search
menu

معبد وات فو بانکوک

[ پنهان کردن ]
چرا باید از معبد وات فو بازدید کنیم؟
معرفی معبد وات فو
تاریخچه معبد وات فو
مشخصات و معماری معبد وات فو
نحوه دسترسی به معبد وات فو
ساعت بازدید از معبد و مرکز ماساژ وات فو
جاذبه های دیدنی نزدیک به معبد وات فو
رستوران های نزدیک به معبد وات فو
هتل های نزدیک به معبد وات فو

چرا باید از معبد وات فو بازدید کنیم؟


معبد وات فو (Wat Pho) با نام کامل معبد وات فرا چتوفون (Wat Phra Chetuphon) یکی از مهم ترین معابد تایلند در شهر بانکوک است که در میان شش معبد برتر سلطنتی این کشور جا خوش کرده است. معبد وات فو در واقع یکی از قدیمی ترین معابد کشور تایلند محسوب می شود و شامل مجموعه ای از سالن های دعا و نیایش و هنر و آموزش است. هر توریستی در سفر خود با خرید بلیط هواپیما بانکوک مطمئنا از این معبد دیدنی بازدید می کند.
معبد وات فو بانکوک
اصلی ترین علت شهرت معبد وات فو وجود مجسمه بودا است که به صورت خوابیده در این مکان قرار دارد. طول این مجسمه ۴۶ متر و ارتفاع آن ۱۵ متر است و همچنین ۱۰۸ عدد مروارید در تزئین پای این مجسمه بکار رفته است، بر همین اساس عدد ۱۰۸ نماد سلوک بودایی برای زیبایی است، همچنین با روکش طلا روی این مجسمه پوشانده شده است. اگر بخواهید دلیل دیگر شهرت این معبد را بدانید؛ باید بگوییم به دلیل وجود اتاق های مخصوص ماساژ تایلندی در این معبد است که واقعا معجزه می کنند، در این معبد می توانید بهترین ماساژهای به روز دنیا را تجربه کنید. علاوه بر رفع خستگی و استرس می تواند حالت نشاط آوری برایتان به ارمغان بیاورد. البته بهتر است قبل از مراجعه وقت ماساژ بگیرید و زمان بازدیدتان را به این ساعت و روز انتقال دهید. در غیر اینصورت باید چندین ساعت در صف ماساژ معطل شوید.
معبد وات فو بانکوک

معرفی معبد وات فو


در محوطه این معبد ۴ معبد کوچک قرار گرفته است، همچنین ۳۹۴ مجسمه بودایی از بقیه نقاط تایلند جمع آوری شده و در این معبد نگهداری می شود. برای ورود به معبد Wat Pho حتما برای نشان احترام کفش هایتان را دربیاورید و لباس بلندی که بدنتان معلوم نباشد را به تن کنید. در قسمت ورودی کاسه های سکه به فروش می رسد که به عقیده اهالی با انداختن این سکه ها به درون محفظه ها آرزوی شما برآورده خواهد شد، همچنین کمکی به قشر ضعیف می شود. در معبد وات فو چندین مترجم انگلیسی وجود دارد تا اطلاعاتی در مورد این معبد را در اختیارتان قرار دهد، البته باید بابت این کار هزینه پرداخت کنید، اما اجباری در این زمینه نیست، می توانید بدون کمک و خودتان به تنهایی با دفترچه راهنمایی که هنگام ورود به شما داده می شود، از این معبد زیبا بازدید کنید. علاوه بر اینکه معبد وات فو مکانی دیدنی برای بازدید است، به عنوان اولین دانشگاه دینی و ادبیات نیز در بانکوک شناخته شده است، همچنین مرکز مهمی برای انواع ماساژهای تایلندی مخصوص سر، پا و شانه بسیار محبوب شده است. شما هم می‌توانید با خرید بلیط هواپیما به بانکوک سفر کنید و از انواع ماساژهای تایلندی استفاده کنید.
معبد وات فو بانکوک

تاریخچه معبد وات فو


در ابتدا معبد وات فو به دستور پادشاه رامای اول ساخته شده است و پس از آن به عنوان معبد اصلی خاندان سلطنتی شناخته شده است. این معبد بعدها توسط رامای سوم مورد بازسازی قرار گرفت و گسترش پیدا کرد و به عنوان معبدی زیبا و شکوهمند در بانکوک قد علم کرد. جالب اینجاست این معبد ۲۰۰ سال قبل از پایتخت شدن بانکوک ساخته شده‌ است و بیشتر از ۱۰۰۰ مجسمه با داستان ‌های مختلف در این معبد وجود دارد. هنگام بازدید از این معبد دقت داشته باشید که نمی‌توانید روبروی مجسمه بودا بروید، زیرا در این قسمت اعمال مذهبی بوداییان انجام می شود. بنابراین بهتر است برای بازدید راحت و کامل همراه با آرامش خاطر صبح زود و در ساعات اولیه به معبد وات فو مراجعه کنید.

مشخصات و معماری معبد وات فو


معبد وات فو دارای حیاط‌ های تودرتو است که در هر حیاط مجسمه ‌های مختلفی از بودا قرار داده شده است. همچنین در حیاط این مجموعه، آثار چینی مختلفی وجود دارد. درون معبد وات فو نیز تصاویر مرمری و کتیبه‌ هایی به چشم می خورد. در سالن اصلی معبد آیین ‌های بودایی انجام‌ می‌ گیرد و مقدس ‌ترین بخش معبد به شمار می رود. فرا اپوساتا یک سالن هماهنگی در این معبد است که بر روی یک صفحه از سنگ مرمر ساخته ‌شده ‌است. این مجموعه علاوه بر معبد بودن، به عنوان مکان درمانی مورد استقبال قرار گرفته است، به طوری که خود ماساژ و آموزش ماساژ انجام می گیرد.
معبد وات فو بانکوک

نحوه دسترسی به معبد وات فو


معبد وات فو در نزدیکی اسکله تاتین و گرند پالاس قرار گرفته است، برای دسترسی به این منطقه می توانید سوار خط سیلوم قطار هوایی شوید و در ایستگاه سافان تاکسین پیاده شوید یا می توانید سوار قایق‌های مسافربری چائو فرایا شده و در اسکله شماره ۹ با نام تا چانگ پیاده شوید و بقیه مسیر را در حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه پیاده‌روی کنید. همچنین می توانید از تاکسی های شهری استفاده کنید. در صورت استفاده از اتوبوس نیز می توانید از طریق اتوبوس شماره ۴۷ خودتان را به معبد وات فو برسانید. جالب اینجاست که کرایه اتوبوس در آخر هفته‌ها رایگان است.

ساعت بازدید از معبد و مرکز ماساژ وات فو


ساعات کاری معبد وات پو Wat Pho همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر است. ساعت کاری مرکز ماساژ نیز از ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر است. برای بازدید از این مجموعه و استفاده از ماساژ باید هزینه پرداخت کنید. مدت زمان پیشنهادی برای بازدید از معبد وات فو ۱ الی ۲ ساعت است، البته زمان یک ساعته انجام ماساژ سوای زمان بازدید است.

جاذبه های دیدنی نزدیک به معبد وات فو


بودای طلایی: ۷۰۰ متر
کاخ گرند پالاس: ۱ کیلومتر
معبد وات سوثات: ۱ کیلومتر
موزه ملی بانکوک: ۲.۲ کیلومتر
معبد وات آرون: ۳.۶ کیلومتر
خانه جیم تامپسون: ۵ کیلومتر
عمارت ویمانمک: ۵.۴ کیلومتر
برج ساتورن: ۵.۴ کیلومتر
پارک لومپینی: ۶.۹ کیلومتر

رستوران های نزدیک به معبد وات فو


رستوران تای وانگ: ۲۸۰ متر
رستوران تانا: ۴۵۰ متر
رستوران تانگ هانگ لی: ۱ کیلومتر
رستوران مانگو تری آن ریور (درخت انبه روی رود): ۲ کیلومتر
رستوران پیپس تای: ۲.۲ کیلومتر
رستوران هندی: ۲.۷ کیلومتر

هتل های نزدیک به معبد وات فو


هتل سالا آرون: ۴۵۰ متر
هتل چتافون گیت: ۴۵۰ متر
هتل الفن: ۵۵۰ متر
هتل ریوا آرون: ۶۰۰ متر
هتل ویلایی چاکرابونگز: ۹۰۰ متر
هتل چای وات: ۱ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است