search
menu

دره رنگین کمان جزیره هرمز

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از دره رنگین‌کمان جزیره هرمز را پیشنهاد می‌کنیم؟
ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته دره رنگین‌کمان جزیره هرمز
چگونه به دره رنگین‌کمان جزیره هرمز برویم؟
جاهای دیدنی نزدیک به دره رنگین‌کمان جزیره هرمز
هتل‌ها و اقامت‌گاه‌های نزدیک به دره رنگین‌کمان جزیره هرمز
حتی اگر تابحال پایتان را در جزیره هرمز نگذاشته باشید، کافی است یک جستجوی ساده در لابلای صفحات وب درباره آن کرده باشید تا ببینید که هرمز، جزیره رنگ‌هاست.
خاک سرخ این جزیره در دنیا معروف است و بسیاری‌ها هرمز را مریخ زمین می‌نامند. اگر علاقمند به اخبار فضایی باشید، بارها تصاویری که فضانوردان و کاوش‌گران از سطح مریخ به زمین مخابره کرده‌اند را دیده‌اید.
جزیره هرمز، مانند عکس‌های مریخ، اسرارآمیز است و اوج این شگفتی در دره رنگین‌کمان جزیره هرمز به چشم می‌خورد. جایی که به گفته بومیان، بیش از ۷۲ نوع خاک رنگی در آن وجود دارد که هر یک مصارف متعددی دارند.
کوه‌ها و خاک‌هایی با رنگ سرخ، زرد، سفید، قهوه‌ای، مشکی. گویی یک نقاش خوش ذوق، پالت را در دست چپ گرفته است و قلمو را در دست راست، و هرآنچه دلش خواسته رنگ پاشیده بر پیکر داغ جزیره هرمز.
فراموش نکنید که هر ذره از خاک این دره، طی ۶۰۰ سال ساخته شده است، بنابراین از آلوده کردن دره و برداشت خاک آن به شکل بسته بسته خودداری کنید.
اگر به دنیای سنگ‌ها علاقه دارید، در دره رنگین‌کمان جزیره هرمز تا می‌توانید به دنبال سنگ‌های فلزی براق بگردید. برخی بومیان از این سنگ‌های زیبا، زیورآلات می‌سازند. این بهترین سوغاتی است که می‌توانید از این خاک رنگی برای عزیرانتان ببرید و یا به عنوان اکسسوری در چیدمان منزل استفاده کنید.
هرمز بر عکس جزایر مدرن جنوبی مانند قشم و کیش، فاقد هر گونه بازار لوکس و مجتمع تجاری چندین طبقه است و اصالت و بکر بودن خود را تماما حفظ کرده است. بنابراین اگر دیدید محلی‌ها صنایع دستی خود را عرضه می‌کنند، بد نیست که از آن‌ها خرید کنید.
دره رنگین کمان جزیره هرمز

چرا بازدید از دره رنگین‌کمان جزیره هرمز را پیشنهاد می‌کنیم؟


• تماشای خاک رنگارنگ دره
• بازدید از سنگ‌های زیبای آهنی موجود در این مکان
• تماشای سنگ بزرگ به شکل دو دست رو به آسمان
• بازدید از بیش از ۷۲ نوع خاک رنگی

ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته دره رنگین‌کمان جزیره هرمز


دره رنگین‌کمان جزیره هرمز، همان‌طور که از اسمش برمی‌آید به خاطر تنوع رنگی خاکش شهرت پیدا کرده است. در واقع هر چقدر که هرمز، جزیره رنگ‌هاست، دره رنگین‌کمان، اوج رنگارنگی خاک این جزیره است.
همه ما لابلای شعرهای کودکانه‌مان می‌خواندیم که رنگین‌کمان هفت رنگ است، بنفش، آبی، نیلی، زرد، سبز، نارنجی، قرمز. رنگین‌کمانی که روی زمین هرمز کشیده شده است و از عجایب خلقت به شمار می‌رود، نیز به همین اندازه رنگارنگ است!
ترکیبات رسوبی و اکسید آهن، خاک‌های زرد، سیاه، نقره‌ای و سرخ دره رنگین‌کمان جزیره هرمز را به وجود‌آورده‌اند. بقایای مواد مذاب آتشفشانی و سنگ‌های آذرینی که فرسایش کرده‌اند نیز رنگ‌های بی‌نظیر آبی، صورتی، سفید و خاکستری را خلق کرده‌اند.
خاک دره مصارف دارویی، هنری و خوراکی متعدد دارد، اما خواهشا در برداشتن خاک و بردن آن اسراف نکنید، چراکه حیات جزیره به وجود همین خاک‌ها وابسته است.
در دره رنگین‌کمان جزیره هرمز، دو تخته سنگ بسیار بزرگ وجود دارد که در اثر فرسایشی که اتفاق افتاده است به شکل دو دست رو به آسمان در آمده‌اند. هنگام بارندگی، آب باران در میان گودالی در بین دو دست جمع می‌شود و صحنه روحانی فوق‌العادا‌ای را به نمایش می‌گذارد. گویی خداوند دعای دستانی که در طلب باران از خاک برآمده‌اند را پاسخ داده است.
اگر از زمین‌شناسی سر در می‌آورید یا کلکسیون سنگ‌های طبیعی دارید، خوب است بدانید که هماتیت، مگنتیت و اولیژیست به وفور در دره رنگین‌کمان جزیره هرمز یافت می شوند. این سنگ‌ها در دل خود اکسید آهن را جای داده‌اند.
سنگ معروف چشم شیطان نیز در جزیره هرمز یافت می‌شود. سنگی با نام علمی پیریت که سولفید آهن دارد و طلایی رنگ است. درخشندگی این سنگ لابلای خاک‌های رنگی جزیره، دیدنی است.
پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد بازدید از دره رنگین‌کمان جزیره هرمز و دیگر جاذبه‌های این جزیره زیبا را دارید، زمستان را برای سفر انتخاب کنید. یعنی درست زمانی که سراسر کشور درگیر بارندگی و برودت جوی است، هوا در جزیره، کاملا بهاری و مطبوع است.
البته در تمامی فصول سال می‌توانید به صورت رایگان از این جاذبه بکر طبیعی دیدن کنید، اما گرما و شرجی جزیره قطعا در فصل‌های گرم از حد توان شما خارج است و از دلچسبی سفر برای شما می‌کاهد.
نکته‌ای که بهتر است هنگام سفر به دره رنگین‌کمان جزیره هرمز در نظر داشته باشید، این است که این خاک‌های رنگی می‌توانند لباس‌های شما را رنگی کنند! پس حواستان به لباس‌هایتان باشد. ضمنا این دره از محدوده‌های بکر و دیدنی کشور ماست، بنابراین هیچ زباله‌ای را در محیط رها نکنید.
این خاک‌های رنگی همان‌طور که پیشتر نیز گفته شد، مصارف دارویی و خوراکی نیز دارند. دست‌فروش‌ها با این خاک‌ها نوعی نان محلی تولید می‌کنند که با خرید از آن‌ها هم می‌توانید طعم خاک جزیره هرمز را بچشید و هم به اقتصاد بومیان جزیره کمک کنید.

چگونه به دره رنگین‌کمان جزیره هرمز برویم؟


چنانچه قصد سفر به جزیره هرمز را دارید، می‌توانید از یکی از دو طریق زیر راهی شوید.
بلیط هواپیما به مقصد بندرعباس تهیه کنید و پس از رسیدن به بندر از اسکله شهید حقانی و از طریق قایق‌های تندرو راه جزیره هرمز را در پیش بگیرید و یک سفر آبی جذاب را تجربه کنید.
یا بلیط هواپیما به مقصد قشم تهیه کنید، سپس به اسکله ذاکری بروید و بعد ۴۰ دقیقه قایق‌سواری به هرمز و سپس دره رنگین‌کمان جزیره هرمز بروید.
برای تهیه بلیط هواپیما می‌توانید از طریق سفرمارکت اقدام کنید. ضمنا اگر قصد دارید، شب بازگردید حتما از قایق‌ها بپرسید که آخرین ساعتی که از هرمز به سمت اسکله‌های بندرعباس یا قشم می‌روند، چه ساعتی است.
دره رنگین کمان جزیره هرمز

جاهای دیدنی نزدیک به دره رنگین‌کمان جزیره هرمز


اگر به جزیره هرمز سفر کردید، حتما وقت بگذارید و از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آن بازدید کنید.
تجربه آرامش‌بخش حضور در دره سکوت، تماشای عظمت الهه نمک، تورق تاریخ در قلعه پرتغالی‌ها، بازدید از درخشش بی‌مثال شن‌ها در ساحل نقره‌ای و بازدید از دره مجسمه‌ها قطعا برایتان به یادماندنی خواهد شد.

هتل‌ها و اقامت‌گاه‌های نزدیک به دره رنگین‌کمان جزیره هرمز


هیچ چیز لذت‌بخش‌تر از این نیست که شب را در سواحل سرخ هرمز بگذرانید و شاهد نظربازی ستارگان با امواج باشید. اما در برخی از ایام سال، اجازه برپایی کمپ به مسافران داده نمی‌شود، بنابرین ناگزیرید یا به قشم و بندرعباس برگردید و یا شب را در یکی از اقامتگاه‌های نزدیک به دره رنگین‌کمان جزیره هرمز به صبح برسانید:
• اقامتگاه بوم‌گردی چوک
• اقامتگاه چندل
هتل ساحل سرخ
• هتل هرموز
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است