search
menu

جاهای دیدنی پاتایا

[ پنهان کردن ]
تجربه آرامش در باغ گیاهشناسی استوایی نانگ نوچ
بازآفرینی شکوه در پناهگاه حقیقت (Sanctuary of Truth)
تماشای عظمت بودای بزرگ روی تپه پراتومناک
تفریحات هیجان انگیز ساحل کولان (Koh Larn)
گشت و گذار در گالری هنر در بهشت (Art in Paradise)
سفر به دور اروپا در مینی سیام (Mini Siam)
تجربه ای فراموش نشدنی از دنیای زیر آب پاتایا (Underwater World Pattaya)
مدیتیشن در معبد یانسانگ وارارام (Wat Yansangwararam)
خرید از روی آب در بازارهای شناور پاتایا
تماشای باورنکردنی ها در موزه ریپلی (Ripley)
پیاده روی شبانه در میان نورهای واکینگ استریت پاتایا
تفریحات ورزشی در ساحل جامتین (Jomtien Beach)
گشت و گذار در بازار ماهی ناکلوا (Naklua Fish Market)
فیل بازی در روستای فیل های پاتایا
بازی و هیجان در پارک آبی رامایانا (Ramayana)
پاتایا، تفرجگاه ساحلی و رنگارنگ تایلند، با جاذبه های گردشگری فوق العاده خود سالانه هزاران توریست را به خود جذب می کند. این شهر که در ۲۰۰ کیلومتری بانکوک، پایتخت تایلند واقع شده، شما را برای تجربه لذت بخش آفتاب و ساحل و دریا دعوت می کند! جاهای دیدنی پاتایا که شامل جاذبه های تاریخی و تفریحی می شود، این شهر را به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری دنیا تبدیل کرده و همه ساله با نزدیک شدن به تعطیلات، افراد به دنبال بلیط هواپیما پاتایا برای سفر به این شهر رویایی هستند.
دولت این کشور نیز بودجه ای را به گردشگری این شهر اختصاص داده است تا خانواده ها با مسافرت به این شهر، سفری فراموش نشدنی را تجربه کنند. این موضوع را می توان از تعداد بالای پارک های آبی و آکواریوم های مختلف این شهر متوجه شد.
تفریح در این شهر ساحلی هیچ گاه تمامی ندارد! پس چمدان خود را ببندید و برای تعطیلات به یک شهر خوش آب و رنگ با آب و هوای فوق العاده سلام کنید! در این بخش می خواهیم به ۱۵ جاذبه گردشگری در پاتایا سفر کنیم. همراه ما باشید.

تجربه آرامش در باغ گیاهشناسی استوایی نانگ نوچ


باغ بزرگ نانگ نوچ با مساحت ۲٫۴ کیلومتر مربع، اولین جاذبه دیدنی پاتایا محسوب می شود که بسیاری از گردشگران آن را پیشنهاد می دهند. البته اگر نگاهی به عکس های باغ بیندازید، این فرصت طلایی را برای آرامش در میان رنگ ها و نورها در یکی از بهترین جاهای دیدنی پاتایا از دست نخواهید داد!
در این باغ زیباترین گیاهان و گل های جهان را خواهید دید؛ چراکه حدود ۶۷۰ گونه گیاهی از سرتاسر دنیا در این باغ بزرگ نگهداری می شوند. مسیرهای پیاده روی در این فضای بزرگ شما را به باغ های مختلف آن می برند. باغ فرانسوی قرن ۱۷، باغ رنسانس اروپا، باغ هایی با گونه های خاص مثل نخل های گرمسیری و بونسای و ده ها گونه گیاهی دیگر در این فضای بزرگ گنجانده شده اند. علاوه بر جشن رنگ ها در این طبیعت زیبا، اجراهای نمایشی مختلفی در تالار فرهنگی این باغ نیز برگزار می شود که می توانید به تماشای آنها بروید.
برای گشت و گذار در این باغ امکان اجاره دوچرخه نیز وجود دارد. با یک گشت و گذار چندین ساعته در این باغ زیبا، آرامشی وصف ناشدنی را تجربه خواهید کرد. البته دوربین عکاسی را برای ثبت این آرامش منحصر به فرد فراموش نکنید!
جاهای دیدنی پاتایا

بازآفرینی شکوه در پناهگاه حقیقت (Sanctuary of Truth)


معبد پناهگاه حقیقت از مرتفع ترین جاهای دیدنی پاتایا محسوب می شود که با ارتفاع ۱۰۵ متری خود آسمان این شهر را شکافته است. این سازه چوبی که به دست انسان ساخته شده با معماری عجیب خود شکوه را فریاد می زند. جنس سازه از چوب ساج بوده و منظره ای فوق العاده را در دل این شهر آفریده است.
هر بخش از این سازه چوبی را که نگاه کنید، کنده کاری های فوق العاده ظریف و پیچیدگی های هندسی آن شما را گیج می کند. البته این سازه هنوز در حال تکمیل است و برخی می گویند که هیچ گاه تکمیل نخواهد شد!
با تماشای زیبایی های این بنا شاید پناهگاه حقیقت را بهشتی بازآفرینی شده به دست انسان نام گذاری کنید! این سازه نمادی از احترام به آیین ها و فلسفه های باستان در شرق است که به خوبی برخی از مفاهیم فسلفه شرق را منعکس می کند. در کنار این بنای چشم نواز عکس بگیرید و از فیل سواری و اسب سواری در اطراف آن لذت ببرید.

تماشای عظمت بودای بزرگ روی تپه پراتومناک


نمی شود از پاتایا حرف زد اما از مجمسه طلایی بودای بزرگ در آن حرفی به میان نیاورد! این مجمسه ۱۸ متری بالای تپه پراتومناک در جنوب پاتایا به آرامی نشسته و نظاره گر شهر است. بودای بزرگ که آن را با نام معبد بودای بزرگ یا Wat Phra Yai نیز می شناسند، مکانی مقدس برای بودایی ها به حساب می آید. برخی تاریخ این مجسمه را مربوط به زمانی می دانند که پاتایا تنها یک دهکده ماهیگیری کوچک بود و هیچ شباهتی با دنیای حال حاضر خود نداشت.
برای تماشای از نزدیک این مجمسه بزرگ که آن را نمادی از شهر پاتایا هم به حساب می آورند، می توانید از پلکان دو طرف بالا بروید. علاوه بر بودای بزرگ چندین مجسمه کوچک دیگر نیز در این مکان دیده می شود که زیبایی ای فضا را دو چندان کرده اند.

تفریحات هیجان انگیز ساحل کولان (Koh Larn)


ساحل کولان از زیباترین جاهای دیدنی پاتایا است که به ساحل های فانتزی فیلم ها و انیمیشن ها شباهت دارد! یک ساحل تمیز با شن های نرم، یک دریای بزرگ با عمق آبی تا جایی که چشم کار می کند و طبیعتی سرسبز در اطراف آن. تمام چیزی که از یک ساحل بی نظیر برای گذراندن روزی خوش نیاز دارید!
برای رسیدن به این ساحل رویایی باید به جزیره لان یا کولان بروید که فاصله ای ۴۰ دقیقه ای از مرکز شهر دارد. این جزیره را یکی از جزایر فوق العاده پاتایا می دانند که برای امور گردشگری در آن هزینه های بسیاری شده است. امکانات بهداشتی، بوفه های مواد غذایی و ورزش های آبی در این ساحل، خبر از تفریحی هیجان انگیز دارند.
قایق سواری و جت اسکی از ورزش های آبی پرطرفدار این ساحل هیجان انگیز است. همچنین امکان گشت و گذار در طبیعت سرسبز اطراف ساحل نیز وجود دارد. اگر می خواهید از مرکز شهر دور بمانید، هتلی در این جزیره برای اقامت اجاره کنید. این جزیره نزدیک به ۷ کیلومتر از مرکز شهر دورتر واقع شده است و روزانه قایق های جزیره چندین بار برای کولان مسافرگیری می کنند.
اگر به دنبال کشف مکان های جدید هستید جزیره کولان در پاتایا با ۶ ساحل چشم نواز خود منتظر شماست.
جاهای دیدنی پاتایا

گشت و گذار در گالری هنر در بهشت (Art in Paradise)


دوربین عکاسی خود را بردارید تا به یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی پاتایا یعنی گالری هنر در بهشت برویم. این گالری مکانی فوق العاد برای ثبت تصاویری منحصر به فرد است. آثار نقاشی این گالری با استفاده از تکنیک ۳D خلق شده اند تا شما هم بخشی از آثار هنری باشید.
شکم نهنگ ها را قلقلک دهید، کرگدن ها را لمس کنید و در کنار بزرگترین هنرپیشه ها عکس بگیرید! این گالری بزرگ که با ترفندهای هوشمندانه دنیای هنر و معماری طراحی شده است، ساعاتی خوش را برای شما فراهم می کند. هنر در بهشت ۱۰ بخش مختلف دارد و بیش از یکصد اثر هنری در آن دیده می شود. هنرهای کلاسیک، مصر، دنیای زیر آب، سافاری، دایناسورها و نقاشی های دیگر، یک سرگرمی فوق العاده برای شما و خانواده تان خلق خواهند کرد.

سفر به دور اروپا در مینی سیام (Mini Siam)


تنها جایی که تخت جمشید را در کنار برج ایفل، طاق نصرت، کاخ کرملین و برج پیزا پیدا خواهید کرد در پاتایا است!
درست در خارج از شهر یک مینی اروپا در کنار باشکوه ترین سازه های تاریخی جهان کنار یکدیگر قرار گرفته اند. مینی سیام یکی از سرگرم کننده ترین جاهای دیدنی پاتایا محسوب می شود که مجسمه هایی از سرتاسر آثار و بناهای تاریخی دنیا را در دل خود جای داده است.
مجسمه آزادی نیویورک، خانه اپرای سیدنی، کاخ پادشاهی تایلند و بسیاری از بناهای تاریخی با ابعادی کوچک به دست هنرمندان تایلندی در این فضا بازسازی شده اند. البته برای تماشای این مینی اروپای زیبا باید از یک روز قبل زمان رزرو کرده و بلیط هواپیما خود را تهیه کنید. در مینی سیام تصاویر هیجان انگیزی از سرتاسر اروپا را فقط در یک روز ثبت کنید و سفری چند ساعته دور دنیا داشته باشید!
جاهای دیدنی پاتایا

تجربه ای فراموش نشدنی از دنیای زیر آب پاتایا (Underwater World Pattaya)


دنیای زیر آب پاتایا نام یکی از بزرگترین آکواریوم های دنیاست که مجموعه ای از بی نظیر ترین موجودات آبی را در برابر دیدگان شما قرار می دهد. در اولین آکواریوم مدرن پاتایا شاهد ۵۰۰۰ موجود آبزی و ۲۰۰ گونه مختلف خواهید بود.
تونل های این آکواریوم بزرگ شما را به دنیای ناشناخته های زیر آب دعوت کرده و شما را مهمان هیجانی وصف ناشدنی می کنند. انواع کوسه های بزرگ و کوچک، سفره ماهی های غول آسا، ماهی های رنگارنگ مختلف و لاک پشت ها منتظر شما هستند.
علاوه بر تماشا و ثبت تصاویر منحصر به فرد در این آکواریوم بزرگ، در قسمتی از آن نیز می توانید پوست جانوران دریایی را از نزدیک لمس کنید که تجربه ای نو و جالب برای شما رقم خواهد زد.

مدیتیشن در معبد یانسانگ وارارام (Wat Yansangwararam)


معبد یانسانگ وارارام یکی از بناهای تاریخی و جاهای دیدنی پاتایا است که نه تنها از نظر معماری، بلکه از دیگاه ارزش های جامعه نیز اهمیتی ویژه دارد. طراحی و معماری این بنای بزرگ که مساحتی بیش از ۵۰ هکتار دارد، ترکیبی از معماری کشورهای مختلفی همچون هند، سوئیس، چین و ژاپن است.
معبد وات یان را باغ های سرسبز نخل محصور کرده اند. باغ های اطراف این بنا فضایی آرامش بخش را برای یک استراحت لذت بخش فراهم می کنند. مجسمه ها و اشیای عتیقه نیز در جای جای این بنا به چشم می خورند.
این مرکز علاوه بر جایگاه مذهبی خود، مکانی برای مدیتیشن بوده و کلاس های آموزشی نیز در آن برگزار می شود. در سفر به پاتایا، این معبد زیبا را که در ۱۲ کیلومتری جنوب شهر واقع شده از دست ندهید.

خرید از روی آب در بازارهای شناور پاتایا


یکی از جذاب ترین بخش ها برای گردشگری در پاتایا بازدید از بازارهای شناور این شهر است. بازار شناور پاتایا در ۴ منطقه از این شهر دیده می شود. در واقع بازار در چهار منطقه تایلند در شمال، شمال شرقی، جنوب و مرکز واقع شده است.
برای خرید از این بازار متفاوت و جذاب سوار بر قایق های کوچک، روی آب های شناور حرکت می کنید. این بازارها که به صورت پراکنده واقع شده اند مساحتی بیش از ۱۰۰ متر مربع را به خود اختصاص داده اند. هر بخش از بازار هم به فروش دسته ای خاص از محصولات می پردازد که نمایانگر فعالیت مردم در آن بخش از شهر است.
با سوار شدن به قایق ها به این بازار رنگارنگ سفر می کنید و از غرفه هایی که روی آب شناور هستند انواع غذاهای محلی، صنایع دستی و محصولات دیگر را خریداری می کنید. جالب اینکه فروش محصولات فقط در غرفه های شناور انجام نمی گیرد. برخی از قایق های کوچک در کانال های آبی بازار هم به فروش محصولات مشغول هستند.
جاهای دیدنی پاتایا

تماشای باورنکردنی ها در موزه ریپلی (Ripley)


برای آنهایی که نمی دانند باید بگوییم موزه ریپلی مجموعه ای زنجیره ای است که بازدیدکنندگان سرتاسر جهان را به تماشای واقعیت های عجیب و غریب دعوت می کند. این موزه که از باور نکردنی ترین جاهای دیدنی پاتایا محسوب می شود در طبقه سوم مرکز خرید رویال گاردن واقع شده است. این موزه با جمع آوری عجیب ترین اشیا از گوشه و کنار دنیا، محیطی جذاب و سرگرم کننده برای گردشگران خلق کرده است.
در پاتایا این موزه بیش از ۳۰۰ اثر مختلف را در برابر دیدگان بازدیدکنندگان قرار می دهد. این آثار در زمینه های مختلفی هستند؛ به طوری که در این موزه از یک جاگوار سال ۱۹۳۷ گرفته تا ماکت تایتانیک ساخته شده از میلیون ها کبریت را خواهید دید.
علاوه بر آثار عجیب و غریب، سینما ۴ بعدی و جاذبه های دیگری نیز در این موزه قرار دارند که یک خاطره فراموش نشدنی برای شما می سازند.

پیاده روی شبانه در میان نورهای واکینگ استریت پاتایا


اگر اهل گشت و گذار شبانه و شب گردی در شهرهای مختلف هستید، واکینگ استریت یکی از بهترین جاهای دیدنی پاتایا برای شما خواهد بود. این خیابان بیشتر از ۵۰۰ متر طول دارد و رنگ و نور در اطراف آن به جشن و پایکوبی مشغول اند!
جالب است بدانید که تردد اتومبیل از ساعت ۶ بعد از ظهر به بعد در این خیابان ممنوع است تا خیابان بتواند معنای خود، یعنی واکینگ استریت را با تاکید بیشتری نشان دهد. این خیابان به ده ها خیابان فرعی دیگر نیز متصل است و انواع مغازه ها را در آن خواهید یافت.
زمانی که پاتایا به خواب می رود زندگی شبانه در این خیابان ادامه خواهد داشت. رستوران ها، سینماها، موسیقی بلند و چراغ های نئونی تمام آن چیزی هستند که از یک نایت لایف در این شهر انتظار خواهید داشت.

تفریحات ورزشی در ساحل جامتین (Jomtien Beach)


ساحل جامتین با مساحتی که حدود ۶ کیلومتر در جنوب شهر کشیده شده، مکانی فوق العاده برای فرار از شلوغی شهر و گذراندن یک روز فوق العاده با هیجان تفریحات آبی است. در امتداد این ساحل شنی خوشرنگ آفتاب بگیرید و از آرامش وصف نشدنی آن لذت ببرید. البته که این ساحل بیشتر به داشتن تفریحات هیجان انگیز آبی معروف شده است.
انواع ورزش های آبی از جت اسکی، قایق سواری و کایت سواری گرفته تا غواصی در این ساحل انجام می شود. در ضمن در مناسبت های مختلف سال، ساحل جامتین میزبان برگزاری بسیاری از رویدادها و فستیوال های مختلف است.
در اطراف ساحل رستوران های بزرگ و کوچک، کافه ها و اقامتگاه های مختلفی دیده می شوند. همچنین غذاهای محلی و دریایی اطراف این ساحل نیز زبانزد خاص و عام هستند.

گشت و گذار در بازار ماهی ناکلوا (Naklua Fish Market)


برای تماشای بخشی از زندگی محلی در پاتایا و تجربه غذاهای دریایی دلچسب این شهر، حتما به بازار ماهی ناکلوا سری بزنید. برای رفتن به این بازار مسیری ۱۰ دقیقه ای با تاکسی را پیش رو دارید. در این بازار که یکی از قدیمی ترین جاهای دیدنی پاتایا محسوب می شود، علاوه بر خرید موجودات دریایی متنوع، می توانید انواع غذاهای دریایی را نیز تست کنید.
در اطراف بازار رستوران های مختلفی واقع شده اند که غذاهای دریایی و محلی را با قیمتی مقرون به صرفه عرضه می کنند. علاوه بر این می توانید بعد از خرید انواع ماهی ها و موجودات آبزی دیگر، از فروشنده ها در بازار بخواهید که آنها را برای شما طبخ و آماده مصرف کنند.

فیل بازی در روستای فیل های پاتایا


پناهگاه جنگلی فیل ها در پاتایا از دیگر جاهای دیدنی فوق العاده جذاب این شهر است که شما را به تجربه یک روز زندگی در کنار فیل ها دعوت می کند. این مرکز که نوعی دهکده فرهنگی در شهر محسوب می شود از فیل های پیر نگهداری می کند. با ورود به این دهکده می توانید به فیل ها غذا دهید؛ در کنار آنها عکس بیندازید یا کمی فیل سواری کنید.
اگر تا به حال فیل ها را از نزدیک ندیده اید بهتر است تا فرصت دارید یک روز را به گشت و گذار در کنار آنها بپردازید.
جاهای دیدنی پاتایا

بازی و هیجان در پارک آبی رامایانا (Ramayana)


رامایانا بزرگ ترین پارک آبی تایلند و از بهترین جاهای دیدنی پاتایا محسوب می شود که با داشتن بیش از ۲۰ سرسره و سواری مختلف دیگر، یک روز هیجان انگیز را برای شما می سازد. سرسره های رنگی این پارک بزرگ که در مساحتی معادل ۱۸۴ هزار متر مربع قرار گرفته اند، برای هر سنی از کودک تا بزرگسال مناسب هستند. سقوط های آزاد باور نکردنی برای آنهایی که عاشق آدرنالین اند و سرسره های کوچک و ملایم برای کودکان در این پارک آبی طراحی شده است.
دو استخر موج و پارک آبی مخصوص کودکان نیز در این مجموعه ساخته شده که نگرانی از بابت بازی کودکان نداشته باشید. با خرید بلیط هواپیما خارجی و سفر به پاتایا یک روز فوق العاده را در پارک آبی رامایانا و در کنار یکدیگر به ثبت خواهید رساند.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است