search
menu
روسیه keyboard_arrow_down close

روسیه

label
رزرو هتل
hotel
هتل ها ۹۳

درباره روسیه

روسیه یا به طور رسمی فدراسیون روسیه، وسیع‌ترین کشور جهان است که در شرق اروپا و شمال آسیا قرار گرفته است. روسیه به سبب معماری خاص، پیدایش مکتب کمونیسم و سوسیالیسم و رویدادهای تاریخی و سیاسی مرتبط با آن کشوری آشنا برای ایرانیان است. اما جاذبه‌های گردشگری روسیه مدتی است که گردشگران ایرانی را نیز به سوی خود جلب می‌کند.

تاریخچه روسیه


روسیه یکی از کشورهای جهان است که پیشینه‌ای طولانی دارد و تاریخ پرفراز و فرودی دارد. اگر دوران تمدن را در نظر بگیریم از سده هشتم پیش از میلاد، نخستین نشانه‌های تمدن در روسیه پدیدار شد. روسیه حضور اقوام مغول، دوران فرمانروایی تزارها، انقلاب بلشویکی، جنگ جهانی اول و دوم، جنگ سرد و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی را از سر گذرانده است.
روسیه

جمعیت، جغرافیا و آب و هوای روسیه


روسیه با مساحتی بیش از ۱۷ میلون کیلومتر مربع، یک هشتم مجموع مساحت‌ زمین‌های قابل سکونت جهان را در خود جای داده است. روسیه با ۱۴۶ میلیون نفر جمعیت، نهمین کشور پرجمعیت جهان است. روسیه به سبب همسایگی با قطب شمال، دارای آب و هوایی سرد با زمستان‌هایی سخت است.

واحد پول، زبان و دین روسیه


روبل روسیه واحد پول کشور روسیه و زبان روسی، زبان رسمی و ملی کشور روسیه است. مردم روسیه از نژادها و قومیت‌های متنوعی هستند و به همین دلیل تنوع مذهبی زیادی را نیز در روسیه شاهد هستیم. اما بخش عمده مردم روسیه، پیرو مسیحیت ارتدوکس هستند.
روسیه

جاهای دیدنی روسیه


روسیه به سبب طبیعت خاص، تاریخ شگفت‌انگیز و وسعت چشمگیر، جاهای دیدنی متنوع و گسترده‌ای دارد. کاخ‌ کرملین، موزه دولتی آرمیتاژ، میدان سرخ مسکو، کلیسای جامع سنت باسیل، قلعه پیتر و پال، کاخ زمستانی و دریاچه بایکال تنها شماری از مشهورترین جاهای دیدنی روسیه هستند.

بهترین زمان سفر به روسیه


روسیه کشوری سردسیری به شمار می‌رود. به همین دلیل نیمه نخست سال و مخصوصا تابستان زمان بهینه‌ای برای سفر به روسیه است.


دیدنی های روسیه