search
menu

جاهای دیدنی سن پترزبورگ

[ پنهان کردن ]
جاهای دیدنی سن پترزبورگ
موزه ارمیتاژ یا کاخ زمستانی
تئاتر مارینسکی
قایق سواری در رودخانه ها و کانال های سن پترزبورگ
پارک پیترهوف
کلیسای جامع سن ایزاک
مرکز هنری پوشکین اسکایا
قلعه پیتر و پاول
موزه مردم شناسی کانست کامرا
کلیسای منجی غرق در خون
جزیره شمشیر سن پترزبورگ
دهکده تزارها
خیابان موسکوفسکی و میدان پیروزی سن پترزبورگ
پل های معلق رودخانه نوا
خیابان نوسکی
موزه دولتی روسیه
مجسمه سوار برنزی
موزه یادبود داستایوفسکی
تئاتر میخائیلوفسکی
جزیره یلاگین

جاهای دیدنی سن پترزبورگ


سن پترزبورگ قطعا به چندین دلیل قانع کننده و مهم توانسته به یکی از مقاصد محبوب گردشگری در جهان تبدیل شود. قصرهای مجلل و باشکوه، موزه های عجیب و جذاب، آثار ارزشمند بزرگان و مشاهیر ادبی و هنری، قایق سواری در رودخانه ها و کانال های شهر همه ازجمله این دلایل هستند. درواقع، سن پترزبورگ به قدری از بابت داشتن مکان های جذاب و دیدنی غنی است که کشف تمام مکان های آن شاید ماه ها زمان ببرد. اما با برنامه ریزی و شناخت خوب از جاهای دیدنی شنت پترزبورگ می توان در کمترین زمان هم از بیشترین جاذبه های زیبا بازدید کرد و لذت برد.
از آن جایی که سن پترزبورگ شهر بسیار بزرگ و وسیعی است و رفتن از یک جاذبه به جاذبه دیگر ممکن است پیمودن کیلومترها مسافت را بطلبد، اکثر گردشگرانی که بلیط هواپیما سن پترزبورگ خریداری می کنند، با چالش های چون برنامه ریزی درست و بازدید از جاهای دیدنی سن پترزبورگ مواجه می شوند. این مقاله حاصل سال ها تجربه و اطلاعات مسافران و گردشگران را در اختیار شما قرار می دهد تا شما از این قبیل چالش ها سربلند بیرون آیید.
جاهای دیدنی سن پترزبورگ

موزه ارمیتاژ یا کاخ زمستانی


موزه ارمیتاژ، موزه مشهوری در سن پترزبورگ است که به دلیل داشتن گنجینه ها و آثار باستانی ارزشمند و کهن به معروف ترین جاذبه سن پترزبورگ نیز تبدیل شده است. اهمیت این موزه به قدری زیاد است که اکثر گردشگران صرفا برای بازدید از این موزه بلیط هواپیما سن پترزبورگ را می خرند. موزه ارمیتاژ بخش های مختلفی دارد اما گردشگران بیشتر مشتاق بازدید از کلکسیون اصلی کاخ زمستانی هستند. این کلکسیون بی نظیر شامل قرن ها آثار هنری اروپا و آثار باستانی روم و یونان است. حس و حال فضای قرن هجده و نوزدهم در اتاق های قصر خانواده سلطنتی روسیه کاملا ملموس است. بیشتر آثار هنری مشهور امپرسیونیستی و پست امپرسیونیستی مربوط به این کلکسیون که به لحاظ کیفی و هنری نقطه اوج مجموعه هستند، از تابستان سال ۲۰۱۴ به میدان کاخ در ساختمان عمومی ستاد انتقال یافتند. بنابراین، اگر قصد بازدید از این کلکسیون را دارید، طوری برنامه ریزی کنید که بتوانید بین این موزه و میدان کاخ به راحتی جابجا شوید. موزه ارمیتاژ به قدری زیبا و شگفت انگیز است که برای بازدید از بخش دوم آن باید استراحت کرد.
جاهای دیدنی سن پترزبورگ

تئاتر مارینسکی


تئاتر مارینسکی، یکی دیگر از بناهای فرهنگی مشهور سن پترزبورگ است که حتی از موزه ارمیتاژ هم مهم تر تلقی می شود. تئاتر مارینسکی با استفاده از اوضاع آشگفتی مالی و افت خلاقیت تئاتر مسکو، فرصت بسیار خوبی برای پیشرفت و توسعه به دست آورد و توانست امروزه خود را به برترین تئاتر موزیکال بلامنازع روسیه تبدیل کند. مارینسکی به انضباط سرسخت و بی عیب و نقص و همچنین تعهداتش به سن های باله شهرت دارد و حضور جناب والری گِرگیِف، یکی از بهترین و دقیق ترین رهبران ارکستر موزیک های کلاسیک امروزی در سطح جهان یک افتخار و غرور برای آن محسوب می شود.
در کنار این رهبر ارکستر مشهور و هنرمند، ستارگان معروف و بین المللی اپرا و باله نیز چون دیانا ویشنوا، اولیانا لوپاتکین و آنا نتربکو در تئاتر مارینسکی مشغول فعالیت هستند و حضور آن ها تئاتر مارینسکی را به یکی از بهترین و بزرگ ترین سالن های اپرا، موسیقی ارکسترال جهان و باله تبدیل کرده است. تئاتر مارینسکی با گذشت زمان به توسعه بیشتر دست یافت و پایش را از خانه تاریخی اش که یک سالن اپرای قرن نوزدهمی به نام "کیک عروسی" در میدان تئاتر بود، فراتر گذاشت. در سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۳ به ترتیب تاسیس سالن های کنسرت مارینسکی و صحنه باله دوم به نام "مارینسکی دوم" را رقم زد. بیشتر بازدید کنندگان طرفدار تجربه فضای غنی سالن اصلی هستند. اما سالن های جدید هم به لحاظ آکوستیک و تکنولوژی به زیبایی طراحی شده اند و لحظات بسیار خوب و به یاد ماندنی برای حضار موسیقی می آفرینند.
جاهای دیدنی سن پترزبورگ

قایق سواری در رودخانه ها و کانال های سن پترزبورگ


گردشگرانی که در ماه های اردیبهشت تا مهر بلیط هواپیما سن پترزبورگ را خریداری می کنند، شانس گشت زنی با قایق را در رودخانه ها و کانال های سن پترزبورگ دارند. با کرایه یک قایق هیدروفویل می توانید از پارک پیترهوف و قصرهای مجلل خارج از شهر بازدید کرده و در یک غروب دلپذیر روی عرشه کشتی کروز در رودخانه نوا از شام و موسیقی جَز زنده لذت ببرید. اگر در سفر به سن پترزبورگ با آب و هوای خوبی روبرو شوید، حتما و حتما قایق سواری را امتحان کنید و لذت ببرید. در خیابان های مختلف به خصوص نزدیکی خیابان نوسکی پیشنهادات زیادی برای قایق سواری به شما داده می شوند.
می توانید با رزرو یک تور قایق سواری همره با پذیرایی روی عرشه و یا کرایه دربست و ساعتی قایق های کوچکتر از قایق سواری در سن پترزبورگ بهره مند شوید. قایق ها در تمام مسیرهای آبی مرکزی، بخشی از رودخانه های مویکا و فونتانکا و بخشی از کانال های کریاکوف و گربویدوف تردد می کنند و برخی از آن ها به رودخانه نوسکی منتهی می شوند. قایق ها معمولا در این بخش توقف کرده و به شما فرصت تماشای بالا رفتن پل معلق نوا را از روی آب می دهند. هیچ فرقی ندارد در کدام مسیر آبی حرکت دکنید، در هر صورت گشت زنی با قایق یکی از بهترین راه های دیدن و کشف سن پترزبورگ از زوایای مختلف بوده و بهترین راه برای لذت بردن از معماری های حیرت انگیز و تحسین برانگیز شهر است.
جاهای دیدنی سن پترزبورگ

پارک پیترهوف


در بین جاذبه های سن پترزبورگ، قصرها و پارک مجلل جزو اولین مواردی هستند که به ذهن هر گردشگری خطور می کنند. یکی از این پارک ها که شهرت جهانی دارد، پارک پیترهوف است که هوش و حواس هر بازدید کننده ای را با خود می برد. فصل تابستان یکی از بهترین زمان هایی است که می توانید از پارک پیترهوف بازدید کنید. رقص فواره ها و خنکی هوا در این فصل دلچسب تر می شود. پیتر کبیر برای ساخت پارک پیترهوف بیش ا یک دهه وقت گذاشت و پس از آزمون و خطاهای فراوان موفق شد برای ییلاق تابستانی خود جایگاه مناسبی بسازد. بخش های عمده پارک پیترهوف با سلیقه و علایق خاص پیتر کبیر طراحی و ساخته شده و تنها بخشی از آن به سبک و سیاق ورسای است. بعدها ملکه الیزابت، دختر پیتر کبیر پارک پیترهوف را گسترش داد تا بتواند از شکوه معماری همپایان فرانسوی سابق فراتر برود. با وجود این که کاخ پیترهوف در مقایسه با کاخ کاترین در دهکده تزارها کمتر حیرت انگیز است، اما از بابت تنوع جاذبه ها روی رقیبان را کم کرده است. ساختمان های زیبای باروک به جامانده از دوره پترینا و آبنمای طلاکاری شده بی نظیر پارک پیترهوف بسیار شگفت انگیز است.
جاهای دیدنی سن پترزبورگ

کلیسای جامع سن ایزاک


کلیسای جامع سن ایزاک، بزرگ ترین و اعجاب انگیزترین بنای مذهبی در سن پترزبورگ است که افق تاریخی سن پترزبورگ را با گنبد طلایی رنگش بر شهر غالب می نماید. کلیسای سن ایزاک اثر شاهکار معمار فرانسوی "آگوستی مونفراد" است. ساخت و طراحی کلیسای سن ایزاک در سال ۱۸۵۸ آغاز گزدید و بیش از ۴۰ سال به طول انجامید. سبک معماری به کاررفته در نمای بیرونی کلیسا و سنگ های گرانیت کارلیایی سرخ رنگ ستون های خشک اروپایی اش آن را منحصر به فرد و یونیک کرده است. در معماری داخلی کلیسا می توان تاثیرات کاتولیکی و افراط کاری در انتخاب مصالح ساخت را به وضوح مشاهده کرد. درواقع نمای داخلی کلیسای سن ایزاک نماینگر سن های ارتودوکس است. در ستون ها و دیوارهای این بنا انواع مختلفی از گوهرهای نیمه بها از سراسر روسیه به کار رفته اند و فضای خالی صحن کلیسا را آثار هنری و مجسمه های اصیل متعدد پوشش داده اند. گنجایش صحن طراحی شده ۱۴۰۰ نفر است. بازدیدکنندگان می توانند علاوه بر تهیه بلیط برای بازدید از داخل کلیسا، یک بلیط اضافی هم جهت بالا رفتن از ۳۰۰ پله تهیه کنند و از روی ستون های کلیسای سن ایزالک شهر وسیع و زیبای سن پترزبورگ را تماشا کنند.
جاهای دیدنی سن پترزبورگ

مرکز هنری پوشکین اسکایا


مرکز هنری پوشکین اسکایا در سال ۱۹۸۹ به عنوان محلی برای موزیسین های آلترناتیو، هنرمندان مستقل و انواع دیگر هنرهای زیرزمینی تأسیس گردید. درواقع، مرکز هنری پوشکین اسکایا محلی برای هنر و اجراهای مستقل و متفاوت بوده و شامل یک آپارتمان قدیمی است. این مرکز هنری فاصله کمی از خیابان نوسکی دارد و می توان با پای پیاده به آن دسترسی داشت. مرکز هنری پوشکین اسکایا جایگاهی دارد که از فضاهای نمایشگاهی و استودیویی تشکیل شده و به طرز شگفتی به هم متصل گشته اند. در بازدید از مرکز هنری پوشکین اسکایا می توانید با فرهنگ لنینگراد قدیم و فضای هنری مخالفینش آشنا شوید. هرچند اکثر فضاهای این خانه به دلایل غیرقابل توضیح بسته شده اند. اما بازدید از آن قطعا ارزشمند است. اوایل شب، بهتری زمان بازدید از مرکز هنری پوشکین اسکایا است و گاه کنسرت های جذاب زیرزمینی سن پترزبورگ در این محل برگزار می شوند. بازدید از مرکز هنری پوشکین اسکایا حدود ۱۵ دقیقه وقتتان را خواهد گرفت.

قلعه پیتر و پاول


قلعه پیتر و پاول جایی است که شهر سن پترزبورگ از آن نقطه آغاز می شود. قلعه پیتر و پاول در طول سه قرن تاریخی با وجو این که رنگ فعالیت های نظامی را به خود ندیده، اما موارد کاربری گوناگون داشته است. برای مثال، از از خاکسپاری تقریبا تمام امپراتورها و ملکه های رومانوف گرفته تا انجام بخش از آزمایشات کلیدی شوروی برای دستیابی به تکنولوژی موشکی و زندانی کردن سیاستمداران بدنام. این ابعاد گوناگون تاریخی مرتبط به قلعه پیتر و پاول در نمایشگاه های گوناگون ساختمان هایش به نمایش گذاشته شده است.
جاهای دیدنی سن پترزبورگ

موزه مردم شناسی کانست کامرا


موزه کانست کامرا، قدیمی ترین موزه سن پترزبورگ است و پیتر بزرگ در سال ۱۷۱۸ آن را بنیان گذاری کرده است. موزه کانست کامرا یادبودی از تمام علایق شخصی و تلاش های بی وقفه پیتر بزرگ، یعنی موسس فوق العاده سهر سن پترزبورگ محسوب می شود. این موزه با سبک معماری باروک در جزیره واسیلوسکی قرار دارد. در موزه کانست کامرا نمایشگاه هایی از آثار مردم شناسی و قوم شناسانه وجود دارند، اما کلکسیون مربوط به پیتر بزرگ جذابیت بیشتری برای بازدید کنندگان دارد. در بین آثار موزه مجموعه ای وجود دارد که تعداد زیادی جنین انسان و موجودات عجیب و غریب را در شیشه های الکلی به نمایش گذاشته است. یکی دیگر از بخش های موزه کانست کامرا که کمتر جلب توجه می کند، به آثار دانشمند بزرگ روسی به نام "میخائیل لومونوسُف" مربوط است.

کلیسای منجی غرق در خون


کلیسای منجی غرق در خون، یکی از مکان های معروف و شاخص سن پترزبورگ است. معماری پر نقش و نگار روحانی کلیسای منجی غرق در خون با معماری ظریف نئوکلاسیک موزه ملی روسیه که در نزدیکی کلیسا قرار دارد، تضاد بسیار آشکاری ارائه می دهد که در نوع خود جذاب و متفاوت است. کلیسای منجی غرق در خون یک بنای یادبودی است که پسر الکساندر دوم برای یادبود حادثه تراژیک ترور وی ساخته است.
جاهای دیدنی سن پترزبورگ

جزیره شمشیر سن پترزبورگ


جزیره شمشیر ( Strelka)، دماغه کوچکی در رق جزیره واسیلوسکی است و در میان دلتای رودخانه نوا قرار دارد. مناظر بی نظیری چون کاخ زمستانی، قلعه پیتر و پاول، پل های تثلیث و کلیسای سن ایزاک اطراف این جزیره را احاطه کرده اند. جزیره شمشیر مدت زمان زیادی است که به خاطر برگزاری مراسم عروسی و توقفگاه توریستی برای گرفتن عکس های هنری جذاب معروف شده است. به علاوه مناظر زیبا، خود جزیره شمشیر جاذبه های خاص خود را دارد و ستون های عجیب شاخک دار که چراغ های گازی شان در تعطیلات و جشن های سالیانه روشن می شود، یکی از آن هاست. همچنین، اختمان کلاسیک و ظریف بورس سن پترزبورگ در جزیره شمشیر قرار دارد و تمام بناهای جزیره هنر معمار فرانسوی "توماس تومون" هستند. حتما در بازدید از جزیره واسیلوسکی از جزیره شمشیر هم دیدن کنید.

دهکده تزارها


در دهکده تزارها (پوشکین)، دوتا از قصرهای عظیم قرن هجدهم قرار دارند که با مناظر زیبا و پارک ها و بناهای تاریخی بی نظیر چشم هر بازدید کننده ای را جلا می دهند. دهکده تزارها را می توان نمونه بارزی از ثروت کلان و ولخرجی های خاندان سلطنتی رومانوف نامید. قصر کاترین معروف ترین جاذبه این دهکده است و با سبک معماری روکوکو توسط بارتلومئو راسترلی در مرکز شهر به عنوان خواهر کاخ زمستانی طراحی و ساخته شده است. اتاق امبر، جالب ترین بخش از قصر کاترین است. اما بخش های جذاب دیگری هم البته وجود دارند. می توان گفت هر کدام از معماران چیره دست بزرگ قرن هجده و نوزدهم در ساخت قسمتی از دهکده تزارها نقش داشته اند.
جاهای دیدنی سن پترزبورگ

خیابان موسکوفسکی و میدان پیروزی سن پترزبورگ


بخش مرکزی و تاریخی سن پترزبورگ در قرن بیستم تغییر و تحولات معماری تجربه کرده است. درواقع، کارمندان دولتی شوروی سعی داشتند با فاصله گرفتن از بخش های تاریخی شهر، خاطرات سیستم سلطنتی گذشته را در ذهن مردم کمرنگ تر کنند و در بخش جنوبی و اطراف خیابان موسکوفسکی شهر جدیدی ایجاد کنند. بیشتر گردشگران در مسیر دسترسی به فرودگاه پولکوف تنها بخشی از این خیابان را می بینند که نمونه های شگفت انگیز معماری دوره استالین را دربر دارد.
بنای یادبود خانه شوروی ها، پارک و میدان پیروزی که اعمال میهن پرستانه روسیه شوروی را یادآوری می کنند، در خیابان موسکوفسکی قرار دارند. بعدها، مجسمه یادبود مدافعان قهرمان لنینگراد در این میدان بنا نهاده شد که در زیر خود موزه ای دارد و جزئیات دفاع جانانه قهرمانان را به نمایش گذاشته است. برای دسترسی به خیابان موسکوفسکی می توانید از طریق مترو پیروزی یا pobedy اقدام کنید. بازدید از بخش جنوبی خیابان موسکوفسکی ارزش دارد.

پل های معلق رودخانه نوا


دریاچه لاگودا توسط رودخانه نوا به دریای بالتیک متصل می گردد.در تابستان به دلیل تردد روزانه ده ها کشتی باربری از این مسیر، باز شدن پل های معلق رودخانه نوا در سن پترزبورگ مرکزی ضرورت پیدا می کند. باز شدن پل های معلق رودخانه نوا معمولا بعد از نیمه شب و در شب های سفید سن پترزبورگ اتفاق می افتد و تماشای آن بسیار لذت بخش است. حتی طبق یک سن قدیمی مردم محلی برای تماشای باز شدن پل های معلق یک جا جمع می شوند. زمانی که طاق پل کاخ سن پترزبورگ باز می شود، یکی از جذاب ترین منظره های سن پترزبورگ تشکیل می شود. علاوه بر این، در هوای گرگ و میش منظره خود پل بسیار تماشایی و رمانتیک است.
جاهای دیدنی سن پترزبورگ

خیابان نوسکی


اگر جزو گردشگرانی هستید که به دفعات زیاد بلیط هواپیما سن پترزبورگ را خریداری می کنید، قطعا از شهرت و معروفیت خیابان نوسکی در سن پترزبورگ آگاه هستید. نویسنده به نام روسی "نیکلای گوگو"، داستانش را از خیابان اصلی سن پترزبورگ با جمله «هیچ جا بهتر از خیابان نوسکی نیست. حداقل نه در سن پترزبورگ» آغاز می کند. هرچند پایان این داستان چندان امیدوارکننده و خوش نبود، اما با این حال هنوز هم شکی نیست که خیابان نوسکی از اداره نیروی دریایی در غرب تا صومعه الکساندر نوسکی در شرق با ۴.۵ کیلومتر مسافت امتداد یافته و یکی از خارق العاده ترین خیابان های جهان است. در خیابان نوسکی پیدا کردن ساختمانی که ساختش بعد از سال ۱۹۱۷ باشد، بسیار سخت است.
خیابان نوسکی پر است از بناهای شاخص و مهم شهر که عبارتند از: ساختمان آرنوو، کلیسای جامع کازان با ستون های نئوکلاسیک منحنی، کاخ باروک استروگانف، مجسمه مربی اسب روی پل آنچیکف، مراکز خرید مربوط به قرن هجدهم. اکثر مراکز خرید سن پترزبورگ در شرق خیابان نوسکی و بعد از میدان وستانیا قرار دارند. به همان اندازه که در خیابان نوسکی بناهای لوکس و تاریخی و مراکز خرید وجود دارند، انرژی و شور و شوق زندگی نیز بسیار زیاد است. به خصوص در فصل تابستان که مملوء از انسان ها و هیاهو می گردد. فضای وسیع و بزرگ خیابان برای لذت بردن از این زندگی پویا بسیار مناسب است و هیچ کدام از کافه ها و رستوران حق ندارند در خیابان و پیاده رو میز و صندلی بچینند و فضای راه رفتن عابران را محدود کنند.
جاهای دیدنی سن پترزبورگ

موزه دولتی روسیه


موزه دولتی روسیه، تمام نقاشی های انقلاب اکتبر را در خود نگهداری می کند و مجموعه اصلی آن که در محل سابق کاخ میخائیلوفسکی قرار دارد، دربرگیرنده گنجینه باارزشی از آثار هنری روسیه در دوران های مختلف، آثار قرون وسطایی، پیکرها، شاهکارهای مدرنیستی و نقاشی های ژانر فضایی قرن نوزدهم است. دو تا سه ساعت برای بازدید از تمام مجموعه های کاخ میخائیلوفسکی نیاز است. گرچه بازدید از بناهای اعجاب انگیز و مجموعه قصر ماربل در کنار مجموعه آثار بین المللی مجموعه پیتر لودویگ هم بسیار ارزشمند است. موزه دولتی روسیه از مهم ترین و بازش ترین جاذبه های سن پترزبورگ است و بازدید از آن به منزله بازدید از گالری ترتیاکوف مسکو است. زیرا شباهت های بسیاری بین آثار دو مجموعه وجود دارند و گویی ورژن های مختلفی از یک اثر هستند.

مجسمه سوار برنزی


مجسمه سوارکاری پیتر بزرگ، مشهورترین یادبود تاریخی و معروف ترین سمبل سن پترزبورگ است و سوژه یکی از بزرگ ترین اشعار روسی مربوط به الکساندر پوشکین در شعر "مجسمه سوار برنزی: داستانی از سن پترزبورگ" شده است. ساخت مجسمه سوار برنزی در سال ۱۷۸۲ توسط مجسمه ساز فرانسوی "اتین ماوریس فالوکنت" تکمیل شد و حدود ۱۲ سال طول کشید. "سنگ آذرخش" پایه این مجسمه معروف است که از آن به عنوان بزرگ ترین قطعه سنگ یک تکه ای جابجا شده توسط انسان یاد می کنند.
جاهای دیدنی سن پترزبورگ

موزه یادبود داستایوفسکی


سن پترزبورگ محل زندگی بسیاری از ادیبان شهره و نامدار روسی و الهام بخش رمان ها، داستان ها و اشعار آن ها بوده است. اما رمان های داستایوفسکی به طرز عجیبی با جغرافیا و فضای سن پترزبورگ همخوانی و هماهنگی دارند. بسیاری از گردشگرانی که اهل مطالعه کتاب و طرفدار آثار داستایوفسکی هستند، با انگیزه بازدید از موزه یادبود داستایوفسکی بلیط هواپیما سن پترزبورگ را می خرند. زیرا می توانند تمام آن چه را که داستایوفسکی درباره بخش های مختلف شهر سن پترزبورگ در رمان هایش توصیف کرده، در حال حاضر به عینه از نزدیک مشاهده و لمس کنند. خوشبختانه بیشتر بناهای قرن بیستم دست نخورده باقی مانده اند و این امکان را برای این قبیل گردشگران مهیا می کنند. مناطقی از میدان سنایا و ولادیمیرسکایا پر از مناظری هستند که با زندگی داستایوفسکی درهم تنیده شده اند. برای بازدید از موزه یادبود داستایوفسکی و تماشای سن پترزبورگ از نگاه او حدود چهار ساعت زمان نیاز دارید. موزه یادبود داستایوفسکی محل زندگی او بوده و تنها بازدید از این مکان بیشتر از یک ساعت وقتتان را نخواهد گرفت.

تئاتر میخائیلوفسکی


بعد از تئاتر مارینسکی که اولین تئاتر و خانه اپرا و باله سن پترزبورگ است، بازدید از تئاتر میخائیلوفسکی که دومین تئاتر تاریخی سن پترزبورگ است، خالی از لطف نیست. تئاتر میخائیلوفسکی در خیابان ایسکاستِو قرار دارد و یکی از زیباترین جاذبه های سن پترزبورگ است. هزینه بلیط و بازدید از این تئاتر نسبت به سایرین ارزان تر است و زمانی که در طول جشنواره های شب های سفید بلیط تئاتر مارینسکی گران می شود، ارزانی بلیط تئاتر میخائیلوفسکی اهمیت زیادی پیدا می کند. چندین جایزه مهم از کیفیت اجراهای تئاتر نصیب تئاتر میخائیلوفسکی گردیده و برایش شهرت بین المللی به ارمغان آورده است.
جاهای دیدنی سن پترزبورگ

جزیره یلاگین


جزیره یلاگین توسط مترو از مرکز شهر در عرض ۲۰ دقیقه قابل دسترس است. نام این جزیره در دوران شوروی "پارک تفریحی فرهنگی کیرف" بود که همچنان هم به این نام معروف است. جاذبه های گردشگری زیبا و متعددی در جزیره یلاگین وجود دارند که شامل قصرهای باشکوه طرح کارلو رُسی، فضای سبز پارک، موزه عجایب هنر شیشه، در تابستان قایق سواری در دریاچه و در زمستان اسکیت هستند. هیچ ماشینی اجازه تردد در جزیره یلاگین ندارد و مبلغی به عنوان ورودی دریافت می گردد. بازدید از جزیره یلاگین در فصل تابستان بسیار دلچسب و لذت بخش است. زیرا علاوه بر زیبایی آب و هوا، فستیوال های موسیقی هم در آن برگزار می شوند.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

1
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
Adib Adib
۰۷ مهر ۱۳۹۹ | ۰۳:۴۳‌

خیلی از مکان لذت می برم من همیشه فقط از طریق اینترنت و تلویزیون این مکان زیبا را دیدم
people_outlineخانواده (فرزند خردسال)
todayدی