search
menu

موزه ملی جمهوری تاتارستان کازان

[ پنهان کردن ]
چرا باید از موزه ملی تاتارستان بازدید کنیم؟
تاریخچه موزه ملی تاتارستان
بخش های مختلف موزه ملی تاتارستان
امکانات موزه ملی تاتارستان
نحوه دسترسی به موزه ملی تاتارستان
ساعت و هزینه بازدید از موزه ملی تاتارستان
جاذبه های دیدنی نزدیک به موزه ملی تاتارستان
رستوران های نزدیک به موزه ملی تاتارستان
هتل های نزدیک به موزه ملی تاتارستان

چرا باید از موزه ملی تاتارستان بازدید کنیم؟


موزه ملی جمهوری تاتارستان جزو یکی از جاهای دیدنی کازان و یکی از مهم ترین موزه‌ های روسیه به شمار می رود. در موزه ملی تاتاستان انواع آثار و اشیای به جای مانده از دوران مختلف تاریخ را تماشا خواهید کرد؛ آثار هنری، صنایع دستی و لباس‌ های سنتی و ملی در این موزه به نماش گذاشته شده اند، در واقع موزه ملی تاتارستان برای دوستداران تاریخ و هنر بومی بهترین مکان شناخته شده است که سالانه با شوق بازدید از این موزه به فکر خرید بلیط هواپیما می افتند.
کازان شهری با جاذبه های دیدنی و گردشگری زیاد است که موزه ملی جمهوری تاتارستان نیز یکی از این جاذبه ها به شمار می رود، موزه ملی تاتارستان در زمینه تحولات علمی، فرهنگی، فعالیت های آموزشی و چاپ و نشر به عنوان مرکز تحقیق و توسعه فعالیت دارد. یافته هایی که در حین حفاری های این منطقه به دست آمده اند، دانش کلیدی برای درک حقایق قومی، فرهنگی و تاریخی هستند.
موزه ملی جمهوری تاتارستان کازان

تاریخچه موزه ملی تاتارستان


با بازدید از موزه ملی تاتارستان تاریخ پر فراز و نشیب تاتارستان را بیشتر خواهید شناخت. مورد جالب توجه در مورد موزه ملی تاتارستان اینست که در محل فعلی این موزه در زمان های قدیم مسجدی به نام مسجد سلطان تاتار وجود داشته است که به دستور ایوان مخوف به طور کلی نابود گردیده و آغاز ساخت بنای موزه به سال ۱۷۷۰ بر می گردد. بنای فعلی موزه نیز در سال ۲۰۰۵ تکمیل شده است. در سال‌های ابتدایی تاسیس موزه ملی تاتارستان به عنوان نگارخانه محلی استفاده می شد و اسناد تاریخی موجود در این موزه نیز نشان دهنده تاریخ غنی تاتارستان از دوران قرون وسطی به بعد را به تصویر می کشد. در حال حاضر نیز از این بنا برای برگزاری بازارهای سرپوشیده استفاده می شود.
موزه ملی جمهوری تاتارستان کازان

بخش های مختلف موزه ملی تاتارستان


موزه ملی تاتارستان شامل بخش های متفاوتی است که بازدید از همه بخش ها توصیه می شود؛ بخش همکف موزه مربوط به هدایایی است که روسای سایر کشورها به شهر کازان داده اند، همچنین انواع آثار و اشیای به جای مانده از دوران مختلف تاریخی وجود دارند که مطمئنا دوستداران تاریخ و هنر بومی از تماشای این قسمت ها لذت خواهند برد؛ یکی از وسایل بسیار جالب در موزه ملی تاتارستان، تخت پادشاهی تاتارستان است که در طبقه همکف قرار گرفته است. در گنبد طلایی موزه ملی تاتارستان نیز می‌توانید به چندین کتیبه قرآنی دسترسی داشته باشید که نشان دهنده اهمیت قرآن در میان تاتاری ها بوده است.
طبقه دوم موزه ملی تاتارستان نیز مربوط به مدال‌ها و اشیای باارزشی است که به رئیس جمهور تاتارستان اهدا شده اند؛ در هنگام بازدید از این موزه این هدایا به شدت جلب توجه خواهند کرد. بخشی از موزه نیز به آثار یکی از تاریخ دانان معروف تاتاری به نام آندری بیخاچوف مربوط می شود که می توان کتاب های کهن، سکه های نادر، جواهرات زیبا، لباس های سنتی و دست نویس های اشخاص برجسته تاریخ اشاره کرد؛ مطمئنا از تماشای این قسمت ها شگفت زده خواهید شد. همچنین بعد از بازدید از موزه ملی تاتارستان پیشنهاد می شود تا مسجد و ساختمان کوچک موجود در نزدیکی این موزه نیز بازدید داشته باشید.
وسایل نگهداری شده در موزه ملی تاتارستان
موزه ملی جمهوری تاتارستان کازان
امروز موزه ملی تاتارستان دارای ۹۱۰۰۰۰ عنوان بنیاد باستان شناسی مربوط به دوران باستان و قرون وسطی است؛ مانند مجموعه ای منحصر به فرد از انواع طلا و جواهر متعلق به دوره های مختلف تاریخ، همچنین موارد باستانی کشورهایی مانند مصر، هند، چین، ژاپن، آسیای شرقی که در این موزه نگهداری می شوند. مجموعه قوم نگاری نیز برای حفظ میراث فرهنگی مردمان منطقه ولگا شامل وسایل خانگی، نمونه ای از لباس های محلی، کلاه، جواهرات، کفش، آلات موسیقی هستند. در مجموعه سکه شناسی نیز بیش از صد هزار نوع سکه، اسکناس، مدال، جوایز از کشورهای مختلف را خواهید دید که این قسمت نیز مربوط به دنیای شرق، غرب، سکه های روسی، و سکه های زمان اسکندر کبیر و امپراتوری بیزانس هستند.
مجموعه نوشته ها نیز شامل حدود ۱۳۰.۰۰۰ اثر مانند کتیبه ها و نامه ها از قرن شانزدهم و هفدهم و ۳۰۰ اثر شامل آثار هنرمندان، استادان، سیاستمداران، و همچنین مجموعه ای از کتاب های اولیه چاپ شده و نسخه های خطی فارسی، عربی، تاتاری در معرض تماشا هستند. موزه ملی تاتارستان همچنین دارای کتابخانه ای عظیم است که در آن حدود ۱۹ هزار نسخه کتاب وجود دارد و برای دسترسی به این قسمت باید با تعیین وقت قبلی مراجعه کنید.
موزه ملی جمهوری تاتارستان کازان

امکانات موزه ملی تاتارستان


در موزه ملی جمهوری تاتارستان سخنرانی هایی در زمینه تاریخ شهرستان کازان، افراد مشهور منطقه، افسانه ها و خیلی موارد دیگر انجام می گیرد که در این حین در موزد اشیای موزه نیز توضیحات داده می شود. مدت زمان این سخنرانی ۴۵ دقیقه است ولی به طور کامل با موارد داخلی موزه آشنا خواهید شد.

نحوه دسترسی به موزه ملی تاتارستان


برای بازدید از موزه ملی تاتارستان می توانید از اتوبوس یا مترو استفاده کنید که نزدیک ترین ایستگاه مترو کرملیوفسکایا نام دارد و نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس نیز تسنترالنی استادیون و خیابان باتورینا هستند، به راحتی می توانید از این دو طریق به National Museum of the Republic Tatarstan دسترسی داشته باشید.

ساعت و هزینه بازدید از موزه ملی تاتارستان


برای بازدید از این موزه زیبا همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ عصر می توانید مراجعه کنید؛ فقط روزهای پنج شنبه در ساعت بازدید استثنا وجود دارد که از ساعت ۱ ظهر تا ۸ شب امکان پذیر است. برای بازدید از موزه ملی تاتارستان باید بلیط ورودی تهیه کنید؛ البته برای دانش آموزان نصف بها گرفته می شود و برای کودکان زیر ۷ سال نیز بازدید از این موزه رایگان است.

جاذبه های دیدنی نزدیک به موزه ملی تاتارستان


کرملین کازان: ۳۰ متر
برج اسپاسکایا: ۹۰ متر
مسجد قل شریف: ۹۰ متر
کاخ کشاورزان: ۱.۵ کیلومتر
برج سویوم بایک: ۲ کیلومتر
موزه هرمیتاژ: ۲.۵ کیلومتر
معبد همه ادیان: ۱۰ کیلومتر

رستوران های نزدیک به موزه ملی تاتارستان


رستوران همینگوی: ۵۰۰ متر
رستوران باسیلیکو: ۵۰۰ متر
رستوران ترا گاستو: ۶۵۰ متر
رستوران نوگای: ۷۵۰ متر

هتل های نزدیک به موزه ملی تاتارستان


هتل گیوسپ: ۳۵۰ متر
هتل آلماز: ۴۵۰ متر
هتل کاپیتال: ۸۰۰ متر
هتل فاطیما: ۹۰۰ متر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است