search
menu

معابد بانکوک

[ پنهان کردن ]
معبد فرا کائه
معبد اران
معبد فو (پو)
معابد بانکوک یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری کشور تایلند به شمار می‌رود. دین بیشتر مردم تایلند بودایی است و تایلند را به نام کشور مجسمه‌های بودا می‌شناسند. حضور پرسابقه دین بودایی در این کشور و حضور پرشمار گردشگران در دهه اخیر در تایلند موجب شده تا معابد بودایی بانکوک، تبدیل به یکی از قطب‌های فرهنگی این کشور تبدیل شود.
در زبان تایلندی به معبد بودایی «وات» (wat) گفته می‌شود. در اینجا با برخی از مشهورترین معابد بانکوک آشنا می‌شویم:

معبد فرا کائه


معبد فرا کائه (Wat Phra Kaew) مقدس‌ترین معبد بودایی کشور تایلند است. این معبد در انگلیسی به نام معبد بودای زمردین شناخته می‌شود. زیرا یک مجسمه بودا از جنس زمرد که نماد کشور تایلند است در این معبد نگهداری می‌شود. مردم تایلند باور دارند این مجسمه که در هند ساخته شده، اگر در هر کشوری باشد، به آن کشور برکت و رفاه می‌بخشد و به عنوان محافظ و نگهدارنده کشور تایلند تلقی می‌شود.
مجموعه معبد بودای زمردین در سال ۱۷۸۴ میلادی تکمیل شد. این مجموعه گسترده در ۹۵ هکتار ساخته شده و نزدیک به ۱۰۰ ساختمان مختلف را در خود جای داده است.
معابد بانکوک

معبد اران


معبد اران (Wat Arun Ratchawararam) یکی دیگر از معابد بودایی بانکوک و معنای آن «معبد پایین» است. نام این معبد از خدای آرونا آمده که با اشعه‌های خورشید در هنگام طلوع شناخته می‌شود و اولین پرتوهای نور خورشید در هر صبح بر روی این معبد منعکس می‌شود. این معبد ابتدا در سده هفدهم میلادی ساخته شد و در سده نونزدهم بخش‌هایی به آن افزوده شد. معبد اران در کنار رود چائو پرایا، رود مشهور شهر بانکوک قرار گرفته است.

معبد فو (پو)


معبد فو (Wat Pho) یا معبد پو، یکی دیگر از معابد بودایی تایلند است که در جنوب کاخ سلطنتی بانکوک قرار گرفته است و در گذشته با نام معبد فوتارام شناخته می‌شده است. این معبد که در زمان چند تن از پادشاهان تایلند ساخته و به تدریج توسعه پیدا کرده است، مجموعه گسترده‌ای از تصاویر و مجسمه‌های بودا را در خود دارد. از یک جمله یک مجسمه بودای خوابیده.


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

1
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
Goolexa Goolexa
۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۱:۵۰‌

من خیلی سال پیش رفتم به بانکوک چیزی که یادمه آرامشش بود شاید یکی از دلایلش همین معابده منظورم درون انسان هاش آروم بود وگرنه خیابوناش خیلی هم جالب نبود
people_outlineخانواده (فرزند نوجوان)
todayفروردین