search
menu

پل های تاریخی سن پترزبورگ

[ پنهان کردن ]
درباره پل های تاریخی سن پترزبورگ
چرا بازدید از پل های تاریخی سن پترزبورگ پیشنهاد می شود؟
پل پالاس یا پل کاخ (Palace Bridge)
پل اعلامیه (Blagoveshchenskiy Bridge)
پل شیرها (L'viny bridge)
پل آبی (Blue Bridge)
پل آرمیتاژ(Hermitage Bridge)
پل اینچکو(Anichkov Bridge)
پل لومونوسوف (Lomonosov Bridge)
پل تثلیث (Troitskiy bridge)

درباره پل های تاریخی سن پترزبورگ


پل های تاریخی سن پترزبورگ ( St. Petersburg bridges) معرف قدمت تاریخی این شهر هستند. سن پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه است که پل های تاریخی و شگفت انگیز آن از مهم ترین و معروف ترین جاذبه های گردشگری روسیه به شمار می روند. سن پترزبورگ با داشتن بیش از ۵۰۰ پل، رتبه اول تعداد پل ها را در میان شهر های بزرگ دنیا مانند ونیز و آمستردام دارد. شهر سن پترزبورگ به شهر پل ها معروف است. این پل ها حدود ۱۶ کیلومتر طول داشته و ارتباط جزایر مختلف را به شهر سن پترزبورگ برقرار می کنند. ۲۲ پل از این پل ها متحرک هستند. نکته جالب توجه در مورد پل های متحرک این است که این پل ها از ساعت یک نیمه شب به مدت سه ساعت برای تردد کشتی ها باز و ارتباط بین دو شهر در این حالت به طور کامل قطع می شود. اگر قصد خرید بلیط هواپیما و سفر به شهر زیبای سن پترزبورگ را داشته باشید، پیشنهاد می شود بازدید از پل های فوق العاده شگفت انگیز و سایر مکان های دیدنی را از دست ندهید.

چرا بازدید از پل های تاریخی سن پترزبورگ پیشنهاد می شود؟


معماری زیبا و با شکوه این پل ها باعث شده است که از جاذبه های اصلی گردشگری سن پترزبورگ به شمار روند.
امروزه پل های سن پترزبورگ به یکی از نماد های هویتی آن از دید گردشگران خارجی تبدیل شده است.
باز و بسته شدن پل های متحرک منظره زیبایی به این شهر داده و چشم هر بیننده ای را خیره می کند.
پل های تاریخی سن پترزبورگ

پل پالاس یا پل کاخ (Palace Bridge)


پل پالاس یکی از جاذبه های مورد علاقه مسافران تور سن پترزبورگ محسوب می شود. این پل یکی از پل‌ های معروف و متحرک روسیه بر فراز رود خانه‌ نوا (Neva) است. این پل مرکز سن پترزبورگ را به جزیره‌ واسیلیوسکی متصل می کند و شب ها منظره زیبایی را به شهر می دهد. نام این پل را به افتخار کاخ زمستانی که کاخ امپراطوری های روسیه بود، پل کاخ نامیدند که از مهم ترین پل های سن پترزبورگ بوده و قدمتی صد ساله دارد. قابلیت پل پالاس این است که هر شب از نیمه های شب این پل از وسط دو نیم می شود و هر کدام از قسمت های آن به سمت آسمان قرار می گیرد و صبح ها دوباره به حالت اولیه باز می گردد. به همین دلیل شب ها گردشگران زیادی را می توان در اطراف این پل مشاهده کرد. طول پل پالاس ۲۶۰.۱ متر و عرض آن ۲۷.۸ متر است.
آدرس: Dvortsovaya, Saint Petersburg, Russia, 190000
پل های تاریخی سن پترزبورگ

پل اعلامیه (Blagoveshchenskiy Bridge)


پل اعلامیه که در طی سال های ۱۸۵۵-۱۹۱۸ آن را پل نیکولایفسکی و در سال های ۱۹۱۸-۲۰۰۷ پل ستوان اشمیت می نامیدند، اولین پل دائمی بر روی رودخانه نوا در سن پترزبورگ روسیه است. جزیره واسیلیوسکی و قسمت مرکزی شهر را به هم متصل می کند. این سازه یک پل چدنی با یک قسمت باسکول بود. در آن زمان این پل طولانی ترین پل اروپا بود. ریل های این پل به عنوان سخت ترین و محکم ترین ریل پل های جهان در طول تاریخ بشر شناخته شده است. طول این پل ۳۳۱ متر و عرض آن ۲۱ متر است.
آدرس: Blagoveshchenskiy bridge, St Petersburg, Russia, 199034

پل شیرها (L'viny bridge)


پل شیرها، یکی از مشهورترین بناهای دیدنی سن پترزبورگ، از کانال گریبودوف که از تئاتر ماریینسکی دور نیست عبور می کند. در دو طرف این پل چهار شیر سفید زیبا وجود دارد که از جنس چدن ساخته شده و نمای مرمرین دارند. برای اولین بار شهروندان این پل را پلی روی چهار شیر نامیدند و بعداً پل، نام فعلی خود را گرفت. پل معلق تک دهانه که توسط مهندس آلمانی ویلهلم ون تریتور طراحی شده است، در سال ۱۸۲۶ تکمیل شد و دارای طراحی ابتکاری است که تکیه گاه های پل را در بدن چهار شیر پنهان می کند. پل شیرها چندین بار در تاریخ خود مرمت شده و آخرین بار در سال ۲۰۰۰ مرمت شده است. طول پل شیر ها حدود ۲۸ متر و عرض آن ۲.۹ متر است. پل شیر ها همیشه یک مکان محبوب برای عکاسی به شمار می رود.
آدرس: L'vinyy Pereulok, Sankt-Peterburg, Russia, 190000
پل های تاریخی سن پترزبورگ

پل آبی (Blue Bridge)


پل آبی گسترده ترین پل در سن پترزبورگ است و گاهی ادعا می شود که عریض ترین پل در جهان است. پل آبی، رودخانه مویکا (Moika River) را پوشانده و در مقابل کاخ ماریینسکی در میدان سنت ایزاک در مرکز تاریخی شهر واقع شده است. این پل اولین پل فولادی شهر است که در سال۱۸۰۵ توسط معماری به نام William Heste طراحی و در سال ۱۸۱۸ ساخته شد. طول پل آبی ۴۱ متر است. این پل، یک پل تک دهانه ای بود که روی تکیه گاه های سنگی قرار داشت. در سالهای ۱۸۴۲-۱۸۴۴، پل در ضلع شمالی آن گسترش یافت و عرض آن به ۹۷.۳ متر رسید. امروزه پل آبی بیشتر به عنوان پارکینگ عمل می کند.
آدرس: Pereulok Antonenko, 5, St Petersburg, Russia, 190000
پل های تاریخی سن پترزبورگ

پل آرمیتاژ(Hermitage Bridge)


پل آرمیتاژ در زمان پتر کبیر ساخته شد و در اوایل پلی چوبی بود و در سال ۱۷۶۰ این پل از سنگ بازسازی شد. این پل در زمان های مختلف، پل دیوار خاکی بالا یا پل کاخ زمستان نامیده می شد و از سال ۱۸۲۸ به این پل، پل آرمیتاژ گفته می شود. نام پل آرمیتاژ از تئاتر آرمیتاژ است که در آن زمان بین کانال زمستان و کاخ زمستان ساخته شده است. پل آرمیتاژ قدیمی ترین پل سنگی در سن پترزبورگ است. پل آرمیتاژ یکی از مکان های مورد علاقه عکاسان و هنرمندانی است که بلیط هواپیما سن پترزبورگ را تهیه می کنند. این نما از خیابان Millionnaya یکی از نماد های سن پترزبورگ به شمار می رود.
آدرس: Naberezhnaya Zimney Kanavki, St Petersburg, Russia, 191186
پل های تاریخی سن پترزبورگ

پل اینچکو(Anichkov Bridge)


پل اینچکو قدیمی ترین و معروف ترین پلی است که بر روی رودخانه فانتانکا در سن پترزبورگ روسیه قرار دارد. این پل در سال های ۱۸۴۱-۱۸۴۲ ساخته شده و در طی سال های ۱۹۰۶-۱۹۰۸ بازسازی شده است. این پل علاوه بر چهار مجسمه معروف اسب، دارای معروف ترین نرده های آهنی آراسته در سن پترزبورگ است. طول پل اینچکو ۵۵ متر است.
آدرس: Nevsky Ave, St Petersburg, Russia, 191025
پل های تاریخی سن پترزبورگ

پل لومونوسوف (Lomonosov Bridge)


پل لومونوسوف بر روی رودخانه فانتانکا ساخته شده است و در سال ۱۷۸۰ بنا گردیده است. پل لومونوسوف از معدود پل هایی است که بدون تغییر باقی مانده است. این پل تقارن و زیبایی منحصر به فردی دارد که توجه توریست ها را به خود جلب می کند. طول این پل ۶۳ متر است.
آدرس: Мост Ломоносова, Ulitsa Lomonosova, St Petersburg, Russia, 191038
پل های تاریخی سن پترزبورگ

پل تثلیث (Troitskiy bridge)


پل وسیع تثلیث یکی از ساختارهای هنری باشکوه، که در دهانه رودخانه نوا و ما بین مرکز شهر و سمت پتروگاد قرار دارد. این پل به مناسبت جشن دویست سالگی شهر سن پترزبورگ ساخته شد. بیشتر شهرت این پل به دلیل پرواز خلبان خبره ارتش شوروی سابق از زیر این پل است. تصور اینکه چگونه یک هواپیمای کوچک بتواند از زیر این پل رد شود، دشوار است. این سومین پل دائمی بود که بر روی نوا قرار داشت و بین سالهای ۱۸۹۷ و ۱۹۰۳ توسط شرکت فرانسوی Société de Construction des Batignolles ساخته شد. این پل نام خود را از کلیسای جامع Old Trinity گرفته است که قبلاً در انتهای شمالی آن قرار داشت و در قرن بیستم به پل برابری معروف شد. طول پل تثلیث ۵۸۲ متر و عرض آن ۲۳.۶ متر است. منظره و چشم انداز بسیار زیبا از مرکز پل تثلیث بسیار مهیج است.
آدرس: Troitskiy bridge, St Petersburg, Russia, 191186
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است