search
menu
قشم keyboard_arrow_down close
hotel
هتل های قشم ۸۲

درباره قشم

قشم که با نام جزیره قشم هم شناخته می‌شود جزیره‌ای زیبا در جنوب ایران و در کنار خلیج فارس است. قشم که بخشی از استان هرمزگان شناخته می‌شود، بزرگترین جزیره ایران است که در تنگه هرمز هم جای گرفته است. قشم مساحتی تقریبا ۱۵۰۰ کیلومتر مربعی دارد و نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است. جزیره قشم دارای سه شهر و ده‌ها بندر مختلف است. نام کهن قشم ابرکاوان است که اشاره به کاوه آهنگر، شخصیت اسطوره‌ای ایرانی دارد. قشم از دوران باستان مخصوصا از دوره ساسانی، یک بندر مهم در تنگه هرمز و جنوب ایران بوده است.

جاذبه های گردشگری قشم


جزیره قشم دارای مجموعه‌ای از جاذبه های گردشگری و طبیعی است که محصول همنشینی با خلیج فارس است. همچنین قشم به سبب تاریخچه طولانی خود به عنوان یک گذرگاه تاریخی، دارای مجموعه‌ای از بناها و آثار کهن و پرپیشینه است. از جمله این مکان ها و جاذبه های گردشگری قشم می‌توان به بندر لافت، ژئو پارک قشم، دره ستارگان، دژ پرتغالی ها، جنگل های حرا، پارک کروکودیل قشم، تنگه چاهکوه و روستای گوران اشاره کرد. برای آشنایی با لیست جامع جاهای دیدنی قشم، نوشتارهای ویژه صفحه جزیره قشم در همینجا را مطالعه کنید.
قشم

زمان مناسب برای سفر به قشم


قشم در بخش جنوبی ایران قرار گرفته و به عنوان جزیره‌ای گرمسیری، دارای زمستان‌های مطبوع‌تر و معتدل‌تری است. به همین دلیل پاییز و زمستان بهترین زمان برای سفر به جزیره قشم است.

غذاهای ویژه قشم


جزیره قشم دارای مجموعه‌ای از غذاهای محلی و بومی است که طعم و رنگ جنوب و ماهی‌های خلیج فارس را در خود دارد. از جمله معروف‌ترین غذاهای محلی قشم می‌توان به این غذاها اشاره کرد: ماهی برشته یا کبابی، زیبون، هواری، عنکاس یا ماهی مرکب، پودینی کوسه یا سفره ماهی، نان توموشی، پلو بچه میگو، برنج دیشو، عنکاس یا ماهی مرکب، موفلک و کلمبا.

فرودگاه قشم


مهمترین فرودگاه جزیره قشم فرودگاه بین المللی قشم است که در مرکز جزیره جای گرفته است.


دیدنی های قشم