search
menu

محله چینی ها بانکوک

[ پنهان کردن ]
چرا باید از محله چینی ها بازدید کنیم؟
معرفی محله چینی ها
یائوارت
نحوه دسترسی به محله چینی ها
ساعت و هزینه بازدید از محله چینی ها
جاذبه های دیدنی نزدیک به محله چینی ها
رستوران های نزدیک به محله چینی ها
هتل های نزدیک به محله چینی هاس

چرا باید از محله چینی ها بازدید کنیم؟


محله چینی ها در شهر بانکوک یکی از متفاوت ‌ترین مناطق تایلند محسوب می شود و روزانه میزبان مردم محلی و توریست‌ های زیادی از سراسر دنیاست. شهر بانکوک خود به تنهایی یکی از متفاوت‌ ترین شهرهای دنیا به شمار می رود، زیرا انواع ملیت ‌ها و فرهنگ‌ ها در این شهر با مسالمت در کنار هم زندگی می کنند. بازار چینی ها یا محله چینی ها یا جاده یائومارت در واقع مربوط به چینی ‌هایی می شود که ساکن بانکوک هستند و به دلیل سکونتشان در این منطقه اقدام به تاسیس مغازه های چینی و رستوران های چینی کرده اند؛ نکته جالب توجه در مورد این محله اینست که به یکی از جاذبه های گردشگری مشهور بانکوک تبدیل شده است، امکان ندارد به عنوان توریست با خرید بلیط هواپیما به این شهر سفر کنید و از این محله رنگارنگ بازدید نداشته باشید.
محله چینی ها بانکوک

معرفی محله چینی ها


بانکوک همواره به عنوان شهری متفاوت در جنوب شرقی آسیا میزبان گردشگران زیادی از سراسر دنیاست، این شهر سرشار از جاذبه های دیدنی و طبیعی زیباست که از تماشایشان سیر نخواهید شد. یکی از بهترین کارها در شهر بانکوک بازدید از محله چینی هاست؛ خیابان های چراغانی شده این محله زبانزد همه شده است و در هر ساعتی از شبانه روز زندگی جریان دارد. این قسمت از شهر بانکوک جزو دوست داشتنی ترین قسمت ها محسوب می شود. در طول روز اگر به محله چینی ها بروید، فروشنده هایی را خواهید دید که اجناس و کالاهای مختلف را کنار جاده می فروشند. در همه قسمت های Bangkok Chinatown می توانید به انواع رستوران ها و مغازه ها دسترسی داشته باشید، حال اگر سفر شما همزمان با فستیوال های شادی در این شهر باشد، بازدید از این محله بهترین و شادترین مکان ها به شمار می رود. حتی اهالی خود بانکوک نیز برای خرید اکثر وسایل مورد نیاز خود به این محله سر می زنند، این خرید ها از طلا و لباس گرفته تا میوه و مواد خوراکی.
محله چینی ها بانکوک

یائوارت


یائوارت Yaowarat نام یکی از خیابان های محله چینی ها در بانکوک است که با تاریک شدن هوا به یکی از بهترین خیابان های دنیا تبدیل می شود، در لحظه اول ورودتان با همهمه های زیاد روبرو خواهید شد، اما کمی بعد با این شلوغی ها انس گرفته و لذت خواهید برد. این خیابان مرکز فروش انواع طلا و جواهر است، البته علاوه بر طلا و جواهرات، اجناس دیگری نیز به فروش می رسد. با پیاده روی در این خیابان زیبایی هایش را خواهید دید. همچنین چندین جاذبه توریستی در خیابان یائوارت وجود دارند که عبارتند از :
معبد وات ترامیت معروف به معبد طلایی
معبد وات ترامیت جزو اصلی ترین جاذبه های توریستی بانکوک محسوب می شود. در این معبد یک مجسمه بودا از جنس طلا به وزن ۵ تن قرار گرفته است. با اینکه محیط معبد وات ترامیت نسبت به سایر معابد کوچک است اما همواره مورد توجه توریست هایی که بلیط هواپیما بانکوک را خریداری می‌کنند قرار می گیرد.
محله چینی ها بانکوک
ساختمان های تاریخی
با قدم زدن در این محله موارد زیادی را کشف خواهید کرد، ساختمان های قدیمی با انواع دکوراسیون‌ ها که اکثرشان به عنوان میراث فرهنگی این کشور محسوب می شوند مانند ساختمان فروشگاه طلای Tang To Gung که بازدید از این ساختمان به همه گردشگران توصیه می شود.
کوچه سمپانگ
در همه خیابان های محله چینی ها شاهد فروشگاه ها و مغازه های مختلف خواهید شد که یکی از این کوچه ها سمپانگ نام دارد؛ کوچه نسبتا باریک که تردد اتومبیل در آن به سختی انجام می شود، در کوچه سمپانگ می‌توانید لوازم منزل ارزان قیمت ببینید و بخرید. همچنین در کنار فروشگاه طلای Tang To Gung یک داروخانه بسیار قدیمی وجود دارد، که حتما ارزش یکبار دیدن را دارد.
معبد Wat Mangkon Kamalawat
در مرکز محله چینی ها یک معبد چینی- بودایی مشهور واقع شده است که در این معبد جشن های خاص مانند جشن سال نوی چینی ها و یا فستیوال غذاهای گیاهی برگزار می شود.
معبد Wat Kanikaphon
معبدی کوچک در محله چینی ها است که سازنده این معبد، زنی بدنام در این منطقه بوده است که با ساختن این معبد مشهور گشته است
معبد Li Thi Miew
معبدی در محله چینی ها دارای ساختمانی شیروانی بلند است و توصیه به این معبد به همه توصیه می شود.
صومعه Wat Chakrawat
این صومعه یکی از بزرگترین صومعه ها با ساختمانی عجیب در این محله قرار دارد که در حیاط این ساختمان، سه تمساح بزرگ زندگی می ‌کنند.
محله چینی ها بانکوک

نحوه دسترسی به محله چینی ها


برای رفتن به محله چینی ها دو راه دارید: سوار بر قایق شوید راحت ترین نحوه دسترسی به محله چینی ها استفاده از قایق است که باید در اسکله راچاوونگ Ratchawong Pier پیاده شوید و با کمی پیاده رو به سمت کوچه سمپانگ Sampaeng Lane یا خیابان یاوارت Yaowarat Road بروید. همچنین می‌توانید به اسکله هاربر Harbor Department Pier بروید یا اینکه از اسکله Memorial Bridge Pier استفاده کنید و به راحتی به این محله برسید. در همان لحظه ورود به محله چینی ها احساس خاصی خواهید داشت، گویی به جایی متفاوت وارد شده اید، انگار وارد خود چین شده اید. هم از لحاظ ظاهر اهالی و مغازه ها و هم این که اجناس چینی به وفو یافت می شوند. محله ای رنگارنگ که اصلی ترین رنگ ها قرمز و زرد است و همه جا با فانوس های چینی تزیین شده اند.

ساعت و هزینه بازدید از محله چینی ها


برای بازدید از این محله نیازی به پرداخت هزینه ندارید و همچنین نیازی به ساعت خاصی ندارید در طول شبانه روز به این محله می توانید سر بزنید.

جاذبه های دیدنی نزدیک به محله چینی ها


برج ساتورن: ۲.۷ کیلومتر
خانه جیم تامپسون: ۲.۷ کیلومتر
پارک لومپینی: ۳.۸ کیلومتر
موزه ملی بانکوک: ۵.۵ کیلومتر
عمارت ویمانمک: ۶.۵ کیلومتر
بازار چاتوچاک: ۸.۷ کیلومتر

رستوران های نزدیک به محله چینی ها


رستوران سوپا: ۱.۴ کیلومتر
رستوران گیاهی رویی: ۱.۵ کیلومتر
رستوران کوبوری: ۱.۶ کیلومتر
رستوران جیم تامپسون: ۴.۳ کیلومتر

هتل های نزدیک به محله چینی هاس


هتل خانه پاپا: ۲.۲ کیلومتر
هتل شرایتون رویال ارکید: ۲.۳ کیلومتر
هتل ماندارین: ۳ کیلومتر
هتل کرون پلازا: ۳.۲ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است