search
menu

ساحل نقره ای جزیره هرمز

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از ساحل نقره ای جزیره هرمز را پیشنهاد می‌کنیم؟
ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته ساحل نقره‌ ای جزیره هرمز
چگونه به ساحل نقره ای جزیره هرمز برویم؟
جاهای دیدنی نزدیک به ساحل نقره ای جزیره هرمز
هتل‌ها و اقامت‌گاه‌های نزدیک به ساحل نقره ای جزیره هرمز
جزیره هرمز را باید یکی از شگفت‌انگیزترین جزایر خلیج فارس محسوب کرد. خاک رنگین‌کمانی این جزیره در دنیا شهرت دارد و بسیاری‌ها این جزیره را مریخِ زمین نامیده‌اند.
وقتی قدم به ساحل نقره ای جزیره هرمز بگذارید، زیر پایتان خاک اکلیلی را مشاهده می‌کنید، خاکی که مانند براده‌های نقره، می‌درخشد و تلالو آن نظر هر گردشگری را جلب می‌کند.
این خاک که از مواد مذاب آتشفشانی بر جای مانده است، حاوی آمینوسیلیکات است که در کانی‌های آذرین و میکا وجود دارد و از پودر شدن این سنگ و کانی‌ها، چنین براده‌های درخشانی بر جای مانده است.
اگر پیگیر اخبار زیست محیطی باشید، حتما شنیده‌اید که بخشی از این خاک نقره‌ای به سبب انجام برخی پروژه‌های غیر کارشناسانه، تخریب و از بین رفته است. درحالی که اگر این خاک که حاصل میلیون‌ها سال فعالیت آتش‌فشان‌ها و فرسایش سنگی بوده است، کاملا از بین برود، ساحل و جزیره‌ای بر جای نخواهد ماند.
در واقع باید اینطور بگوییم که خاک ساحل نقره ای جزیره هرمز، تجدیدپذیر نیست، زیرا اکنون آتشفشانی در آنجا برای فعالیت وجود ندارد و به فرض فعال بودن آتش‌فشان، قرن‌ها طول می‌کشد تا چنین خاکی به‌وجود بیاید.
بنابراین اگر قدم به این ساحل زیبا گذاشتید، مراقب محیط زیست این محدوده باشید و با دقت و ظرافت بیشتری از شگفتی‌های ساحل لذت ببرید.
نکته جالب دیگری که باید بدانید این است که خاک ساحل نقره ای جزیره هرمز، مغناطیس دارد! چون از جنس آهن است، اما نگران نباشید. این خاک زمخت و تیز نیست و از قدم زدن روی آن به صورت پابرهنه لذت خواهید برد.
ساحل نقره ای جزیره هرمز

چرا بازدید از ساحل نقره ای جزیره هرمز را پیشنهاد می‌کنیم؟


• تماشای خاک نقره‌ای و اکلیلی ساحل
• تماشای امواج آبی و قرمز
• لذت پیاده‌روی در شن‌های نرم براق
• استفاده از فضای آرامش‌بخش ساحل

ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته ساحل نقره‌ ای جزیره هرمز


ساحل نقره ای جزیره هرمز در پایین دست معدن خاک سرخ قرار گرفته است. یکی از بی‌نظیرترین جلوه‌هایی که شما در این ساحل نظاره‌گر آن خواهید بود، این است که شن‌ها زیر نور خورشید، درخشش بی‌نظیری دارند، آب در دوردست‌ها آبی و نیلگون است اما آب دریا در مجاورت ساحل کاملا به رنگ قرمز است.
اگر در جزیره هرمز به دنبال یک ساحل آرام زیبا برای قدم زدن می‌گردید، ساحل نقره‌ای، یک انتخاب مناسب برایتان خواهد بود. البته ناگفته نماند، تصورتان از این جاذبه گردشگری مانند دیگر سواحل جزایر معروف کشورمان نظیر قشم و کیش یا حتی سواحل شمالی نباشد که پلاژ و امکانات متعددی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.
ساحل نقره ای جزیره هرمز، فاقد هرگونه امکانات دست‌ساز رفاهی است و باید به آن به عنوان یک جاذبه طبیعی نگاه کنید. اگر دوربین حرفه‌ای دارید و علاقمند به عکاسی هستید، طلوع و غروب خورشید در این ساحل و بازی نور با شن‌های براق، لوکیشن بی‌نظیری است که می‌توانید تصاویری هنری و به یاد ماندنی را ثبت کنید.
اگر به دنیای حشرات علاقمند هستید، موجودات زنده لای مرجان‌ها، درون صخره‌ها و خاک، گزینه‌های خوبی برای بررسی و تماشا از نزدیک هستند.
برای بازدید از جزیره هرمز، ممنوعیت فصلی خاصی وجود ندارد، اما قطعا تابستان‌ها حجم گرما و شرجی بسیار بالایی را باید تجربه کنید.
بهترین فصل برای سفر به ساحل نقره ای جزیره هرمز، پاییز و زمستان است. یعنی درست زمانی که سراسر کشور ما در سرما به سر می‌برند، جزیره هرمز به علت جریان‌های آبی گرمی که از اقیانوس هند به سمت آن آمده است، آب و هوایی گرم و مرطوب دارد که برای گردشگران بسیار دلچسب خواهد بود.
نکته جالب دیگری که باید بدانید این است که بخشی از خاک جزیره هرمز خوردنی است و محلی‌ها از آن به عنوان ادویه استفاده می‌کنند!

چگونه به ساحل نقره ای جزیره هرمز برویم؟


برای رفتن به جزیره هرمز دو راه پیش رو دارید. یا از بندرعباس با قایق عازم شوید و یا از جزیره قشم. جزیره هرمز فرودگاه ندارد، بنابراین امکان تهیه بلیط هواپیما و سفر مستقیم به این جزیره با وجود جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی بسیاری که در هرمز وجود دارد، نیست.
اگر نزدیک به استان هرمزگان سکونت ندارید، اما دلتان لک زده برای یک سفر ساحلی بکر و آرامش‌بخش، می‌توانید از طریق سفر مارکت بلیط هواپیما ارزان تهیه کنید و راهی شوید.
اگر در بندرعباس فرود آمدید، به سمت اسکله شهید حقانی بروید و بلیط قایق تهیه کنید. اگر مقصد سفرتان قشم بود و تصمیم گرفتید یک روز از سفرتان را به دیدن ساحل نقره ای جزیره هرمز و دیگر جاذبه‌های این جزیره اختصاص دهید به اسکله ذاکری بروید و بعد ۴۰ دقیقه قایق سواری، در خاک سرخ هرمز پیاده شوید.
قایق سواری از این جزیره به جزیره دیگر خودش یک تجربه منحصربه‌فرد خواهد بود که مطمئن باشید، خوشتان خواهد آمد!

جاهای دیدنی نزدیک به ساحل نقره ای جزیره هرمز


جزیره هرمز دارای آنچنان امکانات رفاهی و تفریحی نیست. اما اگر یک روز را به گشت و گذار در آن اختصاص دهید، حوصله‌تان سر نمی‌رود.
تماشای الهه نمک، قلعه پرتغالی‌ها و جنگل‌های حرا، قدم زدن در دره سکوت، ساحل نقره ای جزیره هرمز و بازدید از دره مجسمه‌ها و دره رنگین‌کمان به اندازه کافی برای شما جذاب و سرگرم‌کننده خواهد بود.
ساحل نقره ای جزیره هرمز

هتل‌ها و اقامت‌گاه‌های نزدیک به ساحل نقره ای جزیره هرمز


قایق‌هایی که شما را به جزیره هرمز می‌آورند، روزانه ده‌ها مسافر را جابجا می‌کنند و اطلاعات خوبی درباره اقامت در جزیره دارند.
اگر امکان برپایی کمپ در ساحل نقره ای جزیره هرمز فراهم باشد و طرحی برای ممنوعیت آن در دستور کار نباشد، فرصتی طلایی برایتان مهیا می‌شود که شب را در کنار صدای دریا، سوسوی ستارگان و تلالو نور ماه روی شن‌های اکلیلی ساحل بگذرانید، البته مراقب جزر و مد دریا باید باشید.
اما اگر امکان برپایی کمپ نباشد، می‌توانید غروب با قایق‌ها به قشم و یا بندرعباس برگردید. البته بهتر است اگر قصد بازگشت دارید از ساعت آخرین سرویس دریایی که هرمز را ترک می‌کنند، اطلاع کسب کنید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است