search
menu

راهنمای سفر به بانکوک | صفر تا صد سفر به بانکوک

[ پنهان کردن ]
معرفی شهر بانکوک
دانستنی های کاربردی
شماره های ضروری
عبارات ضروری
راه های دسترسی به بانکوک
راه های دسترسی از فرودگاه بانکوک به مرکز شهر
دیدنی های معروف بانکوک
حمل و نقل عمومی بانکوک
سیمکارت های تایلندی
غذاهای معروف تایلند
جشنواره‌ ها و فستیوال‌ ها
امنیت در بانکوک
راهنمای سفر به بانکوک به شما کمک می کند تا پیش از آن که راهی سفر شوید، بانکوک را بشناسید و بدانید در این شهر پر هیاهو چه چیزهایی در انتظار شماست تا سفر با کیفیت تری را تجربه کنید. شما در این مقاله با صفر تا صد سفر به بانکوک آشنا خواهید شد.

معرفی شهر بانکوک


شهر بانکوک، پایتخت تایلند یکی از محبوب‌ترین نقاط توریستی در جنوب شرقی آسیا به شمار می رود. در این شهر می توانید ترکیبی از انواع خوش گذرانی‌ها را تجربه کنید. از جاذبه‌های تاریخی بازدید کنید، به سراغ طیف متنوعی از مراکز خرید مدرن بروید و از برندهای معروف دنیا خرید کنید و یا به بازارهای محلی و بومی بروید و با شلوغی و ارزانی کالاها کیف کنید. اگر هم مایلید که از مکان‌هایی مانند آکواریوم و باغ وحش دیدن کنید و یا به سراغ تفریحات هیجانی مانند شهربازی و پارک آبی بروید؛ بانکوک باز هم گزینه مناسبی است.
بد نیست بدانید وسعت بانکوک در حدود ۱۵۶۸ کیلومتر مربع است و حدود ۸ میلیون نفر جمعیت دارد.
راهنمای سفر به بانکوک | صفر تا صد سفر به بانکوک

دانستنی های کاربردی


• ویزا: می‌خواهد
• واحد پول: بات تایلند (THB)
• زمان محلی: GMT+۴
• زبان رسمی: تایلندی
• دین اکثریت مردم: بودایی
• بهترین زمان سفر: آبان تا اسفند
• سبک تفریحات: بازدید از جاذبه‌های تاریخی، خرید، شهرگردی، تفریحات هیجانی
• نوع برق شهری: ۲۲۰ ولت / ۵۰ هرتز
• سوغاتی ها: شال و پارچه ابریشمی، صابون و وسایل اسپا، لباس سنتی تایلندی، فانوس چوبی، ادویه تایلندی و ...
• بهترین جا برای اقامت: اقامتگاه‌های اطراف رود، ناحیه سوخومیت، ناحیه خاوسان، ناحیه سیلوم، ناحیه سیام و محله چینی ها

شماره های ضروری


کد تلفن تایلند: ۶۶+
کد تلفن بانکوک: ۰۲
پلیس: ۱۹۱
پلیس گردشگران: ۱۱۵۵
آمبولانس: ۱۶۴۶
آتش نشانی: ۱۹۹

عبارات ضروری


راهنمای سفر به بانکوک | صفر تا صد سفر به بانکوک

راه های دسترسی به بانکوک


سریع‌ترین و آسان‌ترین راه برای سفر به بانکوک، استفاده از مسیر هوایی است. به این ترتیب فقط کافیست بلیط هواپیمای تهران بانکوک را بخرید تا در عرض ۹ ساعت خود را به پایتخت تایلند برسانید.

راه های دسترسی از فرودگاه بانکوک به مرکز شهر


اگر با بلیط هواپیما به بانکوک رفته اید، بد نیست بدانید بانکوک دو فرودگاه بین المللی دارد که با نام‌های سووارنابومی و دن موئنگ شناخته می شوند. مهم ترین و پر رفت و آمدترین فرودگاه، سووارنابومی است که در ۲۵ کیلومتری بانکوک قرار دارد. راه های دسترسی از این فرودگاه به مرکز شهر عبارت اند از:
مترو: متروی بانکوک یک خط ویژه مترو به نام ARL دارد که دسترسی از فرودگاه به مرکز شهر بانکوک را ممکن می کند. مسافران با خط ARL در حدود ۱۵ دقیقه به مقصد می رسند. هزینه سواری این مترو نهایتا ۴۵ بات خواهد شد.
اتوبوس: اتوبوس‌های فرودگاه را می‌توانید در طبقه سوم و چهارم سووارنابومی پیدا کنید. در این ایستگاه ۱۲ خط متفاوت می‌بینید که شما را به نقاط مختلفی از بانکوک می برند. با اتوبوس‌های فرودگاه حدود ۵۰ دقیقه در راه خواهید بود. هزینه سواری این اتوبوس‌ها ۳۵ بات است.
تاکسی: هزینه کرایه تاکسی‌های فرودگاه بسته به مسافتی که طی می‌کنند بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ بات خواهد شد.
راهنمای سفر به بانکوک | صفر تا صد سفر به بانکوک

دیدنی های معروف بانکوک


بانکوک برای خوش‌گذرانی گزینه‌های متعددی را پیش روی شما می‌گذارد. برخی از معروف ترین دیدنی‌های بانکوک عبارت اند از:
وات آرون: یکی از زیباترین معابد بانکوک همین وات آرون است که در کنار رودخانه معروف شهر قرار دارد. این معبد یک ساختمان مخروطی بزرگ است که چهار ساختمان مشابه و کوچک تر در اطرافش به چشم می خورد. وات آرون ساختمانی پلکانی است که بازدیدکنندگان می‌توانند از آن بالا بروند.
قایق سواری در رود چائوفرایا: در همان روز اول سفر به بانکوک، با این رود وسیع در میان شهر مواجه خواهید شد. قایق‌سواری در این رود را از دست ندهید؛ چرا که ضمن تفریح و گردش می تواند وسیله‌ای برای گردش در شهر هم محسوب شود.
معبد وات فو: در این معبد تاریخی و شگفت انگیز، یک مجسمه غول پیکر و متفاوت از بودا خواهید دید که تماما از طلا ساخته شده و به شکل دراز کشیده و لمیده درون معبد جا خوش کرده است.
کاخ بزرگ: یکی از بزرگ‌ترین دیدنی‌های بانکوک، همین کاخ بزرگ است که به معنای واقعی کلمه هم وسعت بسیاری دارد. در این کاخ بیش از ۳۰ بخش به چشم می خورد که انواعی از سالن‌ها، اتاق های سلطنتی و بخش های دفاعی دارد.
راهنمای سفر به بانکوک | صفر تا صد سفر به بانکوک
بازار چاتوچاک: این بازار جذاب و رنگارنگ آخر هفته در طی روزهای شنبه و یک شنبه برگزار می‌شود و با گردش در آن می توان انواعی از لباس های سنتی، صنایع دستی، پوشاک ارزان و ... پیدا کرد.
خانه موزه جیم تامپسون: جیم تامپسون تاجری آمریکایی بود که پس از جنگ جهانی دوم در بانکوک سکونت گزید و به تدریج شروع کرد به صادر کردن انواع پارچه‌های ابریشمی تایلندی به سراسر اروپا. هم اکنون در خانه این فرد می‌توانید انواعی از پارچه‌های ابریشمی، کلکسیونی از آثار هنری و برخی از متعلقات شخصی تامپسون را ببینید.
مرکز خرید سیام پاراگون: به جرات می‌توان گفت سیام پاراگون بهترین مرکز خرید بانکوک است که انواعی از برندهای نام آشنا و بین المللی را در خود جمع کرده است. امکانات جذاب این مرکز خرید عبارت اند از آکواریوم، کیدزانیا، سینما، انواعی از رستوران ها و کافه ها، سالن بولینگ و ...
بازارهای شناور بانکوک: یکی از متفاوت‌ترین دیدنی‌های بانکوک، بازارهای شناور این شهر است. در این بازار برای خرید از محلی ها باید سوار قایق شوید و پارو زنان از غرفه‌های خوراکی و صنایع دستی بازدید کنید. چندین بازار شناور اطراف بانکوک وجود دارد که مشهورترینش دامنون سادوئاک است.
محله چینی ها:یکی از قدیمی‌ترین محله‌های بانکوک، همین محله چینی هاست که از قرن هجده جمعیتی بالایی از چینی ها را میزبانی می‌کند. در این محله می‌توانید اجناس ارزان قیمت چینی بخرید و غذاهای متفاوت این کشور را امتحان کنید. گشت و گذار شبانه در این محله خالی از لطف نیست.
معبد وات ساکت: این معبد طلایی بر بالای تپه‌ای قرار دارد که منظره‌ای دیدنی از شهر را در اختیار شما قرار می‌دهد.
راهنمای سفر به بانکوک | صفر تا صد سفر به بانکوک

حمل و نقل عمومی بانکوک


بانکوک شهری بزرگ با حمل و نقل عمومی بسیار متنوعی است که گشت و گذار ارزان و راحت را ممکن می‌کند. وقتی از حمل و نقل عمومی بانکوک حرف می‌زنیم، می‌توانید وسایلی چون اسکای ترین (قطار هوایی)، مترو، اتوبوس، قایق و توک توک را در نظر بگیرید. برای پرداخت هزینه ها می‌توانید یکی از بلیت‌های الکترونیک شهری بانکوک را بخرید و یا از بلیت‌های یک روزه و چند روزه استفاده کنید. از جمله بلیت‌های الکترونیک می‌توان به ربیت کارت اشاره کرد.
اسکای ترین (قطار هوایی): برای گردش در بخش های جدیدتر و مدرن‌تر بانکوک سوار اسکای ترین شوید. این قطار هوایی از ساعت ۶ صبح تا نیمه شب فعالیت می‌کند و کرایه‌ای در حدود ۱۶ تا ۴۴ بات دارد.
مترو: متروی بانکوک برای رفت و آمد در نواحی سیلوم و سوخومیت بسیار مناسب است. کرایه مترو بسته به مسافت، بین ۱۶ تا ۴۲ بات خواهد شد.
اتوبوس: بانکوک به دو نوع اتوبوس تندرو و اتوبوس‌های معمولی مجهز است. اتوبوس‌های تندرو فقط در یک مسیر جا به جا می‌شوند اما اتوبوس‌های معمولی دسترسی شما به تمام مناطق شهری را ممکن می‌کنند. البته استفاده از اتوبوس‌های معمولی می‌تواند برای شما قدری دردسرساز باشد چرا که مسیرها و اسم ایستگاه‌ها همگی به زبان تایلندی نوشته شده اند و اغلب مملو از مسافرند. اگر به استفاده از اپلیکیشن‌های مسیریابی عادت دارید و می‌توانید با کمک آن‌ها مسیر خود را پیدا کنید، استفاده از این اتوبوس‌ها می‌تواند مفید باشد. کرایه اتوبوس‌های معمولی بسته به نوع تهویه بین ۶.۵ تا ۲۳ بات هستند و کرایه اتوبوس های بی آر تی بسته به تعداد ایستگاهی که گذرانده‌ای بین ۵ تا ۱۵ بات است.
قایق: برای گشت و گذار در مسیرهای آبی بانکوک می‌توانید از قایق‌های تندرو استفاده کنید. بسته به خطی که سوار می‌شوید و نوع قایق، کرایه ها بین ۱۰ تا ۳۲ بات متفاوت است.
توک توک: توک توک‌ها موتورهای سه چرخی هستند که برای گشت و گذار در مناطق شلوغ و پر رفت و آمد بسیار مناسب اند. البته باید بدانید این وسایل چندان در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی دقت ندارند و با سرعت بالا می‌رانند، بنابراین اگر این موارد برای شما مهم است، بی‌خیال توک توک‌ها شوید. کرایه توک توک‌ها برای یک مسیر کوتاه از ۳۰ بات شروع می‌شود و بسته به ترافیک و مسافت بالا می‌روند.
تاکسی آنلاین: از اپلیکیشن‌های محبوب تاکسی در بانکوک می‌توان به گرب تاکسی (Grabtaxi)، اوبر (Uber) و ایزی تاکسی (Easy Taxi) اشاره کرد.
راهنمای سفر به بانکوک | صفر تا صد سفر به بانکوک

سیمکارت های تایلندی


سه اپراتور خوب و کاربردی در تایلند برای برقراری ارتباط و اتصال به اینترنت، به ترتیب عبارت‌اند از AIS، ترو موو (True Move) و DTAC. به همین ترتیبی که نام برده شد، از بهترین سرعت اینترنت و پوشش فراگیرتر شبکه بهره‌مند خواهید شد. هزینه خرید سیمکارت‌های توریستی این سه اپراتور مشابه هم است و با توجه به بسته‌های همراه، بین ۴۹ تا ۵۹۹ هزینه دارند.

غذاهای معروف تایلند


تایلند یکی از کشورهایی است که با انبوهی از خوشمزه‌های رنگین و متنوع در انتظار شماست. دو مشخصه بارز غذاهای تایلندی را می‌توان وجود ادویه فراوان و فرآورده‌های دریایی دانست. برخی از غذاهای معروف تایلند عبارت اند‌از: سوپ نودل، سوپ میگو، خوراک مرغ در سوپ نارگیل، سالاد پاپایا، نودل سرخ شده تایلندی (Pad Thai)، برنج سرخ شده (Khao Pad) و ...

جشنواره‌ ها و فستیوال‌ ها


پایتخت تایلند سالانه برگزاری جشنواره‌های مختلف و هیجان‌انگیزی را بر عهده دارد که جشنواره فانوس، جشن سال نوی چینی‌ها و جشنواره سونگکران (آب بازی) از محبوب‌ترین های بانکوک هستند. خوب است بدانید زمان برگزاری هر یک از این جشنواره‌ها متغیر است و هر سال تاریخ دقیق آن اعلام می شود.
راهنمای سفر به بانکوک | صفر تا صد سفر به بانکوک

امنیت در بانکوک


بانکوک شهر وسیعی است که سالانه پذیرای میلیون‌ها گردشگر از نقاط مختلف دنیاست. بنابراین لازم است که در حین سفر به بانکوک نکات ایمنی را رعایت کنید. به طور مثال در مکان‌های شلوغ مواظب اموال قیمتی خود باشید، اشیا ارزشمند خود را در معرض دید قرار ندهید و از همراهی مقدار زیادی پول نقد خودداری کنید. همچنین اگر قصد شب گردی در بانکوک دارید، حتما با یکی یا چند تا از دوستان خود همراه شوید و شب گردی خود را به مناطق شناخته شده و توریستی محدود کنید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است