search
menu

معبد بودای بزرگ سامویی

[ پنهان کردن ]
درباره معبد بودای بزرگ سامویی
چرا باید از معبد بودای بزرگ سامویی بازدید کنیم؟
تاریخچه معبد بودای بزرگ سامویی
معماری معبد بودای بزرگ سامویی
امکانات رفاهی در محیط معبد
قوانین بازدید از معبد
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید
بهترین زمان سفر
جاذبه های دیدنی نزدیک معبد بودای بزرگ سامویی
هتل های نزدیک معبد بودای بزرگ سامویی
رستوران های نزدیک معبد بودای بزرگ سامویی

درباره معبد بودای بزرگ سامویی


معبد بودای بزرگ سامویی یا معبد وات فرا یایی در ساحل بودای بزرگ که به اسم ساحل بنگ راک شناخته می شود، واقع شده است. با بازدید از این معبد می توانید با یک تیر دو نشان بزنید، هم از این معبد دیدن کنید و هم از مشاهده ساحلی با آب زلال و شفاف نهایت لذت را ببرید. این منطقه دقیقا در شمال شرقی ترین قسمت پاتایا یعنی جزیره koh samui در یک پادگان نظامی قرار گرفته است و به دلیل قرار گرفتن در این پادگان توانسته از امنیت بسیار بالایی برخوردار شود. با بازدید از این معبد می توانید فرهنگ سنتی و آداب و رسوم مردم تایلند را از نزدیک حس کنید. اگر قصد تهیه بلیط هواپیما و سفر به شهر زیبای سامویی را داشته باشید، پیشنهاد می شود حتما از این معبد جذاب و دیدنی بازدید کنید.
معبد بودای بزرگ سامویی

چرا باید از معبد بودای بزرگ سامویی بازدید کنیم؟


معبد وات فرا یای یکی از جذاب‌ ترین و محبوب ‌ترین جاذبه ‌های گردشگری شهر پاتایا در کشور تایلند است که همیشه مورد توجه گردشگران و توریست‌ ها است.
این معبد یک بنای تاریخی بسیار ارزشمند است و برای علاقمندان به جاذبه های تاریخی گزینه بسیار مناسب و جذابی است.
پاتایا با حدود ۵.۵ میلیون توریست در سال یکی از پر توریست ‌ترین شهر‌های جهان به شمار می‌ آید که گردشگران با سفر به این شهر علاوه بر بازدید از معبد بزرگ سامویی، می توانند از دیگر جاذبه های گردشگری بی نظیر آن نیز بازدید نمایند.

تاریخچه معبد بودای بزرگ سامویی


معبد وات فرا یایی معروف به معبد بزرگ بودا است. از زمان ساخت این معبد در سال ۱۹۷۲، به یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری کو سامویی و یک مکان مهم تبدیل شده است. این معبد در واقع آرامگاه موسس نیروی دریای سرزمین تایلند و یک ساختمان تاریخی و باستانی برای فردی به نام کرومولان چمفونکتودومسک است که توانسته در بین مردم به یک بنای بسیار ارزشمند و مهم تبدیل شود.
معبد بودای بزرگ سامویی

معماری معبد بودای بزرگ سامویی


این معبد در زمینی بسیار وسیع ساخته شده است. در اطراف معبد بتکده های بسیاری وجود دارد که وسعت زیادی از معبد را به خود اختصاص داده است. بخشی به نام Dhamma در این بتکده ها وجود دارد که برای آموزش آموزه های بودا و مسائل مذهبی از آن ها استفاده می شود. مرکز پیشگویی این معبد از دیگر بخش های محبوب آن به شمار می رود. برای بازدید از مجسمه طلایی بودا باید از راه پله ای که به این مجسمه ختم می شود عبور کنید. مجسمه طلایی وغول پیکر بودا، ۱۲ متر (۳۹ فوت) طول دارد. یکی از جالب‌ ترین و زیبا ‌ترین دیدنی ‌های این معبد ماری از جنس طلا است که در امتداد راه پله به مجسمه بودا قرار گرفته است. این همان مار اساطیری در تاریخ تایلند است که در افسانه های تایلندی با نام نگا از آن یاد می شود و طول بسیار زیادی دارد. نقاشی های بسیار زیبایی بر روی دیوارهای موجود در اطراف این مجسمه وجود دارند که بخش های مختلف آن را نشان می دهند. هنگامی که به بالای این بنا می رسید، می توانید از منظره زیبای شهر و سواحل پاتایا لذت ببرید. مجسمه ای به نام Guanyin از دیگر مجسمه های موجود در این بنا است که یک بودای چینی است و ۱۸ دست و شاید به اندازه هزاران دست دارد که می‌تواند در یک زمان، از چندین هزار نفر دفاع کند و این در تاریخچه و افسانه های تایلند به معنای قدرت، نیرو، دفاع و مراقبت از زنان و کودکان، بیماران و فقیران در برابر خطرات است. در اطراف این مجسمه نیز نقاشی های بسیار متنوعی وجود دارد.
معبد بودای بزرگ سامویی

امکانات رفاهی در محیط معبد


گردشگران با ورود به این معبد می توانند از امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری برخوردار شوند. در قسمت پایین پله ‌های معبد رستوران‌ های بسیار شیک و با کیفیت برا ارائه غذا‌های فوق‌ العاده خوشمزه آسیایی و بین‌ المللی وجود دارد. همچنین فروشگاه ها و مغازه های مختلفی برای تهیه سوغاتی و یادگاری وجود دارند که اجناس مختلفی مانند لباس های سنتی، نقره و مجسمه های کوچک را عرضه می کنند.

قوانین بازدید از معبد


رعایت پوشش کامل به هنگام ورود به معبد
احترام به عقاید و باورهای مردم و راهبان
رعایت سکوت و نظافت
ورود با کفش به معبد ممنوع است.
در هنگام نشستن پای خود را به سمت بودا قرار ندهید.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید


بازدید از این معبد رایگان است و گردشگران می توانند از صبح تا عصر از این معبد بازدید کنند. روز‌های تعطیل معبد شلوغ بوده و لذت بردن از جاذبه‌ های این مکان کاری بسیار دشوار می‌ شود، بنابراین بهترین زمان برای بازدید از این معبد روز‌های غیر تعطیل است.

بهترین زمان سفر


بهترین زمان سفر به پاتایا بر اساس آب و هوا، ۲۶ نوامبر تا ۲۵ مارس (۵ آذر تا ۵ فروردین) است.

جاذبه های دیدنی نزدیک معبد بودای بزرگ سامویی


معبد وات پلای لیم: ۱.۳ کیلومتر
ساحل هات بنگ راک: ۱.۶ کیلومتر
روستای ماهیگیری بوفوت: ۴.۷ کیلومتر

هتل های نزدیک معبد بودای بزرگ سامویی


سامر هوس: ۷۵۰ متر
تانگو لوکس بیچ ویلا: ۱.۲ کیلومتر
سامویی هانی سوییت: ۱.۵ کیلومتر
تی اس ای رزیدنس: ۱.۵ کیلومتر
هتل ریلکس سامویی: ۱.۶ کیلومتر

رستوران های نزدیک معبد بودای بزرگ سامویی


رستوران شامبالا: ۳۵۰ متر
سوپاترا تایی دینینگ: ۸۰۰ متر
رستوران خائو هورم: ۱.۱ کیلومتر
رستوران چینی دونی وونگ: ۱.۵ کیلومتر
رستوران راک و کوکتل: ۲ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است