search
menu

کلیسای مسیح غرقه در خون سن پترزبورگ

[ پنهان کردن ]
درباره کلیسای مسیح غرقه در خون
تاریخچه کلیسای مسیح غرقه در خون
معماری کلیسای مسیح غرقه در خون
مهم ترین بخش کلیسای مسیح غرقه در خون
چگونه به کلیسای مسیح غرقه در خون برویم
در نزدیکی کلیسای مسیح غرقه در خون چه جاذبه های دیگری وجود دارند؟
در نزدیکی کلیسای مسیح غرقه در خون چه هتل هایی برای اقامت وجود دارند؟
در نزدیکی کلیسای مسیح غرقه در خون چه رستوران ها و غذاخوری هایی وجود دارند؟

درباره کلیسای مسیح غرقه در خون


بی شک، یکی از اصلی ترین جاذبه های سن پترزبورگ کلیسای مسیح غرقه در خون (Savior on the Spilled Blood) است. کلیسای مسیح غرقه در خون در یکی از معروف ترین خیابان های سن پترزبورگ یعنی نوسکی (Nevsky) قرار دارد و به همین دلیل هم در هر زمانی از سال بیشترین تعداد بازدید کنندگان را میزبانی می کند. اکثر گردشگرانی که بلیط هواپیما سنت پترزبورگ را می خرند، بازدید از کلیسای مسیح غرقه در خون را در اولویت برنامه های گشت و گذارشان قرار می دهند. برای کسانی که به تاریخ و معماری های کهن و ارزشمند علاقه مند هستند، بازدید از کلیسای مسیح غرقه در خون تجربه بسیار خوبی خواهد بود.
کلیسای مسیح غرقه در خون سن پترزبورگ

تاریخچه کلیسای مسیح غرقه در خون


الکساندر سوم به عنوان یادبودی برای پدرش الکساندر دوم، دستور ساخت این کلیسای باشکوه را داد. الکساندر دوم کسی بود که برای منع برده داری در روسیه بسیار تلاش کرده بود و حتی قانون منع رعیت داری توسط وی تصویب شده بود. چنین اقدامات الکساندر دوم باعث محبوبیت او در میان مردم و همچنین برافروخته شدن خشم سرمایه داران و زمین داران می شد. الکساندر دوم سرانجام در محل کنونی کلیسای مسیح غرقه در خون ترور شد. در سال ۱۹۳۴ در حالی که کلیسای مسیح غرقه در خون به کلیسای جامع رسمی تبدیل می شد، پس از اتقلابی که در آن رخ داد به غارت رسید.
کلیسای مسیح غرقه در خون در آن دوران به یک زباله دان تبدیل شده بود و پس از پایان جنگ به عنوان به عنوان انباری برای تئاتر و اپرا مورد استفاده قرار گرفت. مقبره ارزشمند کلیسا رسما از بین رفته بود. در سال ۱۹۷۰ کلیسای مسیح غرقه در خون به شاخه ای از موزه کلیسای جامع سنت ایزاک تبدیل گشته و مورد بازسازی قرار گرفت. درواقع سنت ایزاک هشتاد درصد هزینه های نوسازی کلیسای مسیح غرقه در خون را عهده دار شد. کلیسای مسیح غرقه در خون در سال ۱۹۹۷ باری دیگر به پا خاست و درهایش را به روی مشتاقان باز کرد. هزینه ای بالغ بر ۳.۶ میلیون روبل برای ساخت کلیسا تخمین زده شده بود که نهایتا این ساخت و ساز با ۴.۶ میلیون روبل به پایان رسید. اگر دوست دارید از نزدیک شاهد زیبایی های این کلیسا باشید یبهتر است هرچه زودتر به فکر خرید بلیط هواپیما خود باشید.
کلیسای مسیح غرقه در خون سن پترزبورگ

معماری کلیسای مسیح غرقه در خون


کلیسای مسیح غرقه در خون به سبک معماری روسی جدید ساخته شده و معماری مذهبی و سنتی روسیه را به تصویر می کشد. با این حال کلیسای مسیح غرقه در خون معماری متفاوتی نسبت به بناهای سنت پترزبورگ دارد. زیرا اغلب بناهای شهر با الهام از سبک باروک و نئو کلاسیک طراحی و ساخته شده اند. اما سبک کلیسا روسی متعلق به قرون وسطایی است. با دستور الکساندر سوم برای ساخت کلیسا معماران متعددی طراحی های گوناگونی ارائه دادند اما الکساندر بیشتر آن ها را رد کرد تا این که تصمیم گرفته شد اسقف ایگناتی (Archimandrite Ignaty) طراحی کلیسا را به آلفرد پارلند (Parland) بسپارد. با این حال طرح ارائه شده را ایگناتی به شخصه خودش ساخت و اجرا کرد. ساخت و ساز کلیسای مسیح غرقه در خون در سال ۱۸۸۳ آغز شد و پس از مرگ ایگناتی، پارلند مسئولیت ادامه ساخت و ساز را به عهده گرفت.
کلیسای مسیح غرقه در خون سن پترزبورگ
از آن جایی که الکساندر سوم این کلیسا را به عنوان یادبود پدرش می ساخت، اجرای مراسماتی از قبیل عروسی، تشییع جناز و غسل تعمید را در نظر نگرفته بود و هرگز هم این مراسمات در کلیسای مسیح غرقه در خون برگزار نشدند. هدف الکساندر سوم از ساخت کلیسای مسیح غرقه در خون زنده نگه داشتن یاد و نام و خاطره پدرش و طلب رحمت و دعا برای روح او بود. از این رو در کلیسای مسیح غرقه در خون تنها مراسماتی ازقبیل مرثیه هفتگی و قرائت خطبه برپا می شدند. این مراسمات مورد توجه بسیاری از عبادت کنندگان مسیحی قرار می گرفت. در ساخت کلیسای مسیح غرقه در خون بیش از ۷۵۰۰ متر مربع موزائیک به کار رفته و در آن مجموعه فوق العاده ای از تصاویر موزائیکی به نمایش گذاشته شده اند. این موزائیک ها تصویر به قتل رسیدن الکساندر دوم را با تصویر حضرت عیس در بالای صلیب متصل کرده اند.
کلیسای مسیح غرقه در خون سن پترزبورگ

مهم ترین بخش کلیسای مسیح غرقه در خون


ازجمله مهم ترین و برجسته ترین بخش های کلیسای مسیح غرقه در خون حرم مقدس است. حرم مقدس جایی است که دقیقا در محل زخمی شدن الکساندر دوم بنا شده است. طراحی این بخش را پارلند انجام داده بود و ساخت آن را در ماه ژوئیه سال ۱۹۰۷ به پایان رسانده بود. حرم به روی ستون های خاکستری، یشمی و یاسی استوار گشته بود. ستون های کوچک مستطیلی شکل با کنده کاری های سنگی و تصاویر موزائیکی که تصویر خانواده رومانف را نشان می دهند، در بالای حرم قرار دارند. تصاویر موزائیکی آکادمیک، بیزانس و مدرن مجموعه فوق العاده کلیسای مسیح غرقه در خون هستند و نظر هر بازدید کننده ای را به خود جلب می کنند.

چگونه به کلیسای مسیح غرقه در خون برویم


کلیسای مسیح غرقه در خون در خیابان معروف نوسکی واقع شده و ایستگاه متروی گورکافسکایا (Gorkovskaya) نزدیک ترین ایستگاه مترو به کلیسا است. می توانید از طریق مترو در سریع ترین زمان به کلیسای مسیح غرقه در خون بروید.

در نزدیکی کلیسای مسیح غرقه در خون چه جاذبه های دیگری وجود دارند؟


باغ تابستانی: ۷۰۰ متر
موزه آرمیتاژ: ۱.۴ کیلومتر
کاخ کاترین: ۱.۷ کیلومتر
قلعه پیتر و پاول: ۲ کیلومتر
کلیسای جامع سنت ایزاک: ۲.۳ کیلومتر

در نزدیکی کلیسای مسیح غرقه در خون چه هتل هایی برای اقامت وجود دارند؟


هتل Kempinski Hotel Moika 22 St Petersburg فاصله: ۱.۳ کیلومتر
هتل Four Seasons Hotel Lion Palace St. Petersburg فاصله: ۱.۸ کیلومتر
هتل WYNWOOD Hotel فاصله: ۱.۹ کیلومتر
هتل Angleterre Hotel فاصله: ۲ کیلومتر
هتل Belmond Grand Hotel Europe فاصله: ۳.۴ کیلومتر

در نزدیکی کلیسای مسیح غرقه در خون چه رستوران ها و غذاخوری هایی وجود دارند؟


رستوران Biblioteka Vkusov فاصله: ۸۵۰ متر
رستوران Goose Goose فاصله: ۱.۵ کیلومتر
رستوران Hood street food فاصله: ۱.۶ کیلومتر
رستوران Ribay فاصله: ۲ کیلومتر
رستوران Restaurant Madagascar فاصله: ۲.۷ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است