search
menu

راهنمای سفر به تایلند | صفر تا صد سفر تایلند

[ پنهان کردن ]
معرفی کشور تایلند
دین مردم
آب و هوا
واحد پول تایلند
بهترین زمان سفر به تایلند
زمان محلی کشور تایلند
سیم کارت تایلند
ویزا و روادید کشور تایلند
شماره تلفن های ضروری کشور تایلند
عبارات ضروری
حمل و نقل عمومی در تایلند
شهرهای مهم و گردشگری شهر تایلند
غذاهای معروف تایلند
مناسبت ها و جشن های تایلند
سوغاتی های کشور تایلند
تفریحات موجود در تایلند
سفر به کشور تایلند می‌تواند یکی از لذت‌بخش‌ترین و جذاب‌ترین سفرهای زندگی هر انسانی باشد. کشور تایلند، یکی از توریستی‌ترین کشورهای جهان است و امکانات و خدمات تفریحی و رفاهی زیادی برای گردشگران تعبیه کرده‌است. در این کشور می توانید جاذبه‌های طبیعی مثل ساحل هواهین، پارک ملی خوا یای، پارک ملی مو کوانگ تونگ و جاذبه‌های فرهنگی مثل پارک تاریخی سوخوتای و جاذبه های گردشگری دیگری نظیر بازارهای شناور بانکوک، راه آهن مرگ قطار تایلند_برمه، بازار آخر هفته چاتوچاک و ... را از نزدیک ببینید. برای سفر به تایلند و گذراندن اوقاتی متفاوت و بی‌نظیر در مرحله اول کافی است با جستجوی ارزان‌ترین بلیط هواپیما در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید تا بتوانید از بودجه خود نهایت استفاده را کنید.
درصورتی‌که قصد سفر به کشور تایلند را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله را تا انتها بخوانید تا اطلاعات مورد نیاز برای سفر به این کشور را به دست آورید.

معرفی کشور تایلند


کشور تایلند یکی از کشورهای آسیایی است. این کشور از شرق و شمال شرق با کشور لائوس، از غرب و شمال غرب با کشور میانمار یا برمه، از جنوب شرق با کشور کامبوج و از جنوب با کشور مالزی همسایه است. این کشور از جنوب به خلیج تایلند و از جنوب غربی به دریای آندامان محدود می‌شود. وسعت کشور تایلند ۵۱۳۱۱۵ کیلومترمربع است.
پایتخت کشور تایلند، شهر بانکوک است. جمعیت این کشور در سال ۲۰۲۰، حدود ۶۹ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بوده‌است. زبان رسمی مردم کشور، «تایلندی» یا«تای» است.
از سال ۱۹۳۲، کشور تایلند یک کشور مشروطه سلطنتی محسوب می‌شود. این کشور به دست نخست‌وزیر و پارلمان کشور اداره می‌شود. مقام پادشاهی در این کشور عزت و احترام زیادی در میان مردم تایلند دارد. تصویر پادشاه تایلند را می‌توانید بر روی اسکناس‌های این کشور ببینید.
نکته‌ی جالب‌توجه درباره‌ی کشور تایلند این است که در مدارس آن زبان انگلیسی آموزش داده می‌شود و در بیشتر هتل‌ها، فروشگاه‌ها و رستوران‌های این کشور می‌توانید به زبان انگلیسی با مردم صحبت کنید.
مردم تایلند در بیشتر مواقع لبخند به لب دارند و به‌همین دلیل به کشور تایلند سرزمین لبخندها می‌گویند. مردم تایلند صبور، مهمان‌نواز، خوش‌رو هستند. درصورتی‌که بخواهید از کاخ سلطنتی و معابد کشور تایلند بازدید کنید، حتماً باید لباس مناسب به تن داشته باشید و کفش خود را از پای در بیاورید.
راهنمای سفر به تایلند | صفر تا صد سفر تایلند

دین مردم


دین اکثریت مردم تایلند، بودایی است و در این کشور معابد بودایی بسیار زیادی وجود دارد. توهین به مقدسات مردم مجازات دارد و اگر مرتکب این عمل شوید، شما را به زندان می‌برند.

آب و هوا


آب‌وهوای کشور تایلند بسیار غیرقابل‌پیش‌بینی است و در بخش‌های مختلف و شهرهای مختلف این کشور آب‌وهوای متنوعی را می‌توانید تجربه کنید. به طور مثال، در ماه ژانویه آب‌وهوای مناطق مختلف کشور تایلند معتدل است و هرچقدر به سمت شمال کشور بروید هوای خنک‌تری را تجربه خواهید کرد. با شروع ماه فوریه در بخش‌های شرقی این کشور، بارش باران را شاهد هستیم؛ اما بقیه بخش‌های تایلند، آب‌وهوای گرم و خشکی دارند.

واحد پول تایلند


واحد پولی کشور تایلند بات یا بت (Baht) است. واحد پول خرد در این کشور با نام ستنگ (satang) خوانده می‌شود. هر ۱ بات معادل ۱۰۰ ستنگ است. واحد پول تایلند با علامت انحصاری (THB) نوشته می‌شود. اسکناس‌های این کشور از ۱۰ تا ۱ هزار بات است.
نکته جالبی که درباره اسکناس‌های این کشور وجود دارد این است که هر کدام از این اسکناس‌ها با یک‌رنگ متفاوت چاپ‌شده است. به‌طور مثال اسکناس ۱ هزار بات به رنگ خاکستری، ۵ هزار بات به رنگ بنفش، ۱۰۰ بات به رنگ قرمز، ۵۰ بات به رنگ آبی، ۲۰ بات به رنگ سبز و ۱۰ بات به رنگ قهوه‌ای است. از جمله سکه‌های رایج در این کشور می‌توان به ۲۵ ستنگ، ۵۳ ستنگ، ۱ بات، ۵ بات و ۱۰ بات اشاره کرد.
اطلاع از هزینه‌های سفر در تایلند، کمکتان می‌کند آگاهانه‌تر سفر کنید.
راهنمای سفر به تایلند | صفر تا صد سفر تایلند

بهترین زمان سفر به تایلند


بهترین زمان سفر به کشور تایلند از نظر وضعیت آب‌وهوا، ماه نوامبر تا فوریه (اواسط آبان‌ماه تا اواسط اسفند ماه) هست. در این زمان آب‌وهوای کشور تایلند، در بهترین حالت خود قرار دارد.

زمان محلی کشور تایلند


زمان محلی کشور تایلند +۰۷:۰۰ است. به این معنی که این کشور ۷ ساعت از ساعت هماهنگ جهانی جلوتر است. برای بهتر متوجه شدن زمان محلی کشور تایلند، باید بدانید که زمان محلی کشور ایران +۰۳:۳۰ است. به این معنی که زمان کشور تایلند، حدود ۳ ساعت و نیم جلوتر از زمان محلی ایران است.

سیم کارت تایلند


در کشور تایلند، ۴ اپراتور فعال به نام‌های tot, AIS, dtac و true move وجود دارد. در ادامه به‌طور مختصر این ۴ نوع اپراتور و سیم کارت‌های آن‌ها را توضیح می‌دهیم:
راهنمای سفر به تایلند | صفر تا صد سفر تایلند

سیم‌کارت tot
این نوع از سیم کارت، وابسته به مخابرات کشور تایلند است. اگر دوست دارید سیم‌کارتی را در کشور تایلند خریداری کنید که اینترنت پرسرعتی داشته باشد، این سیم‌کارت بهترین گزینه برای شماست.

سیم‌کارت move true
اگر به‌دنبال ارزان‌ترین سیم‌کارت در کشور تایلند می‌گردید، به سراغ سیم‌کارت move true بروید. اما مشکل اصلی این سیم‌کارت، آنتن‌دهی ضعیف آن است.

سیم‌کارت dtac
اگر به‌دنبال سیم‌کارتی می‌گردید که آنتن‌دهی خوبی داشته باشد، سیم‌کارت dtac مناسب شما است.

سیم‌کارت AIS
یکی از بهترین سیم‌کارت‌های کشور تایلند سیم‌کارت AIS نام دارد. این سیم‌کارت آنتن‌دهی بسیار قوی دارد. تنها مشکل این سیم‌کارت این است که اگر قبل‌ از ساعت ۱۲ شب به وقت تایلند سیم کارتتان زیر ۲۰ بات شارژ داشته باشد، بعد از ساعت ۱۲ شب سوخت می‌شود.

چند نکته مهم در زمان خرید سیم‌کارت در کشور تایلند
1. قیمت سیم‌کارت در کشور تایلند بسیار ارزان است.
2. برای خرید شارژ سیم‌کارت‌های این کشور می‌توانید به سوپرمارکت های این کشور مراجعه کنید.
3. درصورتی‌که نیاز داشته باشید تا سیم‌کارتتان پانچ شود، می‌توانید از فروشنده بخواهید این کار را برای شما انجام دهد.

ویزا و روادید کشور تایلند


برای سفر به کشور تایلند لازم است که ویزای توریستی این کشور را تهیه کنید. ویزای توریستی کشور تایلند برای ۵۸ روز اعتبار دارد. گرفتن ویزای این کشور مشکل نیست و به‌راحتی می‌توانید این ویزا را کسب کنید. برای گرفتن ویزای تایلند به مدارک زیر نیاز دارید:
• کارت واکسن دیجیتال که حداقل ۱۴ روز از تزریق دوز دوم آن گذشته باشد.
• بلیط پرواز رفت‌وبرگشت به کشور تایلند
• بیمه‌نامه مسافرتی دوماهه که مورد تأیید کشور تایلند باشد. (مبلغ بیمه باید ۱۰۰ هزار یورو باشد)
• برگه پذیرش (واچر) تأییدشده هتلی که در مدت‌زمان سفر خود به کشور تایلند قصد اقامت در آن را دارید.
• برگه گزارش گردش مالی یک‌ماهه حسابتان (حداقل موجودی حسابتان باید ۴۰ میلیون تومان باشد.)
• اصل پاسپورت با حداقل ۷ ماه اعتبار
• ۲ قطعه عکس سه‌درچهار با پس‌زمینه سفید
• کپی تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی
• تکمیل فرم درخواست ویزا برای کشور تایلند
ویزای کشور تایلند معمولاً به ۲ نوع سینگل و ۶ ماه صادر می‌شود. ویزای سینگل به‌طور معمول به همراه تور داده می‌شود و هزینه آن حدود ۳۷ یورو است. هزینه ویزای ۶ ماهه نیز حدوداً ۱۵۰ یورو است.
نکته: حدود ۲۰ روز کاری طول می‌کشد تا ویزای کشور تایلند برای شما صادر شود.
نکته: برای دریافت ویزای کشور تایلند حتما باید از طریق کارگزاری و یا آژانس مسافرتی اقدام کنید.

شماره تلفن های ضروری کشور تایلند


یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی که قبل‌از سفر به کشور تایلند لازم است بدانید، شماره تلفن‌های ضروری این کشور است. در ادامه با شماره تلفن‌های ضروری این کشور آشنا می‌شویم.
پیش‌شماره‌ی تلفن کشور تایلند ۰۰۶۶ است.
شماره پلیس توریست در کشور تایلند ۱۱۵۵ است.
شماره اورژانس در کشور تایلند ۱۵۵۴ است.
شماره پلیس تایلند ۱۱۹۵ است.
شماره آتش‌نشانی در کشور تایلند ۱۹۹ است.
شماره‌تلفن سفارت ایران در کشور تایلند3- ۰۰۶۶۲۳۹۰۰۸۷۱ است. سفارت ایران در کشور تایلند از روز دوشنبه تا جمعه از ساعت 8:30 صبح الی 16:30 بعدازظهر باز است.

عبارات ضروری


راهنمای سفر به تایلند | صفر تا صد سفر تایلند

حمل و نقل عمومی در تایلند


در کشور تایلند وسایل نقلیه عمومی مختلفی وجود دارد که برای جابه جایی درون شهری و بین شهری می توانید از آن ها استفاده کنید. در ادامه با انواع این وسایل آشنا می شویم:

قطار
ارزان ترین وسیله نقلیه عمومی در تایلند، قطار است. سرعت قطارهای تایلند خیلی نیست و این وسیله نقلیه برای مسافرهایی مناسب است که عجله زیادی برای رسیدن به مقصد خود ندارند.

اتوبوس
اتوبوس های کشور تایلند توسط شرکت‌های دولتی و خصوصی مدیریت می‌شوند. معمولاً شلوغ هستند و در میان مردم تایلند، وسیله نقلیه محبوبی به حساب می‌آیند.

مترو
بهترین وسیله نقلیه برای رفت و آمد در داخل شهرهای تایلند به خصوص بانکوک، مترو است. این وسیله نقلیه ارزان‌قیمت است و خیلی سریع شما را در داخل شهر جابه‌جا می‌کند.

تاکسی
تاکسی‌های کشور تایلند، دارای تاکسی متر هستند. قیمت ورودیه این تاکسی ها، 50 بات است و به ازای هر دو کیلومتر 7 بات به مبلغ کرایه اضافه می‌شود.

قایق و کشتی
اگر دوست دارید به جزایر کشور تایلند بروید، باید از کشتی و قایق‌های تفریحی و مسافربری این کشور استفاده کنید. برای این منظور باید به آژانس های مسافربری و شرکت های قایقرانی‌ای که در اسکله قرار دارند، مراجعه کنید.

هواپیما
اگر قصد سفر بین شهرهای تایلند را دارید و می‌خواهید هر چه سریع‌تر به مقصد خود برسید، حتماً از پروازهای داخلی تایلند استفاده کنید. حدود 20 شهر از این کشور فرودگاه دارند و به راحتی می‌توانید با هواپیما بین شهرهای این کشور رفت‌و‌آمد کنید.

توک توک
یکی از محبوب‌ترین وسایل نقلیه برای گردشگران، توک توک است. قیمت این وسیله نقلیه، گاهاً از تاکسی بیشتر می‌شود؛ اما متفاوت بودن آن باعث شده که گردشگران زیادی بخواهند از آن استفاده کنند. قیمت توک توک به طور معمول در فاصله های کم، حدودا 30 بات می شود.

شهرهای مهم و گردشگری شهر تایلند


بانکوک
یکی از دیدنی‌ترین شهرهای کشور تایلند، شهر بانکوک (Bangkok) نام دارد. بانکوک، پایتخت کشور تایلند است و یکی از جذاب‌ترین شهرهای توریستی این کشور به حساب می‌آید. در شهر بانکوک بازارهای مختلفی وجود دارد. در این شهر، می‌توانید از آرامگاه‌ها و معابد مختلف دیدن کنید. اگر اهل شکم گردی هستید، حتما باید به شهر بانکوک سفر کنید و غذاهای متنوع و لذت‌بخش تایلندی را امتحان کنید. راهنمای سفر به بانکوک را هم ببینید، قطعاً کمکتان خواهد کرد.
حتما در سفر خود به این شهر تا پاسی از شب را در خیابان‌ها سپری کنید و از زندگی شبانه‌ی این شهر نهایت لذت را ببرید. همچنین از جاده خائو سان (khao san) دیدن کنید.
راهنمای سفر به تایلند | صفر تا صد سفر تایلند

پاتایا
یکی از معروف‌ترین شهرهای توریستی کشور تایلند شهر پاتایا (Pattaya) است. شهر پاتایا یکی از مفرح بخش‌ترین شهرهای کشور تایلند است. در این شهر می‌توانید ماساژ تایلندی بگیرید و تمام شب را مشغول موسیقی و رقص شوید. پاتایا در گذشته تفرجگاه ساحلی برای سربازان آمریکایی ای بوده‌است که در طول جنگ ویتنام به این منطقه اعزام شدند.
می‌توانید مدت‌ زیادی را در مراکز خرید و جاهای دیدنی پاتایا سپری کنید و از تجربه بازارگردی‌تان نهایت لذت را ببرید یا به مکان‌های تفریحی این شهر بروید و اوقات خوشی را در این مکان‌ها سپری کنید. هزینه‌های این شهر نسبت‌ به شهرهای دیگر تایلند کمتر است. اگر به‌دنبال شهری می‌گردید که سفر به آن هزینه کمتری داشته باشد، شهر پاتایا گزینه مناسبی برای شما است.

آیوتایا
یکی از دیدنی‌ترین شهرهای تاریخی کشور تایلند، شهر آیوتایا (Ayutthaya) نام دارد. این شهر دیدنی در زمان گذشته به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان شناخته می‌شد. امروزه بسیاری از بخش‌های آن ویران شده‌است. اما بقایای این شهر بزرگ و تاریخی، هنوز هم گردشگران زیادی را راهی این شهر می‌کند تا عظمت و بزرگی این اثر تاریخی را از نزدیک ببینند. علاوه بر دیدن جاذبه‌های تاریخی شهر آیوتایا، می‌توانید تجربه رفتن به بازار شناور تایلند را نیز در این شهر امتحان کنید.
راهنمای سفر به تایلند | صفر تا صد سفر تایلند

هوآ هین
یکی از دیدنی‌ترین شهرهای توریستی کشور تایلند شهر هوآ هین (Hua Hin) نام دارد. در گذشته این شهر یک دهکده ماهیگیری بوده است. اما با مرور زمان تبدیل به یکی از مراکز مهم گردشگری در کشور تایلند شده‌است. در این شهر توریستی می‌توانید به دیدن آبشارها و غارهای زیبای تایلند بروید یا اگر به بازی گلف علاقه دارید وقت خود را در زمین‌های گلف این شهر سپری کنید.
شهر هوآ هین برای افرادی مناسب است که دوست دارند در سفر خود به شهر تایلند آرامش و سکوت را دوباره در زندگی خود تجربه کنند.

سوراتانی
یکی از دیدنی‌ترین شهرهای توریستی کشور تایلند، شهر سوراتانی (Surat Thani) است. اگر عاشق آب و آب‌بازی هستید و تفریحات آبی هیجان و لذت زیادی را در شما ایجاد می کند، حتماً باید به این شهر سفر کنید. با سفر به شهر سوراتانی می‌توانید مدت‌های زیادی را به تماشای دریای صاف و زلال این شهر بنشینید و آرامش و لذت را توأمان تجربه کنید. می‌توانید به پارک ملی دریایی آهنگ تنگ بروید. اگر هم از تماشای دریای زلال این شهر خسته شدید و هوس بازار گردی و رفت‌وآمد در یک مکان شلوغ و پرازدحام به سرتان زد، به بازارهای شلوغ این شهر سری بزنید.

پوکت
پوکت، یکی از قطب های صنعت گردشگری تایلند با جزیره‌هایی زیباست که گردشگران را مجذوب خود می‌کند. پوکت علاوه بر گردشگری، اصلی ترین منبع درآمد سواحل غربی این جزیره است. مشاغلی از جمله کشاورزی، صید ماهی، میگو و همچنین مروارید را در بر می‌گیرد؛ پوکت را با نام مروارید دریای آندامان می‌شناسند و آب شفاف دریای سواحل آن جان می دهد برای غواصی و بیشتر جزیره را جنگل تشکیل داده و از شمال به جنوب آن پوشیده از کوه است. این شهر معروف، هم چنین میزبان مجسمه بودای ۴۵ متری است. جالب است بدانید، نام این شهر برگرفته از واژه ای مالزیایی به معنای کوه یا تپه است، چرا که شهر از دور همانند تپه است. یکی از شگفت انگیزترین نمایش‌ها در پوکت، نماد دریایی پوکت فانتا "Phuket Fanta" است که ترکیبی از نمایش‌های فانتزی و طنز با اسطوره‌هایی است که توسط هنرمندان آن در ساحل کامالا اجرا می‌شود.

چیانگ مای
یکی از دیدنی‌ترین شهرهای توریستی کشور تایلند شهر چیانگ مای (Chiang Mai) است. به شهر چیانگ مای، شهر معبدها نیز گفته می‌شود. این شهر توریستی در شمالی‌ترین بخش تایلند، در مرز کشور لائوس قرار گرفته‌است.
راهنمای سفر به تایلند | صفر تا صد سفر تایلند

در این شهر بیش‌ از ۳۰۰ معبد مختلف قرار دارد. اگر دوست دارید معابد کشور تایلند را از نزدیک ببینید، حتما باید به این شهر سفر کنید. این شهر زیبا یکی از بی‌سروصداترین شهرهای کشورهای تایلند محسوب می‌شود و بهترین گزینه برای سپری کردن اوقات فراغت در سکوت است.
در این شهر می‌توانید انواع ماساژهای تایلندی را امتحان کنید و اگر گرسنه شدید به سراغ غذاهای خیابانی این شهر بروید و مزه‌های متنوع آن ها را امتحان کنید.
شهر چیانگ مای طبیعت کوهستانی و جنگلی دارد. اگر از دیدن شهرهای ساحلی تایلند خسته شده‌اید و دوست دارید اقلیم متفاوتی را در این کشور تجربه کنید، حتماً باید به شهر چیانگ مای سفر کنید و در جنگل‌های آن پیاده‌روی کنید، آبشارهای آن را از نزدیک ببینید، فیل سواری کنید و به قبایل بدوی این منطقه سر بزنید.

سوخوتای
یکی از دیدنی‌ترین شهرهای توریستی کشور تایلند شهر سوخوتای (Sukhothai) است. اگر از دیدن مکان‌های تاریخی و قدیمی لذت می‌برید و دوست دارید در فضای این جور مکان‌ها غرق شوید، حتما باید به این شهر بروید. در شهر سوخوتای می‌توانید جاذبه‌های تاریخی بسیار زیادی را تماشا کنید و عکس‌های زیبایی از مکان‌های باستانی و ویرانه‌های این شهر بگیرید.
اگر از دیدن و بودن در طبیعت زیبای شهرهای تایلند خسته شده‌اید و تفریحات مختلف را در شهرهای دیگر این کشور امتحان کرده‌اید و دوست دارید بناهای باستانی و تاریخی تایلند را از نزدیک ببینید، حتما باید به شهر سوخوتای سفر کنید.

چیانگ رای
یکی از دیدنی‌ترین شهرهای کشور تایلند شهر چیانگ رای (Chiang Rai) است. در این شهر زیبا، معابد و جذاب و دیدنی مثل معبد jaw droppingly وجود دارد. اگر کمی به زبان انگلیسی مسلط باشید، احتمالاً با خواندن نام این معبد متوجه زیبایی خیره‌کننده و عجیب آن می‌شوید. این معبد خاص و بسیار زیبا، سرتاسر در رنگ سفید پوشیده شده است و دیدن آن زیر نور خورشید صحنه لذت‌بخشی را ایجاد می‌کند. از دیگر جاذبه‌های دیدنی این شهر می‌توان به آبشار "Khun korn" اشاره کرد.
راهنمای سفر به تایلند | صفر تا صد سفر تایلند

ناکون راتچاسیما
یکی دیگر از شهرهای توریستی تایلند ناکون راتچاسیما (Nakhon Ratchasima) نام دارد. به این شهر زیبا کورات (korat) نیز می‌گویند. در این شهر بازارهای بسیار زیاد و غرفه‌های خیابانی فراوانی وجود دارد. ازجمله مکان‌های جذاب و دیدنی این شهر می‌توان به گیبون ها، مانیتور مارمولک‌ها و خانه فیل‌های آسیایی اشاره کرد.
اگر اهل پیاده‌روی هستید و دوست داری در دل طبیعت مدت زیادی را قدم بزنید، به ناکون راتچاسیما بروید. در این شهر مسیرهای پیاده‌روی بسیار زیبایی وجود دارد.


کانچانابوری
یکی از جذاب‌ترین شهرهای توریستی تایلند شهر کانچانابوری (Kanchanaburi) است. این شهر دیدنی و خاص در کنار رودخانه‌ای های کوای یای و کوای نو قرار دارد. اگر می خواهید مناظر طبیعی بسیار زیبای رودخانه های تایلند را از نزدیک ببینید، حتما به این شهر سفر کنید. در این شهر علاوه‌بر طبیعت زیبا، موزه‌های مختلف و معابد متنوعی وجود دارد که می‌توانید با دیدن آن‌ها سفر کامل‌تر و لذت‌بخش تری را تجربه کنید. همچنین می‌توانید به دیدن آبشارهای زیبای این شهر مثل آبشار sai yok noi بروید.

غذاهای معروف تایلند


کشور تایلند غذاهای بسیار خوشمزه و متنوعی دارد. یکی از لذت‌بخش‌ترین و خاطره‌انگیزترین بخش‌های سفر به تایلند امتحان کردن غذاها و خوراکی‌های تایلندی است. در ادامه قصد داریم معروف‌ترین غذاهای تایلندی را معرفی کنیم.

توم یونگ گونگ
یکی از غذاهای معروف کشور تایلند سوپی خوش‌طعم و خوشمزه بنام توم یونگ گونگ (Tom Yum Goong) است. ‌مهم‌ترین ماده غذایی که در این سوپ استفاده می‌شود، میگو است. اگر به میگو علاقه دارید و عاشق غداهای دریایی هستید، حتما در سفر خود به کشور تایلند این سوپ خوشمزه را امتحان کنید. در این سوپ مقداری برگ لیمو ریخته می‌شود. این سوپ به دو صورت تند و معمولی سرو می‌شود و اگر از خوردن غذاهای تند دوری می‌کنید، حتماً بگویید که نوع ملایم آن را برای شما درست کنند.

پد تای
یکی از غذاهای معروف و خوش طعم کشور تایلند پد تای (Pad Thai) یا رشته‌فرنگی سرخ‌شده است. پد تای یکی از غذاهای محلی کشور تایلند است و معمولاً در غذاخوری‌های که غذاهای محلی تایلند سرو می‌شود، می‌توانید این غذا را پیدا کنید. پد تای می‌تواند با غذای دریایی یا مرغ یا حتی به شکل کاملاً گیاهی سرو شود. طعم این غذا ترش و شیرین است.

سام تام
یکی از غذاهای خوشمزه‌ی کشور تایلند سام تام (Som Tam) نام دارد. در این غذا ترکیبی از طعم‌های ترش، شیرین، نمکی و تند را می‌توانید امتحان کنید. در پخت این غذا از ادویه های زیادی استفاده می‌شود. سام تام، درواقع یک نوع سالاد است. این غذا تقریباً در همه غذاخوری ها، به‌خصوص غذاخوری های خیابانی کشور تایلند سرو می‌شود. درست کردن این غذا آسان است و به شکل‌های مختلفی طبخ می‌شود. در برخی از انواع آن سس ماهی تخمیر شده یا تخم‌مرغ را در نمک می‌خوابانند و به آن اضافه می‌کنند.

سوپ نودل
یکی از غذاهای معروف کشور تایلند که احتمالاً نام آن را شنیده اید، سوپ نودل (Noodle) یا سوپ رشته‌فرنگی است. این غذا به شکل‌های مختلفی طبخ می‌شود. مرغ، سبزیجات یا غذاهای دریایی سه ماده اصلی در پخت این سوپ است که بسته به ذائقه مخاطب از یکی از آن ها استفاده می‌شود. گاهاً به این سوپ قارچ نیز اضافه می‌شود.
راهنمای سفر به تایلند | صفر تا صد سفر تایلند

گای مدمامونگ
یکی از غذاهای خوشمزه کشور تایلند گای مد مامونگ (Gai Med Ma Moung) است. این غذا با مرغ سرخ شده و بادام هندی درست می‌شود. طعم این غذا بسیار تند است. اگر به خوردن غذاهای تند علاقه دارید، حتما در سفر خود به کشور تایلند این غذا را امتحان کنید. اگر هم نمی‌توانید مزه‌ی تند را تحمل کنید، می‌توانید هنگام مراجعه به یکی از رستوران‌های تایلند، نوع ملایم‌تر آن را سفارش دهید. این غذا را می‌توانید به همراه برنج دم‌کشیده بخورید.

کائو پد
یکی از غذاهای معروف کشور تایلند کائو پد (Kao Phad) نام دارد. کائو پد، یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای کشور تایلند،‌ هم برای مردم محلی و هم گردشگران است. در این غذا از انواع گوشت نظیر مرغ، خرچنگ، گاو یا میگو استفاده می‌شود. این غذا را به همراه برنج سرخ‌شده میل می‌کنند. از دیگر مواد استفاده‌شده در این غذاها می‌توان به سیر، پیاز، تخم‌مرغ و نوعی سس خوش مزه اشاره کرد. برای امتحان کردن این غذا می‌توانید به یکی از غذاخوری های سیاری که در خیابان‌های شهرهای مختلف تایلند قرار دارد، مراجعه کنید.

گنگ کی یو وان گای
یکی از غذاهای خوشمزه و معروف کشور تایلند گنگ کی یو وان گای (Geng Kheaw Wan Gai) نام دارد. این غذا خورشت مرغ کاری سبز است. این غذا یکی از غذاهای تند کشور تایلند است. حتی اگر نوع ملایم آن که با فلفل کمتر طبخ می‌شود را سفارش دهید، بازهم از تندی آن دهانتان را می‌سوزاند.
این غذا را می‌توانید در ۲ نوع مختلف سفارش دهید. در مدل اصلی آن از مرغ استفاده می‌شود. اما اگر بخواهید، می‌توانید این غذا را با گوشت قرمز نیز سفارش دهید و اگر هم گیاه‌خوار هستید و علاقه‌ای به خوردن گوشت ندارید، می‌توانید این خورشت را به‌صورت گیاهی سفارش دهید. برای تهیه خمیر کاری در این غذا از فلفل‌سبز، شیر نارگیل و بادمجان تایلندی استفاده می‌شود.

کاری ماتسامان
یکی از غذاهای خوشمزه و معروف کشور تایلند کاری ماتسامان (Massaman Curry) نام دارد. این غذا بر خلاف غذاهای دیگری که تابه‌حال معرفی کردیم، بومی کشور تایلند نیست و برای اولین‌بار توسط مسلمانان در قرن ۱۹ میلادی، وارد زندگی مردم این کشور شده‌است.
در طبخ این غذا از یک نوع کاری استفاده می‌شود که نسبت به کاری‌های تندِ سبز، زرد و قرمز رنگ کشور تایلند ملایم‌تر است. در این غذا از فلفل‌سبز استفاده می‌شود و یکی از غذاهای تند تایلندی به حساب می‌آید. سس این غذا را با استفاده از جوز هندی، زیره سبز، دارچین و چند ادویه دیگر درست می‌کنند. برای امتحان‌کردن این غذا باید به یکی از رستوران‌های موجود در شهرهای مختلف کشور تایلند مراجعه کنید.

پن کیک موز
یکی از خوراکی‌های معروف و خوشمزه‌ای که می توانید در کشور تایلند امتحان کنید، پن‌کیک موز (Banana Panckakes) است. این خوراکی و دسر خوشمزه را می‌توانید با سس وانیل میل کنید. در تهیه این خوراکی خوشمزه از فندق، شکلات، وانیل، توت‌فرنگی و پرتقال استفاده می‌شود.

اسپرینگ رول
یکی از غذاهای خوشمزه و معروف کشور تایلند اسپرینگ رول (Spring Rolls) نام دارد. این غذا را می‌توانید در غذاخوری‌های خیابانی و رستوران‌های شهرهای مختلف کشور تایلند امتحان کنید. اسپرینگ رول بیشتر به‌صورت پیش‌غذا یا دسر سرو می‌شود و برای تهیه آن از سس‌های ترش، شیرین یا تند استفاده می‌کنند.

مناسبت ها و جشن های تایلند


در کشور تایلند، جشن‌ها و فستیوال‌های مختلفی برگزار می‌شود. برخی از این جشن‌ها به‌صورت ملی و برخی دیگر به شکل محلی و استانی برگزار می‌شوند. در ادامه با معروف‌ترین مناسبت‌ها و جشن‌های این کشور آشنا می‌شویم:
راهنمای سفر به تایلند | صفر تا صد سفر تایلند

روز ملی موی تای
یکی از مناسبت‌های مهم برای مردم تایلند روز ملی موی تای تایلند (National Muay Thai Day) است. این روز، در هفدهم مارس قرار دارد. جالب است بدانید که موی تای، نام یک بوکسور و قهرمان ملی بود که بعدها پس‌از مرگش، برای گرامی‌داشت شخصیت او، یک شاخه از بکس به نام مای تای ایجاد شد. این روز در کشور تایلند تعطیل رسمی نیست؛ اما این روز را در استادیوم‌ها و ورزشگاه‌ها جشن می‌گیرند.

روز ملی ماخا بوچا
یکی از مناسبت‌های مذهبی در کشور تایلند، روز ملی ماخا بوچا است. این روز تعطیل رسمی است. روز ملی ماخا بوچا معمولاً در ماه مارس یا فوریه قرار می‌گیرد و یکی از مهم‌ترین روزها برای مردم معتقد به آئین بودیسم است. در این روز بودایی‌ها فانوسی به نام "Wian Tiwn" روشن می‌کنند و به عبادت می‌پردازند.

ولنتاین
روز ولنتاین، در کشورهای تایلند با شور و هیجان خاصی برگزار می‌شود. جوانان این کشور از چند روز قبل، برای جشن گرفتن روز ولنتاین برنامه‌ریزی می‌کنند. در این روز معمولاً گل‌فروشی‌ها و رستوران‌های تایلند بیشترین میزان فروش خود را تجربه می‌کنند. اگر در روز ولنتاین به شهر بانکوک تایلند سفر کردید، حتما از ترای موتی مقدس (Trimurti Shrine) دیدن کنید. ترای موتی یک مکان جذاب و دیدنی است که در روز ولنتاین پیر و جوان به نشانه عشق و موفقیت در این محل، دور هم جمع می‌شوند، دعا می‌خوانند و برای برآورده‌شدن آرزوهایشان گل می‌آورند.

جشن سال نو
یکی از دیدنی‌ترین جشن‌ها در کشور تایلند، جشن سال نو است. جالب است بدانید که مردم تایلند در طول سال، برای سال نو ۳ بار جشن می‌گیرند. یک‌بار سال نو میلادی را در ماه ژانویه جشن می‌گیرند؛ در ماه فوریه و ژانویه، سال نوی چینی‌ها را جشن می‌گیرند و درآخر، در ماه آوریل سال نوی تایلندی که به آن «سونکِرِن» می‌گویند را جشن می‌گیرند.
اگر از دیدن فستیوال‌ها و جشن‌های سنتی و جذاب لذت می‌برید، حتماً در یکی از این زمان‌ها به کشور تایلند سفر کنید. سال نوی چینی در تمام کشور تایلند جشن گرفته می‌شود. در بعضی از شهرهای این کشور مثل بانکوک، ناکهون ساووان و چیانگ مای، کاروان‌هایی در خیابان‌های شهر، شروع به رژه رفتن و پایکوبی می‌کنند.
در جشن سال نوی چینی‌ها، بیشتر مغازه‌های محله چینی‌های بانکوک بسته می‌شود و صاحبان آن ها به مردم می‌پیوندند تا سال نو را جشن بگیرند. در این روز صدای ترقه‌بازی و آتش‌بازی را در تمام شهر می‌شنوید. تایلندی‌ها در این روز لباس قرمز می‌پوشند و کیف پولی قرمزرنگ در دست خود می‌گیرند.
شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا سال نوی چینی برای مردم تایلند این قدر مهم است. برای پاسخ به این سوال لازم است به این نکته اشاره کنیم که در سالیان دور، مردم چین به کشور تایلند مهاجرت زیادی داشته‌اند. تا جایی‌که اکنون حدود ۴ درصد مردم این کشور را چینی‌ها تشکیل می‌دهند.

جشنواره‌ی گل چیانگ مای
یکی از جذاب‌ترین جشن‌های کشور تایلند، جشنواره‌ای به نام «هی گل چیانگ مای» است. این جشنواره تقریباً در همه شهرهای کشور تایلند برگزار می‌شود؛ اما در ۲ شهر پوکت و چیانگ مای به شکل باشکوهی اجرا می‌شود. در روز شنبه از ماه فوریه، این جشنواره به اوج خود می‌رسد. جشنواره گل در تایلند، از مسیر پل ناوارات (Nawarat) شروع می‌شود و بعد از عبور از رودخانه صورتی (Pink River) به جنوب شرقی شهر قدیمی در پارک بایوک هت (Buak Hat) می‌رسد.
اگر قصد شرکت در این جشنواره را دارید، بهتر است که در روز برگزاری آن به یکی از شهرهای پوکت یا چیانگ مای بروید و مسیر برگزاری این جشنواره را با پای پیاده طی کنید و لحظات لذت‌بخشی را در میان مردم تایلند بگذرانید.

جشن بالن آرزوها
یکی از زیباترین مناسبت‌هایی که در کشور تایلند برگزار می‌شود، جشن بالن آرزوها نام دارد. این فستیوال در ماه نوامبر در تایلند برگزار می‌شود. تاریخچه جشن فانوس‌ها به کشور چین بازمی‌گردد. زمانی‌که یکی از مقامات عالی‌رتبه به نام «کینگ مینگ» برای اطلاع دادن اخبار جنگ به هم‌رزمان خود از وسیله‌ای شبیه فانوس‌های امروزی استفاده کرد. از آن زمان به بعد مردم چین، برای خبر دادن از فانوس استفاده می‌کردند و با مرور زمان و با نفوذ فرهنگی چینی به کشورهای آسیای شرقی مثل تایلند، مردن این کشورهای نیز در مراسم های خاص خود از فانوس استفاده می کنند. همان‌طور که در معرفی روز ملی ماخا بوچا گفتیم، بوداییان نیز برای احترام به مردگان خود از فانوس استفاده می‌کنند.

جشن آب
یکی از هیجان‌انگیزترین جشنواره‌هایی که در کشور تایلند برگزار می‌شود، جشن آب نام دارد. این جشن هر سال با شروع سال نوی تایلندی در تمام نقاط این کشور برگزار می‌شود. ازآنجاکه درشروع سال نوی تایلندی به ماه های گرم سال می‌خورد و آب‌وهوای این کشور بسیار گرم می‌شود، مردم این دیار برای فرار از گرما به روی همدیگر آب می‌پاشند.
این جشن چند روز قبل‌ از سال نو شروع و تا چند روز بعد از سال نو نیز ادامه پیدا می‌کند. مردم تایلند معتقدند که هر کس در این روز خیس شود، تا پایان سال جدید خبرهای خوشی به او می‌رسد. در این روز، مجسمه‌ها را از معابد بودایی بیرون می‌آورند و در خیابان‌های شهر حرکت می‌دهند.
اگر دوست دارید در این جشنواره شرکت کنید، پیشنهاد می‌کنیم که در روز سال نوی میلادی تایلندی (که حدوداً بین اردیبهشت تا خرداد ماه قرار می گیرد) به شهر چیانگ مای سفر کنید.

گردهمایی فیل‌ها
یکی از خاص‌ترین فستیوال‌هایی که در کشور تایلند برگزار می‌شود، گردهمایی فیل‌ها نام دارد. هرسال در دو هفته آخر ماه نوامبر، در منطقه‌ای از کشور تایلند به نام «سورین» فستیوال فیل‌ها برگزار می‌شود. این منطقه در شمال شرق کشور تایلند قرار دارد و مردم آن مهارت خاصی در تربیت کردن فیل‌ها دارند. در گذشته این مردمان برای اهداف خاصی مثل حمل محصولات کشاورزی، ساخت بناها، ساخت معابد و جنگ مجبور بوده‌اند تا فیل‌ها را تعلیم دهند.
در این روز در خیابان اصلی شهر سورین کاروانی، فیل‌های عظیم‌الجثه مسافت زیادی را طی می‌کنند و همزمان موسیقی نیز در خیابان های این منطقه پخش می‌شود. در آخر فستیوال، با میوه های خوشمزه از فیل ها پذیرایی می‌شود.

مسابقه بوفالوها
یکی از هیجان‌انگیزترین و شاید خطرناک‌ترین مراسمی که در کشور تایلند برگزار می‌شود، مسابقه بوفالوها نام دارد. این جشنواره صدسال است که در کشور تایلند اجرا می‌شود. این فستیوال در شهر «چنبوری» تایلند برگزار می‌شود.
در گذشته کشاورزان برای فروش محصولات کشاورزی خود و کمک به کاهنان معابد در این منطقه گردهم جمع می‌شدند و پس‌از انجام کارهای روزانه خود، برای رفع خستگی و تجربه‌ی هیجان و شادی بیشتر با استفاده از بوفالو هایی که برای حمل محصولات کشاورزی خود استفاده می‌کردند، مسابقه‌ای را به نام مسابقه بوفالوها ترتیب داده‌اند. این مسابقه امروز به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مسابقات کشور تایلند شناخته می‌شود.
در اولین دوره های برگزاری این مسابقه، مدت زمان اجرای آن به چند ساعت می‌رسید. در سال های بعد، مدت‌زمان آن بیشتر شد و تا چند روز به طول انجامید. اکنون این فستیوال تا ۲ هفته ادامه پیدا می‌کند. مسابقه بوفالوها در یک مسیر ۱۰۰ متری و در مقابل سالن اصلی شهر «چنبوری» اجرا می‌شود. از چند هفته قبل از برگزاری این مسابقه شرکت‌کنندگان با بوفالوهای خود تمرین می‌کنند تا بتوانند برنده ی این مسابقه شوند.

بزرگداشت پادشاه چولالونگ کورن
یکی از مناسبت‌های جذابی که هرساله در کشور تایلند برگزار می‌شود، "chulalongkorn" نام دارد. این پادشاه یکی از محبوب‌ترین پادشاه‌های کشور تایلند است و روز گرامی‌داشت او در تقویم تایلند به ثبت رسیده‌است. چلالونگ کورن در سال ۱۹۱۰، بعد از ۴۲ سال حکومت بر کشور تایلند از دنیا رفت.
دلیل محبوبیت این پادشاه این بود که در زمان حکومتش بسیار تلاش کرد که از کشور تایلند که در آن زمان سیام (siam) نام داشت، در برابر زیاده‌خواهی‌ها و کشورگشایی فرانسه، انگلیس و پرتغال حراست کند. علاوه بر این، او اقدامات مختلفی را در دوران حکومت خود انجام داد که نتیجه آن افزایش محبوبیتش در میان مردم تایلند بود. ازجمله اقدامات تاثیرگذار این پادشاه می‌توان به تغییر تقویم تایلند به تقویم غربی، لغو برده‌داری در تایلند و تقسیم این کشور به استان‌های مختلف اشاره کرد.

سوغاتی های کشور تایلند


در شهرهای مختلف کشور تایلند می‌توانید به فروشگاه‌های خیابانی مراجعه کنید و سوغاتی‌های جذاب و ارزانی را برای دوستان و آشنایان خود خریداری کنید. تنوع سوغاتی‌های کشور تایلند بسیار زیاد است و انتخاب از میان آن‌ها کار سختی است.
اگر شناخت بیشتری از انواع سوغاتی‌های کشور تایلند به دست آورید، می توانید در سفر خود به این کشور انتخاب‌های بهتر و جذاب‌تری داشته باشید و سوغاتی‌هایی را خریداری کنید که برای اطرافیانتان جذاب باشد و رضایت آن‌ها را جلب کند.
راهنمای سفر به تایلند | صفر تا صد سفر تایلند

در ادامه با بهترین سوغاتی‌های این کشور آشنا می‌شویم:
ادویه جات تایلندی
یکی از جذاب‌ترین سوغاتی‌هایی که می‌توانید در سفر خود به کشور تایلند تهیه کنید، ادویه‌جات مختلف تایلندی است. اگر در میان دوستان و آشنایانتان افرادی را سراغ دارید که علاقه زیادی به آشپزی دارند، به‌خصوص اگر تمایل زیادی به درست کردن غذاهای تایلندی دارند، می‌توانید ادویه‌جات تایلندی را برای آن‌ها به‌عنوان سوغات هدیه ببرید. در کنار ادویه‌جات می‌توانید سس‌های مخصوصی که در این کشور ساخته می‌شوند را نیز به‌عنوان سوغاتی برای این دسته از عزیزان خریداری کنید.

مجسمه‌های فیل و بودا
یکی از معروف‌ترین و پرطرف‌دارترین سوغاتی‌های کشور تایلند، مجسمه‌های فیل و بودای تایلندی است. این مجسمه‌ها از چوب، فلز یا سفال ساخته می‌شوند. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا این سوغاتی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین سوغاتی‌های کشور تایلند است. فیل و بودا دو نماد اصلی کشور تایلند هستند. همان‌طور که در بخش‌های قبلی مقاله اشاره کردیم، دین اکثر مردم تایلند بودایی است و همچنین فیل برای این مردم اهمیت خاصی دارد و نمادی از خوش شانسی است.
حتما در سفر خود به کشور تایلند از این مجسمه‌ها خریداری کنید و برای آشنایان خود به سوغات ببرید.

زیورآلات تایلندی
در کشور تایلند سنگ‌های قیمتی نظیر یاقوت سرخ، لعل، یاقوت کبود و سنگی شبیه الماس به‌وفور یافت می‌شود. جواهر سازان کشور تایلند، یکی از چیره‌دست‌ترین جواهرسازان دنیا هستند. می‌توانید در این کشور زیورآلات مختلفی را با قیمت مناسب تهیه کنید. بهترین مکان برای خرید یا سفارش زیورآلات درتایلند، جاده ماهاسک در بیرون از منطقه سیلیوم است.

ابریشم و کتان تایلندی
یکی از سوغاتی‌های جذاب کشور تایلند پارچه‌های ابریشم و کتان است. علاوه‌بر پارچه می‌توانید اجناس مختلفی را در کشور تایلند ببینید که از جنس ابریشم و کتان است. برای خرید محصولاتی از این‌دست باید به شهر بانکوک بروید. اگر هم در هتلتان فروشگاهی برای فروش سوغاتی‌های تایلندی وجود دارد، می‌توانید سری به آن بزنید و درباره محصولات ابریشمی و کتان تایلندی سؤال بپرسید. شاید بتوانید سوغاتی های جذاب و با کیفیتی را در آن جا پیدا کنید.

ظرف‌های زیبای تایلندی
در کشور تایلند می‌توانید ظرف‌های رنگارنگ و بسیار زیبایی را به‌عنوان سوغاتی به کشور ایران بیاورید. یکی از این ظرف‌های زیبا «چانگ لون» نام دارد. این ظرف از پخته شدن نارگیل در کوره ساخته می‌شود. یکی دیگر از ظرف های عجیب و جذاب این کشور «هوی چو» نام دارد. این ظرف را با نوعی خرچنگ درست می‌کنند.
ظروف سرامیکی تایلند بسیار زیبا ساخته می‌شوند و در طراحی آن ظرافت‌های خاصی بکار گرفته می‌شود و همین ‌موضوع باعث معروفیت این ظروف شده‌است. اگر می‌خواهید این ظروف را به‌عنوان سوغاتی برای اطرافیان خود تهیه کنید، حتما مراقب باشید که در بسته‌بندی آن نهایت دقت را به خرج دهید تا زمانی‌که به خانه برمی‌گردید، با ظروف شکسته در چمدان خود مواجه نشوید.
بهترین منطقه برای خرید این ظروف شهر چیانگ مای است. اگر در میان دوستان و آشنایانتان خانم‌های خانه‌داری را سراغ دارید که از داشتن ظرف‌های رنگارنگ و خاص لذت می‌برند، می‌توانید این سوغاتی را برای آن‌ها تهیه کنید.

تفریحات موجود در تایلند


در کشور تایلند می‌توانید تفریحات بسیار متنوع و مختلفی را تجربه کنید و لحظات لذت‌بخش، آرامش‌بخش، هیجان‌انگیز و جذاب و منحصربه‌فردی را داشته باشید. از جمله این تفریحات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
سقوط آزاد
اگر اهل تجربه کردن هیجان هستید، می‌توانید به شهرهای پاتایا و بانکوک بروید و تجربه سقوط آزاد را داشته باشید.

قایق‌سواری
اگر به قایق‌سواری علاقه دارید، می‌توانید به شهر پوکت بروید و با استفاده از خدمات شرکت "sea canoe" قایق‌سواری با کایاک را در کشور تایلند تجربه کنید. تورهای قایق‌سواری که توسط این شرکت ارائه می‌شود، از چند ساعت تا چندین روز طول می‌کشد و با شرکت در این تورها می‌توانید با قایق جاذبه‌های طبیعی کشور تایلند را از نزدیک ببینید.

زیپ لاین
در کشور تایلند می‌توانید زیپ لاین در جنگل را تجربه کنید. از معروف‌ترین نقاطی که می‌توانید این تفریح را امتحان کنید، می‌توان به چیانگ مای، "Canopy" در بانکوک و "Hanuman World" در پوکت اشاره کرد. این ۳ مرکز طولانی‌ترین مسیرهای زیپ لاین در کشور تایلند را دارند.

غارنوردی
یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحاتی که می‌توانید در طبیعت کشور تایلند امتحان کنید، غارنوردی است. این کشور غارهای بسیار جذاب و شگفت‌انگیزی مثل "Pang Mapha"دارد که می‌توانید ساعت‌ها در آن به پیاده‌روی بپردازید و از زیبایی‌های مناظر اطراف لذت ببرید.
راهنمای سفر به تایلند | صفر تا صد سفر تایلند

غواصی
با سفر به کشور تایلند می‌توانید در آب‌های شفاف و زیبای آن غواصی کنید. معمولاً تورهای یک‌روزه‌ای را برای غواصی در نظر گرفته می‌گیرند. اگر غواصی بلد نیستید، آموزش‌های اولیه به شما داده می‌شود.

قایق‌سواری در رودخانه‌های خروشان
اگر اهل هیجان هستید، می‌توانید در آب‌های خروشان این کشور قایق‌سواری را امتحان کنید. برای امتحان کردن این تفریح مهیج می‌توانید به شهر پوکت بروید.

جنگل نوردی
یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحاتی که می توانید در تایلند امتحان کنید، پیاده‌روی در جنگل‌های سرسبز و زیبای این کشور است. برای تجربه کردن این تفریح باید در یکی از تورهای یک‌روزه جنگل نوردی در این کشور ثبت‌نام کنید. در اکثر شهرهای این کشور به‌غیر از پوکت وکرابی می‌توانید این تورها را پیدا کنید.

آبشار نوردی
اگر دوست دارید در کشور تایلند آبشار نوردی کنید، می‌توانید به چیانگ مای بروید و در یکی از مراکز تفریحی آن ثبت‌نام کنید تا این تفریح لذت‌بخش را تجربه کنید.

از دیگر تفریحات جذاب و لذت‌بخش در کشور تایلند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• فیل سواری
• پیاده‌روی در سواحل جذاب تایلند
• لذت بردن از تفریحات شبانه
• شکم گردی و امتحان کردن غذاهای مختلف کشور تایلند
• بازدید از بازارهای شناور در تایلند
• بازدید از معابد بودایی در این کشور
• بازدید از مکان‌های تاریخی این کشور

امیدواریم که این مقاله برایتان مفید بوده باشد و بتوانید نهایت لذت را از سفر به تایلند ببرید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است