search
menu

جزایر فی فی پوکت

[ پنهان کردن ]
چرا باید از جزایر فی فی بازدید کنیم؟
معرفی جزایر فی فی
تاریخچه جزایر فی فی
بخش های مختلف جزایر فی فی
جزایر تشکیل دهنده فی فی
امکانات جزایر فی فی
نحوه دسترسی به جزیره فی فی
رستوران های نزدیک به جزایر فی فی
هتل های نزدیک به جزایر فی فی

چرا باید از جزایر فی فی بازدید کنیم؟


جزایز شش گانه فی فی در ۴۸ کیلومتری جزیره پوکت قرار گرفته اند که جزو زیباترین جاذبه های گردشگری تایلند محسوب می شوند. این جزیره با صخره هایی از جنس آهک پوشانده شده و دارای ساحل های شنی و غار های پنهانی به نام Viking cave است که جزو جاذبه های اصلی این جزایر محسوب می شوند؛ بنابراین کشف و بازدید این مکان ها برای کسانی که بلیط هواپیما پوکت را خزیداری می‌کنند بسیار جذاب و لذت بخش خواهند بود. جزایر شش گانه فی فی دو جزیره اصلی دارد که یکی از آن ها خالی از سکنه با نام phi phi lei است و دیگری مخصوص مسلمانان جنوب تایلند است و با نام phi phi Don شناخته می شود. مورد جالب توجه درباره این جزایر نبودن وسایل نقلیه موتوری است.
جزایر فی فی پوکت

معرفی جزایر فی فی


جاذبه های رویایی این جزیره عبارتند از مایابای که از مرجان های زیبا و ماهی های رنگارنگ تشکیل شده است و همچنین ساحل میمون ها ، خلیج لوساما و پیله لاگون جزو جاذبه های دیگر هستند. برای بازدید از این دنیای بی نظیر یک قایق پارویی کافیست تا هیجان را تجربه کنید. جنگل های این جزایر نیز از عالی ترین جنگل های گرمسیری جنوب شرقی آسیا و از جمله دیدنی های پوکت تایلند محسوب می شوند؛ مطمئنا از تماشای طبیعت بی نظیر آن سیر نخواهید شد. با اینکه از ایران پرواز مستقیم به جزایر فی فی وجود ندارد اما باز هم مانع علاقه نمی شود و با خرید بلیط هواپیما از پوکت به جزایر زیبای فی فی می روند. در چندین سال اخیر صنعت گردشگری در Phi Phi Islands بسیار شهرت یافته است و به طور سالانه پذیرای گردشگران زیادی از سراسر دنیاست.

تاریخچه جزایر فی فی


بر اساس عقیده باستان شناسان، جزیره فی فی جایی بسیار قدیمی است، به طوری که قدمت آن به زمان قبل تاریخ و حتی زمان دایناسورها بر می گردد، تایلندی ها نام فی فی را از کلمه Krabi به معنی شمشیر گرفته اند؛ بدین معنی که این جزیره همانند شمشیر از خاک بیرون کشیده شده است. نام قبلی این جزیره نیز Pulau Api-Api به معنی جزیره آتشین بوده است.

بخش های مختلف جزایر فی فی


جزیره فی فی به دو قسمت جزیره Phi Phi Leh یعنی بخش کوچک تر و خالی از سکنه و جزیره Phi Phi Don یعنی قسمت بزرگ تر همراه با افراد بومی است. جزیره فی فی دون شامل امکاناتی از قبیل هتل، رستوران، کافه و همچنین سواحل زیبا است.
جزایر فی فی پوکت

جزایر تشکیل دهنده فی فی


کو فی فی دون ( Ko Phi Phi Don )
یکی از بزرگ ترین جزایر در میان جزیره های فی فی است و تنها همین فی فی دون قابل سکونت بوده و توریست ها از امکانات رفاهی آن لذت می برند.
کو فی فی له ( Ko Phi Phi Leh )
در جنوب جزیره فی فی قسمت کوچک تری وجود دارد که هیچ ساکنی ندارد و تنها نگهبانان این قسمت وظیفه حفاظت و تمیز نگهداری این جزیره را دارند. در این قسمت فیلم زیبایی نیز فیلم برداری شده است که بعد از آن با توجه به غیر مسکونی بودن این جزیره به توریستی ترین مناطق جهان تبدیل شده است.
کو مای فای ( Ko Mai Phai ) جزیره بامبو
یکی دیگر از جزایر تشکیل دهنده فی فی دارای درختان بامبو زیادی است کو مای فای نام دارد و در قسمت شمالی جزیره فی فی دون واقع شده است. در این قسمت امکان غواصی و شنا نیز وجود دارد.
جزایر فی فی پوکت
کو یونگ ( Ko Yung )
جزیره ای در شمال جزیره فی فی دون که از ساحلی سنگی و ساحلی شنی کوچک تشکیل شده است، حتما در این ساحل ها با کفش یا صندل قدم بگذارید زیرا روی این شن های ساحلی مرجان و جوجه تیغی های دریایی وجود دارند به پا آسیب می زنند.
بی دا نوک ( Bida Nok ) و بی دا نای ( Bida Nai )
دو جزیره آخر از جنس سنگ آهک در جنوب جزیره فی فی له واقع شده اند و در به وجود آمدن جزیره اصلی فی فی نقش داشته اند.

امکانات جزایر فی فی


در جزایر فی فی دون می توانید فعالیت هایی مانند غواصی، صخره نوردی، یوگا، قایقرانی، پرش از صخره و موج سواری و ماهیگیری را تجربه کنید. پرنده های کمیابی نیز در این جزایر از دی تا اردیبهشت سکونت دارند که اگر زمان سفرتان در این ماه ها باشد، تماشای این پرنده ها بسیار لذت بخش است.

نحوه دسترسی به جزیره فی فی


جزیره فی فی به دلیل فاصله ای که با شهر پوکت و کرابی دارد، بهترین راه برای دسترسی استفاده از قایق های تندرو خصوصی است که در عرض ۴۵ دقیقه به فی فی خواهید رسید و به دلیل شخصی بودن این قایق ها ساعت حرکت و توقف نیز قابل تغییر است. استفاده از این قایق ها ایمن بوده و با خیال راحت بلیط تهیه کرده و سوار شوید یا اینکه از قایق ها و کشتی های عمومی استفاده کنید که ایستگاه اصلی آنها در شهر پوکت در اسکله راسادا (Rassada Pier) و در شهر کرابی اسکله کلانگ جیراد (Klong Jirad) قرار دارد، ولی زمان دسترسی توسط این کشتی دو برابر قایق های تندرو است، البته با این حال در طبقه بالای کشتی ها امکان حمام آفتاب گرفتن و برنزه شدن وجود دارد.
جزایر فی فی پوکت
طبقه پایینی این کشتی ها نیز دارای اتاق های مجهز به سیستم تهویه مطبوع هوا هستند و خدماتی نظیر سرو نوشیدنی و میان وعده های سبک ارائه می شود. برای بهره مندی از این خدمات کافیست بلیط های وی آی پی یا سبز رنگ تهیه نمایید. همچنین برای دسترسی به جزایر شش گانه از همدیگر نیز استفاده از قایق های محلی است. بنابراین برای داشتن سفر یک روزه بهترین انتخاب سفر به جزیره فی فی است.

رستوران های نزدیک به جزایر فی فی


رستوران پاد تای: ۳۰۰ متر
رستوران آکووا: ۳۵۰ متر
رستوران رامفونگ: ۴۰۰ متر
کافه ساحلی سان فلاور: ۶۰۰ متر
کافه رستوران اونلی: ۶۵۰ متر

هتل های نزدیک به جزایر فی فی


هتل چونوت هاوس: ۵۸ متر
هتل فی فی تاپ ویوو: ۶۴ متر
هتل فی فی گنگ گرند: ۶۵ متر
هتل چائو کوه دورم: ۲۶۰ متر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است