search
menu

جزیره ناز قشم

[ پنهان کردن ]
درباره جزایر ناز قشم
ویژگی‌های جزیره ناز قشم
زمان مناسب برای بازدید از جزایر ناز قشم
چطور به جزایره ناز قشم برویم؟
تفریحات جزایر ناز قشم
اقامتگاه های نزدیک به جزایر ناز قشم

درباره جزایر ناز قشم


جزایر ناز در نزدیکی سواحل شرقی جزیره قشم قرار گرفته ‌است و از ساحل در حدود یک کیلومتر فاصله دارند. مساحت جزایر ناز قشم در حدود سه هکتار است و دیواره ‌های صخره‌ای به ارتفاع ۵ تا ۱۰ متر اطراف آن را فرا گرفته‌است. جالب اینکه جزایر فاقد ساحل شنی است. این جزایر کاملاً مسطح بوده و با جزر آب، برای مدت کوتاهی باریکه ‌ای از خشکی این جزایر را به جزیره قشم وصل می‌کند. بهتر است بدانید که جزایر ناز قشم متشکل از دو جزیره‌ کوچک صخره‌ای است که در ساحل جنوبی جزیره قشم و ۲۲ کیلومتری شهر قشم در استان هرمزگان قرار گرفته‌است. جالب است بدانید که جزایر ناز جزو ژئوپارک جهانی قشم و یکی از عجایب هفتگانه این جزیره به شمار می روند. به گفته بسیاری از کارشناسان این منطقه در گذشته محلی برای استراحت ماهی گیران بوده است. امروزه به عنوان یکی از جاذبه‌ های مهم گردشگری قشم شناخته می‌شود.
جزیره ناز قشم

ویژگی‌های جزیره ناز قشم


جزایر ناز که بومیان منطقه به آن ۲ جزیره دو کرده می‌گویند با وسعتی در حدود سه هکتار کاملاً مسطح هستند و ساحل ماسه ‌ای هم ندارند. شایان ذکر است که در این جزایر، کسی سکونت ندارد و تنها ماهیگیران محلی، چندین انبار و سایه‌بان برای محل استراحت خود ایجاد کرده‌اند. در هنگام جزر و پسروی آب دریا این جزایر با ایجاد باریکه‌ای از خشکی به ساحل قشم متصل می‌شود و تنها محلی است که پیاده یا با خودرو می ‌توان تا فاصله یک کیلومتری داخل آب‌ های خلیج فارس را پیمود و وارد آن شد. با توجه به ارتفاع ۵ تا ۱۰ متری این جزایر، یکی از جاذبه‌ های آن تماشای چشم‌انداز تنگه هرمز و خلیج‌فارس و جزیره لارک است.

زمان مناسب برای بازدید از جزایر ناز قشم


همانطور که می دانید این جزایر در سمت جنوب کشور قرار دارند و عموما در فصل تابستان به دلیل گرمای بیش از حد شرایط هوایی نامناسبی در این منطقه برقرار است، بهتر است در فواصل پاییز و زمستان به سمت این جزایر سفر کنید زیرا دمای هوا بسیار مناسب هستند. البته فصل بهار هم در این جزایر شرایط مساعدی برقرار است و اگر خواستید این فصل هم بسیار مناسب است.
جزیره ناز قشم

چطور به جزایره ناز قشم برویم؟


برای رفتن به جزایر ناز در استان هرمزگان راه های مختلفی وجود دارد، یکی از آن ها از سمت شهر قشم است زیرا جزیره ناز در فاصله ۳۲ کیلومتری این مرکز قرار گرفته است. پس از خرید بلیط قشم زمانی که به شهر قشم رسیدید از بلوار آزادگان به سمت جنوب بروید و در انتهای بلوار وارد جاده ساحلی جنوب جزیره که به آن جاده دریا گفته می شود نیز وارد می شوید. پس از عبور از سازه اسکله نفتی و پشت سر گذاشتن ساحل طلایی در سمت راست خود پارکینگ بزرگ ساحل ناز به شما چشمک خواهند زد.
مسیر دیگری از سمت شهر درگهان است. این شهر خود دارای دو مسیر برای دسترسی به جزیره ناز وجود دارد یکی از سمت روستای رمچاه که در صورت ادامه مسیر به جاده دریا وصل می شوید و سپس به مقصد می رسید و مسیر دوم از سمت حاشیه روستا های گیاهدان، رمکان و زیرانگ است.
جزیره ناز قشم

تفریحات جزایر ناز قشم


پس از خرید بلیط هواپیما و آغاز سفر، از جمله تفریحاتی که در این جزایر شگفت انگیز می توان انجام داد، پیاده‌ روی در آب دریا: با قدم گذاشتن بر روی شن های نرم و خیس در آبی که عمق آن تا مچ پایتان می رسد احساس آرامش فوق العاده ای برایتان به ارمغان می آید. آفرود سواری در جزایر ناز: رانندگی با کرایه جدیدترین خودرو های اسپورت، لوکس یا شاسی بلند و لذت رانندگی در این جزایر را تجربه خواهید کرد.کرایه اسب و شتر و عکاسی وقتی که بر کوهان شتر نشسته اید خیلی هیجان انگیز است. همچنین امکانات تفریحات جالب دیگری همچون پاراگلایدر، جت اسکی، قایق سواری، بادسواری و چتر بازی نیز در جزایر ناز وجود دارد.
بهتر است هنگام سفر به جزایر ناز به این موضوع توجه نمایید که زمانی که آب درحال بالا اومدن است سطح ساحل نرمتر می شود و ممکن است ماشین در شن ها گیر کند. اتفاقی که اکثرا وقت ها در قشم و به خصوص کنار این جزیره‌ ها رخ می دهد. پیشنهاد می کنیم که ماشین شخصی خود را در پارکینگ ها مخصوص قرار دهید و حتما به موضوع جزر و مد توجه نمایید.

اقامتگاه های نزدیک به جزایر ناز قشم


از آنجایی که در جزایر ناز مکانی برای اقامت شب وجود ندارد بهتر است به جزیره قشم برگردید. در اقامتگاه قشم گزینه‌های متعدی برای اقامت وجود دارد مانند:
هتل ساحل طلایی
هتل المپیک
هتل آتامان قشم
هتل خلیج فارس
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است