search
menu

پارک های ملی کشور تایلند

[ پنهان کردن ]
درباره پارک های ملی کشور تایلند
پارک ملی کاو یای تایلند
پارک ملی کوری بوری
پارک ملی پا هینگ یام
پارک ملی سای تانگ
پارک ملی تات تون تایلند
پارک ملی مو کوه سوری
پارک ملی موکو سیمیلان
پارک ملی آئو پانگ نگا

درباره پارک های ملی کشور تایلند


پارک های ملی جزو جاهای دیدنی و مهم در هر کشوری هستند که به نوعی نماد آن کشور نیز محسوب می شوند. کشور تایلند نیز کشوری با پارک‌ های ملی شگفت انگیز و طبیعت بکر خود گردشگران را مسحور خود می کند و حس بسیار خوبی به مسافران انتقال می دهد. اکثرا این پارک‌ ها در مکان هایی ساخته شده اند که به هتل و اقامتگاه ها نزدیک باشند و مورد جالب اینکه در این پارک ها فرصت روبرویی با حیات وحش بکر تایلند را دارید؛ National parks با هدفی خاص ساخته شده اند که می توان به آشنایی با طبیعت و موقعیت اقلیمی آن منطقه اشاره کرد. در این پارک‌ ها برایتان امکانات و تفریحات مناسبی در زمینه طبیعت ‌گردی و ماجراجویی فراهم شده است؛ در ادامه می خواهیم شما را با چند نمونه از پارک های ملی تایلند آشنا کنیم:

پارک ملی کاو یای تایلند


پارک زیبای Khao Yai National Park به عنوان اولین و بزرگ ترین پارک ملی در کشور تایلند در سال ۱۹۶۲ میلادی طراحی و ساخته شده است و ۴ استان تایلند را در بر گرفته است. بخش اصلی پارک کاو یای در منطقه‌ ناکون راچاسیما واقع شده و با شهر ۳ ساعت فاصله دارد. پس اگر با بلیط هواپیما بانکوک به این شهر سفر کرده‌اید، نیاز به کمی رانندگی دارید. این پارک جزو پرطرفداران ترین پارک های ملی کشور تایلند محسوب می شود که در میان جنگل ‌ها و مراتع وسیع همراه با آبشارها، کوهستان ها، جنگل‌ های سبز قرار گرفته است، این پارک توسط یونسکو در میراث جهانی به ثبت رسیده ‌است. در این پارک انواع زیادی از گونه‌ های جانوری از فیل و خرس گرفته تا سمور و میمون در نزدیکی شما قرار دارند و از وجودتان نمی ترسند، به طوری که بیش از ۳۰۰۰ نوع گل، ۳۰۰ گونه پرنده و ۷۰ گونه پستاندار را از نزدیک خواهید دید که مطمئنا تجربه ای خاص و باور نکردنی در انتظار شماست. همین پدیده ‌های جذاب این پارک ملی را به مکانی دیدنی در میان گردشگران تبدیل کرده است. همچنین در مورد امکانات دیگر در مورد این پارک می توان به کرایه اتومبیل یا دوچرخه‌ اشاره کرد تا در مسیرهای مشخص شده استفاده کنند و برای گردشگران نیز محل هایی برای کمپ زدن تعبیه شده است. برای بازدید از این پارک زیبا می توانید از ۶ صبح تا ۶ عصر مراجعه کنید.
پارک های ملی کشور تایلند

پارک ملی کوری بوری


این پارک زیبا در نزدیکی مرز برمه قرار گرفته و به عنوان یکی از بهترین مناطق گردشگری تایلند شناخته شده است. پارک ملی کوری بوری شامل بزرگ ترین جمعیت فیل ها و گاومیش های هندی است. فیل‌ های بامزه ای در این پارک میزبان گردشگران هستند و با حرکات نمایشی خود در داخل آب‌ آبتنی و بازی می کنند. در این پارک امکان اجاره چادر یا خانه ییلاقی برای گذراندن شب وجود دارد. ساعت بازدید از این پارک ملی نیز از ۸ صبح تا ۴:۳۰ عصر است.

پارک ملی پا هینگ یام


این پارک ملی به عنوان جنگل بزرگ طبیعی یک چهارم کشور تایلند را در بر گرفته است. پارک ملی پا هینگ دارای طبیعتی بکر و زیباست که در سر تا سر پارک ملی پا هینگ نام سنگ هایی با اشکال مختلف شبیه به قلعه باستانی به چشم می خورد. اگر به طبیعت گردی و کوهنوردی علاقه مند هستید بهترین انتخاب همین پارک است که با طبیعت بکر، باغ های گل، درختان سرسبز و شکوفه های گیلاس شما را مجذوب خود می کنند. همچنین دو آبشار بزرگ به نام های نامتوک تپ پراتان و نامتوک تپ فانوم در این پارک زیبا وجود دارند. فصل های بهار و تابستان جزو فصل های بی نظیر برای بازدید از این پارک زیباست که پر از شکوفه های صورتی رنگ است و در زمستان نیز گل های زیبای ارکیده جلوه قشنگی به پارک می دهند. از ساعت ۶ صبح تا ۶ عصر ساعت بازدید از این پارک زیباست.
پارک های ملی کشور تایلند

پارک ملی سای تانگ


پارک ملی Sai Thong National Park شامل چندین رشته کوه است و به عنوان یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری تایلند محسوب می شود. آبشار Sai Thong نیز جزو جاذبه های فوق العاده این پارک است که دارای ارتفاعی حدودا ۱۰۰ متری است. این پارک همه ساله پذیرای مسافران زیادی از سرتاسر دنیاست که با خرید بلیط هواپیما سفری به تایلند دارند. پارک ملی سای تانگ شامل مسیر‌های پیاده روی عالی و طبیعت سرسبز و گل های کمیاب و همچنین صخره‌ ای به نام هام هود است که جزو هیجان انگیزترین نقاط در دنیا است، البته برای کسانی که از ارتفاع می ترسند، مناسب نیست. اما اگر ترسی از ارتفاع ندارید تماشای منظره از بالای این صخره بسیار هیجان انگیز و زیبا است. برای بازدید باید از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۴ عصر مراجعه کنید.
پارک های ملی کشور تایلند

پارک ملی تات تون تایلند


این پارک ملی نیز در محدوده کوه های Phu Laen Kha قرار گرفته است و چندین آبشار دیدنی دارد که در فصل بارانی، این آبشار پر آب تر از هر زمان دیگری است. علاه بر این ها، در پارک ملی تات تون آرامگاه Chaopho Tat Ton، مرد مقدس تایلندی ها نیز قرار دارد که ۴ بار در سال مورد زیارت اهالی محلی تایلند قرار می گیرد. بازدید از این پارک زیبا نیز از ساعت ۸ صبح تا ۶:۳۰ عصر امکان پذیر است.

پارک ملی مو کوه سوری


این پارک ملی در ۷۰ کیلومتری ساحل غربی مرز تایلند و میانمار قرار گرفته است و شامل ۵ جزیره اصلی است. این پارک به خاطر صخره های مرجانی زیبا و ماهی های مختلف و رنگارنگ یکی از ایده آل ترین مکان های دیدنی تایلند به شمار می رود. در این پارک زیبا امکاناتی چون قایق سواری در دریاچه و غواصی وجود دارد. همچنین شنا در آب های کم عمق مناسب است. مناسب ترین زمان برای بازدید و غواصی در این منطقه نیز بین نوامبر و آوریل است. مورد جالب توجه در این پارک امکان بازدید به صورت ۲۴ ساعته است و هر زمان از شبانه روز می توانید مراجعه کنید.
پارک های ملی کشور تایلند

پارک ملی موکو سیمیلان


پارک ملی موکوسی میلان در سال ۱۹۸۲ تاسیس شده است و شامل مجموعه ای از ۱۱ جزیره زیبا با سواحل اسرار آمیز و رویایی است که آب زلال در این پارک را به بهترین سواحل غواصی و شنا تبدیل کرده است. همچنین می توانید با قایق پارک زیبا Similan Islands National Park را از زاویه ای زیبای دیگری ببینید. مورد جالب توجه در مورد پارک ملی مو کو سیمیلان این است که از ۱۵ اکتبر تا ۱۵ مه پذیرای گردشگران است و در بقیه ماه ها زمان احیای محیط زیست است.

پارک ملی آئو پانگ نگا


یکی از پارک های زیبای تایلند همراه با جاذبه ها و زیبایی های منحصر به فرد که همواره مورد توجه توریست های زیادی قرار می گیرد، پارک ملی آئو پانگ نگا است. پارک ملی Ao Phang-nga National Park شامل مجموعه ای از جزایر بزرگ و کوچک همراه با صخره های آهکی، غارها و تالاب های زیبایی است که برای گشت و گذار در این پارک بهتر است کایاک را تجربه کنید. همه روزه می توانید از ساعت ۸ صبح تا ۴ عصر از این پارک زیبا بازدید کنید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است