search
menu

کاخ کرملین کازان

[ پنهان کردن ]
چرا باید از کاخ کرملین کازان بازدید کنیم؟
تاریخچه کاخ کرملین
معماری کاخ کرملین
بخش های مختلف کاخ کرملین
جاذبه های داخل کرملین کازان
نمایشگاه عمومی الماس روسیه
نحوه دسترسی به کاخ کرملین
ساعت و هزینه بازدید از کاخ کرملین
جاذبه های دیدنی نزدیک به کاخ کرملین
رستوران های نزدیک به کاخ کرملین
هتل های نزدیک به کاخ کرملین

چرا باید از کاخ کرملین کازان بازدید کنیم؟


کاخ کرملین کازان بنای تاریخی تاتارستانی است که به عنوان نماد شهر کازان در قلب شهر و در عین حال در یک منطقه حفاظت شده قرار دارد. کاخ کرملین کازان در سال ۲۰۰۰ در سازمان یونسکو به عنوان میراث فرهنگی کشور روسیه ثبت شده است. کاخ کرملین کازان جزو معروف ترین جاذبه های گردشگری شناخته شده و به عنوان تنها قسمت باقی مانده از قلعه تاتارها در روسیه است. همچنین کاخ کرملین کازان چشم انداز زیبا و خیره کننده ای به رودخانه های ولگا و کازانکایا دارد که از دیدنشان سیر نخواهید شد. برای بازدید از این کاخ زیبا با خرید بلیط هواپیما و سفر به این منطقه خودتان از نزدیک شاهد خواهید بود. کاخ کرملین از چندین ساختمان قدیمی تشکیل شده است که قدیمی ترین آنها کلیسای اعلامیه است؛ کلیسای روسی که در قرن ۱۶ میلادی ساخته شده و دارای ۶ پایه و ۵ گنبد است. مورد دیگر برج اسپاسکایا است که در قسمت جنوبی Kazan Kremlin قرار دارد و به عنوان ورودی اصلی کرملین کازان شناخته می شود.
کاخ کرملین کازان

تاریخچه کاخ کرملین


کاخ کرملین کازان به دستور ایوان مخوف، یکی از چهره های مشهور روسیه ساخته شده است، البته کاخ فعلی به دستور وی بر روی بازمانده قلعه های حکمرانان گذشته ساخته شده است. این کاخ در طی سال ها دچار تغییرات و دگرگونی های زیادی شده است؛ طوری که در قرن ۱۸ به دستور ملکه الیزاوتا پتروونا تخریب گردید و از نو ساخته شد، باری دیگر یک قرن بعد به دستور امپراتور نیکولای اول مجددا تخریب شده و یک کاخ دیگر جایگزین آن ساخته شد؛ اما درنهایت معماران عناصر اصلی به یادگار مانده از قرون ۱۵ تا ۱۸ را به شکل کنونی سازمان دهی کردند.

معماری کاخ کرملین


در واقع، کاخ کرملین کازان ساختمانی بلند است که نمای این ساختمان با سنگ‌ های سفید مرمر تزئین شده است. نمای اصلی کاخ کرملین کازان دارای ۱۲۵ متر طول است و در زمان های گذشته به عنوان محل اقامت امپراتورها و سپس به‌ عنوان اقامتگاه اتحادیه جماهیر شوروی سوسیالیستی مورد استفاده بوده است.
کاخ کرملین کازان

بخش های مختلف کاخ کرملین


کاخ کرملین شامل ۵ سالن بسیار بزرگ به نام ‌های سالن جورج George، الکساندر Alexander، ولادیمیر Vladimir، تالار آندری Andrei و سالن کاترین Catherine است که نام هر یک از سالن‌ ها از نام امپراتورهای روسیه گرفته شده است. همچنین در چندین سال اخیر، بیش از ۷۰۰ اتاق به این کاخ اضافه گردیده است. امروزه از کاخ کرملین کازان فقط برای برگزاری مراسم عروسی و تشریفات رسمی ممکلت مانند مراسم تحلیف رئیس جمهور استفاده می شود.
سالن ولادیمیر
سالن ولادیمیر ارتباط دهنده بخش جدید و بخش قدیمی این کاخ است، جالب اینجاست که کاخ کرملین به چند مکان مهم دیگر پیوند زده شده است، تا حدی که پس از ساخت اقامتگاه ریاست جمهوری به بازدیدکنندگان اجازه دسترسی به همه بخش های این کاخ داده نمی شود. اصلی ترین بخش کاخ کرملین نیز قلعه ای هرمی شکل با پله های زیاد است که هر سال در آنجا درخت کریسمس به نمایش گذاشته می شود. ظرفیت کاخ کرملین ۶۰۰۰ صندلی است و در سال ۲۰۰۳ سیستم ‌های صوتی و روشنایی جدیدی به این کاخ افزوده شده اند.
اسلحه خانه کاخ کرملین کازان
در اواخر قرن ۱۹ کاخ کرملین توسط امپراتوری اشغال شد و اتاق های سلطنتی به اسلحه خانه تبدیل شدند. در سمت ورودی اصلی کاخ کرملین کازان ساختمانی زردرنگ و کلاسیک خواهید دید که زرادخانه نام دارد.
کاخ کرملین کازان

جاذبه های داخل کرملین کازان


در ابتدا باید از ورودی برج اسپاسکایای کازان وارد کاخ کرملین شوید و در ابتدا از مسجد قل شریف کازان که یکی از بزرگترین مساجد اروپاست بازدید کنید. کلیسای بشارت ارتدکس نیز قدیمی ترین کلیسای سنگی در منطقه رودخانه ولگا است و در قرن شانزدهم در کاخ کرملین ساخته شده است . جمهوری تاتارستان جایی است که در آن مسیحیت و اسلام برای صدها سال در کنار هم زندگی کرده اند و به صورت یکپارچه در هم آمیخته شده اند .کاخ کرملین کازان جاذبه های دیگری نیز دارد که شامل برج سویومبوکه کازان، برج های پری اوبراژنسکایا و تاینیتسکایا کازان، حیاط فرماندار، حیاط توپخانه، بخشی از موزه هرمیتاژ سنت پترزبورگ، موزه فرهنگ اسلامی، بقایای باستان شناسی کاخ خان، مساجد و مقبره های خانان هستند.

نمایشگاه عمومی الماس روسیه


در زیرزمین کاخ کرملین، نمایشگاه عمومی الماس روسیه قرار دارد که جزو منحصر به ‌فردترین نمایشگاه های روسیه است و شامل مجموعه ‌ای از سنگ ‌های گران ‌قیمت، جواهرات و قطعات طلا است. در سمت راست زرادخانه نیز مدرسه نظامی کرملین وجود دارد که از سال ۱۷۰۲ ساخت این بخش آغاز شده است و اکنون نیز به عنوان محل کار و دفتر اداری کارکنان و کارمندان کرملین مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه دسترسی به کاخ کرملین


برای بازدید از کاخ کرملین می توانید از متروی پارتیزانسکی استفاده کنید، وقتی از ایستگاه خارج شدید با به سمت چپ رفته و با پیاده روی کوتاه به کاخ کرملین برسید. ایستگاه دیگری به نام ایزمیلوو نیز به کاخ کرملین دسترسی دارد ولی کمی دورتر است.
کاخ کرملین کازان

ساعت و هزینه بازدید از کاخ کرملین


شما می توانید برای بازدید از محوطه کلی به صورت شبانه روزی و بدون پرداخت هزینه مراجعه کنید، اما اگر قصد دارید از قسمت های داخلی کاخ کرمیلن بازدید داشته باشید، باید در ساعات ۹ صبح تا ۷:۳۰ عصر بروید و هزینه ورودی پرداخت نمایید و اگر راهنمای انگلیسی زبان بخواهید باید هماهنگی های لازم را از قبل انجام دهید و هزینه مربوط به این کار را نیز پرداخت نمایید. بلیط های ورودی کرملین را می توانید از دفاتر بلیط باغ الکساندوفسکی یا آنلاین خریداری کنید.

جاذبه های دیدنی نزدیک به کاخ کرملین


موزه ملی تاتارستان: ۳۰ متر
مسجد کول شریف: ۶۵ متر
موزه هرمیتاژ: ۲.۵ کیلومتر
باغ گیاه شناسی و باغ وحش کازان: ۴.۳ کیلومتر
پارک آبی ریویرا: ۶.۶ کیلومتر
معبد همه ادیان: ۱۰ کیلومتر

رستوران های نزدیک به کاخ کرملین


رستوران اسنوپ: ۹۰۰ متر
رستوران پیرس: ۹۰۰ متر
رستوران همینگوی: ۲.۶ کیلومتر
رستوران چاک چاک: ۲.۶ کیلومتر

هتل های نزدیک به کاخ کرملین


هتل ولگا: ۱.۲ کیلومتر
هتل رامادا: ۱.۷ کیلومتر
هتل دون کیخوت: ۱.۹ کیلومتر
هتل آلماز: ۲.۶ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است