search
menu

خانه جیم تامپسون بانکوک

[ پنهان کردن ]
چرا باید از موزه خانه جیم تامپسون بازدید کنیم؟
تاریخچه موزه خانه جیم تامپسون
معماری و بخش های مختلف موزه خانه جیم تامپسون
نحوه دسترسی به موزه خانه جیم تامپسون
ساعت و هزینه بازدید از موزه خانه جیم تامپسون
جاذبه های دیدنی نزدیک به موزه خانه جیم تامپسون
رستوران های نزدیک به موزه خانه جیم تامپسون
هتل های نزدیک به موزه خانه جیم تامپسون

چرا باید از موزه خانه جیم تامپسون بازدید کنیم؟


خانه جیم تامپسون واقع در شهر بانکوک در کشور تایلند از ۶ ساختمان چوبی تشکیل شده است. این مجموعه ساختمان ها توسط باغ ‌های سرسبز در نزدیکی کانال Saen Saeb احاطه شده اند و به عنوان میراثی به جای مانده از شخصی آمریکایی به نام جیم تامپسون است. خانه ای اشرافی و مجلل از جنس چوب به سنت تایلندی است که چوب ها از روستای Ban Krua بانکوک به این مکان آورده شده‌ اند و در واقع بیانگر عشق ۳۰ ساله جیم تامپسون به میراث فرهنگی و هنری آسیای جنوب شرقی است.
جیم تامپسون این خانه زیبا را به سبک تایلندی-آمریکایی با وسایل هنری مختلفی از سرتاسر تایلند تزئین کرده است. همین موضوع در نگاه اول بسیار نمایان است، جایی که شبیه یک خانه چوبی معمولی نیست، بلکه با مجموعه ‌ای از وسایل آنتیک شبیه به یک موزه شده است. با خرید بلیط هواپیما بانکوک و سفر به این شهر زیبا پس از ورود به خانه چوبی با وسایل دکوری قدیمی در کنار گیاهان و درختان اطراف مطمئنا برای یک گشت و گذار چند ساعته وسوسه خواهید شد. در این خانه روند احیای ابریشم در تایلند به خوبی نمایش داده شده است. اتاق ها و طبقات خانه پر از وسایل، تزئینات و مجسمه های سنگی و چوبی است که همه شان را شخص تامپسون با دقت و ظرافت انتخاب کرده و به این خانه انتقال داده است.
خانه جیم تامپسون بانکوک

تاریخچه موزه خانه جیم تامپسون


Jim Thompson فردی آمریکایی بوده که در زمان جنگ جهانی دوم به مدت کوتاهی در کشور تایلند کار می کرده است، همین موضوع باعث شده تا شیفته هنر و فرهنگ تایلند شود و در سال ۱۹۴۶ بعد از جنگ جهانی دوم و اتمام دوران سربازی اش به دلیل علاقه زیاد وی به روش زندگی آسیای شرقی این منطقه را برای زندگی انتخاب کند. وی ۳۰ سال در صنعت ابریشم و صنعت مد در تایلند فعالیت داشت، تا جایی که صنعت وی در جهان شهرت یافته بود. جیم تامپسون با اینکه فردی مشهور در کشور تایلند بود، در سال ۱۹۶۷ در هنگام گشت در جنگل های مالزی ناپدید می شود و دیگر به خانه بر نمی‌گردد و بعد از آن تاریخ نیز دیگر هیچ نشانه ای از وی پیدا نمی شود. پس از ناپدید شدن جیم تامپسون، دادگاه بانکوک خانه و سایر دارایی های وی را به عهده گرفتند و به یک مرکز هنری، فروش سوغاتی، رستوران و کافه تبدیل کردند.
خانه جیم تامپسون بانکوک

معماری و بخش های مختلف موزه خانه جیم تامپسون


در Jim Thompson House به اندازه ۱۰۰ خانه از چوب استفاده شده است. ارتفاع سقف موزه خانه جیم تامپسون ۴ متر است و آویزهای دیواری و مجسمه های دست ساز همگی توسط جیم تامپسون از معابد مختلف در تایلند خریداری شده اند. در همین طبقه، یک مجسمه سنگی بسیار بزرگ بودا نیز به چشم می خورد. تمام ظروف موجود در خانه جیم تامپسون از جنس سفال چینی هستند. در قسمت پذیرایی نیز یک میز ناهارخوری بزرگ از جنس چوب ساج خواهید دید. معماری و هنر خاصی که در ساخت این خانه و فضای سبز محوطه استفاده شده این خانه را به یکی از جاذبه های محبوب گردشگری در تایلند تبدیل کرده، همچنین افراد زیادی را از سراسر جهان به خرید بلیط هواپیما مشتاق کرده است.
خانه جیم تامپسون بانکوک
جذابیت های این خانه موزه به مجموعه آثار هنری مانند آثاری مثل مجسمه های بودا، نقاشی های تایلندی روی چوب، پارچه و کاغذ و مربوط می شوند. البته همه اشیای موجود در این موزه فقط به کشور تایلند متعلق نیست، بلکه شخص جیم تامپسون از کشورهای آسیای شرقی مانند چین، کامبوج، لائوس و ... آورده است. با احترام به سنت‌ های مردم محلی تایلند، وی بعضی تغییرات در این خانه انجام داده است، مانند پلکان و سرویس ‌های بهداشتی که در داخل خانه ساخته شده اند، در حالی که در حالت عادی در خانه های سنتی تایلندی سرویس بهداشتی در بیرون از خانه قرار داشت.
همچنین خانه ‌های چند تکه در تایلند از طریق حیاط به همدیگر راه داشتند، اما جیم تامپسون همه شان را زیر یک سقف قرار داده و با یک پیاده ‌راه سرپوشیده به هم متصل کرده است. وی با اقتباس از سبک محلی تایلندی و ادغام آن با سبک آمریکایی، به نوبه خود هنر بی نظیری ابداع کرده است و در مقایسه با سایر ساختمان ها در آن دوران می توان گفت خانه ای بسیار منحصر بفرد است.
خانه جیم تامپسون بانکوک

نحوه دسترسی به موزه خانه جیم تامپسون


دسترسی به موزه خانه جیم تامپسون بسیار راحت است، زیرا بعد از پیاده شدن در ایستگاه منوریل نشنال استودیوم National Stadium در سمت راست خیابان Soi Kasemsan ۲ را تا آخر پیاده بروید، در سمت چپ این خانه زیبا را خواهید دید.

ساعت و هزینه بازدید از موزه خانه جیم تامپسون


ساعات بازدید از خانه موزه جیم تامپسون از ۱۱ صبح تا ۶ بعد از ظهر است. همه روزه حتی در روزهای تعطیل نیز می توانید برای بازدید از این خانه بروید و برای شروع بازدید باید بلیط ورودی تهیه کنید و برای بازدید از این خانه باید ۲ الی ۳ ساعت زمان بگذارید.

جاذبه های دیدنی نزدیک به موزه خانه جیم تامپسون


پارک لومپینی: ۳ کیلومتر
عمارت ویمانمک: ۵.۵ کیلومتر
کاخ گرند پالاس: ۶.۲ کیلومتر
برج ساتورن: ۶.۹ کیلومتر
معبد وات فو: ۷ کیلومتر
موزه ملی بانکوک: 7.4 کیلومتر

رستوران های نزدیک به موزه خانه جیم تامپسون


رستوران جیم تامپسون: ۰ کیلومتر
رستوران تان: ۴۵۰ متر
رستوران توک پاک: ۱ کیلومتر
رستوران یانا: ۱.۵ کیلومتر
رستوران سیتی بیسترو: ۱.۶ کیلومتر

هتل های نزدیک به موزه خانه جیم تامپسون


هتل ناین دیزاین: ۵۵۰ متر
هتل هپی: ۶۰۰ متر
هتل پاتوم وان: ۱ کیلومتر
هتل لیت بانکوک: ۱ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است