search
menu

جزیره هنگام و جاهای دیدنی آن

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از جزیره هنگام قشم را پیشنهاد می کنیم؟
دلفین های جزیره هنگام
ماهی های آکواریومی جزیره هنگام
بازارچه سنتی صنایع دستی هنگام
غواصی در پیرامون جزیره هنگام
ساحل نقره‌ای
پارک و مزرعه پرورش کورکودیل
ویژگی های طبیعی و گردشگری برجسته جزیره هنگام قشم
چگونه به جزیره هنگام قشم برویم؟
هتل ها و اقامتگاههای نزدیک به جزیره هنگام قشم
جزیره هنگام قشم یک جزیره کوچک است که در فاصله ۲ کیلومتری و در میان آب‌های نیلگون خلیج فارس قرار دارد. این مکان آرام که عمدتا از رسوبات آهکی تشکیل شده از ساختاری سنتی برخوردار است. این جزیره از سه روستای کوچک با نام‌های هنگام نو، غیل و هنگام قدیم تشکیل شده است. هر یک از این روستاها دارای ویژگی‌های فرهنگی و ژئوفیزیکی منحصر به‌فردی بوده و با جاده‌ای به روستای بعدی وصل می‌شوند. جزیره هنگام به دلیل نزدیکی به جزیره قشم، در بین گردشگران، بخش مهمی از جاهای دیدنی قشم به شمار می‌رود.
با مراجعه به این جزیره، گردشگران برای مدت کوتاهی هم که شده می‌توانند از آلودگی‌های صوتی و تنفسی شهرهای بزرگ فاصله بگیرند. هنگام به واسطه شرایط آب‌وهوایی خاص و احاطه شدن با آب‌های عمیق از حیات وحشی نادر و گونه‌های جانوری ارزشمندی برخوردار است. در سفر به این جزیره زیبا، گردشگران شاهد جست‌وخیز غزال‌های کمیاب ایرانی و رفت‌وآمد خزندگان کم‌نظیری از جمله خاردم مصری خواهند بود.
تماشای شنا کردن لاک‌پشت‌های پوزه عقابی در اطراف جزیره نیز یکی دیگر از جلوه‌های دیدنی و خاصی است که نظر گردشگران را به خود جلب می‌کند. از دیگر جاذبه‌های این ناحیه می‌توان به وجود دلفین‌های بینی بطری بازیگوشی اشاره کرد که از اواسط پاییز در اطراف این جزیره به چشم می‌خورند. بالا و پایین پریدن این دلفین‌ها در خلیج فارس، تصویری شگفت‌انگیز و به‌یادماندنی را در پیش چشم تماشاگران خلق می‌کند. بسیاری از مسافران با استفاده از قایق‌های محلی برای تماشای رقص دلفین‌ها از جزیره فاصله می‌گیرند.
در عین حال، تعداد قابل توجهی از بازدیدکنندگان این جزیره، پس از گشت‌وگذار در سواحل آن خود را به آب‌های عمیق اطراف هنگام سپرده و به شنا و غواصی می‌پردازند. چادر زدن در سواحل هنگام و تماشای منظره فراموش‌نشدنی طلوع و غروب آفتاب و پرواز حواصیل‌ها به‌یادماندنی‌ترین خاطرات را برای مسافران به ارمغان می‌آورند. این خاطرات خوش تا ابد در ذهن مسافران به یادگار می‌مانند.
منظره‌ آب‌های درخشان این جزیره بکر از دیگر تصاویر بدیع و باشکوهی است که چشم گردشگران را به خود خیره می‌کند. درخشش آب جزیره هنگام ناشی از وجود فیتوپلانکتون‌هایی است که هم‌چون کرم شب‌تاب در میان امواج از خود نور می‌تابانند. برای مشاهده این درخشش باورنکردنی کافی است پس از تاریکی هوا به سواحل ماسه‌ای هنگام مراجعه کنید.

چرا بازدید از جزیره هنگام قشم را پیشنهاد می کنیم؟


• تجربه‌ سفری لذت‌بخش و آرامشی وصف‌ناپذیر
• بازدید از مناظر شگفت‌انگیز
• آشنایی و همراهی با گونه‌های جانوری متنوع
• قایق‌رانی، شنا و غواصی در آب‌های نیلگون خلیج فارس
• تفرج در فضایی بکر و دست‌نخورده
• تماشای زیباترین جلوه‌های طبیعی
• ملاقات با مردمان خون‌گرم و بومی نواحی جنوب ایران و آشنایی با روش زندگی آن‌ها
• مراجعه به دهکده ماهیگیری و خوردن خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی و اغذیه محلی
جزیره هنگام و جاهای دیدنی آن

در این نوشته با جزیره هنگام و زیبایی‌های آن بیشتر آشنا می‌شویم:

دلفین های جزیره هنگام


یکی از جاذبه های جزیره هنگام، دلفین‌هایی هستند که پیرامون این جزیره زندگی می‌کنند. در پیرامون جزیره هنگام ساختارهای مرجانی وجود دارد که موجب می‌شود آبزیان متعددی در آن زندگی می‌کنند. به همین سبب دلفین‌ها در پیرامون جزیره هنگام زندگی می‌کنند. یکی از تفریحات گردشگران، حرکت در پیرامون جیره با قایق‌های موتوری کوچک و مشاهده دسته‌های دلفین‌هایی است که با هم شنا و شکار می‌کنند.
جزیره هنگام و جاهای دیدنی آن

ماهی های آکواریومی جزیره هنگام


در پیرامون جزیره هنگام، ماهی‌های آکواریومی زیبایی زندگی می‌کنند که در بخش‌های مرجانی جزیره زندگی می‌کنند و از موجودات ذره بینی تغذیه می‌کنند. وقتی در کنار جزیره حرکت می‌کنید با دسته‌های بزرگی از ماهی های زیبا و رنگارنگ رو به رو می‌شوید که پیرامون قایق‌ها و صخره‌های ساحلی شنا می‌کنند.

بازارچه سنتی صنایع دستی هنگام


کافی است پا به جزیره هنگام بگذارید تا متوجه شوید در ساحل این جزیره، پر از بازمانده صدف‌ها و حلزون‌های مختلف است. زیرا در بخش مرجانی جزیره، این موجودات زندگی می‌کنند و پس از مرگ، بدن صدفی آنان به ساحل جزیره می‌رسد. اهالی بومی هنگام، با صدف‌ها و حلزون‌های پیرامون جزیره، صنایع دستی مختلف، زیورآلات و اشیای تزیینی مختلفی را می‌سازند.
جزیره هنگام و جاهای دیدنی آن

غواصی در پیرامون جزیره هنگام


اگر بخواهید به شکلی جدی‌تر با موجودات آبزی و ماهی‌های جزیره هنگام رو به رو شوید، غواصی روش مناسبی برای تجربه آن است.

ساحل نقره‌ای


در بخش شمالی غربی جزیره، ساحلی به رنگ نقره‌ای وجود دارد که به سبب رنگ خاص ماسه‌های ساحل جزیره است. ساحل نقره‌ای با دماغه‌ای زیبا از ضلع شمالی جزیره جدا می‌شود.
جزیره هنگام و جاهای دیدنی آن

پارک و مزرعه پرورش کورکودیل


شاید عجیب به نظر برسد، اما کورکودیل را هم می‌توان به صورت یک جانور پرورشی، تکثیر کرد! در جزیره هنگام به عنوان یک فعالیت کارآفرینانه بانویی به نام «مژگان روستایی» به همراه همسرش «بهروز سالاروند» یک مزرعه پرورش کورکودیل تاسیس شده است که نقش گردشگری نیز دارد و به نام پارک نوپک شناخته می‌شود. علاقه مندان برای مشاهده زندگی این خزندگان ترسناک به پارک نوپک قشم سفر می‌کنند.

ویژگی های طبیعی و گردشگری برجسته جزیره هنگام قشم


از مهم‌ترین ویژگی‌های طبیعی جزیره هنگام قشم می‌توان به تنوع زیست محیطی و گوناگونی حیات جانوری آن اشاره کرد. صخره‌های آهکی این جزیره در کنار خاکی سرخ و سرشار از کانی‌های کم‌یاب منظره‌ای زیبا و شگفت‌انگیز را خلق کرده‌اند.
سواحل ماسه‌ای و نقره‌ای رنگ هنگام در ترکیب با آب‌های درخشان این ناحیه نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. امواج نیلگون خلیج فارس در این منطقه به مراتب زلال‌تر از سایر قسمت‌ها است. این امر بیش از هر چیز از بکر بودن جزیره و پایین بودن حجم رفت‌وآمد انسان‌ها و وسایل نقلیه ناشی می‌شود.
وجود جانورانی نظیر دلفین‌ها، غزال‌های کم‌یاب، لاک‌پشت‌ها و انواع پرندگان مهاجر این مکان را به یکی از محبوب‌ترین نقاط ایران برای علاقه‌مندان به حیات وحش تبدیل کرده است. با حضور ماهیان رنگارنگ و گوناگون، آب‌های اطراف این جزیره بیش‌تر به یک آکواریوم طبیعی و عظیم شباهت دارد.

چگونه به جزیره هنگام قشم برویم؟


برای سفر به جزیره هنگام قشم، ابتدا لازم است از طریق رزرو بلیط هواپیما قشم و پیمودن مسیر هوایی به جزیره قشم بروید. پس از رسیدن به قشم می‌توانید به اسکله‌های شیب دراز یا کندالو مراجعه کرده و با استفاده از قایق خود را به جزیره هنگام برسانید. در عین حال، با استفاده از اتوبوس، قطار یا خودروی شخصی از مسیر زمینی نیز می‌توانید به سمت بندرعباس حرکت کنید. سپس، با مراجعه به اسکله این شهر و با کمک قایق‌های تندرو یا لنج می‌توانید خود را به هنگام برسانید.

هتل ها و اقامتگاههای نزدیک به جزیره هنگام قشم


جزیره هنگام قشم فاقد هتل‌ها و مهمان‌سراهای مرسوم است. بنابراین، گردشگران این منطقه غالبا در منازل بومیان هنگام اقامت کرده یا در سواحل آن اطراق می‌کنند. در عین حال، بسیاری از مسافران، اقامت در قشم را ترجیح داده و در طول روز تنها برای گردش و شنا به جزیره هنگام مراجعه می‌کنند. از این میان، می‌توان موارد زیر را برشمرد:
• فاصله تا هتل ارم قشم: ۵۵ کیلومتر
• فاصله تا هتل آتامان قشم: ۵۱ کیلومتر
• فاصله تا هتل ایرمان قشم: ۵۱ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است