search
menu
کاشان keyboard_arrow_down close

کاشان

hotel
هتل های کاشان ۶۴

درباره کاشان

کاشان دومین شهر بزرگ استان اصفهان و مرکز شهرستان کاشان است. کاشان که از جمله شهرهای مرکزی ایران است، با هنر، تاریخ و معماری چشمگیرش شناخته می‌شود. شهر کاشان به سبب میزبانی از بازمانده‌های تمدن سیلک، یکی از کهن‌ترین و باستانی‌ترین شهرهای ایران تلقی می‌شود.

تاریخچه کاشان


تمدن و شهرنشینی در کاشان به تمدن سیلک در حوالی ۸ هزار سال پیش باز می‌گردد. تمدن و سکونت در شهر نیمه بیابانی کاشان در طول هزاران سال ادامه می‌یابد و فراز و فرودهای بسیاری را از سر می‌گذارند. اما همواره جایگاه ویژه کاشان در قلب ایران دارای اهمیت بوده است. همچنین همسایگی با کوه و بیابان به کیفیت زندگی در این شهر افزوده است.
کاشان

جاهای دیدنی کاشان


کاشان به عنوان شهری کویری و تاریخی، دارای جاذبه‌های گردشگری ویژه‌ای است. از جمله این جاذبه‌های گردشگری می‌توان به بازار سنتی کاشان، حمام و باغ فین کاشان، خانه بروجردی‌ها، خانه طباطبایی‌ها، خانه عامری‌ها، حمام میراحمد، مسجد آقا بزرگ و تپه سیلک اشاره کرد.

آیین‌ها و جشن‌های کاشان


شهر کاشان به سبب میزبانی از برخی جشن‌ها و جشنواره‌های مشهور سنتی ایرانی، بین گردشگران بسیار شناخته شده است. مشهورترین این جشنواره‌ها، آیین گلاب‌گیری است. این جشن که در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، مراسم گردآوری و آماده‌سازی گل‌های سرخ برای گلاب‌گیری است. دیگر مراسم مشهور این شهر، آیین قالی‌شویان است که در مهرماه هر سال برگزار می‌شود.
کاشان

غذاهای کاشان


کاشان دارای مجموعه‌ای از خوراکی‌های خوشمزه است که می‌توانید طعم ویژه و مخصوص این شهر را در آن حس کنید. خوراک‌هایی مانند آبگوشت لوبیا سفید، خورش نخود آله، کوفته آب سماق کاشانی، تاس کباب کاشانی، چلو دیزی، شفته نخودچی و شفته بادمجان از این دست هستند.

زمان مناسب برای سفر به کاشان


اگر جشن گلاب‌گیری را زیباترین و مشهورترین جشن کاشان بدانیم، اردیبهشت ماه مهمترین زمان برای سفر به این شهر خواهد بود. از دید آب و هوا کاشان به عنوان شهری کویری دارای تابستان‌هایی گرم و زمستان‌هایی سرد و خشک است. از همین رو، بهار و پاییز، بهترین زمان برای سفر به کاشان است.


دیدنی های کاشان