای پنجم به مدت ۵ سال استفاده می ‌شد، تا این که در سال ۱۹۰۶ ساخت سالن مسکونی آمپورن ساتان به اتمام رسید. از سال ۱۹۳۲ و به بعد، پادشاهان از ویمانمک بیشتر برای نگهداری اشیا و اموال ارزشمند خود استفاده می‌ کردند.
عمارت ویمانمک بانکوک

معماری عمارت ویمانمک بانکوک


در طراحی فضای داخلی عمارت ویمانمک بانکوک سبک معماری نئوکلاسیک اروپایی با سبک معماری سنتی تایلندی در هم آمیخته شده‌ اند. با کمی دقت در نحوه طراحی دکوراسیون داخلی عمارت ویمانمک بانکوک به خوبی می‌ توان نشانه‌هایی از سبک معماری که در اوایل قرن بیستم متداول شده بود را نیز مشاهده کرد. شکل عمارت شبیه به L انگلیسی طراحی شده و طول دو قسمت آن به ترتیب ۶۰ متر و ۲۰ متر است. عمارت از سه سطح مختلف تشکیل شده و محل اقامت به شکل یک هشت گوشه طراحی شده است. این قسمت، چهار سطح دارد که پایین ‌ترین سطح آن با استفاده از آجر و سیمان ساخته شده‌ در حالی که در طبقات بالایی، چوب درخت ساج به کار رفته است.
سقف عمارت ویمانمک به رنگ کرم و قرمزبوده و به سبک معماری تایلندی طراحی شده است. نکته جالب درباره کاخ ویمانمک این است که هر اتاق آن رنگ جداگانه‌ ای دارد. در قسمت شرقی این عمارت، سالن سلطنتی آبهیسک دوسیت واقع شده که ساختمانی یک طبقه است و در در زمان سلطنت شاه رامای چهارم ساخته شده است. در حال حاضر، این سالن اولین موزه ی صنایع دستی تایلندی است. شما می توانید از محوطه بیرونی عمارت عکس برداری کنید ولی اجازه بردن دوربین عکاسی به داخل مجموعه را ندارید.
عمارت ویمانمک بانکوک

زمان و هزینه بازدید از عمارت ویمانمک بانکوک


ساعت بازدید از این عمارت همه روزه۹:۳۰ صبح الی ۱۶:۳۰ بعد از ظهر بوده و با پرداخت هزینه ورودی می توانید از این عمارت بازدید کنید. مدت زمان پیشنهادی برای بازدید از این عمارت ۲ الی ۳ ساعت است.

نحوه دسترسی به عمارت ویمانمک بانکوک


عمارت ویمانمک بانکوک در مسیر های اصلی گردشگری قرار دارد و اتوبوس های بزرگ که به سمت عمارت می آیند را می توان در طول روز در پارکینگ مشاهده کرد.
آدرس عمارت ویمانمک بانکوک : تایلند، بانکوک، خیابان دوسیت، جاده راچاویتی

بهترین زمان سفر به بانکوک


اگر قصد خرید بلیط هواپیما بانکوک را دارید، پیشنهاد می شود در ماه‌های نوامبر تا مارچ (۱۰ آبان تا ۱۱ فروردین)، زمانی که گرما و رطوبت در پایین‌ ترین حد خود قرار دارند، به این منطقه سفر کنید.

مکان های دیدنی نزدیک عمارت ویمانمک بانکوک


باغ وحش دوسیت: ۱.۶ کیلومتر
کاخ بزرگ: ۴.۲ کیلومتر
موزه ملی بانکوک: ۴.۳ کیلومتر
برج بایوکه بانکوک: ۵.۳ کیلومتر
مرکز فرهنگ و هنر بانکوک: ۵.۶ کیلومتر
موزه مادام توسو بانکوک: ۵.۷ کیلومتر
مرکز خرید سیام پاراگون: ۵.۹ کیلومتر
موزه خانه جیم تامپسون: ۶ کیلومتر
آکواریوم بانکوک: ۶ کیلومتر
معبد وات فو: ۷ کیلومتر
پارک لومپینی: ۷.۶ کیلومتر

هتل های نزدیک عمارت ویمانمک بانکوک


کوپ دوپا هاستل: ۷۵۰ متر
هتل ناندا هریتیج: ۲.۵ کیلومتر
هتل ناکورن پینگ: ۲.۷ کیلومتر
هتل پرینس پالاس: ۳.۳ کیلومتر
بانکوک کانال هوم: ۳.۵ کیلومتر

رستوران های نزدیک عمارت ویمانمک بانکوک


بونچون: ۸۰۰ متر
مک دونالدز: ۸۵۰ متر
گانگ پا سیریان: ۱.۲ کیلومتر
رستوران چیو چان پانیچ بویلد رایس: ۱.۷ کیلومتر
رستوران بانووال: ۲.۶ کیلومتر
رستوران نوا پد تایی: ۳.۴ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است