search
menu

کاشان گردی

[ پنهان کردن ]
کاشان گردی
کاشان گردی چیست؟
چرا کاشان گردی برای گردشگران جذاب است؟
چه زمانی از سال برای کاشان گردی پیشنهاد می‌شود؟
بهترین وسیله حمل و نقل برای کاشان گردی کدام است؟
از چه جاهایی در کاشان گردی می‌‌توان بازدید کرد؟

کاشان گردی


خرید بلیط هواپیما اصفهان و گشت‌وگذار در مناطق بیابانی بخش‌های شمالی این استان دیدنی، شما را به واحه خوش آب و هوایی خواهد برد که چون جواهری زمردین و خوش‌تراش در دل طبیعت کویری این منطقه می‌درخشد؛ به شهری کهن و هفت‌هزارساله در لبه دشت کویر که نامش در جهان با رایحه دل‌انگیز گلاب عطرآگین شده است؛ شهری با بیش از ۱۷۰۰ بنای تاریخی که نه‌تنها میراث فرهنگی کشور، بلکه فهرست آثار باستانی یونسکو را نیز به تسخیر خود درآورده است: کاشان، پایتخت فرش جهان و کاشانه بزرگانی چون کمال‌الملک و سهراب سپهری، گرچه برای برخی مقصدی است موقت و توقفگاهی کوتاه، برای گردشگران حقیقی، کسانی که میراث به‌جامانده از تاریخ و تمدن باشکوه و غنی چند هزارساله کشورمان را ارج می‌نهند، تماشاکده‌‌ای است دل‌فریب برای نگریستن و تأمل در معماری مسحورکننده و دست‌نخورده مکانی که به اعتقاد برخی باستان‌شناسان، کهن‌ترین سکونتگاه‌های جمعی بشری در کشورمان بوده است؛ شهری اصیل با پیشینه و قدمتی برابر با نقطه آغاز تاریخ تمدن بشریت. ازآنجایی‌که گردش در چنین شهر شگفت‌انگیزی نیازمند راهنمایی همه‌جانبه و فراگیر است، این مطلب سفرمارکت به کاشان گردی اختصاص یافته است.
کاشان گردی

کاشان گردی چیست؟


منظور از کاشان گردی، گشت‌وگذاری هدفمند یا گردشی بی‌هدف در کاشان برای تماشای اماکن دیدنی و جاذبه‌های گردشگری این شهر پرجاذبه و شگفت‌انگیز است. چنانچه ساکن کاشان باشید، پرسه زدن در کوچه‌پس‌کوچه‌های این شهر دل‌فریب در گردشی بی‌هدف نیز برای شما جذاب و هیجان‌انگیز خواهد بود، زیرا فرصت کافی برای تماشای زیبایی‌های بی‌شمار این شهر دل‌انگیز را در دست دارید، اما اگر گردشگری باشید که این شهر باستانی را برای سفر خود برگزیده، بهتر است گشت‌وگذاری هدفمند را در برنامه سفر خود قرار دهید، چراکه فرصت کم است و دیدنی‌ها بسیار.

چرا کاشان گردی برای گردشگران جذاب است؟


در پاسخ باید گفت که کاشان نه‌تنها از قدمت تاریخی صدهزارساله (بر طبق آثار باستانی به‌دست‌آمده از دوران پارینه‌سنگی در منطقه فین) برخوردار گشته است، بلکه تمدنی ۵ هزارساله (بر اساس یافته‌های تپه جنوبی منطقه سیلک) را یدک می‌کشد. وجود بیش از ۱۷۰۰ ابنیه تاریخی در قالب قلعه، مسجد، مدرسه، کاروانسرا، بازار، آتشکده، عمارت تاریخی، حمام، آب‌انبار و.. در این شهر باستانی، کاشان گردی را به لذتی وافر برای هر گردشگری مبدل کرده است. در حقیقت کاشان از معدود شهرهایی است که اصالت معماری خود را حفظ کرده و شمار زیادی از کهن‌ترین، اصیل‌ترین، مقاوم‌ترین و زیباترین خانه‌های ایرانی را در خود جای داده است. افزون بر این موارد باید گفت که کاشان از لحاظ فرهنگی نیز شهری است که طی قرن‌ها از سرشت و اصالت فرهنگی خود صیانت کرده‌ است؛ شهری با ساکنانی هنرمند و هنردوست که روحیات هنری و غنای فرهنگی خود را در قالب هنرهای سنتی، صنایع‌دستی گران‌بها و برگزاری رویدادهای مختلفی نظیر مراسم گلاب‌گیری متجلی می‌سازند. کاشان گردی، علاوه بر موارد یادشده، امکان شکم‌گردی و چشیدن غذاهای رنگارنگ و نوشیدن دم‌نوش‌های گیاهی مفید و آرامش‌بخش ساکنان این شهر پرگردشگر را برای شیفتگان غذاهای سنتی ایرانی فراهم ساخته و گردشگران را با چگونگی روش صحیح طبخ بسیاری از غذاهای محلی لذیذی نظیر کوفته آب سماغ، آبگوشت به، نخودآله و شفته بادمجان آشنا می‌سازد.

چه زمانی از سال برای کاشان گردی پیشنهاد می‌شود؟


ازآنجایی‌که کاشان گردی نیازمند آب و هوایی مطلوب است، فصل بهار بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما کاشان و سفر به این شهر تماشایی محسوب می‌شود. در این فصل که پرترددترین فصل سال نیز به حساب می‌آید، کاشان آب و هوایی مساعد داشته و میانگین دمایی برابر با ۲۵ درجه سانتی‌گراد دارد. پس از بهار، فصل پاییز نیز از دیگر زمان‌های مناسب برای کاشان گردی بشمار می‌رود، چراکه آب‌وهوای کاشان در این فصل نیز معتدل است و از ۳۰ درجه سانتی گراد تجاوز نمی‌کند. اما کاشان گردی در فصل‌های تابستان توصیه نمی‌شود، زیرا هوای کاشان در این فصل گرم است و دمای آن گاهی به ۴۲ درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد. هوای زمستان‌های کاشان نیز برای برخی گردشگران سرد است و بارش‌های زمستانی، کاشان گردی را به تجربه‌ای نه‌چندان دل‌چسب در این فصل مبدل می‌کند.

بهترین وسیله حمل و نقل برای کاشان گردی کدام است؟


بی‌تردید تجربه کاشان گردی با خودروی شخصی بسیار دل‌پذیرتر از سایر وسایل حمل‌ونقل عمومی است؛ البته این بدین معنا نیست که حمل‌ونقل عمومی کاشان ناکارآمد است، در حقیقت مزیت سفر با خودروی شخصی این است که از شتاب‌زدگی در گشت‌وگذار در کاشان جلوگیری گردیده و امکان تماشای معماری زیبا و نمای شگفت‌انگیز این شهر با فراغ بال برای شما میسر می‌گردد. ناگفته نماند که تاکسی‌های کاشان نیز با نرخی نه‌چندان گزاف، آمادگی خدمت‌رسانی به‌تمامی گردشگران را دارند؛ کافی است با شماره ۵۵۱۱۰ تماس حاصل کنید تا تاکسی‌سرویسی در سریع‌ترین زمان ممکن در موقعیت مکانی شما حاضر گردد. همچنین تاکسی‌های اینترنتی نیز در کاشان بسیار پرطرفدارند و گشت‌وگذار در این شهر را به کاری ایمن و کم‌هزینه مبدل کرده‌اند.
کاشان گردی

از چه جاهایی در کاشان گردی می‌‌توان بازدید کرد؟


در کاشان گردی می‌توانید از طیف وسیعی از اماکن تفریحی و دیدنی کاشان، از مواهب طبیعی و بناهای تاریخی گرفته تا مراکز خرید و بازارهای جذاب و پر رفت‌وآمد این شهر تماشایی بازدید کنید. کاشان به لطف قرار گرفتن در مکانی خاص از طبیعت بیابانی دل‌انگیزی برخوردار گردیده و مناظر فریبنده و افسونگری را در مساحت اندک خود جای داده است. همچنین تعداد کثیر اماکن باستانی این مقصد تماشایی، نوید لحظاتی خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی را به خریداران بلیط هواپیما ارزان سفرمارکت می‌دهد. در این بخش با تعدادی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری کاشان آشنا خواهید شد.
کاشان گردی
حمام فین: این حمام تاریخی سال‌هاست که نامش با میرزا تقی‌خان امیرکبیر گره خورده است؛ مکانی بسیار زیبا و دلگشا، لیکن آبستن خاطراتی تلخ. حمام فین در حقیقت دو حمام مجزایی است که در دو دوره مختلف صفویه و قاجاریه در بخش جنوبی مجموعه بزرگ باغ فین کاشان احداث گردیده‌اند. هریک از این حمام‌ها از بخش‌های مختلفی نظیر آب‌نما، خزینه، گرمخانه، رختکن، محل نظافت و ورودی تشکیل گردیده و به زیبایی رنگ‌آمیزی و کاشی‌کاری گشته‌اند. معماری جذاب و قدمت بالای این جاذبه تماشایی موجب شده است که بازدید از آن در برنامه سفر هر گردشگری که برای کاشان گردی به این شهر تماشایی سفر می‌کند، گنجانده شود.
خانه طباطبایی‌ها: خانه طباطبایی‌ها، مکانی که لقب «عروس خانه‌های ایرانی» را به شایستگی یدک می‌کشد، اکنون ۱۷۵ ساله شده است. این منزل باشکوه که نماد اصالت، زیبایی و ظرافت معماری ایرانی محسوب می‌شود، با داشتن زیربنایی بیش از ۴۷۰۰ مترمربع و ۴ حیاط، ۵ درب ورودی، ۴۰ اتاق، ۳ بادگیر، ۲ رشته قنات و ۴ سرداب در وسعت یکه‌تازی و در زیبایی دلربایی می‌کند. این شاهکار اصیل معماری ایرانی که چون مرواریدی در کویر می‌درخشد، به سفارش تاجری متمول به نام حاج سید جعفر طباطبایی نطنزی در محله سلطان امیرمحمد کاشان بنا نهاده شد. طباطبایی برای انجام تزئینات این کاخ باشکوه، برترین و کارکشته‌ترین معماران وقت را گرد هم آورد تا این نگین گران‌بهای کویر را با تزئیناتی نظیر گچ‌بری، آینه‌کاری، مقرنس بندی، قطار بندی و نقاشی تراش دهند و به شکل و شمایل کنونی‌اش مبدل سازند.
کاشان گردی
ابیانه: روستای ابیانه مکانی نام‌آشنا برای بسیاری از شیفتگان طبیعت استان اصفهان است؛ مکانی تماشایی و خوش آب‌وهوا با مناظری شگفت‌انگیز و معماری جذابی که هر زیباپسندی را مدهوش می‌سازد و انگشت تحیر بر دهانش می‌نهد. این روستای خوش‌منظره که در فاصله ۸۷ کیلومتری کاشان و در ۳۵ کیلومتری شمال غربی نطنز واقع‌شده، از چندین و چند بنای تاریخی تشکیل گردیده و به امکانات رفاهی مناسبی جهت اقامت گردشگران مجهز شده است. بی‌تردید بازدید از چنین روستای پرجلوه و دل‌فریبی می‌تواند لذت تجربه کاشان گردی را برای گردشگران دوچندان سازد.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است