search
menu

جاهای دیدنی مسکو

[ پنهان کردن ]
میدان سرخ (Red Square)
کلسیای جامع سنت باسیل (St. Basil Cathedral)
آرامگاه لنین (Lenin Tomb)
کاخ کرملین (Kremlin Palace)
موزه دولتی تاریخی مسکو (State Historical Museum)
خیابان آربات (Arbat Street)
گالری ترتیاکوف (Tretyakov Gallery)
موزه دولتی هنرهای پوشکین (The Pushkin State Museum)
پارک گورکی (Gorky Park)
پارک اسپارو هیلز (Sparrow Hills)
تالار نمایش بلشوی (Bolshoi Theatre)
مرکز نمایشگاهی ودنخا (VDNKh)
موزه تساریتسینو (Tsaritsyno)
برج تلویزیونی اوستانکینو (Ostankino)
کلیسای کلمنسکوی (Kolomenskoye)
صومعه نوودویچی (Novodevichy Convent)
کلیسای جامع مسیح منجی (Cathedral of Christ the Saviour)
مسکو، پایتخت کشور پهناور روسیه جاذبه های جذاب و تاریخی فراوانی دارد و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری جهان است. این شهر سرزنده و پرجنب و جوش مجموعه شگفت انگیزی از تاریخ، فرهنگ و مدرنیته را در خود جای داده و جاذبه هایی دارد که در دنیا مشهور هستند. اگر بلیط هواپیما مسکو خریداری کنید، هرگز در مسکو احساس خستگی و کلافگی نخواهید کرد. جاهای دیدنی مسکو (Moscow Attractions) به قدری زیاد هستند که ماه ها هم در مسکو بگردید، از همه آن ها نمی توانید بازدید کنید. ولی بهتر است قبل از سفر به مسکو فهرستی از جاهای دیدنی مسکو تهیه کرده و در سفر به بازدید از تک تک آن ها بپردازید.

میدان سرخ (Red Square)


میدان سرخ، میدان بسیار معروف مسکو و روسیه است. میدان سرخ در مرکز شهر مسکو واقع شده و قلب تپنده پایتخت است. بی شک، یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی مسکو و روسیه میدان سرخ است. ساختمان هایی با معماری های زیبا و چشمگیر اطراف میدان سرخ را احاطه کرده اند و سنگفرش میدان سرخ مکان زیبایی برای قدم زدن است. میدان سرخ مسکو شاهد وقایع تاریخی زیادی بوده و اکنون میدان اصلی و مرکزی شهر مسکو است. در اطراف میدان سرخ جاذبه های دیدنی متعددی چون کلیسای سنت باسیل، کاخ کرملین، آرامگاه لنین و دیگر جاذبه های معروف قرار دارند و اکثر خیابان های اصلی مسکو به میدان سرخ منتهی می شوند. گاه در میدان سرخ کنسرت برگزار شده و خوانندگان مشهور روسی در آن آواز می خوانند. همچنین، هر سال در میدان سرخ رژه روز پیروزی که از مهم ترین جشن های روسیه است، به طور باشکوه برگزار می شود. میدان سرخ و بناهای اطراف آن در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند.

کلسیای جامع سنت باسیل (St. Basil Cathedral)


اولین تصویری که از شهر مسکو در ذهن اکثر مردم جهان شکل می گیرد، گنبدهای رنگارنگ کلیسای جامع سنت باسیل است. طراحی این گنبدهای رنگارنگ و پیازی شکل یادآور شعله های آتش هستند. در دهه ۱۵۰۰ ایوان مخوف دستور ساخت کلیسای سنت باسیل را داد. طبق حکایاتی که بر سر زبان ها جاری است، تزار کلیسای سنت باسیل را بسیار پسندیده بود و از این رو دستور داده بود معمار آن را نابینا کنند تا دیگر قادر نباشد بنایی زیباتر از کلیسای سنت باسیل بسازد. کلیسای سنت باسیل یکی از مهم ترین بناهای روسیه است و تا سال ۱۶۰۰ بلندترین بنای مسکو محسوب می شد. کلیسای سنت باسیل به همراه میدان سرخ و کرملین از سال ۱۹۹۰ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند.
جاهای دیدنی مسکو

آرامگاه لنین (Lenin Tomb)


معمولا افرادی که از آرامگاه لنین بازدید می کنند، یا از او نفرت دارند و یا عاشق او هستند. در این آرامگاه جسد مومیایی شده ولادیمیر لنین، شخصیت معروف تاریخی در یک تابوت شیشه ای قرار گرفته است. سالانه بیش از ۲.۵ میلیون گردشگر از آرامگاه لنین بازدید می کنند و اولین بار درهای این آرامگاه در سال ۱۹۲۴ به روی مردم باز شده بود.

کاخ کرملین (Kremlin Palace)


بزرگ ترین قلعه فعال اروپا، کاخ کرملین مسکو است. مجموعه کرملین به قدری وسیع و بزرگ است که به خودی خود جاذبه های متعددی را در خود جای داده است. بزرگ ترین ناقوس و توپ جنگی دنیا و همچنین ۲۰ برج، ۵ میدان برای گشت و گذار و دیواری با ارتفاع ۲۲۵۳ متر که اطراف کجموعه کشیده شده، از جمله بخش هایی است که در بازدید از کرملین می توانید ببینید.

موزه دولتی تاریخی مسکو (State Historical Museum)


تنها بنای موزه دولتی تاریخی مسکو به خودی خود جاذبه مهمی است و معماری بی نظیری دارد. ساختمان این موزه در سال ۱۸۷۲ پایه گذاری شده و مجموعه های ارزشمند و بزرگ قبایل پیش از تاریخ منطقه در این بنا نگهداری می شوند. همچنین، در بازدید از موزه دولتی تاریخی مسکو می توانید مجموعه سکه های قدیمی، دست نوشته های قرن ششم و آثار هنری جمع آوری شده توسط خاندان رومانف را مشاهده کنید.

خیابان آربات (Arbat Street)


خیابان تاریخی و مجلل آربات در مرکز شهر مسکو قرار دارد و یکی از توریستی ترین جاهای شهر است. در خیابان آربات کافه ها و رستوران های زیادی وجود دارند و نوازندگان با اجرای زنده حس و حال زیبایی به مکان می بخشند. هنرمندان و کاریکاتوریست های زیادی در گوشه و کنار خیابان آربات هستند که چهره شما را می توانند در عرض چند دقیقه نقاشی کنند. سالن های تئاتر، بناهای یادبود و فروشگاه های سوغاتی فروش نیز در خیابان ربات وجود دارند و همین امر باعث شده گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما ارزان به مسکو سفر می کنند، خیابان آربات را بسیار دوست داشته باشند.
جاهای دیدنی مسکو

گالری ترتیاکوف (Tretyakov Gallery)


گالری ترتیاکوف، یگ گالری هنری در مسکو است که بین سال های ۱۹۰۰ الی ۱۹۰۵ ساخته شده و کار خود را با عنوان مجموعه ای از برادران ترتیاکوف که ار خیرین قرن ۱۹ بودند، آغاز کرده است. طراحی گالری ترتیاکوف را معماری به نام ویکتور واسننتسوف انجام داده است. یکی از بزرگ ترین مجموعه های هنری روسی را در گالری ترتیاکوف مسکو می توانید مشاهده کنید. در بین آثار این گالری آثار هنرمندان بزرگ و معروف روسی وجود دارند.

موزه دولتی هنرهای پوشکین (The Pushkin State Museum)


موزه دولتی هنرهای پوشکین، بزرگ ترین موزه هنرهای خارجی مسکو است و آثار و مجموعه های ارزشمندی از دوره های مختلف تاریخ را نگهداری می کند. موزه دولتی هنرهای پوشکین سه شعبه در مسکو دارد و شاهکارهایی از تیپولو، ورونز، رامبران و بوتیچلی را به نمایش گذاشته اند. در کنار این مجموعه ها گالری هنرهای اروپایی و آمریکایی نیز قرار دارند که مجموعه های ارزشمند امپرسیونیست و پست امپرسیونیست را نگهداری می کنند.

پارک گورکی (Gorky Park)


پارک گورکی، مهم ترین فضای سبز مسکو است و تفریحات جدابی برای همه اقشار و سلیقه ها دارد. در طول تابستان کلاس های یوگا، فیتنس، پینگ پونگ، والیبال ساحلی، اسکیت و دوچرخه در این پارک برگزار می شوند. در فصل زمستان نیز مردم در پارک گورکی به اسکی روی یخ می پردازند. یک سینمای روباز و موزه هنرهای معاصر Garage در این پارک وجود دارند که برای تفریح خانوادگی عالی هستند.

پارک اسپارو هیلز (Sparrow Hills)


در بازدید از پارک گورکی، اگر مسیرتان را از کنار رود ادامه دهید، به پارک افسانه ای اسپارو هیلز می رسید. تفریحات پارک اسپارو هیلز به اندازه تفریحات پارک گورکی متنوع و متعدد نیست. اما چشم اندازهایی که از سکوی بازدید آن پیداست بسیار زیبا و چشمگیر است. برای رفتن به بام پارک اسپارو هیلز می توانید از تله کابین استفاده کنید.
جاهای دیدنی مسکو

تالار نمایش بلشوی (Bolshoi Theatre)


تالار نمایش بلشوی، در سال ۱۸۵۶ افتتاح شد و یکی از بهترین سالن های تئاتر مسکو برای لذت بردن از نمایش های زیباست. تالار نمایش بلشوی دارای دو استیج است و اجراهای باله و اپرا را میزبانی می کند. کاترین کبیر در سال ۱۷۷۶ تالار بلشوی را در منطقه تورسکوی مسکو پایه گذاری کرد. در سال ۱۸۷۷ باله دریاچه قو اثر چایکوفسکی در تالار نمایش بلشوی روی صحنه رفت.

مرکز نمایشگاهی ودنخا (VDNKh)


مرکز نمایشگاهی ودنخا در سال ۱۹۳۵ شروع به فعالیت کرده و یک موزه روباز از معماری شوروی به حساب می آید. اخیرا بازسازی های گسترده ای در مرکز نمایشگاهی ودنخا اعمال گردیده و اکنون دارای چندین مراکز خرید، غذاخوری های متعدد، فواره و آب نمای نمادین در ورودی مجموعه، زیپ لاین، یک اقیانوس نمای بزرگ، پیست اسب سواری و در زمستان پیست اسکی روی یخ است. پیست اسکی روی یخ مرکز نمایشگاهی ودنخا بزرگ ترین پیست اروپا است.

موزه تساریتسینو (Tsaritsyno)


کاترین دوم، یا همان کاترین کبیر در سال ۱۷۷۵ دستور ساخت مجموعه تساریتسینو را داد و از آن به عنوان اقامتگاه تابستانی استفاده می کرد. در دهه ۱۹۸۰ کل مجموعه تساریتسینو مورد بازسازی قرار گرفت و در نتیجه آن باشکوه تر از گذشته شد. در مجموعه تساریتسینو بناهای مجلل، باغ های زیبا، جنگل ها و مراتع بزرگی وجود دارند.

برج تلویزیونی اوستانکینو (Ostankino)


برج تلویزیونی اوستانکینو در سال ۱۹۶۷ ساخته شد و در زمان ساختش بلندترین سازه ای بود که بدون کمک گرفتن از هیچ سازه دیگری سرپا ایستاده بود که به اصطلاح فری استندینگ (Free Standing) می گویند. بازدید از برج تلویزیونی بسیار هیجان انگیز است زیرا یک سکوی بازدید فوق العاده با کف شیشه ای و چشم انداز بی نظیر دارد. توسط آسانسورهای پرسرعت می توانید تا ارتفاع ۳۳۷ متری برج بالا بروید و از جذابیت منظره ۳۶۰ درجه اطرافتان لذت ببرید.

کلیسای کلمنسکوی (Kolomenskoye)


کلیسای کلمنسکوی یکی از کلیساهای قرن شانزدهم است و نزدیک مرکز شهر قرار دارد. معماری کلیسای کلمنسکوی نشان دهنده روسیه در دوران قرون وسطی است. باغی که کلیسای کلمنسکوی در آن قرار دارد، یکی از قدیمی ترین باغ های مسکو است.
جاهای دیدنی مسکو

صومعه نوودویچی (Novodevichy Convent)


صومعه نوودویچی، در سال ۱۵۲۴ ساخته شده و ردپای تاریخ روسیه را در آن می توان مشاهده کرد. چهار کلیسای جامع پشت دیوارهایی که زمانی به عنوان قلعه استفاده می شدند، قرار دارند.در زمان های گذشته زنان خانواده های اشرافی در صومعه نوودویچی گرد هم می آمدند و پرنسس سوفیا نیز از ساکنان مشهور صومعه بود. در گورستان این مجموعه بزرگ افراد بزرگ و مشهوری چون آنتوان چخوف، پطور کروپتکین، نیکلای گوگول، سرگئی پروکفیف، نیکیتا سرگیویچ خروشچف، دمیتری شوستا کوویچ، بوریس یلتسین و کنستانتین استانیسلاوسکی آرمیده اند. صومعه نوودویچی در سال ۲۰۰۴ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

کلیسای جامع مسیح منجی (Cathedral of Christ the Saviour)


یکی از مهم ترین و پربازدیدترین کلیساهای مسکو و حتی روسیه کلیسای جامع مسیح منجی است. کلیسای مسیح منجی در سال ۱۹۹۰ ساخته شده و قبلا در محل این کلیسا، یک کلیسای دیگری وجود داشته که در سال ۱۹۳۱ دولت شوروی آن را ویران کرده است. یکی از بزرگ ترین استخرهای شنای دنیا به مدت ۵۰ سال است که در این مکان وجود دارد و به همین سبب دولت تصمیم گرفت بازسازهایی را برای کلیسای مسیح منجی انجام دهد. طراحی کلیسا را مشابه کلیسای قبلی انجام داده اند و حتی یک اثر نقاشی به طور معجزه آسایی از کلیسای قبلی به جا مانده و در کلیسای فعلی مسیح منجی نگهداری می شود.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است