search
menu

کولومنسکویه مسکو

[ پنهان کردن ]
درباره کولومنسکویه مسکو
تاریخچه کولومنسکویه مسکو
بخش های مختلف کولومنسکویه مسکو
چه زمانی از کولومنسکویه مسکو بازدید کنیم
در نزدیکی کولومنسکویه مسکو چه جاذبه های دیگری وجود دارند؟
در نزدیکی کولومنسکویه مسکو چه هتل هایی برای اقامت وجود دارند؟
در نزدیکی کولومنسکویه مسکو چه رستوران ها و غذاخوری هایی وجود دارند؟

درباره کولومنسکویه مسکو


یکی از مشهورترین موزه های مسکو، موزه کولومنسکویه است که در سال ۲۰۰۵ تاسیس شده و با سه بخش تاریخی زیبا و غنی از علاقه مندان به هنر و فرهنگ میزبانی می کند. کولومنسکویه درواقع یک منطقه سلطنتی است که در جنوب شرق مسکو قرار دارد و در گذشته افراد ثروتمند روسی در این منطقه سکونت می کردند. ساختمان های کهن منطقه کولومنسکویه توجه هر بازدید کننده ای را به خود جلب می کنند. قدمت این ساختمان ها به قرن هجدهم برمی گردد و عظمت و شکوه بناهای منطقه تجلی زندگی لوکس تزارها و اقشار ثروتمند آن دوران را به تصویر می کشند. کولومنسکویه را می توان یک مجموعه معماری منحصر به فرد از ارزش های هنری و تاریخی شگرف روسیه نامید. گردشگرانی که به تاریخ و معماری علاقه مند هستند، حتما باید بلیط هواپیما مسکو را برای بازدید از منطقه کولومنسکویه خریداری کنند. زیرا از این بازدید چیزهای زیادی یاد خواهند گرفت و تجربیات و خاطرات جذابی کسب خواهند کرد.
کولومنسکویه مسکو

تاریخچه کولومنسکویه مسکو


نام منطقه کولومنسکویه از جاده ای با همین نام گرفته شده که به سمت شهر کولومنا راه داشت. از منطقه کولومنسکویه اولین بار در وصیت نامه شاهزاده بزرگ مسکو ایوان کالیتا که به سال ۱۳۳۹ مروبط است، یاد شده بود. کولومنسکویه از اوایل قرن پانزدهم به عنوان اقامتگاه تابستانی اقشار اعیانی مسکو و تزارهای روسی مورد استفاده قرار گرفت. از آن پس میراث معماری غنی در این منطقه شکل گرفت. شاخص ترین جاذبه کولومنسکویه نیز کلیسای معراج است که در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. سه بنای برجسته دیگر نیز در منطقه وجود دارند که عبارتند از:
کلیسای سنت جورج ویکتوریوس (قرن شانزدهم)، برج آب (قرن هفدهم) و غرفه شکار (قرن نوزدهم). در سال ۱۹۳۲۳ کولومنسکویه به یک موزه فضای باز با معماری چوبی تبدیل شد. بناهای یادبود چوبی مربوط به قرن های ۱۷ و ۱۸ از سراسر روسیه جمع آوری شده و به کولومنسکویه آورده شدند.
امروزه، بیش از دو هزار نقاشی روسی از قرن های ۱۵ تا ۱۷ ، قطعات حکاکی شده روی چوب و سنگ و نمونه هایی از تزئینات بناهای گمشده مسکو و اشیای تاریخی در موزه کولومنسکویه نگهداری می شوند. در انتهای پارک که موزه در آن قرار دارد، کاخ بازسازی شده تزار الکس که نمونه بسیار زیبا و برجسته معماری روسی از قرن هجدهم است، قرار دارد.
کولومنسکویه مسکو

بخش های مختلف کولومنسکویه مسکو


موزه کولومنسکویه به سه بخش تقسیم می شود. بخش اول آن مربوط به مجموعه حیاط تزار است که یک مکان تاریخی محسوب شده و عضو سایت سازمان فرهنگی یونسکو است. بخش دوم مربوط به موزه هنرهای معماری چوبی در فضای باز کولومنسکویه است و بخش سوم را پارک ها و باغ های قدیمی تشکیل داده اند. تمام جاذبه هایی که در این بخش ها به نمایش گذاشته شده اند، از قرن های ۱۴ تا ۱۹ باقی مانده اند.
کلیسای معراج کولومنسکویه
کلیسای معراج کولومنسکویه اولین کلیسای سنتی و چوبی بود که در سال ۱۵۳۲ با الهام از سبک معماری کشورهای اروپای شرقی با آجرهای زیرسازی شده ساخته شد. این کلیسا در طول سال ها مورد هیچ بازسازی و نوسازی قرار نگرفته و به دلیل دست نخوردگی و بکر بودنش نامش همچون کاخ کرملین و میدان مسکو در سال ۱۹۹۴ در لیست سازمان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. همانطور که پیش تر ذکر شد، در نزدیکی همین کلیسا سه جاذبه جذاب و ارزشمند دیگر وجود دارند.
کولومنسکویه مسکو
کاخ سلطنتی کولومنسکویه
آثار باستانی و شگفت انگیز فراوانی در منطقه کولومنسکویه وجود دارند که کاخ سلطنتی کولومنسکویه نیز یکی از آن ها است. کاخ سلطنتی کولومنسکویه در امتداد رودخانه مسکو قرار دارد و چشم انداز بسیار زیبایی دارد. پروژه بازسازی کاخ چوبی تزار الکسی میخایلوویچ (Tsar Alexey Mikhailovich) در سال ۲۰۱۰ آغاز شد و در طی آن کاخ گسترش یافت و یک نمایشگاه دائمی برای نمایش آثار تحسین برانگیز تاریخی در آن برگزار گردید.
پارک لوبلینو کولومنسکویه
پارک لوبلینو (Liublino) و مجتمع قصر واقع در منطقه کولومنسکویه مربوط به قرن های هجده و نوزده هستند. در دهه ۱۶۸۰ خانواده بوریس گودونف مالک این سرزمین شگفت انگیز بود که در اوایل قرن نوزده یکی از مالکان مشهور مسکو به نام نیکلای دورف آن را خریداری کرد. زمانی که نیکولای دورف مالک این مکان بود، مرکز سرگرمی و تفریحی معروف و محلی برای برگزاری کنسرت ها، مهمانی ها و تئاتر تشکیل داد. یکی از معدود بناهای کلاسیک بازمانده در مسکو کاخ نیکولای دوروف است. این کاخ زندگی روزمره ثروتمندان، فرهنگ نجیب زادگان روسی و سنت های روسی را ارائه می دهد.
کلیسای سنت جان سربریده کولومنسکویه
یکی از شگفت انگیزترین بناهای تاریخی به جامانده از قرن شانزدهم که در روستای سابق دیاکووا (Dyakova) که اکنون بخشی از کولومنسکویه است، کلیسای سنت جان سر بریده پیشگام (The church of Beheading of St. John Forerunner) است. موزه معماری هنرهای چوبی کولومنسکویه نیز در پانزدهم ماه مه سال ۲۰۰۸ در منطقه اشرافیه کولومنسکویه ساخته شد. این موزه روباز است و آثار تاریخی قرون هفدهم و هجدهم میلادی و سکه های متعدد مربوط به ادوار مختلف را به نمایش گذاشته است.
کولومنسکویه مسکو
ایزمِیلوو (Izmailovo) نیز، محل زندگی یکی از تزارهای معروف روس بود. در سال ۱۶۵۴ که تزار الکسی میخایلوویچ رومانف مالک سرزمین عظیم اجدادش بود، بخشی از املاکش را برای ساخت کاخی برای زندگی اختصاص داد. کاخ ایزمیلوو هم اکنون یکی از شگفتی های منطقه کولومنسکویه و یکی از زیباترین جاذبه های دنیا به حساب می آید.

چه زمانی از کولومنسکویه مسکو بازدید کنیم


ساعات بازدید از کولومنسکویه مسکو در فصل تابستان و زمستان و همچنین طی روزهای هفته متفاوت است. در بهار و تابستان (اول آوریل تا سی سپتامبر) می توانید در روزهای سه شنبه تا جمعه و یکشنبه ها از ساعت ۱۰ تا ۱۸ ، شنبه ها از ۱۱ تا ۱۹ از کولومنسکویه بازدید کنید. روزهای دوشنبه تعطیل است.
در پاییز و زمستان نیز (اول اکتبر تا یک مارس) بازدید از موزه کولومنسکویه در روزهای سه شنبه تا یک شنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ امکان پذیر است و روزهای دوشنبه تعطیل می باشد. همچنین، ورود به پارک کولومنسکویه رایگان است اما ورود به داخل موزه مشمول هزینه و تهیه بلیط است.

در نزدیکی کولومنسکویه مسکو چه جاذبه های دیگری وجود دارند؟


پارک گورکی: ۱۱.۶ کیلومتر
نگارخانه ترتیاکوف: ۱۱.۷ کیلومتر
کلیسای مسیح نجات دهنده: ۱۲.۶ کیلومتر
موزه هنرهای زیبای پوشکین: ۱۲.۸ کیلومتر
کلیسای جامع سنت باسیل: ۱۴.۳ کیلومتر
تپه گنجشک ها: ۱۵.۲ کیلومتر

در نزدیکی کولومنسکویه مسکو چه هتل هایی برای اقامت وجود دارند؟


هتل Invite Hotel فاصله: ۱ کیلومتر
هتل Amarena فاصله: ۲.۴ کیلومتر
هتل Riverside Kolomenskoe فاصله: ۳.۴ کیلومتر
هتل Maxima Panorama Hotel فاصله: ۶.۲ کیلومتر
هتل Danilovskaya Hotel فاصله: ۸.۶ کیلومتر

در نزدیکی کولومنسکویه مسکو چه رستوران ها و غذاخوری هایی وجود دارند؟


رستوران Pilati Pizza فاصله: ۶۰۰ متر
رستوران Bakinskiy Bul'var فاصله: ۲.۳ کیلومتر
رستوران Papa Johns فاصله: ۲.۵ کیلومتر
رستوران Schastlivaya Shchuka فاصله: ۳.۵ کیلومتر
رستوران Rikisu فاصله: ۳.۷ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است