search
menu

پارک لومپینی بانکوک

[ پنهان کردن ]
چرا باید از پارک لومپینی بانکوک بازدید کنیم؟
تاریخچه شاخت پارک لومپینی
امکانات پارک لومپینی
بخش های مختلف پارک لومپینی
خوراکی در پارک لومپینی
نکات مهم در هنگام مراجعه پارک لومپینی
نحوه دسترسی به پارک لومپینی
ساعت و هزینه بازدید از پارک لومپینی
بهترین زمان برای رفتن به پارک لومپینی
جاذبه های دیدنی نزدیک به پارک لومپینی
رستوران های نزدیک به پارک لومپینی
هتل های نزدیک به پارک لومپینی

چرا باید از پارک لومپینی بانکوک بازدید کنیم؟


پارک لومپینی بهترین و محبوب ترین مکان دیدنی مناسب برای همه رده سنی در شهر بانکوک واقع شده است. محلی برای آرامش و تنفس هوای تازه و حس خنکی درختان در میان شهر پر ازدحام بانکوک است. این پارک زیستگاه گیاهان و جانوران مختلفی است که از نظر تاریخ قدمتی حدودا صد ساله دارد. کشور تایلند دارای بهترین پارک ها و طبیعت های بکری است که در سراسر دنیا مشهور هستند و هرساله توریست های زیادی را به خرید بلیط هواپیما مشتاق می کنند. پارک لومپینی یکی از پارک های بسیار دوست داشتنی و سرسبز تایلند بهترین مکان برای پیاده روی همراه با فضای باز و هوای تازه است که شما را مست خواهد کرد. افراد مسن بانکوک برای تمرین تای چی و کودکان نیز برای بازی در کنار دریاچه و بزرگسالان هم برای تنفس هوای تازه و آرامش یافتن به این پارک می آیند. در این پارک کمیاب ‌ترین گیاهان بومی به چشم می خورند که پارک لومپینی را به یک پارک جنگلی تبدیل کرده‌ است.
پارک لومپینی بانکوک

تاریخچه شاخت پارک لومپینی


پارک لومپینی به دستور پادشاه وقت به نام رامای ششم در سال ۱۹۲۰ به عنوان نمایشگاه صنایع دستی تایلند و گل ساخته شد، اما این هدف هیچ وقت محقق نشد و در گذر سال ‌ها با گسترش و پیشرفت به یکی از بزرگ ترین پارک های تایلند و گذراندن اوقات فراغت در فضای باز تبدیل شد که عصر ها به عنوان تفرجگاهی بی نظیر مملو از اهالی بانکوک و توریست هایی است که برای قدم زدن، دویدن، نرمش، ایروبیک به این پارک می آیند.

امکانات پارک لومپینی


پارک لومپینی شامل هر نوع تفریحی است که می توانید ساعت ها در این پارک سرگرم شوید بدون اینکه متوجه گذر زمان باشید. قبل از غروب آفتاب کلاس ‌های رایگان ایروبیک در این پارک تشکیل می شود که برای استفاده عموم آزاد است. اگر به بسکتبال علاقه دارید، به راحتی می توانید در زمین بسکتبال Lumphini Park بازی کنید. عصرهای یکشنبه نیز موسیقی جاز محلی یا ارکستر کلاسیک به صورت رایگان در پارک اجرا دارند. اما اگر فقط به دنبال آرامش و قدم زدن هستید در مسیرهای پر پیچ ‌و خم این پارک پیاده روی کنید و مسحور طبیعت بی نظیرش شوید. علاوه بر این ها آلاچیق هایی نیز برای خواندن کتاب و پیک ‌نیک وجود دارد. مورد جالب توجه در پارک لومپینی ساکنان دائمی است که به هیچ عنوان هنگام دیدنشان نترسید؛ تمساح‌ های کوچکی که برای گرفتن حمام آفتاب از آب بیرون می ‌آیند، سنجاب‌ ها نیز در بالای درختان بالا و پایین می پرند، حلزون هایی به اندازه‌ کف دست در همه جای پارک دیده می شوند، مارمولک هایی نیز در فضای سبز این پارک هستند، بی شک از تماشای این موجودات زنده در کنار همدیگر لذت خواهید برد.
پارک لومپینی بانکوک

بخش های مختلف پارک لومپینی


در قسمتی از پارک لومپینی مجسمه ای به عنوان یادبود از پادشاه رامای ششم را خواهید دید که به دستور وی این پارک ساخته شده است. یکی از امکانات ویژه پارک لومپینی مخصوص افراد ناتوان جسمی است که می توانند مانند سایر افراد به تفریح بپردازند.

خوراکی در پارک لومپینی


در پارک لومپینی اصلا گرسنه نخواهید ماند، زیرا فروشندگان خیابانی در دروازه پارک نزدیک مجسمه رامای ششم تجمع می‌کنند و مواد غذایی و خوراکی می فروشند، همچنین اگر در آخر هفته به پارک مراجعه کنید، می توانید در هفته بازار غذاهای تازه‌ دریایی و میوه و سبزیجات، ماکارونی تایلندی بخرید. فروشندگان دوره ‌گرد نیز در همه جای پارک در میان مردم در حال چرخیدن هستند و شیرینی های خوشمزه می فروشند.

نکات مهم در هنگام مراجعه پارک لومپینی


در این پارک توجه داشته باشید که سیگار کشیدن ممنوع است. دوچرخه سواری بعد از ساعت۳ ظهر ممنوع است. اینترنت رایگان در همه قسمت های پارک قابل دسترس است. در نزدیکی ورودی پارک دکه های غذا فروشی وجود دارد. همان طور که قبلا ذکر کردیم در این پارک موجودات زنده ای زندگی می کنند، مانند مارمولک های بسیار بزرگ؛ اما خطری برای شما ندارند، فقط لطفا تلاشی برای نزدیک شدن و غذا دادن به آن ها نکنید چون در این صورت ممکن است خطرناک باشند.
پارک لومپینی بانکوک

نحوه دسترسی به پارک لومپینی


پارک لومپینی میان جاده ‌های رامای چهام (Rama IV) و Ratchadamri و Sarasin و Wireless قرار گرفته است. در ایستگاه متروی لومپینی و سیلوم باید پیاده شوید و با چند دقیقه پیاده روی به پارک لومپینی برسید.

ساعت و هزینه بازدید از پارک لومپینی


همه روزه می توانید از ساعت ۵:۳۰ صبح تا ۸ شب بدون پرداخت هزینه ورودی از این پارک بازدید کنید و سرگرم شوید.

بهترین زمان برای رفتن به پارک لومپینی


برای رفتن به پارک لومپینی بهترین زمان هنگام صبح زود و هنگام غروب است که هم شامل هوایی معتدل است و هم خلوت تر از سایر ساعت هاست. برای بازدید از همه نقاط پارک حدودا نیم روز در نظر بگیرید که اگر عصر بروید می توانید تا شب از این همه زیبایی لذت ببرید.

جاذبه های دیدنی نزدیک به پارک لومپینی


برج ساتورن: ۳.۳ کیلومتر
خانه موزه جیم تامپسون: ۳.۴ کیلومتر
موزه ملی بانکوک: ۷.۵ کیلومتر
عمارت ویمانمک: ۷.۷ کیلومتر
بازار چاتوچاک: ۱۱.۵ کیلومتر

رستوران های نزدیک به پارک لومپینی


رستوران زوما: ۴ کیلومتر
رستوران بیسکوتی: ۴.۲ کیلومتر
رستوران مای مای: ۴.۴ کیلومتر
رستوران قاقان: ۴.۷ کیلومتر
رستوران نامی: ۴.۹ کیلومتر

هتل های نزدیک به پارک لومپینی


هتل بانیان تری: ۲.۴ کیلومتر
هتل کیمپتون ما لای: ۳.۳ کیلومتر
هتل سیواتل: ۳.۷ کیلومتر
هتل هانسار: ۴ کیلومتر
هتل هالیدی این: ۴.۵ کیلومتر
هتل گرند آرنوما: ۴.۶ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است