search
menu

جاهای دیدنی سامویی

[ پنهان کردن ]
پارک دریایی آنگ تونگ (Ang Thong)
معبد بزرگ بودا
باغ گمشده بودا
آبشار ناموانگ ( Na Muang)
صخره های هین تا و هین یای (پدربزرگ و مادربزرگ)
سواحل چاونگ و لامایی ( Chaweng & Lamai)
معبد وات پلای
دهکده ماهیگیران
سامویی جزیره ای زیبا در خلیج تایلند با حدود ۶۷ هزارنفر جمعیت است که به دلیل داشتن سواحلی با شن های سفید رنگ، طبیعتی بکر و دیدنی و آب های نیلگون و درخشانش شهرت دارد.
این جزیره ز شهرهای بزرگ تایلند است که هرساله گردشگران زیادی را از سراسر نقاط جهان و همچنین ایران به خود جذب می کند.
در زمان های قدیم ماهیگیری و صادرات نارگیل و کائوچو تنها شغل و منبع درآمد مردم سامویی بود اما امروزه با توسعه صنعت گردشگری اقتصاد مردم سامویی هم دستخوش تغییر شده است.
بخش داخلی جزیره که شامل جنگل و کوهستان است تقریبا خالی از سکنه است و جذابیت های منحصر به فردی را در دل خود جای داده است. هتل ها و رستوران ها هم در نزدیکی ساحل قرار دارند.
کوسامویی مظهر یک تعطیلات لوکس و بی نظیر است که در کمتر جایی آن را تجربه خواهید کرد.
تلفیقی از آرامش و هیجان در سواحل زیبا و سفید رنگ آن و فستیوال های هنری و فرهنگی و بازدید از مکان هایی رمزآلود که قطعا برای هرکسی شگفت آور خواهد بود.
برای سفر به این جزیره اسرارآمیز می توانید به صورت شخصی اقدام به رزرو بلیط هواپیما کرده و یا از همراهی یک تور مطمئن بهره ببرید.
برای آشنایی با جاذبه های ساموئی با ما همراه باشید:

پارک دریایی آنگ تونگ (Ang Thong)


پارک دریایی آنگ تونگ مجمع الجزایری متشکل از ۴۲ جزیره کوچک و سرسبز است که برروی آب هایی به رنگ یاقوت کبود قرار گرفته اند.
این جزیره به قدری خیره کننده است که قطعا تا سال ها زیبایی آن از خاطرتان پاک نخواهد شد.
پرتگاه های پنهان، تالاب هایی به رنگ سبز و سواحلی با ماسه های سفید رنگ هرکدام به نوعی زیبایی این منطقه را چندین برابر کرده اند
بهترین راه برای لذت بردن از زیبایی های این پارک سفر یک روزه با قایق به سمت آن و کایاک سواری در آب های درخشانش است.
با کایاک سواری می توانید تمامی جذابیت های آن مانند صخره های آهکی که سر از آب بیرون می آورند را مشاهده کنید.
جاهای دیدنی سامویی

معبد بزرگ بودا


از آنجایی که مذهب مردم سامویی بودایی است در نقاط مختلف آن می توانید معابد و مجسمه های بودا را مشاهده کنید اما بزرگترین معبد این منطقه که برروی تپه ای در منطقه بوفوت قرار دارد به یکی از جاذبه های دیدنی سامویی تبدیل شده است و اگر هنگام طلاوع یا غروب به این منطقه بروید تلالو انوار خورشید برروی این مجسمه ۱۲ متری طلایی منظره خیره کننده ای را بوجود می آورد.

باغ گمشده بودا


در ارتفاعات سامویی و بالای تپه های آن باغی پنهانی وجود دارد که مجموعه ای است از مجسمه های حیوانات، خدایان و انسان ها در حالت های مختلف که برروی یک آبشار کوچک قرار دارد و به دلیل سرسبزی و جذابیتش به آن باغ جادویی یا باغ بهشت هم می گویند.
این باغ توسط یکی از اهالی سامویی در ملک شخصیش ساخته شده و اکنون به عنوان یک جاذبه دیدنی، مکانی برای بازدید گردشگران است.
برای رسیدن به این ناحیه می توانید در یک مسیر چند ساعته حرکت کنید و یا از اتومبیل های مخصوص استفاده کنید.
جاهای دیدنی سامویی

آبشار ناموانگ ( Na Muang)


ناموانگ یک آبشار دوقلوی دیدنی است که یکی از جاذبه های طبیعی سامویی می باشد.
مسیر این آبشار کاملا طبیعی و از صخره و ریشه درختان ساخته شده است و البته کمی هم لغزنده است که برای رسیدن به آن حتما باید از کفش و تجهیزات مناسب استفاده کنید.
آبشار اول مسیر راحت تری دارد و به سادگی می توانید به آن برسید اما رسیدن به آبشار دوم و سرچشمه کار هرکسی نیست اما اگر به کمی پیاده روی در دل طبیعت و دوری از هیاهوی جمعیت احتیاج دارید پیاده روی در این مسیر پیشنهاد جالبی است.

صخره های هین تا و هین یای (پدربزرگ و مادربزرگ)


یکی از دیدنی های سامویی که براساس یک افسانه قدیمی به محلی شگفت آور تبدیل شده است صخره های پدربزرگ و مادربزرگ است.
براساس این افسانه جسد زن و مرد مسنی که در آب های لامایی غرق شده اند به ساحل آمده و این صخره ها را شکل داده اند.

سواحل چاونگ و لامایی ( Chaweng & Lamai)


در واقع می توان گفت چاونگ چرجنب و جوش ترین و محبوب ترین ساحل سامویی است چرا که درهرساعتی از روز مردمی را مشاهده می کنید که مشغول تفریحات آبی هستند و یا در ساحل آفتاب می گیرند و استراحت می کنند و همچنین رستوران ها و هتل های بی شماری را میبینید که با غذاهای متنوع و خدمات بی نظیر پذیرای مهمانشان هستند.
همچنین در شب ساحل با میله هایی با نور نئون تزیین می شود و محلی برای تفریح و دورهمی می شود.
ساحل لامای هم یکی از سواحل توسعه یافته سامویی است که از محبوبیت زیادی در میان گردشگران برخوردار است چرا که فضای آرامش بخش تری برای استراحت در ساحل و آفتاب گرفتن دارد همچنین می توانید در آب های نیلگون آن تا مرز مشخصی شنا کنید و لذت ببرید.
در اطراف جزیره سامویی جزایر کوچک و بزرگ دیگری وجود دارند که سواحل هرکدام از آن ها هم محل خوبی برای گردش و تفریح می باشد حتی می توانید از ایران با پروازهای بانکوک خود را به تایلند برسانید و پس از گردش با تهیه بلیط هواپیما یا استفاده از قایق به سامویی سفر کنید.
جاهای دیدنی سامویی

معبد وات پلای


معبد وات پلای که شامل مجسمه گوانین الهه رحمت و شفقت در دین بودایی است در نزدیکی معبد بودای بزرگ قرار گرفته; به دلیل استفاده جسورانه از رنگ ها و آثار هنری پیچیده این مکان به یک محل گردشگری چشم نواز تبدیل شده است و می توانید از معماری و زیبایی آن دیدن کنید و همچنین می توانید از طبیعت اطراف معبد و تماشای ماهی ها در دریاچه هم لذت ببرید.

دهکده ماهیگیران


این دهکده به طرز عجیبی خود را از تجمل و مدرنیته سایر قسمت ها جدا کرده و به عنوان یک بخش سنتی و روستایی سامویی شناخته می شود که می توانید فرهنگ مردم سامویی را در این بش به صورت زنده ببینید.
مغازه ها و رستوران های چوبی و قدیمی حس جالبی را برای انسان تداعی می کنند و جالب است بدانید هرجمعه تمامی منطقه به جمعه بازار دهکده ماهیگیران تبدیل می شود که از سراسر تایلند برای فروش محصولات خود به آنجا می آیند و برای خرید سوغاتی و یادگاری های جذاب مکان مناسبی برای شماست.

جزیره سامویی علاوه بر مکان های اشاره شده شامل مکان های طبیعی و مدرن بسیاری است که هر گردشگری را به خود جذب می کند همچنین فستیوال ها و جشنواره های جذابی که می توانند علاوه بر سرگرمی، شما را با آیین و فرهنگ مردم تایلند آشنا کنند.
برای تجربه یک لذت فوق العاده در یک فضای کارت پستالی، تنها به اندازه تهیه یک بلیط هواپیما فاصله دارید.
جاهای دیدنی سامویی
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است