search
menu

خانه فیل‌های سامویی

[ پنهان کردن ]
درباره دهکده فیل های سامویی
فعالیت‌های خانه فیل‌های سامویی
اهداف ایجاد خانه فیل های سامویی
امکانات خانه فیل های سامویی برای گردشگران
چند نکته مهم که بد نیست بدانید
جاهای دیدنی تایلند در حوالی دهکده فیل‌ها
ساعات بازدید خانه فیل های ساموئی
چگونه به دهکده فیل‌ها برویم؟
مگر می‌شود به تایلند سفر کرد و به دیدن خانه فیل های سامویی نرفت؟ این دهکده توریستی یکی مشهورترین جاهای دیدنی تایلند است که با داشتن فیل‌های دوست‌داشتنی و فضایی باصفا مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد و بهتر است در برنامه سفر خود به سامویی بازدید از این مکان را بگنجانید. در این مقاله از سفرمارکت قصد داریم تا به معرفی خانه فیل های سامویی بپردازیم و با ویژگی‌های خاص آن بیشتر آشنا شویم. به خاطر بسپارید که سفرمارکت در کنار شماست تا با رزرو بلیط هواپیما خدمات سفر را با بهترین کیفیت در اختیارتان قرار دهد.

درباره دهکده فیل های سامویی


خانه فیل های سامویی با هدف محافظت از فیل‌های پیر و جوان و کمک به آن‌ها احداث شده است و حالا به عنوان یکی از محبوب‌ترین دیدنی های تایلند شناخته می‌شود. در این دهکده می‌توانید فیل‌هایی را ببینید که در فضایی شبیه به جنگل زندگی می‌کنند و در کنار یکدیگر تشکیل خانواده می‌دهند. این پروژه با هدف معرفی شیوه زندگی فیل‌ها به عموم و همچنین مراقبت از آن‌ها شکل گرفته است و طرفداران زیادی پیدا کرده است. به نحوی که سالانه هزاران نفر به بازدید از این دهکده می‌روند و در کنار فیل‌های زیبا عکس یادگاری می‌گیرند. در این فضای امن گردشگران به آسانی می‌توانند به فیل‌ها نزدیک شده و به آن‌ها غذا بدهند. همچنین این امکان وجود دارد تا در حمام کردن فیل‌ها به آن‌ها کمک کنید و از بودن در کنارشان لذت ببرید. راهنماهای پارک نیز در کنار بازدیدکنندگان حضور دارند و برایشان از شیوه زندگی فیل‌ها می‌گویند.
خانه فیل‌های سامویی

فعالیت‌های خانه فیل‌های سامویی


در خانه فیل های سامویی فیل‌هایی که به سن کهولت رسیده‌اند نگهداری می‌شوند. زیرا به دلیل پیر شدن توانایی زندگی در جنگل را ندارند، به همین دلیل نگهبانان پارک از آن‌ها مراقبت کرده و تیمارشان می‌کنند. این دهکده سرسبز به فیل‌های پیر کمک می‌کند تا به زندگی اجتماعی خود ادامه داده و در طبیعت از بین نروند. البته در میان آن‌ها فیل‌های جوان نیز وجود دارد که به خوبی با فضا انس گرفته‌اند. فضای وسیع، درختان بلند، درمانگاه، حوضچه‌های شنا و تفریحات ساده از جمله امکاناتی است که برای فیل‌ها در این دهکده در نظر گرفته شده است. همچنین بازدیدکنندگان می‌توانند در کنار این موجودات بزرگ قدم بزنند و تجربه‌ای جالب به ثبت برسانند.

اهداف ایجاد خانه فیل های سامویی


- ارائه آموزش به گردشگران درباره شیوه زندگی فیل‌ها
- ارائه آموزش درباره گردشگری پایدار
- مراقبت از فیل‌های پیر
- جلوگیری از انقراض فیل‌ها
- کمک به فیل‌های پیر در جهت برگشتن به زندگی اجتماعی
- آموزش به فیل‌های تازه متولد شده
- درمان فیل‌ها

امکانات خانه فیل های سامویی برای گردشگران


اکنون شاید این سوال برایتان مطرح شود که با وجود این همه خدمات برای فیل‌ها چه امکاناتی برای بازدیدکنندگان فراهم شده است؟ در پاسخ باید بگوییم که گردشگران در قالب تورهای گروهی به گردش در پارک می‌پردازند و با تهیه غذای مناسب به فیل‌ها خوراکی می‌دهند. همچین این امکان وجود دارد تا سوار فیل‌ها شده و عکس یادگاری گرفت. البته امکانات دیگری مانند پارکینگ، سرویس بهداشتی، غرفه مواد غذایی و استراحتگاه نیز برای بازدیدکنندگان مهیا شده که در اختیارشان قرار می‌گیرد. همچنین این امکان وجود دارد دارد تا در رستوران کوچک دهکده غذایی محلی نوش جان کنند. وجود این همه خدمات و جذابیت باعث شده تا گردشگران بعد از رزرو بلیط هواپیما و عزیمت به تایلند راهی خانه فیل های سامویی شده و از آن بازدید کنند.
خانه فیل‌های سامویی

چند نکته مهم که بد نیست بدانید


- خانه فیل های ساموئی در جزیره‌ای به همین نام قرار دارد.
- یکی دیگر از محبوب‌ترین تفریحات این جزیره ماهیگیری است که پس از تماشای فیل‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.
- فراموش نکنید که عینک آفتابی، کلاه، دوربین عکاسی و غیره همراه داشته باشید.
- ارائه خوراکی‌هایی غیر از غذای اصلی فیل‌ها توسط گردشگران ممنوع است.
- تمام مبالغ ورودی دهکده صرف بهبود زندگی فیل‌های آنجا می‌شود.
- بدون هماهنگی با پرسنل پارک به فیل‌ها نزدیک نشوید.
- در دهکده سکوت را رعایت کرده و با حیوانات به آرامی رفتار کنید.
- ترجیحا حین عکاسی کردن فلاش را خاموش کنید.

جاهای دیدنی تایلند در حوالی دهکده فیل‌ها


پس از بازدید از خانه فیل های ساموئی می‌توانید سری به بازار محلی بزنید و در آنجا خرید کنید. در این بازار انواع دست‌سازهای محلی عرضه می‌شود که می‌توانید به عنوان سوغات به عزیزانتان هدیه دهید. کمپ ماهیگری جزیره ساموئی نیز از دیگر امکانات گردشگری این منطقه است که طرفداران زیادی دارد. باغ جادویی بودا از دیگر جاذبه های توریستی تایلند است که در جزیره سامویی قرار گرفته و هوش از سرتان می‌برد. در این باغ مجسمه‌هایی از انسان و بودا وجود دارد که همگی توسط پیرمردی خوش سلیقه در کنار هم چیده شده‌اند. این باغ که به بهشت بودا معروف است، با فضای جالبش جان می‌دهد برای عکاسی کردن! از دیگر تفریحات این جزیره می‌توان به ورزش‌های آبی اشاره کرد که با تنوع زیاد خود شور و هیجان را به افراد هدیه می‌کنند. همچنین اگر تمایل داشته باشید می‌توانید به مرکز گلف جزیره بروید و در آنجا لحظاتی چند به این تفریح آرام بپردازید.
خانه فیل‌های سامویی

ساعات بازدید خانه فیل های ساموئی


خانه فیل‌ های سامویی از ۷ صبح شروع به کار کرده و تا ۴ بعد از ظهر میزبان گردشگران است. افراد می‌توانند در دو سانس ۷ الی ۱۱ و یا ۱۲ الی ۴ به دیدن فیل‌ها بروند و از بودن در آنجا لذت ببرند.

چگونه به دهکده فیل‌ها برویم؟


برای رفتن به خانه فیل های سامویی باید خود را به جزیره ساموئی برسانید و با تاکسی راهی این دهکده شوید. این پارک محبوب موقعیت مناسبی دارد و به آسانی می‌توان به آنجا رفت.
کلام پایانی
خانه فیل های سامویی با آن فضای باصفا و خوش آب و هوایش جایی عالی برای دیدن فیل‌ها محسوب می‌شود. جایی که شاید هرگز تجربه‌ای شبیه به آن را نداشته باشید و تا ابد در ذهنتان ماندگار شود. به خاطر بسپارید که در بازدید از فیل‌ها با مهربانی با آن‌ها رفتار کرده و خوراکی‌های غیرمعمول به آن‌ها ندهید. همچنین پرسنل دهکده در تمام لحظات در کنار شما هستند تا تجربه‌ای تکرارنشدنی را رقم بزنید. به خاطر بسپارید که می‌توانید رزرو بلیط هواپیمای خود را از سفرمارکت بخواهید و با قیمتی مناسب راهی سفر شوید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است