search
menu

پارک آبی ریویرا کازان

[ پنهان کردن ]
چرا باید از پارک آبی ریویرا بازدید کنیم؟
بخش های مختلف پارک آبی ریویرا
سرسره های پارک آبی ریویرا کازان
بازی های هیجانی پارک آبی ریویرا
استخرهای پارک آبی ریویرا
بخش کودکان
سونا و اسپا
قوانین استفاده از پارک آبی ریویرا کازان
نحوه دسترسی به پارک آبی ریویرا
ساعت و هزینه بازدید از پارک آبی ریویرا
جاذبه های دیدنی نزدیک به پارک آبی ریویرا
رستوران های نزدیک به پارک آبی ریوایرا
هتل های نزدیک به پارک آبی ریوایرا

چرا باید از پارک آبی ریویرا بازدید کنیم؟


پارک آبی ریویرا یکی از محبوب ترین و پربازدیدترین جاذبه های تفریحی شهر کازان محسوب می شود که متعلق به هتل ۴ ستاره به نام هتل ریویرا است. این مجموعه بسیار وسیع جزو یکی از بزرگترین پارک های آبی دنیاست. اگر شما نیز جزو علاقه مندان به بازدید از این پارک آبی هستید؛ با خرید بلیط هواپیما سفری به شهر کازان روسیه داشته باشید؛ کازان شهری در بخش غربی کشور روسیه است و یکی از پر طرفدارترین مقاصد گردشگری به شمار می رود.
شهر کازان با جاذبه های تاریخی و تفریحی خاص خود همواره مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. پارک آبی ریویرا کازان نیز جزو پربازدیدترین و بهترین جاذبه های شهر کازان است که در سال ۲۰۱۵ میزبان ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر بوده است. با بیش از ۵۰ سرسره و بازی مختلف گزینه مناسبی برای تفریح در تمام طول سال است، به طوری که می توانید در میان انواع سرسره ها و بازی های هیجانی تفریح کنید. حال مورد جالب توجه درباره پارک آبی ریویرا اینست که شامل دو بخش سرپوشیده و روباز است، بنابراین در تمام ایام سال می توانید با خیال راحت به این پارک آبی بروید.
پارک آبی ریویرا کازان

بخش های مختلف پارک آبی ریویرا


پارک آبی ریویرا کازان در سال ۲۰۰۷ میلادی افتتاح شده است و از آن تاریخ همواره مورد توجه گردشگران بوده است. Riviera Aquapark مکانی برای شنا، موج سواری و در همین حین جای مناسبی برای کودکان است تا ساعات خوشی را سپری کنید. همچنین در بخش اسپا از انواع سوناها استفاده کرده و به آرامش برسید.
در ادامه به توضیح هر قسمت از این پارک آبی می پردازیم:
سرسره ها- بازی های هیجانی - استخرها- بخش کودکان- بخش اِسپا

سرسره های پارک آبی ریویرا کازان


در این پارک آبی ۹ مدل سرسره وجود دارد
سرسره کانیون ( Canyon): در هنگام ورود به این پارک بی نظیر؛ برای شروع سرسره کانیون بهترین انتخاب است، سرسره ای با پیچ و خم نسبتا ملایم که به درون استخر کوچک می افتید.
سرسره تورنادو: ( Tornado): این سرسره ترکیبی از بازی و هیجان گردبادی است که مسیر ۵۲ متری را با سرعت بالا طی می کنید و اندکی از هیجان را تجربه خواهید کرد.
سرسره نیاگارا: ( Niagara): یکی از هیجان انگیزترین سرسره های پارک آبی ریویرا همینجاست؛ سرسره طولانی ۲۱۰ متری به رنگ زرد که بهترین قسمت برای لمس هیجان همراه دوستان و خانواده است.
سرسره آناکوندا: ( Anaconda): سرسره آناکوندا به شکل ماری غول پیکر با بدنی پر پیچ و تاب به رنگ سبز و دارای طولی ۱۰۸ متری است که می توانید دو نفره یا سه نفره سوار شوید و لذت هیجان را تجربه کنید.
سرسره برمودا: ( Bermuda): سرسره برمودا مخصوص افراد شجاع است، زیرا مسیر پر پیچ و خم و طولانی ۱۱۳ متری را باید تنهایی تجربه کنید.
سرسره پرش به اعماق دره (Jump to the abyss): این سرسره برای کسانی مناسب است که عاشق شیرجه زدن در عمق های زیاد هستند. در این سرسره با پشت سر گذاشتن سرسره ای پر شیب به درون استخری ۲.۵ متری پرت خواهید شد.
سرسره طوفان کامیکازه( Kamikaze): سرسره کامیکازه با سرعتی شبیه به طوفان شما را به اوج هیجان می برد. این سرسره قرمز رنگ جایی است که باید تنهایی بروید و سرعت ۸۰ کیلومتری را تجربه کنید.
سرسره حلقه مرگ(Killer Loop): این قسمت از سرسره ها بسیار هیجان انگیز است؛ جایی که در صدم ثانیه اوج لذت را تجربه خواهید کرد و آدرنالین خونتان به بالاترین حد ممکن خواهد رسید.
سرسره سیاهچاله( Black hole): در سرسره سیاهچاله همزمان می توانید هیجان و وحشت را باهم تجربه کنید. سرسره ای سرپوشیده و مشکی رنگ که مجال تماشا ندارید و با سرعت زیاد مسیر ۱۱۰ متری را در تاریکی مطلق پشت سر خواهید گذاشت.
پارک آبی ریویرا کازان

بازی های هیجانی پارک آبی ریویرا


حالا که هیجان سرسره ها به پایان رسید؛ نوبت به بازی های هیجانی می رسد که جزو ویژگی های جذاب این پارک محسوب می شود و امکان دو ورزش مفرح آبی را خواهید داشت.
شبیه ساز موج سواری( Flow Rider): یکی از ورزش های محبوب آبی در پارک ریویرا شبیه سازی موج سواری است؛ با آن که در شهر کازان از اقیانوس فاصله زیادی دارید؛ اما حس واقعی موج سواری را تجربه خواهید کرد، نیازی به علم موج سواری نیز ندارید، در این قسمت مربی ها برای کمک شما آماده هستند.
غواصی( Diving): از خدمات دیگر پارک آبی ریویرا می توان به غواصی اشاره کرد؛ در این قسمت آموزش های لازم داده می شود و زیر نظیر مربیان غواصی را تجربه خواهید کرد.
پارک آبی ریویرا کازان

استخرهای پارک آبی ریویرا


در پارک آبی ریویرا کازان که ۵ استخر متفاوت وجود دارد:
استخر موج پپسی: ( PEPSI wave swimming pool): استخرهای موج با استخرهای معمولی فرق دارند. در این استخرها موج های کوچک و بزرگ شکل واقعی دریا را در ذهنتان تداعی می کنند. این استخرها در فضای سرپوشیده قرار دارند که در روزهای سرد زمستانی نیز می توانید بهره مند شوید.
رودخانه آرام آمازون: ( Amazon slow river): یکی از تفریحات خاص در پارک های آبی بخش رودخانه آرام است. در این بخش، رودخانه به شکل استخری طولانی و پر پیچ و خم است، شما نیز باید سوار بر تیوپ شوید و خودتان را در جریان آرام آب رها کنید. بعد از کلی هیجان چنین آرامشی را نیاز دارید.
استخر شنای سرپوشیده: در این استخر می توانید برای مدتی هرچند اندک شنا کنید و تمامی هیجان های سرسره ها را به دور بیندازید.
استخری برای تمام فصول: در پارک آبی ریویرا علاوه بر استخرهای معمولی به یک استخر خاص نیز برخواهید خورد که این استخر در فضای باز ساخته شده و قابل استفاده در تمام فصل های سال است، حتی در روز برفی و سرد کازان نیز در این استخر می توان شنا کرد.
پارک آبی ریویرا کازان

بخش کودکان


با رفتن به پارک آبی ریوایرا نگران کودکان خود نباشید، زیرا بخشی به کودکان و بازی های مخصوص آن ها اختصاص داده شده است:
قلعه دزدان دریایی: ( Pirate’s Fort): یکی از جذاب ترین بخش ها برای کودکان قلعه دزدان دریایی نام دارد که کودکان همراه با پدر و مادر خود می توانند به این قلعه بروند و تفنگ آبی خود را پر کرده و با دزدان دریایی بجنگید.
سرسره کودکان: ( Children slides): اگر کودکاتان به هیجان علاقه مند باشد، در این پارک چندین سرسره بزرگ و کوچک تعبیه شده تا لذت سرسره سواری را تجربه کنند. برخی از این سرسره ها فقط مخصوص کودکان است ولی برخی دیگر همراه با پدر و مادر نیز امکان پذیر است.
پارک آبی ریویرا کازان

سونا و اسپا


ممکن است شما جزو افرادی باشید که هیجان زیاد برایتان خوب نیست یا اصلا علاقه ای به بازی های هیجان انگیز ندارید، در این صورت برای شما بخشی جالبی به نام بخش سونا در نظر گرفته شده است که انواع مختلفی دارد.
سوناهای فنلاندی: در سوناهای فنلاندی بدنتان سم زدایی خواهد شد و گردش خون نیز فعال تر می شود. بهترین زمان استفاده از این سونا به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه است.
حمام ترکی – رومی: شاید برایتان جالب باشد که در شهری مثل کازان حمام های سنتی برقرار است؛ در ابتدا باید وارد فضای بخارآلود و نمناک شوید، سپس فردی لیف و کیسه به دست به سراغتان می آید و حسابی مشت و مالتان می دهد که همه خستگی از تنتان در می آید.
دوش آب سرد: پس از سونا یا حمام ترکی نوبت به دوش آب سرد می رسد تا این تضاد دمایی به بدنتان شوک وارد کند و باعث تقویت سیستم عصبی و سیستم دفاعی بیشتری شود.
سولاریوم: در پارک آبی ریویرا بخشی به نام سولاریوم وجود دارد که به وسیله این دستگاه می توانید رنگ پوست تان تیره تر کنید و برنزه شوید.

قوانین استفاده از پارک آبی ریویرا کازان


ممنوعیت عکاسی و فیلمبرداری
همکاری با عوامل پارک در هنگام ورود و بررسی وسایل شخصی
همه بازی ها تا ۳۰ دقیقه قبل از ساعت پایان کار مجموعه فعالیت دارند، پس زمانتان را طوری تنظیم کنید تا ۳۰ دقیقه پایانی نمانید.
ممنوعیت ورود افراد مبتلا به بیماری های عفونی، ویروسی و چندین مورد دیگر که سلامت دیگران را به خطر می اندازد
ممنوعیت ورود خانم های باردار و افراد مبتلا به بیماری قلبی
ممنوعیت ورود افراد زیر ۱۷ سال بدون همراه بزرگتر
ممنوعیت بردن هرگونه وسیله تیز و خطرناک و سلاح سرد و گرم
ممنوعیت استعمال سیگار
رایگان بودن پارک آبی ریویرا برای کسانی که در هتل ریویرا اقامت دارند؛ اما فقط یک بار در روز می توانید به این پارک بروید.
در هنگام ورود دستبند مغناطیسی به شما تحویل داده می شود و زمان ورود و خروج و شارژ انجام شده برای استفاده از تسهیلات پارک مشخص است، در صورت گم کردن این دستبند ها سریعا به مسئولان اطلاع دهید.

نحوه دسترسی به پارک آبی ریویرا


شهر کازان شامل سیستم حمل و نقل پیشرفته ای است و در هر نقطه از شهر به وسایل نقلیه ای مانند مترو، اتوبوس برقی، اتوبوس یا تاکسی دسترسی خواهید داشت. البته یکی از بهترین روش ها برای دسترسی به این پارک آبی استفاده از تاکسی های آنلاین است.

ساعت و هزینه بازدید از پارک آبی ریویرا


این پارک از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب فعالیت دارد و برای ورودی و استفاده از وسایل و بخش های مختلف باید هزینه های جداگانه پرداخت کنید که در دستبند هایتان شارژ می شود.

جاذبه های دیدنی نزدیک به پارک آبی ریویرا


پل هزاره: ۱.۶ کیلومتر
موزه هرمیتاژ: ۳.۹ کیلومتر
برج سویوم بایک: ۴.۲ کیلومتر
کاخ کرملین: ۴.۴ کیلومتر
باغ گیاه شناسی و باغ وحش کازان: ۷ کیلومتر
معبد همه ادیان: ۱۲.۶ کیلومتر

رستوران های نزدیک به پارک آبی ریوایرا


رستوران آمور: ۱۱۰ متر
رستوران پانوراما: ۴۵۰ متر
رستوران رومین: ۲ کیلومتر
رستوران مک دونالد: ۳.۶ کیلومتر

هتل های نزدیک به پارک آبی ریوایرا


هاستل آیدا: ۵۵۰ متر
هاستل زم زم: ۱.۸ کیلومتر
هتل ریویرا: ۲ کیلومتر
هتل زلنی دوم: ۲ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است