search
menu

جاهای دیدنی پوکت | راهنمای کامل جاذبه های پوکت

[ پنهان کردن ]
جاهای دیدنی پوکت
پوکت کجاست؟
دیدنی های پوکت شامل چیست؟
سواحل پوکت؛ دنیایی پر از ماجراجویی
ساحل کاتا
ساحل آزاد
ساحل کارون
ساحل پاتونگ
پناهگاه فیل‌ها
بافت قدیمی شهر پوکت
مجسمه بزرگ بودا
معبد وات فراتونگ
پارک ملی سیرینات
معبد وات چالونگ
دماغه پرومتپ
دهکده راوای
موزه تریک آی
کلام آخر

جاهای دیدنی پوکت


یکی از توریستی‌ترین جاهای تایلند که گردشگران زیادی را نیز به سمت خود می‌کشاند جزیره پوکت است که زیبایی‌های آن کم نیست. سواحل بکر ماسه‌ای، کلاب‌های شبانه و تفریحات آبی در این منطقه بسیار تنوع دارد و کاری می‌کند که از بودن در پوکت رؤیایی لذت ببرید. اگر مشتاقید که بدانید جاهای دیدنی پوکت کجاست این مقاله خواندنی را از دست ندهید.
جاهای دیدنی پوکت | راهنمای کامل جاذبه های پوکت

پوکت کجاست؟


پوکت یکی از جزایر و استان‌های جنوبی تایلند است که ده‌ها جزیره کوچک‌تر در کنار آن قرار دارد. وجود چشم‌اندازهای رؤیایی، قایق‌های تفریحی، طبیعت بکر، کلبه‌های محلی و ده‌ها جذابیت دیگر باعث شده است تا پوکت به منطقه‌ای شلوغ و پر از گردشگر تبدیل شود. هرساله مسافران زیادی از راه دور و نزدیک برای گردش و ریلکس کردن، بلیط هواپیما خارجی سفرمارکت را به مقصد پوکت خریداری می‌کنند و لحظاتی مهیج را در این مکان رقم می‌زنند. ناگفته نماند که هتل‌های باشکوه و امکانات تفریحی پوکت نیز کم نیست و برای هر سلیقه‌ای تفریحی جذاب یا فعالیتی مفرح و سرگرم‌کننده در این مقصد یافت می‌شود.

دیدنی های پوکت شامل چیست؟


محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه در سواحل پوکت قرار دارند که به لطف آب‌های زلال و مناظر زیبایی که دارند، امکان فعالیت‌های هیجان‌انگیز مختلفی نظیر غواصی، قایق‌سواری، شنا، حمام آفتاب و غیره را برای گردشگران فراهم می‌سازند. همچنین وجود پارک‌های مختلف و بازارهای رنگارنگ باعث شده است تا پوکت برای ماجراجویی گزینه‌ای مناسب باشد. در ادامه به طور مفصل درباره تک تک جاذبه های پوکت توضیح خواهیم داد.

سواحل پوکت؛ دنیایی پر از ماجراجویی


آیا دوست دارید در ساحلی ماسه‌ای و در زیر درختان نخل قدم بزنید و از نسیم خنک لذت ببرید؟ پس پوکت باید مقصد بعدی شما باشد. آب‌وهوای خوب و محیط بکر و تمیز این مکان کاری می‌کند که خستگی سفر از تن شما خارج شود. شنا در آب‌های گرم و حمام آفتاب در سواحل پوکت روحتان را جلا می‌دهد و شما را وسوسه می‌کند تا دوباره به آنجا بازگردید. در پوکت تفریحات ورزشی آبی نیز برای ماجراجویان در نظر گرفته شده است که از مهیج‌ترین آن‌ها می‌توان به غواصی، قایق‌سواری و اسکی روی آب اشاره کرد. همچنین می‌توانید در آنجا دوچرخه‌سواری کرده و سپس خود را به یک نوشیدنی لذیذ مهمان کنید. در پوکت تمام خدماتی که مسافران نیاز دارند اعم از فروشگاه، سرویس بهداشتی و غیره تدارک دیده شده است تا دغدغه‌ای از این بابت وجود نداشته باشد. اگر هم دوست دارید درباره سواحل رؤیایی جزیره پوکت بیشتر بدانید در ادامه مقاله به شما می‌گوییم که محبوب‌ترین سواحل پوکت کدم‌اند.
جاهای دیدنی پوکت | راهنمای کامل جاذبه های پوکت

ساحل کاتا


یکی از سواحل پوکت که شهرت و محبوبیت فراوانی دارد کاتا نامیده می‌شود. این ساحل رؤیایی با تپه‌های پوشیده از چمن، درختان بلند نخل و ماسه‌های داغ تزئین شده است و با مناظر دل‌فریب خود حسابی شما را به وجد خواهد آورد. هر گردشگری که به این منطقه پا می‌گذارد مات و مبهوت زیبایی‌های آن می‌شود. افراد به‌آسانی می‌توانند در پلاژ پوکت شنا کنند و حمام آفتاب بگیرند. همچنین غرفه‌هایی برای فروش نوشیدنی و دسر وجود دارد که انواع میان وعده‌ها را به فروش می‌رسانند و انرژی ازدست‌رفته شما را به شما بازمی‌گردانند. پس از یک تفریح جانانه در ساحل کاتا بد نیست تا سری هم به فضای سبز و جنگل آنجا بزنید و در لابه‌لای درختان عکس یادگاری بگیرید. لازم است بدانید که در نزدیکی این ساحل نیز رستوران‌هایی وجود دارند که غذاهای سنتی عرضه می‌کنند و با هر سلیقه‌ای که باشید بهترین‌ها را تقدیمتان می‌نمایند.

ساحل آزاد


یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی پوکت ساحل آزاد نام دارد که از بخش اصلی جزیره دورتر بوده و همین موضوع باعث شده است تا جایی خلوت برای ریلکس کردن باشد. اگر شیفته یوگا در نزدیکی دریا و زیر آسمان آبی هستید، ساحل آزاد پوکت جایی دنج برای این کار است. فضای آرام و خلوت پوکت جان می‌دهد برای استراحت ذهنی و شنا! البته فراموش نکنید که برای رفتن به این ساحل از قبل خوراکی تهیه کنید، زیرا در نزدیکی آن فروشگاه‌‎های متنوعی وجود ندارد.

ساحل کارون


یکی از طولانی‌ترین سواحل جزیره پوکت کارون نام دارد که در نزدیکی شهری به همین نام قرار گرفته است. شن‌های نرم ساحل کارون جان می‌دهد برای بازی والیبال و پیاده‌روی؛ به همین دلیل کسانی که قصد انجام بازی‌هایی دوستانه دارند، این ساحل را برای تفریح انتخاب می‌کنند. از دیگر ویژگی‌های ساحل کارون می‌توان به دسترسی خوب آن به هتل های پوکت اشاره کرد که باعث شده تا به یکی از شلوغ‌ترین مناطق این استان تبدیل شود. شما با اسکان در این هتل‌ها می‌توانید هم از امکانات لوکس آن‌ها بهره برده و هم طی مدت زمان کمی خود را به ساحل رسانده و به گردش بپردازید.

ساحل پاتونگ


از دیگر جاهای دیدنی پوکت می‌توان به ساحل پاتونگ اشاره کرد که همواره مملو از جمعیت است. این ساحل به دلیل داشتن امکانات خوب و دسترسی عالی اولین جایی است که گردشگران را جذب خود می‌کند. به همین دلیل اگر به دنبال جایی آرام هستید ساحل پاتونگ چندان گزینه مناسبی نیست. علاوه بر تفریحات آبی رایج در این منطقه وجود چندین بازارچه در نزدیکی ساحل باعث شده تا مسافران برای خرید راهی آنجا شوند. به همین دلیل در بازدید از ساحل پاتونگ توصیه می‌کنیم که سری به این بازارها بزنید و سوغات خود را از آنجا تهیه کنید. وجود مراکز اقامتی باشکوه در حوالی ساحل پاتونگ نیز از دیگر دلایل محبوبیت آن است که نیاز مسافران را برطرف می‌کند و تجربه‌ای عالی را برایشان رقم می‌زند.
جاهای دیدنی پوکت | راهنمای کامل جاذبه های پوکت

پناهگاه فیل‌ها


علاوه بر سواحل پوکت که جایی باصفا برای تفریحات آبی است، پناهگاه فیل‌ها نیز در این منطقه جایی دیدنی است. این پارک حفاظت‌شده جایی استاندارد برای نگهداری فیل‌ها است و در آنجا می‌توان از نزدیک این حیوانات دوست‌داشتنی را تماشا کرد. پناهگاه فیل‌ها جایی امن برای مراقبت از این حیوانات است و این امکان را به خریداران بلیط هواپیما پوکت می‌دهد تا فیل‌ها را از نزدیک ببینند و در کنار آن‌ها عکس یادگاری بگیرید. همچنین امکان غذا دادن و لمس کردن فیل‌ها برای بازدیدکنندگان این مکان وجود دارد.

بافت قدیمی شهر پوکت


یکی دیگر از جاهای دیدنی پوکت که دیدن آن به هر گردشگری توصیه می‌شود، بافت قدیمی شهر است. این منطقه قدیمی عمارت‌های نه‌چندان مدرن به‌جامانده از گذشته را در خود جای داده است که بسیار تماشایی و جذاب‌اند. بافت قدیمی شهر پوکت دارای معماری سنتی و بازارهای محلی است و جان می‌دهد برای ماجراجویی. بی‌تردید تجربه قدم زدن در خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده و خرید از بازارهای سنتی لذتی است که شاید در هیچ نقطه دیگر کشور تایلند تجربه نکنید. به یاد داشته باشید که در بازدید از بافت قدیمی پوکت حتماً به رستوران‌های محلی آنجا نیز سری بزنید و خود را به یک وعده غذای لذیذ مهمان کنید. فراموش نکنید که این منطقه جای رنگارنگ و مناسبی برای عکاسی است و می‌توانید آلبوم عکستان را با تصاویری ناب از بافت تاریخی تزئین کنید.

مجسمه بزرگ بودا


مگر می‌شود به پوکت سفر کرد و از مهم‌ترین جاذبه این شهر دیدن نکرد؟ مجسمه بودای بزرگ پوکت یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های اصلی شهر است که همه‌روزه بازدیدکنندگان زیادی به دیدنش می‌روند. گرچه تعداد مجسمه‌های بودا در تایلند و پوکت کم نیستند، مجسمه بزرگ بودا در این منطقه که بر روی تپه‌های ناکر بین کاتا و چالونگ قرار گرفته است، با ارتفاعی برابر با ۴۵ متر جلوه باشکوه و متفاوتی دارد. مجسمه بزرگ بودا در پوکت از جنس سنگ مرمر است و به رنگ سفید دیده می‌شود. ازآنجایی‌که بودا در نزد بودایان بسیار محترم است، پیکره او در تمام مناطق تایلند دیده می‌شود که بعضی در ابعاد خیلی بزرگ‌تر خودنمایی می‌کنند. مجسمه شهر پوکت نیز در نوع خود بسیار تماشایی است و به دلیل چشم‌انداز خارق‌العاده‌ای که در حوالی آن وجود دارد به‌عنوان یکی از توریستی‌‎ترین جاهای پوکت از آن یاد می‌شود.
جاهای دیدنی پوکت | راهنمای کامل جاذبه های پوکت

معبد وات فراتونگ


طبق افسانه‌های مردم تایلند هزاران سال پیش پسرکی گاوچران گاومیش خود را به تکه فلزی بست و پس از آن به‌طور ناگهانی جان باخت. سپس او به خواب پدرش رفت و درباره آن فلز با او صحبت کرد. پدر او بعدها این منطقه را یافت و با کندن زمین مجسمه‌ای از جنس طلا پیدا کرد. امروزه مجسمه‌ی بودایی از جنس طلا در معبد وات فراتونگ وجود دارد که گفته می‌شود نیمی از آن کنده و مفقود شده است. اما همچنان این معبد و مجسمه بودا به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین دیدنی های پوکت شناخته می‌شود که هر ماجراجویی را شیفته تماشای خود می‌سازد. معماری جالب و ابعاد نه‌چندان زیاد معبد وات فراتونگ برای عکاسی کردن معرکه است و شاید نظیر آن را هیچ جای دیگر پیدا نکنید.

پارک ملی سیرینات


شیفته دیدن لاک‌پشت‌های کوچک و بزرگ هستید؟ پس پارک ملی سیرینات در پوکت را از دست ندهید. این منطقه وسیع حفاظت‌شده شامل چهار ساحل دنج و خلوت است که محل زندگی لاک‌پشت‌ها است. به همین دلیل همه‌ساله در ماه‌های نوامبر تا فوریه گردشگران برای دیدن لاک‌پشت‌ها و فرزندانشان به پارک ملی سیرینات می‌روند. یکی از مواردی که باید بدانید همراه شدن به گشت‌های محلی و راهنمایان این منطقه است که در قالب تور پوکت افراد را به بازدید از جاهای مختلف منطقه می‌برند. درختان بلند، سواحل خلوت و دنج و نسیم خنک از جمله ویژگی‌های پارک ملی سیرینات است که آرامش را به افراد هدیه می‌دهد و آن‌ها را از هیاهوی شهری دور می‌کند.

معبد وات چالونگ


معبد وات چالونگ یکی از مشهورترین دیدنی های پاتونگ است که وسعت زیادی دارد. طبق عقیده مردم محلی این بنا یکی از مقدس‌ترین جاهای تایلند است و علت آن وجود تکه‌ای از استخوان بودا است. (طبق عقیده مردم محلی) کل بنا معبد وات چالونگ گنبدی بزرگ دارد و نمای بیرونی آن با تصاویری از زندگی بودا تزئین شده است. معماری باشکوه و سنگ‌کاری‌های این سازه شما را به روزهای دور سرزمین تایلند می‌برد و غافلگیرتان می‌کند. نکته‌ای که باید بدانید این است که حین ورود به معبد وات چالونگ باید کفش‌های خود را درآورید و پابرهنه وارد شوید. همچنین خانم‌ها باید پوشش خود را رعایت کنند و شبیه مردم محلی لباس بپوشند.

دماغه پرومتپ


آیا شیفته ارتفاعات و قدم زدن بر فراز کوه هستید؟ پس دماغه پرومتپ را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این چشم‌انداز رؤیایی تمام دشت‌ها و سواحل اطراف را پوشش می‌دهد، طوری که دلتان می‌خواهد ساعت‌ها در آنجا نشسته و از طبیعت این منطقه لذت ببرید. تماشای دریا و غروب آفتاب چیزی است که گردشگران را به وجد می‌آورد و روحشان را تازه می‌کند. وجود درختان مختلف و نسیم خنک نیز در آنجا منظره‌ای خارق‌العاده خلق کرده و خستگی سفر را از تنتان خارج می‌کند. تمام این زیبایی‌ها باعث شده تا دماغه پرومتپ به یکی از توریستی‌ترین دیدنی های پوکت تبدیل شود و همگان را مات و مبهوت خود کند.
جاهای دیدنی پوکت | راهنمای کامل جاذبه های پوکت

دهکده راوای


همان‌گونه که گفتیم غواصی یکی از تفریحاتی است که در پوکت انجام می‌شود. دهکده توریستی راوای یکی از جاهای مناسب این کار است که تمام امکانات غواصی را در اختیار افراد قرار می‌دهند. همچنین در آنجا مربی‌هایی هستند که غواصی آموزش می‌دهند و به افراد کمک می‌کنند تا در عمق‌های کم غواصی کنند. علاوه بر تفریحات دریایی این منطقه مردم بومی راوای نیز سنت‌های جالبی دارند. این افراد که اکثراً ماهیگیر هستند، تمام‌روز در دریا به صید ماهی می‌پردازند و شب‌ها در کنار آتش آواز می‌خوانند. اگر روزی بخت با شما یار شد و به پوکت و دهکده راوای رفتید، حتماً یک شب را در کلبه‌های چوبی آنجا اسکان کرده و در کنار مردم بومی غذاهای محلی نوش جان کنید.

موزه تریک آی


پوکت نیز مانند دیگر شهرهای توریستی موزه‌ای جالب در دل خود جای داده است که نقاشی‌های رنگانگی را در معرض دید عموم قرار می‌دهد. این نقاشی‌ها که خطای دید دارند شبیه تصاویر چندبعدی عمل می‌کنند و حسابی با دیدنشان سرگرم می‌شوید. موزه تریک آی یکی از جالب‌ترین جاهای دیدنی پوکت برشمرده می‌شود که حتی افراد سخت پسند نیز از دیدنش خسته نمی‌شوند.
دیگر دیدنی های پوکت
- مجمع الجزایر فی فی
- معبد جوی توی
- بازار واکینگ استریت
- پارک فانتاسی شو
- ساحل سورین
- سنترال فستیوال
- جزیره فانگ انگا
- آکواریوم پوکت
- باغ وحش پوکت
- پارک آبی اسپلش جانگل
جاهای دیدنی پوکت | راهنمای کامل جاذبه های پوکت

کلام آخر


جاهای دیدنی پوکت کم نیستند و هرکدام با شکوه و زیبایی خود شما را وسوسه می‌کنند تا دوباره به تایلند سفر کنید. شما علاقه به هر فعالیتی که داشته باشید، اعم از ورزش‌های آبی و یا خرید در بازارهای محلی، خرید بلیط هواپیما پوکت و بازدید از این مقصد دل‌انگیز خاطره‌ای خوش را از تمام این موارد برایتان رقم می‌زند. اگر قصد سفر دارید می‌توانید رزرو بلیط هواپیمای خود را به سفرمارکت بسپارید و بدون هیچ دغدغه‌ای راهی سفر شوید.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است