search
menu

پل هزاره کازان

[ پنهان کردن ]
درباره پل هزاره کازان
چرا باید از پل هزاره کازان بازدید کنیم؟
شهر کازان
تاریخچه ساخت پل
تاریخچه ساخت پل هزاره کازان
معماری پل هزاره کازان
نحوه دسترسی به پل هزاره کازان
ساعت و هزینه بازدید از پل هزاره کازان
جاذبه های دیدنی نزدیک به پل هزاره کازان
رستوران های نزدیک به پل هزاره کازان
هتل های نزدیک به پل هزاره کازان

درباره پل هزاره کازان


پل هزاره یا پل میلنیوم یکی از پل‌ های کابلی مجهز روسیه در شهر کازان قرار دارد و به عنوان بلندترین پل کازان محسوب می شود. این پل بر روی رودخانه کازانکا ساخته شده است و خیابان ویشونوکی را به خیابان امیرخان وصل می کند. پل هزاره کازان در جشن هزار سالگی کازان در سال ۲۰۰۵ افتتاح شده و یکی از ویژگی‌ های ظاهری این پل دکل هایی به شکل M است که پل هزاره را با بقیه پل ها متمایز کرده است.

چرا باید از پل هزاره کازان بازدید کنیم؟


پل هزاره به عنوان بلندترین پل کابلی و یکی از جاهای دیدنی کازان به شمار می رود.
خیابان های اصلی شهر کازان توسط پل هزاره به همدیگر وصل شده اند.
ویژگی های متمایز پل هزاره در میان شهرهای دیگر زبانزد همگان است.
نورپردازی های شب هنگام پل هزاره جزو جاذبه های دیدنی شهر کازان است.
پل هزاره کازان

شهر کازان


کازان در زبان تاتاری به معنای دیگ بخار است و نماد تاریخی کازان نیز روی پرچم آن دیده می شود که اسطوره ای بنام کازان در اغلب داستان های افسانه ای دیده می شود. آب و هوای کازان قاره ای و به شدت سرد است، پس در هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی توجه داشته باشید تا لباس های گرم همراه خود ببرید، زیرا به ندرت هوا در این شهر گرم می شود. شهر کازان در لیست آثار تاریخی جهانی یونسکو قرار گرفته است و در حال حاضر کازان هم از لحاظ صنعتی و هم از لحاظ جاذبه های توریستی یکی از مشهورترین شهرهای روسیه به شمار می رود، به طوری که سالانه یک میلیون توریست از این شهر بازدید می کنند. در شهر کازان چندین ملیت در کنار هم دیگر زندگی می کنند؛ مانند روس، تاتار، اوکراین.

تاریخچه ساخت پل


همواره انسان ها در طول تاریخ برای عبور از روی رودخانه ها و دریاچه های گذرگاه هایی مصنوعی مانند پل ساخته اند که با این اختراع بدون افتادن در آب و خیس شدن می توانید از یک سو به سوی دیگر گذر کنید. پل سازان اولیه از تنه درخت استفاده می کردند که به تدریج با صرف زمان و نیروی بیشتری توانستند مسافت های طولانی تری را با پل به یکدیگر وصل کنند. تا حدی که در پایان قرن ۱۹ در ساخت پل رکوردشکنی شد و هر بار پلی طولانی تر از پل های قبلی ساخته شد؛ در قرن جدید پل های طولانی تر و شگفت انگیزتری ساخته شدند؛ این پل ها رفته رفته پیشرفت کردند و با امکانات تکمیل تر در نهایت به مسیر عبور و مرور خودروها و قطارها تبدیل شده اند و هرکدام با معماری بی نظیر خود به زیبایی شهرهای متفاوت افزوده اند.
پل هزاره کازان

تاریخچه ساخت پل هزاره کازان


در شهر کازان دو رودخانه کازانکا و ولگا به هم می رسند که برای عبور از تقاطع این دو رودخانه پل زیبایی بر روی این دو رودخانه ساخته شد. پل هزاراه کازان به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری شهر محسوب می شود که با قدم زدن روی Millennium Bridge می توانید نمای بی نظیری از شهر کازان را تماشا کنید. ساخت پل هزاره با بودجه ای بالغ بر ۹۴ میلیون یورو در سال ۲۰۰۴ آغاز گردید و ساخت این پل در طی دو فاز اجرا شد. فاز اول این پل بعد از ۸ ماه تلاش بطور رسمی در سال ۲۰۰۵ و فاز دوم آن در سال ۲۰۰۷ مورد استفاده قرار گرفت.

معماری پل هزاره کازان


معماری پل هزاره کازان پل هزاره برای وصل دو خیابان اصلی شهر کازان روی رودخانه کازانکا احداث شده است. یکی از مهم ترین نکات پل هزاره به عنوان پل کابلی بلندترین پل در شهر کازان شناخته شده است و طولی تقریبا ۱۵۲۴ متر دارد و به منظور جشن ۱۰۰۰ سالگی شهر کازان افتتاح شده است. شکل حرف انگلیسی M در این پل از حرف اول اسم این پل به نام میلینیوم برداشته شده و دارای ارتفاع ۴۵ متری است. این پل زیبا در زمان شب با نور پردازی های بی نظیر روشن می شود و حرف M در آن بیشتر نمایان می شود که می تواند بهترین سوژه برای عکاسی در هنگام بازدید از پل هزاره باشد. به یاد داشته باشید وقتی به پل هزاره برسید از فراز نرده های فلزی که حصاری در دو سوی پل هستند به رودخانه زیر پل نگاه کنید و محو عظمت و شکوه این پل شوید، همچنین از بالای این پل می توانید شهر تاریخی کازان را تماشا کنید.
پل هزاره کازان

نحوه دسترسی به پل هزاره کازان


برای دسترسی به این پل زیبا می توانید از سیستم حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و مترو استفاده کنید یا اینکه سوار تاکسی های شهری شده و به بازدید این پل بی نظیر بروید.

ساعت و هزینه بازدید از پل هزاره کازان


برای بازدید از این پل زیبا می توانید در هر ساعت از شبانه روز که خواستید مراجعه کنید و روز و شب در این پل متفاوت است، بنابراین پیشنهاد ما اینست هم روز و هم شب به دیدن این پل زیبا بروید و مدت زمان پیشنهادی برای بازدید کمتر از یک ساعت است. همچنین در هنگام بازدید از پل هزاره نیازی به پرداخت هزینه ندارید.
پل هزاره کازان

جاذبه های دیدنی نزدیک به پل هزاره کازان


پارک آبی ریویرا: ۱.۳ کیلومتر
برج سویوم بایک: ۵.۵ کیلومتر
مسجد کول شریف: ۵.۶ کیلومتر
کاخ کرملین: ۵.۷ کیلومتر
باغ گیاه شناسی و باغ وحش کازان: ۷.۸ کیلومتر
معبد همه مذاهب: ۱۳.۹ کیلومتر

رستوران های نزدیک به پل هزاره کازان


رستوران مالابار: ۲.۸ کیلومتر
رستوران سنات: ۲.۸ کیلومتر
رستوران رد کورنر: ۳.۸ کیلومتر
رستوران خیال: ۴.۴ کیلومتر
رستوران لتو: ۴.۶ کیلومتر

هتل های نزدیک به پل هزاره کازان


هتل کلوب: ۲.۱ کیلومتر
هتل رایموند: ۳ کیلومتر
هاستل زم زم: ۴.۴ کیلومتر
هتل نوگای: ۴.۷ کیلومتر
هتل خانوما: ۴.۷ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است