search
menu

جاهای دیدنی بانکوک

[ پنهان کردن ]
تنوع جاهای دیدنی بانکوک
رودخانه چائوفرایا (Chao Phraya River)
برج ساتورن (Sathorn Unique Tower)
آکواریوم سی لایف اوشن بانکوک (Sea life Bangkok Ocean World)
پارک لومفینی (Lumphini Park)
کاخ گرند پالاس (Grand Palace)
معبد وات فراکائه (Wat Phra Kaew)
معبد وات فو (Wat Pho)
خانه جیم تامپسون (Jim Thompson House)

تنوع جاهای دیدنی بانکوک


بی شک افراد در انتخاب مقصد، از سلایق یکسانی پیروی نمی کنند؛ برخی به دنبال مکانی سرسبز با جاذبه های طبیعی چشم نوازند تا در آغوش طبیعت غرق شوند، برخی دیگر به دنبال آن هستند که با بازدید از اماکن تاریخی و به جا مانده از دوران ماقبل خود کتاب تاریخ را ورق بزنند و برخی هم مشتاقند از زندگی یکنواخت خود فاصله بگیرند و پا در مکانی پر از هیجان بگذارند و به تفریحاتی بپردازند که تجربه آنها در زندگی روزمره شدنی نیست. مهم نیست جز کدام دسته از افراد هستید و به چه دلیل سفر می کنید، بانکوک از شهرهایی است که هیچگاه شما را ناامید نخواهد کرد. این شهر دیدنی تلفیقی است از جهان مدرن غرب و فضای نوستالژیک شرق و همین امر بانکوک را به مقصد گردشگرانی با سلایق متفاوت تبدیل کرده است. اگر تا اینجا متقاعد شده اید که بانکوک مقصد مناسبی برای سفر بعدی شما است، از شما دعوت می کنیم تا با ما همراه شوید و با جاذبه های دیدنی بانکوک آشنا شوید تا بدانید چه اماکن شگفت انگیزی در این شهر انتظار شما را می کشند. در نتیجه زمانی که با بلیط هواپیما بانکوک به این شهر زیبا سفر کردید، راحت‌تر از دیدنی‌های آن لذت ببرید.
جاهای دیدنی بانکوک

رودخانه چائوفرایا (Chao Phraya River)


اصلی ترین جاذبه طبیعی بانکوک که در سرتاسر این شهر زیبا خودنمایی می کند، رودخانه زیبای چائوفرایا است. گذر جریان خروشان این رودخانه زیبا از جای جای شهر سبب شده است تا به بانکوک لقب "ونیز مشرق زمین" را بدهند. قایق سواری بر روی این رودخانه و تماشای چشم اندازهای طبیعی اطراف آن و جاذبه های گردشگری بانکوک که اغلب در حاشیه رودخانه چائوفرایا تجمع کرده اند، از جمله تفریحات لذت بخشی است که بدون شک هیچ گردشگری از خیر آن نمی گذرد. برای قایق سواری روی رودخانه چائوفرایا، کافی است به لنگرگاه های بانکوک بروید و با پرداخت پول اندکی از قایق های مسافربری بخواهید تا شما را از نقطه ای از رودخانه چائوفرایا به نقطه دیگری ببرند. اما اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که علاقه وافری به بودن در مناطق ساحلی و قایق سواری دارند و تمایل دارید زمان بیشتری بر روی رودخانه چائوفرایا صرف کنید، کافی است به یکی از اسکله های حاشیه این رودخانه بروید و بلیط یکی از کشتی های تفریحی را تهیه کنید.
گفتنی است که اسکله ساتورن اصلی ترین اسکله رودخانه چائوفرایا در بانکوک است و اغلب جمعیت عظیمی از اهالی بانکوک و گردشگران خارجی برای سوار شدن به کشتی های مسافربری در این مکان تجمع می کنند. جالب است بدانید در حوالی اسکله، شرکت های مختلفی در غالب ارائه کشتی تفریحی و همچنین برگزاری تورهای مهیج بر روی رودخانه چائوفرایا به فعالیت مشغولند. شما هم می توانید با پرداخت مبلغ ثبت نام در این تورها، همراه دیگر گردشگران سوار بر کشتی تفریحی از تماشای مناظر زیبا و جاذبه های گردشگری بانکوک درمجاورت رودخانه چائوفرایا لذت ببرید. راهنمای تور هم در حین توقف کشتی در کنار مکان های اصلی گردشگری، اطلاعات جامعی در مورد هر یک از آنها در اختیارتان قرار خواهد داد. ناگفته نماند که برخی تورهای تفریحی شبانه نیز با امکان صرف شام بر روی کشتی و اجرای موسیقی زنده در انتهای تور، خاطره زیبایی را برای شما رقم خواهند زد. پس می‌توانید با خرید اینترنتی بلیط هواپیما تایلند به این شهر زیبا سفر کرده و بازدید از این جاذبه را هم در برنامه خود داشته باشید.
ساعات بازدید: شبانه روزی
جاهای دیدنی بانکوک

برج ساتورن (Sathorn Unique Tower)


در دهه ۱۹۹۰ پروژه ساخت یکی از آسمان خراش های لوکس بانکوک آغاز شد، اما متاسفانه در سال ۱۹۹۷ در حالی که تنها اسکلت اصلی ۴۹ طبقه این آسمان خراش ساخته شده بود، به دلیل بحران همه گیر اقتصادی در آسیا، پروژه ساخت آن بصورت نیمه کاره رها شد. این آسمان خراش نیمه تمام همان برج معروف ساتورن بانکوک است که علیرغم نیمه کاره بودن آن، نظر بسیاری از گردشگران را برای بازدید به خود جلب می کند.
جالب است بدانید که این برج در میان اهالی بانکوک به برج ارواح معروف است، چرا که برای مدت مدیدی کاملا بصورت متروک باقی مانده است و همین امر سبب ایجاد داستان هایی درباره این مکان شده است. اگر ترس از ارتفاع ندارید به شما توصیه می کنیم حتما سری به برج ساتورن بزنید و از بالای این برج چشم انداز وسیع شهر را تماشا کنید، بدون تردید بانکوک با آن همه معابد رنگارنگ و رودخانه ای که از میان آنها عبور می کند، برفراز این برج بسیار دیدنی تر است. گفتنی است که همین چشم انداز زیبا از بالای برج ساتورن، بسیاری از گردشگران را به عکاسی از شهر بانکوک از این ارتفاع ترغیب می کند.
ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۵ بعد از ظهر
نشانی: شهر بانکوک، یان ناوا، جاده چاروئین کرانگ

آکواریوم سی لایف اوشن بانکوک (Sea life Bangkok Ocean World)


بعد از روزها گشت و گذار در میان بناهای مرتفع و برج های غول آسای بانکوک، حالا نوبت به آن رسیده که سری هم به دنیای مهیج زیر آب بزنید. اگر می خواهید به دنیای آبی رنگ زیر آب سفر کنید کافی است به مرکز خرید سیام پاراگون بانکوک بروید تا آکواریوم سی لایف اوشن بانکوک را در طبقه زیرین آن بیابید. این مجموعه با داشتن مساحت تقریبی ۱۰۰۰۰۰ متر مربع از جمله بزرگترین آکواریوم های منطقه جنوب شرقی آسیا به شمار می رود و با دارا بودن حدودا ۳۰۰۰۰ گونه از آبزیان نادر از سراسر دنیا، یکی از عظیم ترین و کامل ترین مجموعه آبزیان دریایی را در معرض نمایش بازدیدکنندگان گذاشته است. گفتنی است برای بازدید از انواع کوسه ها و آبزیان دریایی با شمایلی عجیب و غریب در مجموعه سی لایف اوشن بانکوک لازم است هزینه بلیط ورودی به ازاء هر نفر پرداخت شود.
ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب
نشانی: شهر بانکوک،ناحیه پاتوم وان،خیابان راما، طبقه B۱ و B۲ مجموعه تجاری سیام پاراگون
جاهای دیدنی بانکوک

پارک لومفینی (Lumphini Park)


بی شک یافتن مکانی آرامش بخش در هیاهیوی شهر پر ازدحام بانکوک نعمت بزرگی است. اگر شما هم با این موضوع هم عقیده هستید بنابراین پیشنهاد می کنیم بازدید از پارک لومفینی را از دست ندهید. پارک لومفینی با مساحتی بالغ بر ۵۰۰۰۰۰ متر مربع به عنوان یکی از وسیع ترین فضاهای سبز در تمام شهر بانکوک، در انتظار شماست تا برای مدت کوتاهی هم که شده، شما را از هیاهوی خیابان های بانکوک دور کند. پارک لومپینی علاوه بر محیط سرسبز و آرامش بخش آن، از سالن ورزشی مجهز و محوطه بازی مخصوص بازی های گروهی با توپ هم برخوردار است. یکی از تفریحات محبوب گردشگران و اهالی بانکوک در پارک لومفینی، قایق سواری بر روی دریاچه این پارک است. اجرای زنده موسیقی در پارک لومفینی نیز از دیگر جذابیت های آرامش بخش این پارک به شمار می رود.
ساعات بازدید: از ساعت ۴:۳۰ صبح تا ۹ شب
نشانی: شهر بانکوک، ناحیه پاتوم وان، لوم فینی، جاده راما

کاخ گرند پالاس (Grand Palace)


کاخ گرند پالاس که معروفیت آن در بانکوک بیشتر از هر مکان گردشگری دیگری است، نتیجه هنر دست معماران خبره تایلندی است. این بنا در سال ۱۷۸۲ به عنوان محلی برای اقامت پادشاه و خانواده اش و به فرمان پادشاه رامای اول بنا شد و بعدها به محلی برای اقامت پادشاهان دیگر تایلند تبدیل گشت. اقامت شاهان تایلند در این بنا تا قرن بیستم ادامه داشت اما بعد از آن رفته رفته این بنا فقط در جهت انجام امور رسمی دولت بکار گرفته شد و در نهایت تنها به مکان برگزاری مراسمات رسمی هر ساله دولت تایلند و همچنین به عنوان مکانی برای بازدید گردشگران و عموم مردم مبدل گردید. مجسمه های سنگی داخل کاخ گرند پالاس و دیوارنگاره های این کاخ که مملو از تصاویر شاهان و افراد برجسته تاریخ تایلند است، روایتگر جنگ ها و وقایع تاریخی این کشور است. کاخ گرند پالاس گذشته از اهمیت تاریخی خود، از معماری منحصر به فردی بهره برده است و هر تکه از دیوارهای این بنا با ظرافت هر چه تمام تر به جواهرات و سنگ های قیمتی مختلف مزین شده است.
گفتنی است برای بازدید از کاخ بزرگ باید اقدام به خرید بلیط از باجه ورودی این بنا کنید. از آنجایی که قرار است مدت زمان طولانی را در آب و هوای گرم بانکوک به پیاده روی در باغ ها و فضاهای باز در کاخ بزرگ بپردازید، حتما یادتان باشد که کلاه آفتابگیر، بطری آب معدنی و عینک آفتابی خود را همراهتان ببرید.
ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر
نشانی: شهر بانکوک، منطقه فراناخون، خیابان ناپرالن
جاهای دیدنی بانکوک

معبد وات فراکائه (Wat Phra Kaew)


بی شک معابد بانکوک، نام آشناترین اماکن گردشگری کشور تایلند محسوب می شوند. یکی از مقدس ترین و برجسته ترین این معابد، معبد وات فراکائه در بانکوک است که در بخشی از کاخ گرند پالاس قرار گرفته است. معبد وات فراکائه بیشتر با نام معبد بودای زمردی شناخته می شود. در حقیقت مجسمه نمادین این بودا در ابتدا در کشور هند ساخته شد و سپس به دلیل باور قدیمی اهالی بانکوک مبنی بر اینکه این بودا با خود سعادت به همراه می آورد، به تایلند انتقال یافت و در نهایت در معبد وات فراکائه قرار گرفت. جالب است بدانید که مجسمه معبد وات فراکائه که بودا را در حالتی نشسته نشان می دهد، از سنگ یشم ساخته شده است. علاوه بر مجسمه بودای زمردی، مجموعه نقاشی های روی دیوارهای گالری این معبد که نشانگر وقایع تاریخی تایلند هستند، از ارزش زیادی برخوردارند.
ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ساعت ۳:۳۰ یعد از ظهر
نشانی: شهر بانکوک، منطقه فراناخون، خیابان ناپرا لن، بخش داخلی گرند پالاس
جاهای دیدنی بانکوک

معبد وات فو (Wat Pho)


بعد از بازدید از کاخ گرند پالاس تنها با کمتر از ده دقیقه پیاده روی می توانید به معبد وات فو بروید و از این معبد هم بازدید کنید. اهمیت بازدید از این مکان آن است که معبد وات فو یکی از بزرگترین معابد بانکوک قلمداد می شود. معبد وات فو در گذشته محلی برای نیایش و عبادت اعضاء خانواده پادشاهی تایلند بوده است. در این معبد مجسمه ای از بودا در حالت خوابیده قرار دارد که درازای آن به ۴۶ متر می رسد، علاوه بر این مجسمه بودایی عظیم، صفی از مجسمه های کوچک تر طلایی رنگ به شمایل بودا در امتداد دیوارهای معبد در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و تعداد ۳۹۴ تصویر طلاکوب از بوداهای بانکوک نیز بر روی دیوارهای معبد وات فو دیده می شود. جالب است بدانید که یکی از اصلی ترین مراکز آموزش های طب سنتی و ماساژ درمانی به سبک تایلندی در معبد وات فو قرار گرفته است. چنانچه به بازدید از معبد وات فو می روید، فراموش نکنید که پیش از آنکه وارد محوطه داخلی معبد شوید، کفش های خود را حتما درآورید، زیرا این کار امر مرسومی است که برای احترام به مجسمه بودا انجام می شود. گفتنی است تمامی معابد دیگر بانکوک نیز از همین امر تبعیت می کنند. نکته ضروری در خصوص وارد شدن به معابد آن است که همیشه قبل از ورود به معابد باید از قوانین ورودی آنها مطلع شوید. معمولا برای اطلاع گردشگران، این قوانین را بر روی تابلویی نزدیک به درب ورودی نصب می کنند. یکی از این قوانین که در معابد بانکوک بطور جدی از آن پیروی می شود، نحوه پوشش افراد هنگام ورود است. و در آخر خوب است بدانید که بازدید از این معبد شامل پرداخت هزینه ورودی است.
ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ساعت ۶:۳۰ بعد از ظهر
نشانی: شهر بانکوک، منطقه فراناخون، خیابان سانام چای
جاهای دیدنی بانکوک

خانه جیم تامپسون (Jim Thompson House)


خانه جیم تامپسون در ظاهر خانه ای جنگلی و معمولی است، اما این خانه یکی از مشهورترین موزه های شهر بانکوک است که داستان آن برای اهالی بانکوک ناشناخته نیست: داستان این خانه به زمان جنگ جهانی دوم بر می گردد، در آن دوران معماری آمریکایی به نام جیم تامپسون به تایلند آمد و با اتمام جنگ در بانکوک ساکن شد. جیم تامپسون رفته رفته به هنر تایلند به ویژه صنایع دستی ساخته شده از ابریشم علاقمند شد و بعد از آنکه کارخانه ابریشم خود را راه اندازی کرد، به گردآوری آثار هنری تایلند و کشورهای دیگر به ویژه کشورهای آسیای شرقی پرداخت. جیم تامپسون کلکسیون آثار هنری را که طی سالها جمع آوری کرده بود، در خانه اش نگهداری می کرد. جیم تامپسون در سال ۱۹۶۷ میلادی به طرز مشکوکی ناپدید شد و تا امروز از سرنوشت او اطلاعی در دست نیست، پس از آن خانه او به دلیل وجود آثار هنری ناب مورد توجه همگان قرار گرفت و با نام خانه جیم تامپسون مشهور شد. امروزه خانه جیم تامپسون به عنوان موزه ای مطرح در بانکوک، مجموعه ای از نقاشی های تایلندی بر انواع تابلوهای چوبی، کاغذی و پارچه ای و همچنین صنایع دستی ابریشمی تایلند و دیگر کشورها را در خود جای داده است. اگر به دیدن این خانه جنگلی و آثار هنری درون آن علاقمندید می توانید با پرداخت هزینه اندکی از آن بازدید کنید.
ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۶ بعد از ظهر
نشانی: شهر بانکوک، منطقه پاتوم وان، کوچه کاسم سان ۲
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است