search
menu

تئاتر بولشوی مسکو

[ پنهان کردن ]
چرا باید از تئاتر بولشوی مسکو بازدید کنیم؟
تاریخچه تئاتر بولشوی مسکو
معماری تئاتر بولشوی مسکو
بخش های تئاتر بولشوی مسکو
نحوه دسترسی به تئاتر بولشوی مسکو
ساعت و هزینه بازدید از تئاتر بولشوی مسکو
جاذبه های دیدنی نزدیک به تئاتر بولشوی
رستوران های نزدیک به تئاتر بولشوی
هتل های نزدیک به تئاتر بولشوی

چرا باید از تئاتر بولشوی مسکو بازدید کنیم؟


تئاتر بولشوی یکی از مهم ترین سالن های تئاتر در شهر مسکو واقع شده است و به عنوان افتخارات فرهنگ و هنر روسیه محسوب می شود. با اینکه در طی سال ها، ساختمان تئاتر بولشوی سه بار آتش گرفته ولی هربار با بازسازی و گسترش فضای تئاتر میزبان گردشگران داخلی و خارجی روسیه بوده است. با دوبرابر شدن فضای این سالن ظرفیت آن به ۷۰۰ هنرمند رسیده است. اگر شما نیز جزو علاقه مندان به تئاتر، اپرا، باله و موسیقی هستید بهتر است با خرید بلیط هواپیما فرصت بازدید از این مکان را از دست ندهید. توجه داشته باشید که تورهای تئاتر در این مرکز به زبان انگلیسی و روسی برگزار می شوند. بولشوی در میدان تئاتر شهر مسکو واقع شده و یکی از پر رفت و آمدترین مکان های شهر محسوب می شود. در مقابل ساختمان اصلی نیز فواره ای زیبا و سنتی قرار دارد. در اطراف تالار بولشوی پارکی وجود دارد که می توانید بر روی نیمکت های این پارک نشسته و به صدای موسیقی گوش فرا دهید.
تئاتر بولشوی مسکو

تاریخچه تئاتر بولشوی مسکو


تئاتر بولشوی یکی از معروفترین و مهم ترین جاذبه های دیدنی مسکو در سال ۱۷۷۶ به دستور شاهزاده Peter Urusoو کارافرین انگلیسی به نام Michael Maddox ساخته شده است؛ چون این تئاتر در کنار میدان پتروفسکی ساخته شده بود، با همین نام می ‌شناختند و بعد از افتتاح به عنوان یکی از مدارس موسیقی هنر باله فعالیت داشته است.
تالار بولشوی در سال های ۱۸۰۵ و ۱۸۱۲ و ۱۸۵۳ دچار آتش سوزی بزرگی شد؛ در اولین سال آتش سوزی به دلیل اینکه ساختمان از جنس چوب بود خیلی زود در آتش سوخت و ۵ سال بعد در حمله ناپلئون نابود گردید ولی باز هم در سال ۱۸۲۴ توسط دولت از نو و به سبک کلاسیک همراه با ساختمان جدید برای تئاتر سلطنتی ساخته شد؛ باری دیگر در سال ۱۸۵۳ دچار حریق شد؛ این بار معمار بزرگ Albert Kavos براساس طرحی از Bove شروع به طراحی و ساخت این تئاتر کرد و در نهایت در سال ۱۸۵۶ همزمان با تاجگذاری الکساندر دوم خانه تئاتر افتتاح گردید. بعد از جنگ جهانی دوم خانه تئاتر بولشوی با قدرتی بیشتر در کل جهان معروف شد و بعد از فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی این خانه تئاتر از رونق افتاد و رکود زیادی دراین حرفه اتفاق افتاد، اما در سال های اخیر امکانات زیادی به تئاتر بولشوی اضافه کرده اند که بازدید از آن به همه توصیه می شود.
تئاتر بولشوی مسکو

معماری تئاتر بولشوی مسکو


نمای سالن تئاتر همانند ساختمان های رومی است و بر روی دیوار آن نماد عقاب دو سر وجود دارد و همچنین مجسمه ای بزرگ از آپولو بر روی سر در ساختمان گذاشته اند که چهار اسب در حال کشیدن وی هستند. نورپردازی های انجام شده بر روی نمای این ساختمان یکی از دیدنی های شهر مسکو در هنگام شب است. مسکو، شهری مملو از تاریخ باشکوه و جاذبه های گردشگری که هیچ چیز تکراری ندارد. تالار بولشوی در مسکو نیز به عنوان مکانی تاریخی و بی نظیر شهرت جهانی دارد و سالانه میزبان گردشگران زیادی است که به هنر و جاذبه های تاریخی علاقه مندند. در Bolshoi Theatre مسکو هنرهای باله و اپرا اجرا می شوند و بزرگان موسیقی در طول تاریخ در این سالن فعالیت داشته اند.
در ورودی ساختمان تالار بولشوی مسکو ۱۶ ستون مرتفع و سفید رنگ وجود دارند که این ستون ها نشان دهنده هنر خلاقانه معمارانی است که حدود ۳ قرن پیش در این کشور زندگی می کردند. در ورودی نیز ۳ در چوبی بسیار بلند و در دو سمت ورودی ساختمان مجسمه ای از مفاخر کشور قرار داده شده است. سبک معماری و تزئینات داخلی تالار بولشوی همانند موزه ای تاریخی است. بر روی سقف و دیوارهای این مجموعه نقاشی های بسیار زیبایی کشیده شده و فضای آرامبخشی ایجاد کرده است. در اطراف این مجموعه نیز چندین اتاق و سالن به چشم می خورند که محلی برای تمرین رقص، تمرین موسیقی و تئاتر، اتاق های استراحت هستند.
تئاتر بولشوی مسکو

بخش های تئاتر بولشوی مسکو


تالار بزرگ تئاتر بولشوی شامل قسمت های مختلفی است که یکی از مهمترین و بی نظیرترین قسمت های آن سالن اصلی نمایش نام دارد؛ این سالن در چند طبقه به شکل یک ساز موسیقی ساخته شده و چشم انداز زیبایی به محل اجرای اصلی سالن دارد. از این سالن به ابر سالن نیز یاد می شود و حدودا ۲۰۰۰ نفر گنجایش دارد. پایین صحن تئاتر، سالنی به نام بتهوون وجود دارد که برای اجرای کنسرت های مختلف، تمرین‌ گروه‌های کر و مراسم دیگر کاربرد دارد. همچنین اتاق هایی برای تمرین رقصندگان، آوازخوانان، نوازندگان وجود دارد. طرفداران اپرا و رقص‌ های باله با علاقه زیاد به فکر خرید بلیط هواپیما و بازدید از این سالن هستند تا تجربه ای خاطره انگیز برای خود رقم بزنند.

نحوه دسترسی به تئاتر بولشوی مسکو


برای دسترسی به تئاتر بولشوی می توانید از طریق ایستگاه های مترو Teatralnaya، Okhotnyi Ryad و Ploshad Revolutsii استفاده کنید.

ساعت و هزینه بازدید از تئاتر بولشوی مسکو


تئاتر بولشوی همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۸ شب فعالیت دارد. البته برای تماشای اجراها باید از طریق سایت تئاتر بولشوی از ساعت برگزاری شان مطلع شوید، سپس با خرید بلیط ورودی از نمایش ها و اجراها بازدید کنید.

جاذبه های دیدنی نزدیک به تئاتر بولشوی


میدان مانژ: ۲ کیلومتر
کاخ کرملین: ۳.۳ کیلومتر
کلیسای جامع سنت باسیل: ۵ کیلومتر
آرامگاه لنین: ۵ کیلومتر
میدان سرخ: ۵.۲ کیلومتر
خیابان آربات: ۵.۶ کیلومتر

رستوران های نزدیک به تئاتر بولشوی


رستوران کوادروم: ۶۵۰ متر
رستوران سون: ۱.۴ کیلومتر
رستوران بولشوی: ۱.۵ کیلومتر
رستوان یورا: ۲.۵ کیلومتر
رستوران نوویکوو: ۳.۵ کیلومتر

هتل های نزدیک به تئاتر بولشوی


هتل ماترشکا: ۴۵۰ متر
هتل گرادا بوتیک: ۱.۵ کیلومتر
هتل کوزنتسکی: ۱.۶ کیلومتر
هتل استرای گورود: ۱.۶ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است